A load
Moderaator: Moded
Tabel 1. Eksamite liigid, olenevalt juhtimisõiguse taotlemise eesmärgistLauri23 kirjutas:Aga kui mul on A1 11kw ja tahan üle minna A2 lubadele? Kas siis samamoodi?
Juhtimisõiguse taotlemine
esmaõppe korras + 1 ja 2
täiendusõppe korras + 1 ja 2
_______________________________________________________
A1-alamkategooria mootorratta
juhtimiselt A-kategooria
mootorratta juhtimiseks – 2
_______________________________________________________
A-kategooria mootorrattalt mootori võimsusega ≤25 kW või erivõimsusega ≤0,16 kW/kg A-kategooria mootorrattale mootori võimsusega >25 kW või erivõimsusega >0,16 kW/kg, juhtimiseks
– 2
_______________________________________________________
Märkus:
+ teooriaeksam tuleb sooritada;
– teooriaeksam ei ole nõutav;
1 esimese järgu sõidueksam;
2 teise järgu sõidueksam; * «Liiklusseaduses» ettenähtud juhtudel.
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
* Vanus 22+
* olemas BC1, kuid lisaandmete veerus igal real 101 ehk siis esmane juhtimisõigus olnud 02. maist 2003 :p (ei olnud vajadust/aega lõppastme koolitust ära teha õigel ajal)
Küsimused siis:
Kas hetkeseisuga saan üldse täis A-katti tegema minna? Näiteks nii, et teen B-kati lõppastme koolituse millalgi enne A-kati ARK-i eksamit. Või peab täis B olema enne koolituse algust juba olemas?
Paanika siis sellest, et eile tekkis isu tsikli järele, kuid lube pole. Sai natuke uuritud ja mingis kohalikus autokoolis algab A-kati tegemine juba järmine nädal.. Eks ma täna pärin vist autokoolist ka täpsemalt järgi, aga nää, kinni on veel praegu, ei jõua ära kannatada :)
Selleks ajaks, kui ARKi eksamitele lähed, võiks olla ka B lõppastme koolitus tehtud - saad teha esmase loa vahetuse juhiloaks ja kategooria tõusu korragaintz kirjutas:Midagi uut ka vahelduseks:
* Vanus 22+
* olemas BC1, kuid lisaandmete veerus igal real 101 ehk siis esmane juhtimisõigus olnud 02. maist 2003 :p (ei olnud vajadust/aega lõppastme koolitust ära teha õigel ajal)
Küsimused siis:
Kas hetkeseisuga saan üldse täis A-katti tegema minna? Näiteks nii, et teen B-kati lõppastme koolituse millalgi enne A-kati ARK-i eksamit. Või peab täis B olema enne koolituse algust juba olemas?
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks.
-
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
dimi1974 kirjutas:Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks.
Mäletan, et meie sõiduõpetaja ütles omal ajal, et nii mõnegi tüdrukuga tuli alustada jalgrattast ja et isegi see olevat keeruline olnud...
-
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
-
Teema algataja
dimi1974 kirjutas:Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks.
Omad kogemused algasid lapsest peast võrriga ringi kimades, suurt ratast sai proovida haruharva ja seda kuni viimase ajani. Nüüd vanast peast tegin A kati koos pojaga suhteliselt probleemivabalt. Alguses oli tänaval pisut nadi tunne suure seljas, aga mõnede lisatundidega saime asja enam-vähem.
Omal ajal kui mu ema noor oli ja isa talle oma siklit esimest korda proovida andis, ei olevat ta kuidagi suutnud uskuda, et tüdruk ennem sõitnud polnud. Sest ta siduri ja gaasiga kenasti pehmelt kohe hakkama sai. Teate miks sai? Ta töötas tekstiilivabrikus kangruna ja telje käivitamisel tuli ka jõud ettevaatlikult peale anda.
Nii et tasakaal ja siduri (gaasi ja piduri muidugi ka) tunnetus on kõige tähtsamad, millest alustada. Teatav kasu seega jalgratta ja auto kogemusestki. Ei juhtu temaga miskit hullu ma loodan, seal platsil ikka õpetaja vaatab ju ka mida teha laseb.
-
Teema algataja
Alustasin ise ka õpinguid nullist, ehk polnud lenksu saanud katsuda enne esimest koolitundi. Esimene tund oli kuskil juulis ja load sain nov esimestel päevadel. Võtsin lisatunde et lihvida platsi.
Kordagi ei kukkunud aga kerge hirm oli koguaeg - ratas kõrge ja raske. Diversionilt küündisid päkad ainult maha. Seega, valida mugava kõrgusega ratas alustuseks, kui võimalik.
Kui õpetaja asjad kõik lahti seletab ja vaevub sinuga tööd tegema siis pole hullu. Oluline on teada kuidas ratas töötab ja reageerib, siis kaob ka hirm ratta ees. Mina sain olulised teadmised siiski Survivalilt ja mitte koolist. Koolis pandi rõhku siduriga tööle ja hoiatati gaasi "kergemeelse" kasutamise eest. Tulemuseks - platsil ei saanudki gaasi tunnetust aga linnas oli sellevõrra põnevam
Oleks elu viga olnud load tegemata jätta
CB500; FZ6S
Raigo kirjutas:Tar kirjutas:Variant 2: Tegelane on üle 21. a vana, on esmane B-kategooria juhiluba, tahab täis A-kategooria (>25 kW) lube teha? Kas ta saab?
Ma pakuks
Variant2 EI
Kas keegi nyyd ikka viitaks, kus kohas see liiklusseaduses kirjas on. Mina loen sealt:
Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.
Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.
No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.
A.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Kas keegi nyyd ikka viitaks, kus kohas see liiklusseaduses kirjas on. Mina loen sealt:
Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.
No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=271
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=272
http://www.motokoolitus.ee/kursuseda.htm
http://www.aide.ee/index.php?id=10 jne jne jne.....
või telefon kätte ja uuri järgi: http://www.ark.ee/atp/?id=131
Ghost kirjutas:http://www.motokoolitus.ee/kursuseda.htm
http://www.aide.ee/index.php?id=10 jne jne jne.....või telefon kätte ja uuri järgi: http://www.ark.ee/atp/?id=131
Peab vist uurima jah. Autokooli lingid v2idavad, et "mitte esmane" aga ARKi kodulehekyljelt ja liiklusseadusest seda v2lja ei loe.
A.
offf kirjutas:Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.
No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.
Seesama tsiteeritud juhtimisòiguse andmise määrusju ütlebki, et täis A saamiseks peab olema juhtimisòigus, mitte esmane juhtimiòigus ja juhiluba, mitte esmane juhiluba.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.