Esimene käik raginaga/krõgisedes sisse
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Esimene käik raginaga/krõgisedes sisse
Vaja leida üles ragina põhjus, räägin loo ja sümptomid ära.
Algas siis peale ratta ostu, alguses oli kõik tip top aga millalgi sõites kui esimest käiku tahtsin sisse panna, ei läinud vaid käis selline ragin nagu liikuvad kettad oleks õrnalt kokku puutund. Seda juhtus siis paar korda ning siis hakkaski esimese käigu sisse panek raskemini käima. Koha pealt startima hakates läks asi raginaga sisse (mitte ka nii kergesti kui tervena, umb. selline tunne nagu hammakate vahel oleks miski õhuke praht olnud) ja seda mitte tihti vaid vahel. Sõites oli seda raginaga sisse minemist harvem, vähemalt tundus nii. Sai ka proovitud seisva mootoriga ja vahel oli nii nagu esimest käiku polekski, alla lihtsalt ei läinud ja punnis vastu. Käiku sain sisse nii et lükkasin ratast natuke edasi ja vajutasin siis siduri uuesti alla ning käiku, arvasin et hammasratas on mingi teatud koha pealt kulund, nii juhm kui ma ka polnud.
Ps. Sellist asja nagu sõidu ajal käigu välja viskamine, polnud kordagi.
---
Nüüd siis mootor lahti ja mõned pildid ka.
http://www.zone.ee/networkproject/kaigud/
Kahtlust tekitab esimesel pildil olev vaade. See kulumine on küll 3-4 käigu kettal mis haakub 6'daga aga äkki ongi see ragina põhjuseks. Las targemad otsustavad.
Ehk ei lahutanud sidur lihtsalt korralikult ja sealt see jama hakkaski?
Igasugused mõtted/ideed/infod teretulnud. Ise algaja alles selle koha pealt nii et ärge maha lööge.
Algas siis peale ratta ostu, alguses oli kõik tip top aga millalgi sõites kui esimest käiku tahtsin sisse panna, ei läinud vaid käis selline ragin nagu liikuvad kettad oleks õrnalt kokku puutund. Seda juhtus siis paar korda ning siis hakkaski esimese käigu sisse panek raskemini käima. Koha pealt startima hakates läks asi raginaga sisse (mitte ka nii kergesti kui tervena, umb. selline tunne nagu hammakate vahel oleks miski õhuke praht olnud) ja seda mitte tihti vaid vahel. Sõites oli seda raginaga sisse minemist harvem, vähemalt tundus nii. Sai ka proovitud seisva mootoriga ja vahel oli nii nagu esimest käiku polekski, alla lihtsalt ei läinud ja punnis vastu. Käiku sain sisse nii et lükkasin ratast natuke edasi ja vajutasin siis siduri uuesti alla ning käiku, arvasin et hammasratas on mingi teatud koha pealt kulund, nii juhm kui ma ka polnud.
Ps. Sellist asja nagu sõidu ajal käigu välja viskamine, polnud kordagi.
---
Nüüd siis mootor lahti ja mõned pildid ka.
http://www.zone.ee/networkproject/kaigud/
Kahtlust tekitab esimesel pildil olev vaade. See kulumine on küll 3-4 käigu kettal mis haakub 6'daga aga äkki ongi see ragina põhjuseks. Las targemad otsustavad.
Ehk ei lahutanud sidur lihtsalt korralikult ja sealt see jama hakkaski?
Igasugused mõtted/ideed/infod teretulnud. Ise algaja alles selle koha pealt nii et ärge maha lööge.

Tsiklitel lähebki tavaliselt esimene käik raginaga sisse, kui sa koha peal seisad ja sidur täiesti nulli ei lahuta
Seisva mootoriga ei peagi esimene käik alati (iga koha peal) sisse minema.
Kui ei taha metalli puru karterisse tekitada ja seda raginat mitte kuulda, siis lükka enne seda väike hoog sisse, kui esimese käigu sisse paned.
Võid ka vabalt käivitada juba nii, et esimene käik sees.

Seisva mootoriga ei peagi esimene käik alati (iga koha peal) sisse minema.
Kui ei taha metalli puru karterisse tekitada ja seda raginat mitte kuulda, siis lükka enne seda väike hoog sisse, kui esimese käigu sisse paned.
Võid ka vabalt käivitada juba nii, et esimene käik sees.
-
- Postitusi: 124
- Liitunud: 19 Veebr 2007, 15:06
- Tsikkel: Yamaha XJR1300
- Asukoht: tallinn
Suzuki gs500 1999a.
Hmm, kuid
1.Miks tuli seda raginat (käik ei läind sisse, lihtsalt ragises ja punnis vastu, kuid ega ma tugevasti siis ka ei surunud) siis kui teiselt käigult esimesele lappasin punase tule alla jõudes, ratas liikus.
2.Miks seda jama alguses polnud ja nüüd on tihedamini?
3. Kuidas suhtuda nendesse kulunud osadesse piltidel 1-3?
Hmm, kuid
1.Miks tuli seda raginat (käik ei läind sisse, lihtsalt ragises ja punnis vastu, kuid ega ma tugevasti siis ka ei surunud) siis kui teiselt käigult esimesele lappasin punase tule alla jõudes, ratas liikus.
2.Miks seda jama alguses polnud ja nüüd on tihedamini?
3. Kuidas suhtuda nendesse kulunud osadesse piltidel 1-3?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Minu sovitus oleks vaadata järgi see soontega võll mis liigutab kahvleid, et sellelt võllilt otsida kulumisjälgi. Teine soovitus, vaadata järgi kogu hoovastik väljaspoolt kuid ka seestpoolt.
Kuidas sidurga lood on? Mõõda ketaste paksus ja võrdle seda tehase manuaali poolt antuga. Kas sa ikka enne laiali kakkumist sidurit pingutasid?
Kuidas sidurga lood on? Mõõda ketaste paksus ja võrdle seda tehase manuaali poolt antuga. Kas sa ikka enne laiali kakkumist sidurit pingutasid?
Pakuks ka siduri mitte täielikku lahutamist, visuaalselt selllel kastil küll midagi viga ei ole.Ja muidugi proovida praegu käike sisse/välja lülida, ilma hammasratasteta et tunda kui kergelt see käib(kas 1 ja ülejäänud käivad ühe jõuga).
Kui mootor ei tööta, siis käik ei peagi alati sisse minema.Ise näed ju kui laia pinnaga hammastega on tegu.
Ja siduri üleliigse kulumisega ei saa ka tegu olla.
Kui mootor ei tööta, siis käik ei peagi alati sisse minema.Ise näed ju kui laia pinnaga hammastega on tegu.
Ja siduri üleliigse kulumisega ei saa ka tegu olla.
Enne masina lahti võtmis ma muidugi sidurit ei pingutanud
Kui hammakad maas on siis ma küll ei suuda mõnes kohas neid harke ringi ajada, sealt külje pealt (karterist väljaspool nö, sealt kus algselt käigu vahetus mehhanism oli) näpuga keerates, vb teen midagi valesti. Lisaks sellele ei oska ma öelda millal ma esimese sisse lappasin.
Paari päeva pärast tuleb üks haapsalu Est trans tsikli mees asja vaatama, siis selgub rohkem.
Mõõtsin ka siduri osad ära.
Vedrud kõik 62mm (min 60.8 )
Tühjad plaadid 1.5 mm (warpage max 0.1mm)
Haarde plaadid kõik vahemikus 2.9-3.0mm (service limit 2.62)
Loodan et mõõtsin haarde plaate õige koha pealt. Sealt musta haardumis osa pealt, mitte nende vahele jääva palja plaadi paksust.
Sidur peaks suht tip top olema minu mõistuse järgi.

Kui hammakad maas on siis ma küll ei suuda mõnes kohas neid harke ringi ajada, sealt külje pealt (karterist väljaspool nö, sealt kus algselt käigu vahetus mehhanism oli) näpuga keerates, vb teen midagi valesti. Lisaks sellele ei oska ma öelda millal ma esimese sisse lappasin.
Paari päeva pärast tuleb üks haapsalu Est trans tsikli mees asja vaatama, siis selgub rohkem.
Mõõtsin ka siduri osad ära.
Vedrud kõik 62mm (min 60.8 )
Tühjad plaadid 1.5 mm (warpage max 0.1mm)
Haarde plaadid kõik vahemikus 2.9-3.0mm (service limit 2.62)
Loodan et mõõtsin haarde plaate õige koha pealt. Sealt musta haardumis osa pealt, mitte nende vahele jääva palja plaadi paksust.
Sidur peaks suht tip top olema minu mõistuse järgi.
Siis kui need jamad hakkasid, oli mingi tundmatu õli, sest see oli kohe peale ostu ja ei olnud jõudnud veel vahetust teha. Hiljem panin aga valvoline 4t sae10w40 sisse, täissünt. Õli vahetuse ajaks oli aga mure juba täie hooga sees (ragisemine) ja jätkus sama moodi peale vahetamist.
Kui mootori kokku panen on plaanis sama õli ainult pool sünt lasta.
Kui mootori kokku panen on plaanis sama õli ainult pool sünt lasta.
Esiotsa poolse käigurulli ainuke kahvel on ühest kohast maximumi kulunud, aga see kahvel liigutab 3 ja 4 käiku mis ise-enesest ei tohiks esimest käiku mõjutada.
Esimese käigu suurem hammakas on aga ringi seest ära kulunud, loksub. Nii üles alla kui ka külgedele.
http://www.zone.ee/networkproject/1-k2ik.MOV
Kas selles võib olla põhjus miks esimene käik vahel raginaga sisse läheb, vahel vastu punnib jne.
Parandusest öeldi et selle sisemise osa saab ära vahetada, et pole vajadust kogu hammakat uut osta. Kas sellise jublaka saab kuskil lasta valmis treida? Ei tahaks motodepoo järjekorras jälle tiksuda.
Soovitused teretulnud.
Esimese käigu suurem hammakas on aga ringi seest ära kulunud, loksub. Nii üles alla kui ka külgedele.
http://www.zone.ee/networkproject/1-k2ik.MOV
Kas selles võib olla põhjus miks esimene käik vahel raginaga sisse läheb, vahel vastu punnib jne.
Parandusest öeldi et selle sisemise osa saab ära vahetada, et pole vajadust kogu hammakat uut osta. Kas sellise jublaka saab kuskil lasta valmis treida? Ei tahaks motodepoo järjekorras jälle tiksuda.
Soovitused teretulnud.
Mul on GS500 ja ka esimene käik vahel ei taha päris hästi sisse minna. Eriti on seda tunda siis, kui mootori pöörded parasjagu tühikäigust kõrgemal on. Sidur on ilusti paika timmitud.
Ei näe nagu eriti probleemi ka, sest alati aitab kui lihtsalt jalaga ~10 cm ette või tahapoole ratast lükata.
Ei näe nagu eriti probleemi ka, sest alati aitab kui lihtsalt jalaga ~10 cm ette või tahapoole ratast lükata.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kuna ratas läheb peale kokkupanekut müüki siis tahaks ikka puhast esikäiku.
Kuidas selle vana puksi maha võtt ja uue peale panek välja näeks? Vana peksan miski peitliga välja ja uus jõu abil sisse?
http://www.zone.ee/networkproject/hammaka-puks.JPG?2
Töö maksuvus ei ole oluline, võimalikult kiiresti tahaks asja korda saada.
Kuidas selle vana puksi maha võtt ja uue peale panek välja näeks? Vana peksan miski peitliga välja ja uus jõu abil sisse?
http://www.zone.ee/networkproject/hammaka-puks.JPG?2
Töö maksuvus ei ole oluline, võimalikult kiiresti tahaks asja korda saada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.