märgutuled LED-ideks
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 112
- Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
- Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž
märgutuled LED-ideks
http://twinoak.altelco.net/~jacil/clay/ ... bswap.html
Kes viitsib nii keeruliselt asja ette võtta - andku tuld.
Mart
Kes viitsib nii keeruliselt asja ette võtta - andku tuld.
Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Nojah, kes ikka viitsib sellist tööd ette võtta?
Muidugi ei viitsi ju kui keegi teine on töö sinu eest ära teinud.
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... =615-10995
Muidugi ei viitsi ju kui keegi teine on töö sinu eest ära teinud.
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... =615-10995
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
ohoh, päris vahva. endalgi plaanis osad pirnid ledide vastu vahetada kuna on vaja natuke voolutarvet vähendada seoses lisatuledega. huvitav, kas sellel pirnil on takistus paigas või saan ma siinkohal "fast-flasheri"?Nitroid kirjutas:Nojah, kes ikka viitsib sellist tööd ette võtta?
Muidugi ei viitsi ju kui keegi teine on töö sinu eest ära teinud.
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... =615-10995
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Ise testisin ühte täpselt sama http://www.avsk.ee/tdetail.php?de=10579&cat=462 pirni suunatules ja vilkumisageduses ei olnud tavapirniga võrreldes mingit vahet.Piipz kirjutas:kas sellel pirnil on takistus paigas või saan ma siinkohal "fast-flasheri"?
Kui suunatulede relee on elektrooniline, siis enamasti ei tohiks vilkumissagedusega probleeme olla.holma kirjutas:...testisin ühte täpselt sama http://www.avsk.ee/tdetail.php?de=10579&cat=462 pirni suunatules ja vilkumisageduses ei olnud tavapirniga võrreldes mingit vahet.
Koormusele reageerivad bimetall-releed aga ei tohiks selle pirni korral normaalselt (või üldse!) töötada. Siis oleks tarvis suunatuledega paralleelselt ühendada lisa takisti, millega tõstetakse voolutarbimine reele tööks vajalikule (endisele!) tasemele. Kui aga voolutarbimine on jälle endine, siis omakorda kaob energiasäästu seisukohalt vaadates ka valgusdioodlambikeste paigaldamise mõttekus.
-
-
Kui ma nüüd veidi oma kärbatanud keskkoolifüüsika kursuses sorin, meenub mulle, et kui hõõglambid ledidega SAMA RELEE KORRAL asendada nii, et vilkumissagedus samaks jääb, siis energiatarbe võitu küll ei tohiks tulla.
Lihtsalt tavaline relee nõuab normaalseks vilkumiseks teatud takistust /võimsust ning vahet pole, kas see saavutatakse läbi hõõglambi niidil eralduva soojuse või LED-i koormustakistil hajuvaga.
Enamus releesid on siiski võimsustundlikud, kuna katkise pirni tuvastus käib läbi kiirema vilkumise.
Eraldi jutt on elektroonilised releed, mis koormusest ei sõltu. Nende kohta ei oska ma kommenteerida.
Tavaliselt käib koos LED-suunatuledega ka releevahetus vastavatüübilise vastu.
Ja julgeksin viidata, et algse posti viide käis amatuuri märgulampide, mitte suunatulede või piduri/gabariidi vms elementide kohta. Viimaste puhul tuleb mängu lisaks LED-i võimsus ja selle juhtimine generaatoriga ning seesama kitsanurgalisuse probleem.
Lihtsalt tavaline relee nõuab normaalseks vilkumiseks teatud takistust /võimsust ning vahet pole, kas see saavutatakse läbi hõõglambi niidil eralduva soojuse või LED-i koormustakistil hajuvaga.
Enamus releesid on siiski võimsustundlikud, kuna katkise pirni tuvastus käib läbi kiirema vilkumise.
Eraldi jutt on elektroonilised releed, mis koormusest ei sõltu. Nende kohta ei oska ma kommenteerida.
Tavaliselt käib koos LED-suunatuledega ka releevahetus vastavatüübilise vastu.
Ja julgeksin viidata, et algse posti viide käis amatuuri märgulampide, mitte suunatulede või piduri/gabariidi vms elementide kohta. Viimaste puhul tuleb mängu lisaks LED-i võimsus ja selle juhtimine generaatoriga ning seesama kitsanurgalisuse probleem.
Suunatuld ehitada ühe pirni pealt ühe ledi peale on küll väga mõtetu tegevus.
Tõenäoliselt põleb ta sul väga nirult ning hakkab liiga kiiresti blinkima, või ei blingi üldse!
Ise ehitasin CBR-le terve tagatule ledidest, ega ta väga hea lahendus ei olnud, kuigi põles nii eredalt et otse vaadata ei saanud! Aga siin ongi just see valgus nurk mis mängu tuleb.... kui keegi sul taga sõidab siis sei saa eeldada, et ta jääb kindlasti selle 120 kraadi sisse. Ei saa lihtsalt ja 50/50 võimalus, et sinu tuld ei nähta, mistõttu otepääl mulle peaaegu takka sisse sõideti ning paar siklimeest kukkusid
Nad lihtsalt ei näinud kui ma pidurdasin.
Tõenäoliselt põleb ta sul väga nirult ning hakkab liiga kiiresti blinkima, või ei blingi üldse!
Ise ehitasin CBR-le terve tagatule ledidest, ega ta väga hea lahendus ei olnud, kuigi põles nii eredalt et otse vaadata ei saanud! Aga siin ongi just see valgus nurk mis mängu tuleb.... kui keegi sul taga sõidab siis sei saa eeldada, et ta jääb kindlasti selle 120 kraadi sisse. Ei saa lihtsalt ja 50/50 võimalus, et sinu tuld ei nähta, mistõttu otepääl mulle peaaegu takka sisse sõideti ning paar siklimeest kukkusid

Lisaks elueale tooksin ka juurde kerguse ning väiksuse. Enamasti need rolli ei mängi, kuid Endurokal on ikka vahe küll, kas kõljes tilbendavad 4 kanamuna suurust suunda või minimalistlikud LED-d. Kuigi.. kohe tekib "madone" sündroom kaSuzumen kirjutas:Ainuke mõte on ledi pikk eluiga. Lisaks on olemas hajutatud nurgaga led dioodid, mida kasutatakse kõikides uuemates auto ja mootorratta tuledes.

Mis aga hajutatud nurgaga LED-i puutub.. kui nurga hajutad, hajub ka valgus ning LED pole enam nii ere. Ereduse suurendamiseks tuleb jällegi suurendada võimsust. Pigem olen täheldanud auto tagatuledes selle hajuvuse saavutamist läbi tuleklaaside/reflektorite.
Lõpptulemuseks sama märgatavuse saavutamiseks tuleb LED-e nii palju, et kasutatav energiatarve läheneb hõõgniidile

-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=10401211
LE SYNDROME DE LA MADONE ET DE LA PROSTITUEE (MADONA AND WHORE SYNDROM )
LE SYNDROME DE LA MADONE ET DE LA PROSTITUEE (MADONA AND WHORE SYNDROM )
Piipz kirjutas:http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=10401211
LE SYNDROME DE LA MADONE ET DE LA PROSTITUEE (MADONA AND WHORE SYNDROM )

Kui on soovi energiasäästu saavutada ja koormust genekale vähendada, on mõsiltlik LEDe kasutada tagatules ja tänapäeval vist ka juba esitules. Suunad põlevad siiski suht lühikest aega võrreldes koguaeg põlevate esi-ja tagatuledega.
PS
Mina paigaldasin oma rattale sellised: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Yamaha-V ... dZViewItem
kuid kuna vahetasin tagatule klaasi läbipaistva vastu siis pidin ka pirnid punaste vastu vahetama. Kui kellelgi huvi, siis annan ära (2tk)
Hans
PS
Mina paigaldasin oma rattale sellised: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Yamaha-V ... dZViewItem
kuid kuna vahetasin tagatule klaasi läbipaistva vastu siis pidin ka pirnid punaste vastu vahetama. Kui kellelgi huvi, siis annan ära (2tk)

Hans
V-MAX
http://www.motohell.fi/nettikauppa/ vb veits teemast kõrvale, aga selles konkreetses netipoes on päris palju erilisi ja vähem erilisi tagatulesid ja väike valik suundasid. Tuledes küll paljud ei ole E normatiividele vastavad kahjuks ja seega non street legal, aga leiab sealt ka neid mis on street legalid
Loud pipes save lives!!!
Kindlasti ei ole, väljavõte tehnonõuetest:mella kirjutas:Vajab uurimist, kas selline vilkuv tagatuli on üldse tehniliste tingimustega lubatud.
3) pidurituled peavad süttima piduripedaalile vajutamisel ja ei tohi töötada vilkuval või mõnel muul muutuval režiimil;
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Minul ka tuledega mure. Kui ma esimest korda metsa läksin tsikliga, siis lasi viimanegi tagumine suunatuli varvast. Oli küll pisike ja kompaktne, ent siiski "pulga" otsas ja väljaulatuv. Kas äkki sinna võiks sobida mõni voolujooneline, tilgakujuline, ilma varreta kollane tuli? Veoautodel on katusel need kollased, aga liiga suured. Kopikal oli esitiibadel ka mummud, aga need ei suuna valgust, vaid kiirgavad igale poole. Ideid? Kätega vehkida ei viitsi ka koguaeg.
Osta painduva "varrega" suunakas, see ei murdu kohe ära väikse kõksu peale. Või vaata suunaka kinnituskoht üle- pane tsikkel külili (imiteeri kukkumistTort kirjutas:Minul ka tuledega mure. Kui ma esimest korda metsa läksin tsikliga, siis lasi viimanegi tagumine suunatuli varvast. Oli küll pisike ja kompaktne, ent siiski "pulga" otsas ja väljaulatuv. Kas äkki sinna võiks sobida mõni voolujooneline, tilgakujuline, ilma varreta kollane tuli? Veoautodel on katusel need kollased, aga liiga suured. Kopikal oli esitiibadel ka mummud, aga need ei suuna valgust, vaid kiirgavad igale poole. Ideid? Kätega vehkida ei viitsi ka koguaeg.

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Ei ole asi kukkumises, oksa taha jäi ja ei pannud tähelegi, millal täpselt. Siit järeldus, et peab kindlasti olema varreta, mingi tilgakujuline ja suunaga taha.saqu kirjutas:Osta painduva "varrega" suunakas, see ei murdu kohe ära väikse kõksu peale. Või vaata suunaka kinnituskoht üle- pane tsikkel külili (imiteeri kukkumist) ja otsi koht, mis kõige kaitstum on.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.