märgutuled LED-ideks

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

märgutuled LED-ideks

Lugemata postitus Postitas mart77 »

http://twinoak.altelco.net/~jacil/clay/ ... bswap.html


Kes viitsib nii keeruliselt asja ette võtta - andku tuld.

Mart
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

võib olla siiski LED id märgutuledeks. kuid kas on sellel pusimisel mõtet. see tundub tõesti keeruline ja peen näputöö olevat , mida ilma peenemate riistadeta vist teha ei õnnestu.
Kasutaja avatar

Nitroid
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Sept 2006, 11:29
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Nitroid »

Nojah, kes ikka viitsib sellist tööd ette võtta?
Muidugi ei viitsi ju kui keegi teine on töö sinu eest ära teinud.
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... =615-10995
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Mis siin keerulist on? Kui jubinad on laual ja kolb soe, on paari minuti küsimus 1 pirn teha.
Iseasi, kuidas LED näiteks näidiku taustavalgustuseks sobib, kuna valgustusnurk suhteliselt kitsas. (hõõglambil on reeglina arvestatud valguse eraldumisega pea kõigis suundades.
Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Säga »

mella kirjutas:
Iseasi, kuidas LED näiteks näidiku taustavalgustuseks sobib, kuna valgustusnurk suhteliselt kitsas..
on ka LED`e mille hajuvusnurk on 120° ja rohkemgi. see, kas ise tegema hakata, on iseasi.. enamus vaja minevaid vidinaid leiab tavaliselt TEVALOST :)
SYLB
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Nitroid kirjutas:
Nojah, kes ikka viitsib sellist tööd ette võtta?
Muidugi ei viitsi ju kui keegi teine on töö sinu eest ära teinud.
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... =615-10995
ohoh, päris vahva. endalgi plaanis osad pirnid ledide vastu vahetada kuna on vaja natuke voolutarvet vähendada seoses lisatuledega. huvitav, kas sellel pirnil on takistus paigas või saan ma siinkohal "fast-flasheri"?
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Piipz kirjutas:
kas sellel pirnil on takistus paigas või saan ma siinkohal "fast-flasheri"?
Ise testisin ühte täpselt sama http://www.avsk.ee/tdetail.php?de=10579&cat=462 pirni suunatules ja vilkumisageduses ei olnud tavapirniga võrreldes mingit vahet.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

holma kirjutas:
...testisin ühte täpselt sama http://www.avsk.ee/tdetail.php?de=10579&cat=462 pirni suunatules ja vilkumisageduses ei olnud tavapirniga võrreldes mingit vahet.
Kui suunatulede relee on elektrooniline, siis enamasti ei tohiks vilkumissagedusega probleeme olla.
Koormusele reageerivad bimetall-releed aga ei tohiks selle pirni korral normaalselt (või üldse!) töötada. Siis oleks tarvis suunatuledega paralleelselt ühendada lisa takisti, millega tõstetakse voolutarbimine reele tööks vajalikule (endisele!) tasemele. Kui aga voolutarbimine on jälle endine, siis omakorda kaob energiasäästu seisukohalt vaadates ka valgusdioodlambikeste paigaldamise mõttekus.
-
-
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui ma nüüd veidi oma kärbatanud keskkoolifüüsika kursuses sorin, meenub mulle, et kui hõõglambid ledidega SAMA RELEE KORRAL asendada nii, et vilkumissagedus samaks jääb, siis energiatarbe võitu küll ei tohiks tulla.
Lihtsalt tavaline relee nõuab normaalseks vilkumiseks teatud takistust /võimsust ning vahet pole, kas see saavutatakse läbi hõõglambi niidil eralduva soojuse või LED-i koormustakistil hajuvaga.

Enamus releesid on siiski võimsustundlikud, kuna katkise pirni tuvastus käib läbi kiirema vilkumise.

Eraldi jutt on elektroonilised releed, mis koormusest ei sõltu. Nende kohta ei oska ma kommenteerida.

Tavaliselt käib koos LED-suunatuledega ka releevahetus vastavatüübilise vastu.

Ja julgeksin viidata, et algse posti viide käis amatuuri märgulampide, mitte suunatulede või piduri/gabariidi vms elementide kohta. Viimaste puhul tuleb mängu lisaks LED-i võimsus ja selle juhtimine generaatoriga ning seesama kitsanurgalisuse probleem.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Suunatuld ehitada ühe pirni pealt ühe ledi peale on küll väga mõtetu tegevus.

Tõenäoliselt põleb ta sul väga nirult ning hakkab liiga kiiresti blinkima, või ei blingi üldse!


Ise ehitasin CBR-le terve tagatule ledidest, ega ta väga hea lahendus ei olnud, kuigi põles nii eredalt et otse vaadata ei saanud! Aga siin ongi just see valgus nurk mis mängu tuleb.... kui keegi sul taga sõidab siis sei saa eeldada, et ta jääb kindlasti selle 120 kraadi sisse. Ei saa lihtsalt ja 50/50 võimalus, et sinu tuld ei nähta, mistõttu otepääl mulle peaaegu takka sisse sõideti ning paar siklimeest kukkusid :( Nad lihtsalt ei näinud kui ma pidurdasin.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Suzumen kirjutas:
Ainuke mõte on ledi pikk eluiga. Lisaks on olemas hajutatud nurgaga led dioodid, mida kasutatakse kõikides uuemates auto ja mootorratta tuledes.
Lisaks elueale tooksin ka juurde kerguse ning väiksuse. Enamasti need rolli ei mängi, kuid Endurokal on ikka vahe küll, kas kõljes tilbendavad 4 kanamuna suurust suunda või minimalistlikud LED-d. Kuigi.. kohe tekib "madone" sündroom ka ;)

Mis aga hajutatud nurgaga LED-i puutub.. kui nurga hajutad, hajub ka valgus ning LED pole enam nii ere. Ereduse suurendamiseks tuleb jällegi suurendada võimsust. Pigem olen täheldanud auto tagatuledes selle hajuvuse saavutamist läbi tuleklaaside/reflektorite.
Lõpptulemuseks sama märgatavuse saavutamiseks tuleb LED-e nii palju, et kasutatav energiatarve läheneb hõõgniidile ;)
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Mis asi on MadOne sündroom? :D
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=10401211

LE SYNDROME DE LA MADONE ET DE LA PROSTITUEE (MADONA AND WHORE SYNDROM )
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Piipz kirjutas:
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=10401211

LE SYNDROME DE LA MADONE ET DE LA PROSTITUEE (MADONA AND WHORE SYNDROM )
:wack:
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Kui on soovi energiasäästu saavutada ja koormust genekale vähendada, on mõsiltlik LEDe kasutada tagatules ja tänapäeval vist ka juba esitules. Suunad põlevad siiski suht lühikest aega võrreldes koguaeg põlevate esi-ja tagatuledega.

PS
Mina paigaldasin oma rattale sellised: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Yamaha-V ... dZViewItem
kuid kuna vahetasin tagatule klaasi läbipaistva vastu siis pidin ka pirnid punaste vastu vahetama. Kui kellelgi huvi, siis annan ära (2tk) :)

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Vajab uurimist, kas selline vilkuv tagatuli on üldse tehniliste tingimustega lubatud.
Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 969
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

http://www.motohell.fi/nettikauppa/ vb veits teemast kõrvale, aga selles konkreetses netipoes on päris palju erilisi ja vähem erilisi tagatulesid ja väike valik suundasid. Tuledes küll paljud ei ole E normatiividele vastavad kahjuks ja seega non street legal, aga leiab sealt ka neid mis on street legalid
Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

mella kirjutas:
Vajab uurimist, kas selline vilkuv tagatuli on üldse tehniliste tingimustega lubatud.
Kindlasti ei ole, väljavõte tehnonõuetest:
3) pidurituled peavad süttima piduripedaalile vajutamisel ja ei tohi töötada vilkuval või mõnel muul muutuval režiimil;
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Tort
Postitusi: 2040
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 177 korda

Lugemata postitus Postitas Tort »

Minul ka tuledega mure. Kui ma esimest korda metsa läksin tsikliga, siis lasi viimanegi tagumine suunatuli varvast. Oli küll pisike ja kompaktne, ent siiski "pulga" otsas ja väljaulatuv. Kas äkki sinna võiks sobida mõni voolujooneline, tilgakujuline, ilma varreta kollane tuli? Veoautodel on katusel need kollased, aga liiga suured. Kopikal oli esitiibadel ka mummud, aga need ei suuna valgust, vaid kiirgavad igale poole. Ideid? Kätega vehkida ei viitsi ka koguaeg.
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Tort kirjutas:
Minul ka tuledega mure. Kui ma esimest korda metsa läksin tsikliga, siis lasi viimanegi tagumine suunatuli varvast. Oli küll pisike ja kompaktne, ent siiski "pulga" otsas ja väljaulatuv. Kas äkki sinna võiks sobida mõni voolujooneline, tilgakujuline, ilma varreta kollane tuli? Veoautodel on katusel need kollased, aga liiga suured. Kopikal oli esitiibadel ka mummud, aga need ei suuna valgust, vaid kiirgavad igale poole. Ideid? Kätega vehkida ei viitsi ka koguaeg.
Osta painduva "varrega" suunakas, see ei murdu kohe ära väikse kõksu peale. Või vaata suunaka kinnituskoht üle- pane tsikkel külili (imiteeri kukkumist :D ) ja otsi koht, mis kõige kaitstum on.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Tort
Postitusi: 2040
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 177 korda

Lugemata postitus Postitas Tort »

saqu kirjutas:
Osta painduva "varrega" suunakas, see ei murdu kohe ära väikse kõksu peale. Või vaata suunaka kinnituskoht üle- pane tsikkel külili (imiteeri kukkumist :D ) ja otsi koht, mis kõige kaitstum on.
Ei ole asi kukkumises, oksa taha jäi ja ei pannud tähelegi, millal täpselt. Siit järeldus, et peab kindlasti olema varreta, mingi tilgakujuline ja suunaga taha.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”