open face kiivrid

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
M.K.

open face kiivrid

Lugemata postitus Postitas M.K. »

Vabandan, kui teemat varem käsitletud on.

Pole tänava-kiivritega kursis - mida arvatakse nn. open face kiivritest? Kuidas on nende turvalisus, mugavus ?

Iseenesest on mõned neist väga kenad, aga....?

Kõik kommentaarid ja mõtteavaldused teretulnud
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Ebamugav, ebapraktiline ja liiga ohtlik - lihtsalt minu arvamus.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2410
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Stiil versus mugavus ja turvalisus. Palava ilmaga on mugav ka tegelikult ;-).
Põhiliselt customi- ja klassikumeeste pärusmaa, teised eelistavad kinnisi või avatavaid.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Võnnu
Postitusi: 292
Liitunud: 21 Sept 2004, 21:45
Tsikkel: otsimisel...
Asukoht: Saue/Saku
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Võnnu »

Oman ise ühte nolani lahtikäivat kiivrit ja olen sellega 100% rahul. Üli vaikne ja väga mugav. Ise täitsa soovitan. Kindlasti on ta natukene halvema kaitse omadustega kui kinnised. Nagu kasutaja kris ütles on sellised kiivrid põhiliselt customi- ja klassikumeeste pärusmaa, et ega ei ole mõtet seda kiivrit osta kui tegeled ringraja või offroadiga kus kukkumisi palju esineb.
Mini 50v -> Zid 50 pilot 00' -> Aprilia Futura AF1 125cc 94' -> Yamaha DT 125 01' -> Suzuki GSX600F 93' -> Suzuki GSXR1000 03' -> Honda Varadero 1000 00' -> Suzuki GSF650S Bandit 05' -> KTM 990 SMT 09'

RKsilver
Postitusi: 454
Liitunud: 16 Mai 2006, 07:55
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas RKsilver »

oman ühte airoh-i sellist kiivrit, talvel sõita ei kannata, lõug külmub ära :D

suvel aga on jällegist väga mõnus munakoor :wink:
Emal oli kolm poega, kaks olid normaalsed ja kolmas oli elektroonik :)
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Tean, et mind hakatakse nüüd kividega loopima ja siia rottenkommi pilte linkima aga... ei ole kunagi aru saanud inimestest, kes kinniseid kiivreid kasutavad. Asjal on vajadus suurtel kiirustel pea voolujooneliseks tegemisel ja vägakülma ilmaga ja vihmaga/rahega teeb elu ka niisama tunduvalt ilusamaks... aga kui ma tahan rahulikult ilusa ilmaga ringi kruisides, et ma ei oleks värskes õhus ja ei tahaks tunda tuuleõhku, nuusutada ümbritseva looduse lõhna jne jne... siis ma parem sõidaksin autoga, aknad kinni keeratud ja kliimaseade uugamas.
hälvik
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

oldmoped, kui ümbritseva looduse lõhna tunda tahad, mine tee üks jalutuskäik metsas :twisted:
Olen ka mina lahtise lõuaosaga kiivriga ringi sõitnud. Loodetavasti seda enam ei tee, sest on tuttav nii pea otsast ära rebimise tunne, kivirahe näos, kui ka herilase nõel otsaees:D Piisavad argumendid, et kaelaside üle lõua vedada, kinnine kiiver pähe suruda ja visiir ära lukustada.
Kunagi suitsumehena pidasin lugu avaneva lõuaosaga kiivriest, enam pole ka see oluline.

Alles eelmine suvi käis üks foorumil suht lähedal seisev rattur näoga Tartu maanteed kratsimas. See lahtine kiiver jäi temale viimaseks, täna on tuline astronaudi pooldaja.

On ka selliseid tegelasi, kes linnas munakoorega cruisivad, aga linnast välja sõites "korraliku kiivri" pähe panevad

Samas kroomid ja munakoored käivad kokku, nagu kroomimees ja narmad, seega oleks harjumatu näha neid kinniste kiivritega sõitmas ja ega nad hakkagi. Eks ta maitse asi ole, ise eelistan kaitsta piirkondi, mis võivad kriimustatud saada :D
Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Pikk kirjutas:
oldmoped, kui ümbritseva looduse lõhna tunda tahad, mine tee üks jalutuskäik metsas :twisted:
Ma elan metsas.
Jalutan seal koeraga, sõidan lapsega jalgrattaga ja teen ka igasuguseid motoriseeritud tegevusi seal peaaegu igapäev.

Loomulikult olen oma 20aastase A-staazi jooksul läbi elanud kõik vähegivõimalikud lahtisest kiivrist tulenevad ebamugavused ja juhtumised... mis mind ei ole suutnud ikkagi teise usku meelitada. Kinnise lõuaosaga kiivrit kasutan vaid offroadi sõites, et nägu teel rippuvate okste eest kaitsta (eriti halva ilma ja pori puhul vahest ka hoopis lahtist kiivit koos vanakooli kaitsemaskiga)
Võibolla asi mu kiivrivalikus paljus ka selles, et minust on siiani puutumata igasugused plastgondlitega kaetud sõidukid - olen pidanud vaid mopeede, classikuid, kroome ja mülkasid. Samuti lihtsalt ei pea ma üldse vajalikuks kihutada ja tunnen ennast 40-110 kmh juures ka lahtise kiivriga piisavalt hästi.
hälvik
Kasutaja avatar

Oldbear
Postitusi: 155
Liitunud: 16 Sept 2004, 15:33
Tsikkel: Honda Magna VF 1100
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Oldbear »

Mina kasutan tavaliselt linnas ringi podistamisel lahtist kiivrit a kui pikemale otsale lähen panen ikka kinnise e tegelikult lahtikäiva visiiriga kiivri. Puht lihtsalt sellistel põhjustel,et suurtel kiirustel võib pisikene liivatera autoratastelt lennates ka päris valus olla ;-)
Tasa sõuad,kaugele jõuad! ;)
http://backyard.pri.ee
Magna VF1100

Teema algataja
M.K.

Lugemata postitus Postitas M.K. »

teema algatamise põhjuseks on selline kiiver

http://www.lazerhelmets.com/site/en/mot ... t=0&item=3

ega ta tegelikult julget tunnet loo....
Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

Ise kasutan viimased kaks aastat ilma lõuata, kuid täisklaasiga kiivrit. Põhjuseks enekõike mugavus, bensukasse sisse põigates ei pea kiivrit ära kiskuma, hää suitsu teha ja loomulikult klaas ei lähe nii uduseks. Ilma klaasita kiivrit tõesti ei soovita, jutul sääski täis hambavahedega rõõmsast tsiklimehest on neetult palju iva sees. Ja päris ilma klaasita kiivriga olen korra endale mingi kimalase silmaauku saanud mis oleks tõesti kurvalt lõppeda võinud (siis olin muidugi puberteetikust debiilik, kes oleks hea meelega üldse ilma sõitnud). Peamiseks miinuseks poollahtise kiivri juures sõidumüra, mis suuremal kiirusel häirima hakkab, linnas seda muret küll eriti ei ole. Ja lõpuks, kõik sõltub enda sõidustiilist, ise rohkem ka kruiisija tüüp aga mida hullemini põletad, seda rohkem topi kaitsmeid ümber. Kui baigimees oleks, sõidaks vist pommiülikonnaga :)
Lambad on siin ja... lambad on sääl...
Kasutaja avatar

mumm
Postitusi: 627
Liitunud: 12 Nov 2003, 15:34
Tsikkel: horney Helga
Asukoht: Kohatu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mumm »

ise olen täiega avaneva lõuaga kiivri pooldaja. samas, eelmine aasta sai sõidetud pisikese chopperiga, millega ei olnud kiirust eriti ja seega oli lahtine eriti mõnus, jahutav. ja pagan, ka arstile kiire viiv :evil: ehk siis käisin silmast prahti välja võtmas. ei aidanud ka suur päikeseprill. küll see klibu leiab endale ava kust sisse ronida.

et siis, stiilne, kuid mida suuremad kiirused, seda ohtlikum on lahtine kiiver. ja ei maksa unustada oma lõuga, nii selle nahka, luid, kui ka hambaid, milledel puudub igasugune kaitse kokkupuutel "väliskeskkonnamõjudega".

mumm@oma nahk on kõige kallim
väike kuri mootorrattur
Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Säga »

ei arva nendest kinnistest kiivritest üldse mittemidagi... see rohkem riisirakettide ja paigimeeste teema ... ise sõidan pesueht munakoorega ja olen üli rahul. Linnavahel ja ka maanteel sõites kuuled-näed kõike, mitte ei ole nagu klapid ees- ei kuule , ei näe ..ja siis need paugud käivadki.
Ning ma ei virise kah, kui kukkuma peaks..
SYLB
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Säga kirjutas:
ei arva nendest kinnistest kiivritest üldse mittemidagi... see rohkem riisirakettide ja paigimeeste teema ... ise sõidan pesueht munakoorega ja olen üli rahul. Linnavahel ja ka maanteel sõites kuuled-näed kõike, mitte ei ole nagu klapid ees- ei kuule , ei näe ..ja siis need paugud käivadki.
Ning ma ei virise kah, kui kukkuma peaks..
Nojah... kui kukkuma PEAKS...
A vaata, selles see vahe ongi, et mõned, kes sõidavad arvestusega, et iga kell võib juhtuda, kummardavad full-face top-price kiivreid. Ja ma ei mõtle mitte rullnokki tänaval vaid mehi rajal. Nad teavad, et laks tuleb sealt, kust kõige vähem ootad.
Teised mõtlevad, et olles korralikud ei vaja nad rohkem kui stiili ja E-märgistust.[/i]
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Säga »

Sõidan samamoodi nagu teisedki. Ei löö risti ette ja ei hoia näppu piduriheeblil pidevalt. Samas pole ka seda fucking E märki sees . Ja kui käibki laks- no ju siis oli s**t päev...ei ole vaja põdeda nii palju
SYLB
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Säga kirjutas:
Sõidan samamoodi nagu teisedki. Ei löö risti ette ja ei hoia näppu piduriheeblil pidevalt. Samas pole ka seda fucking E märki sees . Ja kui käibki laks- no ju siis oli s*** päev...ei ole vaja põdeda nii palju
Ei noh... kui laks käib, polegi tarvis põdeda -- ühtäkki tundub kõik nii tore, lihtne ja naljakas, ainult lähedased käivad mureliku näoga ümberringi, küsides imelikke küsimusi, millest sa päris aru ei saa. :roll:
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

Teema algataja
nors

Lugemata postitus Postitas nors »

Pilt

Arvestades seda, et kiivri eesmärk on eelkõige kaitsta sinu pead ja kui vaadata ülalolevat pilti, siis statistiliselt on õnnetuste korral kuni viiendik matakaid lõua piirkonda. Nii et edasi võib igaüks ise mõelda, millist tüüpi kiivrit eelistada, kui muidugi tahetakse seda eesmärgipäraselt kasutada.

Viide ka algallikale:
http://www.flamesonmytank.co.za/helmets.htm

bezdomn6i
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Sept 2005, 21:25
Tsikkel: SR500
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas bezdomn6i »

lõua pihta läheb selle pildi järgi 19,4+15,2% matsudest. nii et viiendik on natuke alahinnatud.
ise olen fullface kiivri kasutaja, aga ei saa eitada, et openface kiivril on oma võlu...

mis puutub Scrythi pakutud teooriasse muretust põrutada saanu elust, siis just see eelmine pilt peaks näitama, et kõige tõenäolisemalt saad hoopis sunnitud dieeti pidada ;)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Säga kirjutas:
Sõidan samamoodi nagu teisedki. Ei löö risti ette ja ei hoia näppu piduriheeblil pidevalt. Samas pole ka seda fucking E märki sees . Ja kui käibki laks- no ju siis oli s*** päev...ei ole vaja põdeda nii palju
Ma loodan, et sul seda OI-MA-OLEN-KÕVA-MEES suhtumist mitte kunagi kahetseda ei tule.

mella - kukub, tõuseb, pühib tolmu maha ja sõidab edasi. Ja haiguslehel ei käi.
Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Säga »

no andke nüüd mulle andeks .... ütlesin, mis ma asjast arvan, nii, nagu küsitud oli. Teie sõitke oma astronatidega edasi ja mina sõidan oma potiga. Kõik on rahul. ei ole vaja tühjast kohast tüli üles kiskuda
SYLB

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

scryth kirjutas:
Ei noh... kui laks käib, polegi tarvis põdeda -- ühtäkki tundub kõik nii tore, lihtne ja naljakas, ainult lähedased käivad mureliku näoga ümberringi, küsides imelikke küsimusi, millest sa päris aru ei saa. :roll:

tegelt on nii, et kui laks käib siis jah ei põe. Kyll aga põed pärast -- mis on kõige sitem. Ma olen nii rajal kukkunud kui ka tänaval. Veel hiljuti lasin tänaval rahumeeli teksapüksiga. Aga selle suvega on 2 paari teksapükse läinud :lol: Nüüd enam eriti ei taha ilma varustuseta sõita kuigi kukkumised on siiamaani suht õnnelikult lõppenud. Jah, ma pole päris pensionäri moodi sõitja aga samamoodi võib tänaval laks juhtuda ka neil kes on. Nüüd ma saan ka aru tuttavatest, kes kauaaega sõitnud ja ka tänaval kaitsmetega sõidavad.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2410
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

mella kirjutas:
mella - kukub, tõuseb, pühib tolmu maha ja sõidab edasi. Ja haiguslehel ei käi.
Mella, ma arvan et Sa kukud suht üle päeva kui sõitmas käid :wink: , seega kinnise lõuaga kiiver on Sulle eluliselt vajalik. Tänavatel sõitjad võivad tõenäosusega (kukkumine) ruletti mängida ning selle juures enamasti ellu ja terveks jääda.

Ise kasutan põhiliselt avatava lõuaga kiivrit, millel sooja ilmaga linnasõidul on lõug enamasti ülesse tõstetud.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8453
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 438 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Säga kirjutas:
no andke nüüd mulle andeks .... ütlesin, mis ma asjast arvan, nii, nagu küsitud oli. Teie sõitke oma astronatidega edasi ja mina sõidan oma potiga. Kõik on rahul. ei ole vaja tühjast kohast tüli üles kiskuda
No kui sa äkki teemaalgataja küsimuse läbi loed, siis sa avastad sealt ka sellise huvitava sõna nagu "turvalisus".
Ja sinu kommentaarid on ainult auku "küll ma olen kõva mees". Minugi poolest võid sa kasvõi läki-läkiga sõita, mul savi - varem või hiljem üks loll vähem.
Ülejäänud vastajd üritasid siiski teemas püsida.

Sverre
Postitusi: 341
Liitunud: 19 Mär 2004, 11:49
Tänatud: 15 korda

Lugemata postitus Postitas Sverre »

Kas sõita lahtise kiivriga või sõita integraal-kiivriga, selles küsimuse võib lahutada kaheks:
1. puhtalt turvalisusel põhinev
2. kõik muud subjektiivsed argumendid ja põhjused.

Kinnist topelt-D rihmakinnitusega kiivrit kasutavad kõik motosportlased ja ka kõik mootorratturid, kellele kiivri turvalisus on esmatähtis. Inimene on sellise ehitusega, et mootorrattalt kukkudes puutub pea 90% tõenäosusega vastu maad ja teeb seda palju kõvemini kui lihtsalt püstijala pealt käpuli kukkudes.

Hoopis teine küsimus on sõitja riskitaluvus ja kukkumise tõenäosus, mis näiteks rinkal sõitjal ja pühapäevasõitjal on suuresti erinev. Linnas 50-70 km/h kukkudes on peatraumade saamise tõenäosus veidi väiksem kui võistlustel kukkudes.
Ei saa salata, et näeb väga sheff välja pealaest jalatallani tätoveeritud chopperikunn, kes risti löödud Jeesusena oma lenksu küljes troonib, nupu otsas miniatuurne kiiver, mis nii väike, et E-tähist lihtsalt ei mahugi sinna sisse kirjutama. Mulle küll meeldib stiilseid inimesi vaadata.
Täielik respect ja kena vaatepilt.

Sa pead ise otsustama, kas sa soovid kiivrit, mis on spetsiaalselt disainitud sinu pead kaitsma mistahes nurga alt tuleva kokkupõrke korral, või sa soovid osta sellise disainiga kiivrit, mille arvad sobivat oma nägemusega mootorratturi kiivrist, tehes turvalisusele järeleandmisi.

Esimene asi, mis sul kukkudes vastu asfalti puutub, on sinu lõug (lisaks muudele kehaosadele). Kui veab, siis kukal.
Loota sellele, et saatus sind soosib ja sa ei kuku - see tõenäosus on väike. Mootorrattur ei ole mitte sellise dilemma ees, kas ta kukub või ei kuku, vaid millal ta kukub.

Edu
;)
Sverre, korduvalt kukkunu (ja iga kord peaga vastu maad, mistõttu ei maksa võibolla mu juttu tõsiselt võtta)
:D

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Väga huvitav teema!Ei mäleta, et oleksin üle saja kiirustel kukkunud ja seepärast kiivritel ka vähe kriime. Lahtise kiivriga lõuga veidi kratsinud ka, aga see vist ainult õnnega seotud asi. Sitikatest rääkides aga karmid mälestused - otse vastu huuli tabanud suur kõvakoorega sitlane lõhkes vastu hambaid nagu pomm, mis lõi huule lõhki ja suutäis ilget möga, mis segatud huulest tulnud verega - arvasin, et sahtel tühi nüüd. Ka mesilane kiivririhma vahel tegi näo tunduvalt suuremaks pea nädalaks. Vihmaga sõites ei kannata minu näonahk üle üheksakümne kiirust, sest siis hakkavad veepiisad vägisi nahast läbi pugema. No siiski molu ikka suht kaitsetu.
Mis lõhnade tundmisse puutub, tunnen mina küll ka lillede lõhna, aga seda kuni umbes sajani. Sealt edasi hakkavad lõhnad vähemaks jääma. Umbes 150 ja sealt edasi on tunda vaid väga vängeid lõhnu. 200 ja edasi - ma ei tea, et oleks lõhnu tundnud. Asi vist selles, et siis on kogu tähelepanu ja muud meeled keskendunud ellujäämisele, mis meie tingimustes on minuarust ainult õnne asi. Mõnedel on õnne kuhjaga, mõnedel vähem!
Samuti hakkab suuremal kiirusel tuul hingamist segama, mida kinnise kiivriga ei tunne.
Kukkudes on kindlasti suur roll kiivri kaalul, sest inertsil on teatavasti suur jõud - iga gramm kiivri kaalus on kukkudes korralik lisakoorem.
Need targutused kõik minu mättaotsast vaadatuna ja vist juba liiga pikalt.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”