Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2
Moderaator: Moded
Ühel hetkel on pool linna täistuledega sõitvaid mootorrattureid täis ja noor juht, kellel sõiduõpetaja manitsus kasutada päevasel ajal päevatulesid ning öisel ajal kaugtulesid värskelt meeles, jääbki auto alla. Sest autojuht, olles harjunud teadmisega mootorrattur = täistuled, lihtsalt ei osanud teda nö. nähtamatute päevatuledega oodata.manager2 kirjutas:Nii ka siin tsikliga kõikide lähituledega autode vahel kaugtuledega sõites eristud üldisest foonist ja sulle pööratakse lihtsalt rohkem tähelepanu. kes meist pöörab peeglis läheneva sõiduki tulesid nähes sellele rohkem tähelepanu, kui alateadvus seda nõuab... tavaliselt mitte keegi... kui aga tagant täistuli tuleb, siis vaatad ikka korra uuesti - mis lahti? ja seda mul kui mootorratturil ju vaja ongi... sorry, et pimestasin, aga sa nägid nüüd ju mind!
Ja lisan siia, et kui kellegil plaan Egiptusese minna siis kontrollida kas oma liikuril ikka tuled ja signaal töötavad, kuna vaadates seda kohaliku kultuuri siis signaal ja täistuled on peamised vahendid liiklus kultuurist signaal käib mööda sõidul ja samuti täis tuled, et tagumine paneks tähele sinu mööda sõitu ja kui vähegi võimalik siis ärge parem ise sõitke see liiklus seal ikkagi suht keeruline jaCB500 kirjutas:Egiptuses sõidavad jah tuledetaja siis kui teine auto vastu tuleb siis vilgutavad vastamisi.. see olevat kontrollimaks ega vastutulija roolis ei maga.


-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:

-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
...Või äkki sõidan lihtsalt rahulikult, ei vahi kajakaid taevas ning peateel olles vajadusel pean kinni vanast tõdest: "targem annab järele"

Ja kaugtulesid ka ei kasuta...
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
äkki sa sõidad " liiga aeglaselt"Primo kirjutas:Ma vist olen imelik, aga minule Tallinnas küll keegi ette ei keera ning ei ole kunagi probleeme tekkinud.Ju paistan kaugelt, et "näe, kirjeldamatu tropp tuleb, parem lasen ta läbi"
...Või äkki sõidan lihtsalt rahulikult, ei vahi kajakaid taevas ning peateel olles vajadusel pean kinni vanast tõdest: "targem annab järele"![]()
Ja kaugtulesid ka ei kasuta...

[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
sõidan ja ei mölise
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Eile Pärnust autoga Tallinna poole liikudes, sõitis mulle vastu igat pidi tumedates toonides mootorrattur. Märkasin teda alles siis, kui meievaheline kaugus oli heal juhul sekund. Kohe tuli meelde teema kaugtulede kasutamise kohta. Võiks ju arvata, et tsiklijuhid autoroolis oskavad ratturite olemasoluga rohkem arvestada, aga kui teda ikka ei näe, siis välja ju ka ei mõtle.
Ise ei pea pidevalt täistuledega sõitmist mõistlikuks, kuid ei välista, et nende kasutamine sõitja tõepoolest nähtavamaks muudab. Kindlasti oleksin sellisel juhul märganud ratturit varem, kuid ei oska öelda, kas kaugtuled mind pimestanud oleksid. Oleks hea, kui leiduks alternatiiv.
Turvalist liiklemist kõigile!
http://www.animalistika.ee
Ise olen tähele pannud, et autodest möödudes (eriti kui mitu autot rivis) siis on täistuledega sõites ikka oluliselt julgem minna. Täistuledega pole kordagi keegi ette keerand, tavalise tulega mitu korda. Vahest ka lihtsalt vilgutan enne mööda minekut, ehk mille jaoks see nupp passing ju tegelt mõeldud ongi. Aga seda näeb üldjuhul vaid esimene autojuht kellest mööduda. Veel olen ka passingut siis kasutanud, kui jällegi möödun autode rivist ja keegi paneb juba vasaku suuna sisse - siis: vilks-vilks minupoolt ja suund võetakse kohe välja. Üldiselt olen sõitnud 50/50 nende tulede poolest, nii täistulede kui tavatuledega. Ja no ikka on küll turvalisem sõita. Ja kui ma kiirust ületama hakkan siis läheb alati täistuli peale. Okei olen mnn, et ma teid pimestan ja jube pinda käib aga vähemalt ma olen elus mnn. Kas ma nüüd olen egoist, et ma elada tahan ?
-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
sõitke jätkuvalt maanteel tsikkliga täistuledega (v.a. eesliikuva auto lähitagaümbruses pikemalt viibides).
sõidan ise päris palju autoga mööda Eestit ringi, silmad kah pole enam need mis nooruses , kuna tihti on kiire siis vaja ka palju möödasõite teha - kaugtulega vastutulev ratas on see mida on kohe näha, lähituledega sõitva ratta osas peab enne nuputama kas see on mõni roller mis teeserva mööda vaikselt tiksub, väga kaugelt vastutulev auto vms - ja kui see möödasõidu otsus teha valele hinnagule tuginedes võib tulemus ilmselt fataaalne olla.
kui ise tsikkliga maanteel sõitsin siis alati kaugtulega (enam ei julge isegi kaugtulega sõita...)
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
M2 kirjutas:Eile Pärnust autoga Tallinna poole liikudes, sõitis mulle vastu igat pidi tumedates toonides mootorrattur. Märkasin teda alles siis, kui meievaheline kaugus oli heal juhul sekund. Kohe tuli meelde teema kaugtulede kasutamise kohta. Võiks ju arvata, et tsiklijuhid autoroolis oskavad ratturite olemasoluga rohkem arvestada, aga kui teda ikka ei näe, siis välja ju ka ei mõtle.
Ise ei pea pidevalt täistuledega sõitmist mõistlikuks, kuid ei välista, et nende kasutamine sõitja tõepoolest nähtavamaks muudab. Kindlasti oleksin sellisel juhul märganud ratturit varem, kuid ei oska öelda, kas kaugtuled mind pimestanud oleksid. Oleks hea, kui leiduks alternatiiv.Turvalist liiklemist kõigile!
Alternatiiv on täitsa olemas: lähituledega sõites on mõistlik tehase originaal pirn asendada nn. xenon tüüpi pirniga. sellisel tuleb lihtsalt panna üks lisa vidin mis suurt pinget toodab ja kogu lugu. olen ise sellisel ees sõitnud ja ka vastu sõitnud - vahe on ikka väga suur võrreldes enda rattaga mida alla päikest peeglist praktiliselt poldki näha.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Miks seda võimalust siis ei kasutata?
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Pole siin mõtet salatseda - need "augud" on täitsa avalikud :
http://www.keisei-racing.com/index.php? ... 7&Itemid=1
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
sang kirjutas:Kunagi nägin välkamaal vilkuva kaugtulega tsiklit. Ise tüüp nupu ei plõksutanud, ikka mingi relee vms tegi seda 1-5 Hz sagedusega (ei mäleta täpselt). Kas selline süsteem on Eestis illegaalne? Pmst köidaks see ju veel rohkem tähelepanu kui lihtsalt põlev kaugtuli.
Very illegal . Nii nagu ilma kõrguseregulaatorita Xenonid jms stuff .
Muuseas USA vennikesed kurdavad, et seda vilkumist lubav seadusesäte peab taskus kaasas olema, juhuks kui kohalikud copperid peedistama hakkavad. Ja seda pidavat juhtuma üsna tihti ...
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
PS. Et mind kahepalgelisuses ei süüdistataks siis avalikustan, et ka minu motal on ees Xenon tuli ... jube piinlik aga no mis sa teed ära selle asjaga ...
sang kirjutas:Kunagi nägin välkamaal vilkuva kaugtulega tsiklit. Ise tüüp nupu ei plõksutanud, ikka mingi relee vms tegi seda 1-5 Hz sagedusega (ei mäleta täpselt). Kas selline süsteem on Eestis illegaalne? Pmst köidaks see ju veel rohkem tähelepanu kui lihtsalt põlev kaugtuli.
See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
Virx123 kirjutas:sang kirjutas:Kunagi nägin välkamaal vilkuva kaugtulega tsiklit. Ise tüüp nupu ei plõksutanud, ikka mingi relee vms tegi seda 1-5 Hz sagedusega (ei mäleta täpselt). Kas selline süsteem on Eestis illegaalne? Pmst köidaks see ju veel rohkem tähelepanu kui lihtsalt põlev kaugtuli.
See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas
Kuidas mõjutab relee pinge kõikumist?
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Sebar kirjutas:Virx123 kirjutas:See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas
Kuidas mõjutab relee pinge kõikumist?
Mõeldud seda, et tsikli puhul tuleks Xenoni toide otse akust vedada. Läbi relee siis. Käivitamisel tahab Xenon kuni 3x rohkem voolu kui töörezhiimil ja kui süsteem seda anda ei suuda, tekibki "strobo effekt".
Sanga kirjeldatud vilkumine on aga hoopis teine teema, harige ennast enne veidi kui sõna võtma hakkate.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
kris. kirjutas:Sebar kirjutas:Virx123 kirjutas:See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas
Kuidas mõjutab relee pinge kõikumist?
Mõeldud seda, et tsikli puhul tuleks Xenoni toide otse akust vedada. Läbi relee siis. Käivitamisel tahab Xenon kuni 3x rohkem voolu kui töörezhiimil ja kui süsteem seda anda ei suuda, tekibki "strobo effekt".
Sanga kirjeldatud vilkumine on aga hoopis teine teema, harige ennast enne veidi kui sõna võtma hakkate.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Tahtsin lihtsalt sisu ja väljenduse üle norida.
Sellistest seletustest tekivadki teemad nagu: Mootori takt on vale, jne.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.