uusi tuuli liiklusreeglites
Kiikasin natuke eelnõud ennast kah. Mõned parandused on päris head, mõneti aga kerkivad küsimused.
Võtame siis ette mopeedid. Lisaks on tekkinud uus kategooria, pisimopeedid, mis ei kuulu regamisele, mis on alla 1 kw mootoriga ja valmistajakiirusega kuni 25km/h. Sellised on parajad velodega ühte punti küll. Hea on see, et nüüd nõutakse motokiivrit ka mopeedijuhilt (enne oli vist lihtsalt “kaitsekiiver” vms, mille alla käis mis iganes kõvem müts). Ka see on hea, et alla 16-aastane jalgratta või pisimopeedi juht peab kandma kinnirihmatud jalgratturikiivrit.
Veel hea parandus: seoses kontrolliõigust omavate isikute võimalusega kontrollida reaalajas liiklusregistri andmeid on sõidukikasutaja vabastatud nii Eesti kui ELi siseselt sõiduki kasutamise volikirja omamise nõudest.
Nagu enne mainitud, arvatakse mopeed mootorsõidukite hulka, sellest tulenevalt peab mopeed olema registreeritud, mopeedi saab juhtida kas mopeedi juhiloaga või mistahes mootorsõiduki juhiloaga isik. See on selge. Samas aga üks teine lõige ütleb, et “Jalgratta, pisimopeedi ja mopeediga peab sõitma jalgrattarajal või jalgrattateel, selle puudumisel võimalikult sõidutee parema ääre lähedal,/--/”. See on mu arust bullshit, et mopeediga võib jalgrattateel liikuda. Kui juba mootorsõiduk, siis peaks ainult sõiduteel sõitma.
Mõni asi on kergelt kahetine. Näiteks nõutava pikivahe definitsioon muutus: asulasisesel teel peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks olema normaaltingimustel vähemalt 2 sekundit ja asulavälisel teel vähemalt 3 sekundit. Enne nõuti mingeid sõidukiirusest tulenevaid meetreid pikivaheks ja selle muutuse põhjuseks toodi, et igal poole mujal progressiivses maailmas on just niimoodi defineeritud. Ma juba kujutan väga selgelt ette, kuidas näiteks Järvevana teel või Vabakal hakkavad autod vuhisema: auto-kaks sekundit-järgmine auto-kaks sekundit-järgmine auto
. Ehk siis päriselus see väga tööle ei hakka. Mitte et sellist sätet vaja ei oleks, las ta rahus olla.
Teine samalaadne “täiustus”: sõiduki asukoha sätetes ei tehta enam vahet, kas tegu on asula- või asulavälise teega. Sõiduolusid arvestades tuleb sõita võimalikult sõidutee parema ääre lähedal ohustamata teisi liiklejaid, kui liikluskorraldusvahend ei näita teisiti. Kui pärisuunavööndis on mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud (ka asulas!).
Mulle tundub, et tsikliga ridade vahelt ettepoole siblime on selgelt ebaseaduslikuks defineeritud (kui seda punkti ei olnud juba eelmises LEs): “Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita. (möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt).” Seda vist ei anna kuidagi enam enda kasuks tõlgendada.
Eelnõu on suurel ehk ministeeriumite-vahelisel kooskõlastamisringil, mis tähendab, et Riigikokku jõudmine võtab veel päris suure jupi aega.
Võtame siis ette mopeedid. Lisaks on tekkinud uus kategooria, pisimopeedid, mis ei kuulu regamisele, mis on alla 1 kw mootoriga ja valmistajakiirusega kuni 25km/h. Sellised on parajad velodega ühte punti küll. Hea on see, et nüüd nõutakse motokiivrit ka mopeedijuhilt (enne oli vist lihtsalt “kaitsekiiver” vms, mille alla käis mis iganes kõvem müts). Ka see on hea, et alla 16-aastane jalgratta või pisimopeedi juht peab kandma kinnirihmatud jalgratturikiivrit.
Veel hea parandus: seoses kontrolliõigust omavate isikute võimalusega kontrollida reaalajas liiklusregistri andmeid on sõidukikasutaja vabastatud nii Eesti kui ELi siseselt sõiduki kasutamise volikirja omamise nõudest.
Nagu enne mainitud, arvatakse mopeed mootorsõidukite hulka, sellest tulenevalt peab mopeed olema registreeritud, mopeedi saab juhtida kas mopeedi juhiloaga või mistahes mootorsõiduki juhiloaga isik. See on selge. Samas aga üks teine lõige ütleb, et “Jalgratta, pisimopeedi ja mopeediga peab sõitma jalgrattarajal või jalgrattateel, selle puudumisel võimalikult sõidutee parema ääre lähedal,/--/”. See on mu arust bullshit, et mopeediga võib jalgrattateel liikuda. Kui juba mootorsõiduk, siis peaks ainult sõiduteel sõitma.
Mõni asi on kergelt kahetine. Näiteks nõutava pikivahe definitsioon muutus: asulasisesel teel peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks olema normaaltingimustel vähemalt 2 sekundit ja asulavälisel teel vähemalt 3 sekundit. Enne nõuti mingeid sõidukiirusest tulenevaid meetreid pikivaheks ja selle muutuse põhjuseks toodi, et igal poole mujal progressiivses maailmas on just niimoodi defineeritud. Ma juba kujutan väga selgelt ette, kuidas näiteks Järvevana teel või Vabakal hakkavad autod vuhisema: auto-kaks sekundit-järgmine auto-kaks sekundit-järgmine auto

Teine samalaadne “täiustus”: sõiduki asukoha sätetes ei tehta enam vahet, kas tegu on asula- või asulavälise teega. Sõiduolusid arvestades tuleb sõita võimalikult sõidutee parema ääre lähedal ohustamata teisi liiklejaid, kui liikluskorraldusvahend ei näita teisiti. Kui pärisuunavööndis on mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud (ka asulas!).
Mulle tundub, et tsikliga ridade vahelt ettepoole siblime on selgelt ebaseaduslikuks defineeritud (kui seda punkti ei olnud juba eelmises LEs): “Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita. (möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt).” Seda vist ei anna kuidagi enam enda kasuks tõlgendada.
Eelnõu on suurel ehk ministeeriumite-vahelisel kooskõlastamisringil, mis tähendab, et Riigikokku jõudmine võtab veel päris suure jupi aega.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.