K:KN õhufilter

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
amottus
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Juul 2005, 15:12
Tsikkel: Aprilia Tuono V4R
Asukoht: Rakvere

K:KN õhufilter

Lugemata postitus Postitas amottus »

Tere

Küsimus:

tsiklile pandud eelmise omaniku poolt KN filter. Kuidas puhastada/pesta (millega), kas peab olema mingi ainega töödeldud pärast pesu/puhastamist?
Yamaha FZR600-Kawasaki ZXR750-Suzuki Gsxr750-Suzuki GSXR 1000 K7-Aprilia Tuono -08-Moto Morini Corsaro 1200 - Aprilia Tuono V4R -13 - Ducati Diavel Carbon
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Astu läbi mõnest autotuningu poest. Seal on K&N hoolduskomplekt müügil. Sisaldab pesuvedelikku ja filtriõli. Toimi vastavalt pakendi juhistele. Hind oli viimati 300 krooni kandis sel komplektil kui õigesti mäletan.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

zp

Lugemata postitus Postitas zp »

panin oma rattale k&n filtri ostsin kaasa sellise spets õli mida tuleb peale pihustada õrn kiht pärast pesu ise puhastasin nii, et enne lasin suruõhuga filtri seestpoolt väljapoole suurema s...ta maha ja siis bentsuga pesin, kuivatasin ära ja õlitasin
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

panin oma rattale k&n filtri ostsin kaasa sellise spets õli mida tuleb peale pihustada õrn kiht pärast pesu ise puhastasin nii, et enne lasin suruõhuga filtri seestpoolt väljapoole suurema s...ta maha ja siis bentsuga pesin, kuivatasin ära ja õlitasin
Aga ära sa enam nii tee. Kui oleksid vaevunud lugema KNi puhastuskomplekti juhendit, siis seal on kirjas, et puhastamiseks ära tarvita suruõhku ja ära pese filtrit millegi muu kui vee ja spetsiaalse puhastusõliga.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

filter pestakse vee ja rasvaeemaldusvahendi lahusega - spetsiaalse eest küsitakse ajuvabalt palju, seega kasutage fayrit
(miskid kangemad lägad võivad filtrile liiga teha kuid seda ikka väikese tõenäosusega - see suht iga aine kindel)

pärast kuivamist või siis kuivatamist (suruõhku ärge jah väga lähedalt kasutage) kaetakse filter FILTRIÕLIGA

kogu lugu
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

sang kirjutas:
panin oma rattale k&n filtri ostsin kaasa sellise spets õli mida tuleb peale pihustada õrn kiht pärast pesu ise puhastasin nii, et enne lasin suruõhuga filtri seestpoolt väljapoole suurema s...ta maha ja siis bentsuga pesin, kuivatasin ära ja õlitasin
Aga ära sa enam nii tee. Kui oleksid vaevunud lugema KNi puhastuskomplekti juhendit, siis seal on kirjas, et puhastamiseks ära tarvita suruõhku ja ära pese filtrit millegi muu kui vee ja spetsiaalse puhastusõliga.
See spets vahendiga puhastamine on suht K&N promo jutt, Fairy on piisavalt hea. Õlitamisel PEAB aga jah K&N õli kasutama. Tallinnas müüvad : http://www.motomarket.ee/ ja http://www.motokeskus.ee/et/index , ehk mõni motopood veel.

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Natuke OT ka: Sai enda rattale kevadel kah K&N-d peale pandud. Mitte et ma eriti K&N-i usku oleks vaid puht majanduslikel kaalutlustel - ostes paari (Venturele käib 2tk) filtreid Saksa E-bayst säästsin rahas u 500.- EEK võrreldes sellega kui oleks Yamu originaalid Eestist ostnud (B-osana teeb ainult K&N).
Bensu kuluks sain Ventspilsist tagasi tulles 5,5L/100km mis seni ainult Euroopa siledapinnalistel magistraalidel saavutatav oli.
Nii et Way to Go, K&N!

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

kris. kirjutas:
Bensu kuluks sain Ventspilsist tagasi tulles 5,5L/100km mis seni ainult Euroopa siledapinnalistel magistraalidel saavutatav oli.
Nii et Way to Go, K&N!

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
OT to OT :D

Mu meelest bensu kulule ei tohiks K&N filter üldjuhul positiivset mõju avaldada. K&N filtrite õhutakistus on oluliselt väiksem kui stock filtritel, thats it :!: Sageli peale K&N filtrite paigaldust muutub segu liialt lahjaks ja peab hakkama juba düüse/nõelu vahetama ja siis on küttekuluga hoopis vastupidised lood :roll:

Nii olen mina asjast aru saanud :roll:

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Täitsa nõus sellega, mida K&N peaks tegema ja milleks teda reklaamitakse. Lihsalt minu puhul oli boonuseks vähenenud kütusekulu pikal sõidul. 0,3-0,4l/100. Kuna ei teadnud seda oodata, vaid lihtsalt pikematel sõitudel arvutan niisama huvi pärast, ei tohiks tegemist olla soovunelma tahtmatu ülekandumisega tegelikkusesse :lol: . Võimalik, et enne oli segu liiga rikas ja nüüd normaalne ... vahet pole, mina olen rahul 8) .

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mu meelest bensu kulule ei tohiks K&N filter üldjuhul positiivset mõju avaldada.
Minu praktika näitab, et avaldab küll ja tõesti just vähenemise suunas. Seda nii autodel kui tsiklitel. Kuigi seda jah - suht marginaalselt 5-10% kandis. Ise oskaks põhjendada seda vaid asjaoluga, et kõik, mis laseb mootoril vabamalt pöörelda vähendab kütusekulu. Samamoodi nagu ilma tulesid ja konditsioneeri sisselülitamata on kütusekulu oluliselt väiksem, sest energiat tarbitakse vähem ja seetõttu generaatori poolt osutatav takistus väiksem on, laseb ka vabalthingav filter mootoril õhku vabamalt sisse imeda. Sellest ka kütusekulu vähenemine tingitud.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.


Ma siiski nii väga vaimustusest ei kiljuks selle filtri puhul, kuna selle filtri läbilaske võime on suurem, ei suuda aga puhastada õhku sama peenelt, kui mootori originaalfiltrid.
K&N filtrid loodud siiski sport mootoritele, millede eluiga nagunii lühike ja tolmust tingitud kulumine ei oma enam tähtsust.
Eks sõimake pealegi, aga mul on ikkagi õigus! :)
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

osad spetsialistid soovitavad airboxi modimisel (vabamalthingav õhufilter, lisaõhuvõtuavad) ka karbussides nõelasi natuke kõrgemale tõsta (jet needle). seda muidugi juhul, kui on karbussid ;)

minul peale airbox modi ja rejettingut mingit tuntavat kütusekulu tõusu küll ei olnud.

notlikeme

Lugemata postitus Postitas notlikeme »

a kas minekul ka mingit tuntavat vahet on?
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Kui enne K&N paigaldamist originaal filter just täitsa umbes ei olnud, siis on tegelikult võimatu rutskat väänates vahet tunnetada ...
Koi - endas 100% kindlana oleva inimese arvamust ei olegi mõtet ümber lükkama hakata. On odavam nii teistele kui arvajale endale :wink: . Aga võime 100 000 km pärast minu tsiklil silindrite kulumisastet mõõta kui see Sulle huvi peaks pakkuma.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

koi kirjutas:
Tere.


Ma siiski nii väga vaimustusest ei kiljuks selle filtri puhul, kuna selle filtri läbilaske võime on suurem, ei suuda aga puhastada õhku sama peenelt, kui mootori originaalfiltrid.
K&N filtrid loodud siiski sport mootoritele, millede eluiga nagunii lühike ja tolmust tingitud kulumine ei oma enam tähtsust.
Eks sõimake pealegi, aga mul on ikkagi õigus! :)
MA ei arvaks nii kindlalt, et KN puhastada ei suuda sama hästi.
Tavalisest filtrist imetakse õhk läbi üliväikeste aukude. Õlifiltri toime on teistsugune - läbi õhu suuna järsu muutuse panna (õhust raskemad) tolmuosakesed takerduma õlise filtripinna külge.

Kui tavafilter hakkab tööea lõppedes õhku halvemini läbi laskma, hakkab õlifilter pigem tolmu läbi laskma.

oma_jope
Postitusi: 177
Liitunud: 27 Mai 2006, 14:59
Asukoht: Here, There And Everywhere

Lugemata postitus Postitas oma_jope »

kris. kirjutas:
Aga võime 100 000 km pärast minu tsiklil silindrite kulumisastet mõõta kui see Sulle huvi peaks pakkuma.
ca mitme aasta pärast see oleks?

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Mella - sa oma viimase lausega kinnitasid minu arvamust. Just seda ma silmas pidasin.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

koi kirjutas:
Mella - sa oma viimase lausega kinnitasid minu arvamust. Just seda ma silmas pidasin.
mitte ei kinnitanud vaid täpsustasin.

kordan veelkord pointi - õlitatav filter ei lase oluliselt rohkem tolmu läbi kui kartongfilter, kui seda õigeaegselt puhastada/õlitada.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

oma_jope kirjutas:
kris. kirjutas:
Aga võime 100 000 km pärast minu tsiklil silindrite kulumisastet mõõta kui see Sulle huvi peaks pakkuma.
ca mitme aasta pärast see oleks?
Ca 10-15 ma arvan 8) .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

borx
Postitusi: 2004
Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
Tsikkel: Midnight Star 1900A
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas borx »

mella kirjutas:
kordan veelkord pointi - õlitatav filter ei lase oluliselt rohkem tolmu läbi kui kartongfilter, kui seda õigeaegselt puhastada/õlitada.

Võiks küll pisut tihedamini pesta kui K&N kasutusjuhend soovitab- 50000-100000 miili 8) . Enda rattale kruvisin kevadest külge ja juuli lõpus enne pikemat reisi mõtlesin, et viskan pilgu peale, kuidas on. Oli. Nagu oleks filtri asemel olnud pikka aega surnud rott. Meie "tolmuvaba" keskkond eeldab küll ehk paar korda suve jooksul pesu...

terv.
Alar11
Alar

K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Meie "tolmuvabas" keskkonnas unustaks ma üldse igasugu K&N teema ära ja kasutaks normaalseid filtreid.
Eriti kui on plaanis kruusateedel vahest põristada vms.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”