Milliseid avaneva lõuaga kiivreid on?

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Pinchu
Postitusi: 375
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Milliseid avaneva lõuaga kiivreid on?

Lugemata postitus Postitas Pinchu »

Hetkel on jäänud foorumist suure lappamise peale silma schuberti concept. Soovitate ehk, milliseid avaneva lõuaosaga korralikke kiivritootjaid veel on (ja kes müüb)?

Järgmisel hooajal arvatavasti kiivrivahetus ootab ees ja see avatav tundub mugav.
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Nolan n100 ja n101 vist. Müüb loodusinvest. Schuberti poolehoidjad nüüd hakkavad materdama. Nolaniga oli see jama vist,et igale peale ei sobinud. Paljudel surub otsmikult liialt. Muidu hea hinna ja kvaliteedi suhe.
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

Nolan N102 ja müüb Loodus Invest.
Avatavate kiivritega kipub olema see häda et kiivri lõuaosa kas käib lõua vastu või jääb ebamugavalt lähedale. Endal jäigi seetõttu ostmata.

http://www.motorcyclecruiser.com/access ... omparison/ - väike võrdlustest ka.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

streetmoto müüb shirot (endalgi selle avanev mudel, täitsa töötab), ramos oli suomy ja vist veel midagi...
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2403
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

retro kirjutas:
Avatavate kiivritega kipub olema see häda et kiivri lõuaosa kas käib lõua vastu või jääb ebamugavalt lähedale. Endal jäigi seetõttu ostmata.
Minul aitas selle häda vastu Schubert Concept. Nolani kõige suuremal numbril käis lõug rämedealt vastu, Schubertil mitte.
PS. Aasta siis oli 2003, Nolani hilisemaid mudeleid pole pikemalt kasutanud.

terv
kris.
XVz-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Pinchu
Postitusi: 375
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pinchu »

loodusinvestis on nolani kõrval ka x-lite Seeria X-1001E Elegance, oskab selle kohta mõni paar sõna öelda?
Kasutaja avatar

mumm
Postitusi: 627
Liitunud: 12 Nov 2003, 15:34
Tsikkel: horney Helga
Asukoht: Kohatu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mumm »

mul nii boeri kui C2. mõlemad avanevad. ei kujuta hetkel isegi enam muud varianti ettegi :oops: boeri "vajus" seest ruttu ära, C2 on selle kevade ost ja siiani hoiab kenasti. boeri on natuke kergem, aga C2 on palju mugavam ja vaiksem. boerit sain kanda ainult patsis juustega, C2 istub minu i-pea otsas ka niisama kenasti. kui see C2 hind ei oleks selline nagu ta on, siis oleksin ammu endale selle juba ostnud :D. igatahes väga meeldivalt on mind üllatanud C2 ja seda ostu ei kahetse mitte kuidagi :)

mumm@ajas nüüd mõtetut mula
väike kuri mootorrattur
Kasutaja avatar

Teema algataja
Pinchu
Postitusi: 375
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pinchu »

boeriga ainult see häda et seda enam ei toodeta :(
mul praegu boeri gold ja üks hetk avastasin, et uut visiiri ma sellele enam ei saa.

c2 all mõtled siis schuberti oma? sellel jah omajagu hinda...
Kasutaja avatar

Heiks
Postitusi: 7
Liitunud: 19 Juun 2004, 00:36
Tsikkel: Suzuki GSF1200 Bandit
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

x-lite

Lugemata postitus Postitas Heiks »

Pinchu kirjutas:
loodusinvestis on nolani kõrval ka x-lite Seeria X-1001E Elegance, oskab selle kohta mõni paar sõna öelda?
x-lite erineb nolanist karbonist kesta poolest, seetõttu ka kallim. rihma kinnitus on vist ka teine (kahe aasaga).

motopood müüb veel Lazer'it, neil ka avanevad, hinnaklassi nolani kanti.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Nolaniga oli see jama vist,et igale peale ei sobinud. Paljudel surub otsmikult liialt.
Vastupidi - minu kogemuse järgi oli nii, et kodanikud peakujud, kellel kõik kiivrid otsaeest surusid leidsidki ainsa lahendusena Nolani endale. Seega tundub Nolan otsmikult avaram olema. Aga igal juhul soovitan enne ostmist igal pool hooga proovimas käia. Kiiver peab ikka peaga hästi kokku klappima - siis on sõidumõnu rohkem.

Ja muide, ei saa mainimata jätta ka oma lemmikut avanevat - SHOEI Syncrotec II. Mina pole enadale paremini istuvat mütsi veel pähe saanud kui see on. Hinda on ka parasjagu aga kui pole just enam esimese kiivri ost, siis peaks prooviks oma pea korra selle sisse pistma küll :-)
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

tsiklimees
Postitusi: 84
Liitunud: 21 Mär 2004, 21:07
Tsikkel: Honda SLR650 / Honda XL1000
Asukoht: Ida-Virumaa

Lugemata postitus Postitas tsiklimees »

Endal teist hooaega Nolan 101,

Lõuaosa ulatub tõesti küllaltki alla ja ilma avamatta on raskusi pähe saamise ja ära võtmisega. Kuid see-eest on lõuaalune rohkem tuulte eest kaitstud. Ja minu, kui prillikandja puhul on tähtis, et prille eest võtmatta saab kiivri pähe ja ära.

Ühe käega avatav lõuaosa "smart lift" toimib eelkõige peas olles. Käes kipub lõuaosa väänduma ja ei taha nii kergelt lahti tulla, kuid mõistlikult võttes probleeme ei teki. (teisel pool ka nupp ikka)

Rihma kiirkinnitus on päris hea, kuid mis tänu jäikusele kipub pead ettepoole kallutades pooma. Kuid see vast tingitud mu pea iseärasustest.

Nii alumine kui ka ülemine õhutus toimivad küllaltki hästi.

Tuulemüra väike ja tänu kujule üllatavalt stabiilne.

"hi-brite" kaitselakk on tõesti tugev, paar korda kogematta tsikli ja maa vahele jäänud, kuid mitte üks kriim.

Saadaval veel lisavisiirina ettekäiv päiksevari, kuid seda veel kommenteerida ei oska.

Aga sissepoole käiv uduvisiir on küll SUPER.


Uuel 102 mudelil kindlasti vähe teised omadused.

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

Nolani (101 Classic VPS) kohta veel nii palju, et lõug on tõepoolest väga ligidal ja seetõttu side mikker sinna vahele enam kuidagi ei mahtunud. Selle uduvastase siseklaasi kohta hoiatuseks nii palju, et ka kõige pehmem majapidamispaber kriibib selle korralikult ära... Endal viskasin seetõttu välja ja ei saaks öelda, et rohkem uduseks läheb. Väline päiksevisiir on küll igati õnnestunud. Samuti on väga hea lõuaosa all käiv julla, mis hoiab lõuaaluse soojas ja tuule eest varjus. Vigadest oskaks esile tuua peale selle "lõuale läheduse" veel väga keeruliselt (võrreldes teiste kiivritega) ära käiva visiiri. Muidu minu arvates väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega kiiver.

Fazer

haan

Lugemata postitus Postitas haan »

c2 all mõtled siis schuberti oma? sellel jah omajagu hinda...
Hinnal on ka omi plusse.
Sellise Schuberthi C2-ga õnnestus korralik õhulend ära teha. Kiiver pooleks, tsiklijuppe põld täis - pea terve.
Lisaks kui teised vennad kasutavad pikemal sõidul kõrvatroppe, siis ma sain ilma alati hakkama.

Üks nõrk asi on sel ka - visiirikinnitused. Peale visiiri puhastamist pead veenduma, et see korralikult kinni sai (on mingi imelik asend, kus nagu oleks kinni, aga tegelt ei ole).
Kasutaja avatar

Karutapja
Postitusi: 157
Liitunud: 26 Apr 2006, 22:03
Tsikkel: EuroPannoonia
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Karutapja »

Endal Nolan 102. Laias laastus üsna rahul. Lõuaosa on lähedal küll, kuid mitte nii lähedal kui eelmisel mudelil N101. Igatahes suutsin mikri sinna sisse (natuke külje poole) ära mahutada kah.
Tuulemüra (OT - mõelge välja neljatäheline uudissõna sõna tuulemüra asemele :P) häirib küll. Olgugi, et mu teine kiiver - venna vana kinnine Grex - on veel hullem, ei ole ma tegelikult väga rahul selle nolaniga küll ses osas. Maanteel kasutan kõrvatroppe ning nüüd olen nikerdamas sellist ratsi, et lammutasin ühed Philipsi poolsuured DJ-kõrvaklapid ära ning need surun kiivrisse. Tundub, et süsteem hakkab päris kenasti ilmet võtma - olen juba MP3 pleieriga kasutanud. Kuna sellised DJklapid katavad kõrva hermeetiliselt, siis on praktiliselt täielikult lahendumas tuulemüraküsimus. Klapid mahuvad (täpset mõõtu ei oska praegu öelda, sest kiiver garaažis) väga täpselt ära sellesse auku, kus on originaalis rombikujuline poroloonitükk ning seal olles jääb täpselt (vähemalt minu) kõrva katma. Niipea kui kiivri klappidega pähe panen, enam kõrvalseisja juttu kuulda ei ole.

square
Postitusi: 18
Liitunud: 27 Apr 2006, 13:40
Asukoht: Harju

Lugemata postitus Postitas square »

Minulgi Nolani N102. Omadusi ei oska veel eriti kommenteerida, kuna sai see alles värskelt soetatud. Käinud läbi enamus motopoode tallinnas, olin sunnitud nentima, et suuri numbreid keegi eriti sisse ei too ja valik on väike. Loodus Investis aga oli nii numbrite, kui ka värvi valik. Igasguste odavate kiivrite a'la MAX põhiprobleem oli, et lõug oli surutud tugevalt vastu kiivrit. Nolaniga seda muret ei ole.
R65RT
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2403
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Tundub et Nolan on lõua probleemist aru saanud ja kiivri alaosa avaramaks teinud - tubli! Minu Nolan oli N101 mudel.
Kõrvaklappidest, kuidas need DJ klapid kõrva hermeetiliselt ära katavad, kas on mingi "riba" ümber kõrva? Kuidas seda päha panna on, kiivrit jube laiali ei pea venitama?

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Karutapja kirjutas:
Endal Nolan 102. Laias laastus üsna rahul. Lõuaosa on lähedal küll, kuid mitte nii lähedal kui eelmisel mudelil N101. Igatahes suutsin mikri sinna sisse (natuke külje poole) ära mahutada kah.
Tuulemüra (OT - mõelge välja neljatäheline uudissõna sõna tuulemüra asemele :P) häirib küll. Olgugi, et mu teine kiiver - venna vana kinnine Grex - on veel hullem, ei ole ma tegelikult väga rahul selle nolaniga küll ses osas. Maanteel kasutan kõrvatroppe ning nüüd olen nikerdamas sellist ratsi, et lammutasin ühed Philipsi poolsuured DJ-kõrvaklapid ära ning need surun kiivrisse. Tundub, et süsteem hakkab päris kenasti ilmet võtma - olen juba MP3 pleieriga kasutanud. Kuna sellised DJklapid katavad kõrva hermeetiliselt, siis on praktiliselt täielikult lahendumas tuulemüraküsimus. Klapid mahuvad (täpset mõõtu ei oska praegu öelda, sest kiiver garaažis) väga täpselt ära sellesse auku, kus on originaalis rombikujuline poroloonitükk ning seal olles jääb täpselt (vähemalt minu) kõrva katma. Niipea kui kiivri klappidega pähe panen, enam kõrvalseisja juttu kuulda ei ole.
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Karutapja
Postitusi: 157
Liitunud: 26 Apr 2006, 22:03
Tsikkel: EuroPannoonia
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Karutapja »

Hermeetiliselt pole vast päris korrektne sõna, aga tihedalt ikkagi. Kuda ma seda kõrvklappi nüüd kirjeldan - nagu suurematel klassikalistel kõrvaklappidel (st. mitte antiik aga mitte ka hüpermoderndisain) on selline pehme poole cm - cm paksune serv. Kui tegu täismõõdus klappidega, siis kogu kõrvalest jääb selle pehmenduse sisse, aga mul sellised "poolemõõdused" (oletan mälu järgi, et läbimõõt ca 6 cm - hetkel ühe jootekolviga poisi käes, kes ristab neid mu nokiaga kokkusobitatavaks, loodan mõne päeva pärast tagasi saada :) ning jäävad istuma kõrvalesta peale.
Kuivõrd nad "upuvad" selle rombikujulise poroloonitüki koha peale, siis oluliselt kiivrit kangutama ei pea. Küll aga on kümnekonna korraga omandatav tehnika, kuidas kiiver koos klappidega pähe panna nii, et kõrvalesta ülaserv tagurpidi ei painduks. Ja siis on juba hea....

Proovin, kui meeles seisab:
1) vaadata elektroonikapoest, et mis oli klappide mudel, mida kasutasin
2) kui klapid jootekolviga-poisi käest tagasi saan, siis mõne pildi ehk siia visata
3) kui süsteem korras ja kellelgi huvi, võin julgelt (peamiselt trts, aga vahel ikka ka mujal) ka eputada

noortsiklist

Lugemata postitus Postitas noortsiklist »

ise kasutan: agv GT open, iganes hea kiiver on . :wink: tellisin soomest AllRight kataloogi kaudu.
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Kogemusi Nolani N10xE avatavatega

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

Vana hea N100E teenis mind üle 80 000 kilomeetri. Circa 60K juures kulus ülemine tihend sedavõrd ära, et hakkas tilk-paar läbi laskma suure vihmaga. Kleepisin koduakna tihendi asemele ja asi kombes. Elas avarii läbi ja pea jäi otsa.

Uue N102E tihend juba lekib peale mõnda tuhandet kilomeetit! Ma ei tea, kas see on mingi üks ebaõnnestunud kiiver, mis mulle sattunud vms, aga fakt ta on. Pean uurima neid garantii kirju, kas tihend sinna alla käib, kui jah, siis rändab see juust küll Itaaliasse tagasi tihendi vahetuseks :evil:

Detailide kvaliteet näib alla käinud olevat - värv ja plasti tugevus tundub visiiri mehanismil praht olevat võrreldes N100E-ga, mille detailid olid oluliselt esinduslikumad kui juppideks lahti võtta. See muidugi visiir ainult ja asja põhjus tõenäoliselt kaalu vähendamine. Kriitilisema tähtsusega lahti võetava lõua detailid tunduvad samal tasemel olevat, visuaalselt.

Too Pin-Lock (ta vist küll pole päris 'Pin-Lock' kaubamärk, aga idee on sisuliselt täpselt sama) uduvisiiri süsteem tuleb kiirkorras prügikasti visata kohe kiivrit ostes - kruusa jms tolmuses Eesti oludes läheb liiv ja tolm visiiri ning uduklaasi vahele ja hakkavad omavahel hõõrduma - loomulik visiiri deformeerumine avamisel ja sulgemisel, turbulentsid jne. Minuomal juba kriimud nähtaval ja hakkavad tasapisi vaatevälja segama (vastu valgust sõit jms olukorrad). See pin-lock'i kahe junniga kinnitatav uduvastane visiir tuleks asenda kleebitavaga, mis täielikult ta fikseerib äärtest ja mis ei hõõrdu, jättes väikse õhukihi visiiri ja enda vahele. Vanal N100'l kasutasin Fog City uduvastast kleebist, visiir kestis sellega üle 40K. Ehk ka uuel N102 tasuks analoogilist kleebitavat kasutada, see pikendab visiiri eluiga kordades võrreldes pin-lock'iga. Tuleb lõppkokkuvõttes odavam, turvalisem ja stressivabam.

Uue N102E eelis on oluliselt väiksem müra, väike nõks mugavam, parem ventilatsioon, parem lukustusmehanism ja too kaval VPS päikesesirm. Sinihamba lisamise võimalus muidugi ka, aga selle kohta ei oska midagi konkreetselt öelda, peale selle, et hetkel tundub mõttetult kallis see sinihamba intercom/GPS/mölafoni süsteem, loodame, et tulevikus hinnad langevad.

Lõua, mugavuse jms pähe istumise probleeme ei ole olnud mõlema versiooniga, üks mugavamaid kiivreid mida proovinud olen selle raha eest.

Kui see tihendi lekkimise jama laheneb, siis olen kaubaga rahul. Too pin-lock uduvastane visiir lihtsalt mõeldud kuskile puhastele lääne teedele, andestatav Eesti oludes.

Ehk oli abi.
.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

Karutapja
Postitusi: 157
Liitunud: 26 Apr 2006, 22:03
Tsikkel: EuroPannoonia
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Karutapja »

Karutapja kirjutas:

Proovin, kui meeles seisab:
1) vaadata elektroonikapoest, et mis oli klappide mudel, mida kasutasin
2) kui klapid jootekolviga-poisi käest tagasi saan, siis mõne pildi ehk siia visata
3) kui süsteem korras ja kellelgi huvi, võin julgelt (peamiselt trts, aga vahel ikka ka mujal) ka eputada
Nüüd siis sain vidinad jootekolviga poisilt tagasi. Ja siin vastuseid:
1) Philips SBC HP400 - kklapi läbimõõt pehmest osast 65mm. Maksis vist umbes 400 krooni. Vanast järjest oli olemas Nokia stereoheadset HDS-3, juurde vaja osta ka mõned pistikud
2)Pilt
Pilt
Pilt
Ehk siis - mu nokia mängib mp3, see läheb HDS-3 pidi kuni helehalli kolmnurkse mikrofon-lüliti-harukarbini, sealt edasi tõi elektroonikapoiss välja uued juhtmed - vasakusse ja paremasse kanalisse ning kiivrimikrofoni. Audio läheb hallist kolmnurgast isasesse 3,5 stereopistikusse ning mikrofon lällari kiivripoolsesse otsa (siia oli vaja täiendavaid pistikuid - emast lällaripistikut ja 3 stereo isast ja emast). Kui ühendan ainult mobla, siis toimivad nii stereoklapid kui ka kiivrimikrofon; kui aga lällari, siis kiivrimikrofon ja vasaku kõrva klapp (vastasel juhul oleks stereo kaduma läinud). Teoreetiliselt, kui ühendan üheaegselt nii lällari kui telefoni, siis mikrofon toimib ainult lällarile, aga heli tuleb telefonist ka kõrva.
Paljud elektroonikanikerdajad saatsid mind kuu taha, kuuldes mu soovi, aga Tartus Pelakomis (Teguri ärimajas) oli selline vana kooli tegija, kellele uued väljakutsed meeldivad ning oli nõus üritama. Ja hästi sai toime - julgen soovitada. Kogu nikerdamisetöö (st. ilma juppide hinda arvestamata) maksis 520.-
Eks näis, kuis maanteel kostab - esmalt vaja veel süsteem kiivrisse toppida.
3) Võin eputada küll, kui soovi, anna märku. Klapid isegi ilma muusikata on peaaegu sama hästi summutavad kui 3M kõrvatropid.

(Loodetavasti ei ole väga OT, kuivõrd korrast siin teemas see jutt üles kerkis ja ehk on just selle teema all kellelegi abiks. Kui vaja nihutage teise teemasse)

Alendreia

Lugemata postitus Postitas Alendreia »

Mul on IXSi oma (HX 336) ja väga rahul sellega, hind pole ka väga hull (2,7k, mina sain depoost)). Aga noh, eks sul nagunii on vaja proovida, milline sulle kõige paremini sobib.
Kasutaja avatar

S.S.D.D.
Postitusi: 213
Liitunud: 14 Sept 2006, 11:05
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas S.S.D.D. »

BMW System 5 tõstetava lõuaga:
http://cannon-bmw.co.uk/cannon/images/E ... helmet.jpg

kui kalliks jääb siis BMW System 4:
http://www.motorradconcepts.com/sys4helmtint.jpg

System 4 saadaval UM-is soodushinnaga( lao lõpumüük)~3600.- eek hinne.
Võibolla keegi tahab järgmiseks hooajaks soetada mõistliku raha eest.
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

umbes sama teema:
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=10558

lahtikäivate test:
http://www.motomarket.ee/Muud/motorrad_ ... 9_2005.pdf

2002 aasta kiivritesti koopia Autolehest http://www.pm.ee/bikehelp/artiklid/autoleht(13.06).pdf
ja selle kärpimata algtekst http://www.pm.ee/bikehelp/artiklid/kiiv ... tekst.html

Viimastes artiklites on ka C1 ja BMW evo 4, seega veel praegugi aktuaalne.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”