Jawa Pionier 5021 Sport...aasta siis oli 65...?

Moderaator: Moded


Teema algataja
Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Jawa Pionier 5021 Sport...aasta siis oli 65...?

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Hai,

et sai siis selline ostetud..päris tõsiselt!
Hetkeemotsiooni ajel,poolpohmillis peaga ja naise tigeda pilgu all...!

Ei olnudki loodetud klassikaline "naiste-jawa",vaid hoopis vähe uuem Jawa Pioner,nagu kohapeal omaniku jutust selgus...ja nüüd internetiavarustest uurides tundub,et täpsem mudel siis 50/21 Sport.

Kuna mopi hind jäi alla keskmise baariskäigu hinna,siis väga ei põdenud,et täielik "põrsas kotis" oli:
vist 3x ülevärvitud(rulli ja põrandavärviga ilmselt)
kuskil kuuri all umbes mitu aastat mädanenud (napilt sammal kasvas seljas)
rehv pragunenud ja tühi,pidurid kinni,enamus asju ligadi logadi jne...

mingit garantiid keegi ei andnud,et kas see üldse kunagi või millal viimati sõitis...ühesõnaga 99% kaaskodanikest soovitas mul arsti poole pöörduda sellist ostu nähes...

:D

ok,tegelikult otsustavaks sai see,et asi oli siiski hoolimata rüübest välimusest üsnagi komplektne,ja just mootori poolelt...küünal oli peal,karbuss küljes ja õhufilter taga,seega julgesin vänta tallata mootor suutis isegi mingit kompressiooni tekitada...mis seal ikka,väike tingimine,papp müüjale ja võrr pagasnikusse!

:)

niisiis,teise auto pagassist pocket-bike bens kaasa,tuhandega garaazi juurde (pohmakast pole haisugi muide enam,adrenaliin on hoopis sajaga püsti...):
plekkkaaned maha
kraan maha,mingi pruun ollus paagist välja,kraan küljest ära,puhtaks,uus kummitihend vana jäänuste põhjal,kraanipoolse pragunenud voolikuotsa kärpimine,
küünal maha,säde netu,
küünal keemiaga puhtaks,võrriaegade mälestuseks brakecleaneri sisse põlema kah veel,sädevahe veidi koomale,käib küll
süütemängu kaas maha,kontaktid puhtaks...kruvikas silindrisse,kontaktivahe koomale ja enam-vähem 4-5mm enne ü.s.s. avanema...uus proov,säde on,jess!
kõik ahvikiirusel kokku tagasi...ja voila,esimese katse peale lööb vändast tagasi juba...kolmandast paugust asi käib!

siis veel kontroll,et käimakasti poolel ka mingi klikiaegne ollus asju libestamas on,sidur igatahes funkab...ketile kerge niiskuskuur,trosside ja pidurite vahele hoogsalt whitegrease...
ja mõistagi,rehvidesse tuul sisse:tagumine näeb isegi üsna viisakas välja,aga esimene ikka suhteliselt hapu,mõrasid tõis ja muna küljepeal...aga noh,ei plaanigi suursõidule minna,prooviks hea küll!
tagapidur,selgub siiski,ellu ei ärka...vajutada saab,aga tagasi enam ise ei lähe...ühesõnaga parem mitte näppida praegu.
esipidur isegi ärkab ellu ja allub mingile reguleerimise...safety first!

mis seal ikka,käik sisse ja bahnile...sõbra juurde nahkrihmadega munakoort laenama!
nüüd päeva lõpuks oma 20-30km selja taga ja pimaduse saabudes pidi selle jama siiski ära lõpetma:esitule pirn läbi ja bensujaamas 6v 15w kahjuks valikus puudub...

niipalju siis saamisloost

:D

tegelikult räägiks nüüd ka asjast:
tekkis küsimus,kas siinfoorumis ka keegi analoogset evib?
kasvõi varuosa-doonorina?

...sest asi küll sai sõitma pandud,aga väga siidine ja jõuline see minek just ei ole,sest juba kontaktivahet üle timmides oli näha,et ideaalseks küll seal midagi ei saa...vända laagrid olid väsinud ja ankur käis suht lipa-lopa,millest ilmselt ka kõrgemal pöördel tagasilöögid jne...samuti õhufiltri läbivoolavus suur küsimärk ja karbussis bensutase madal ja leegitoru ise mingist lauajalast vist keevitatud jne...

hetkel teevad otseselt muret järgmised asjad:
rehv,võiks olla ikka Barumi toode,vist 2,75x16"...?
leegitoru,sest mootoril silindri täituvus ja gaasi äravool ikka suht oluline...?
spidomeetri tross,sest lõppkiirust ikka kasvõi "kalamehe" juttudeks vaja teada...?

ja alati abiks omamise/pidamise kogemused!

kuna mootor vändalaagrite pärast...ja muidu hingerahuks plaanis niiehknaa korra molekulideks teha,siis kas on seal mõtet ka silindri aknaid vähe ärevamaks ajada?mis sidur ja käigukast sellest arvavad?...ikkagi kolm käiku rusikasuuruses käimakastis,see just jõhkratele kahvltele ja hammakatele ei viita?

ja kas on sellisele ka mingit nilbet lisavarustust olemas?a`la klikkiaegne nahkott perekonna võtmega,tuuleklaas,põlvekaitse plekid...?

ok...pikk jutt,s**t jutt...aga kommentaarid,nõuanded ja vihjed on teretulnud!

:roll:
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

kullokas
Postitusi: 192
Liitunud: 10 Okt 2003, 16:20
Asukoht: Tagadi
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kullokas »

Heips,
see ju täitsa vahva kulgur. Jõuallikas on muide mahtu ja vanust arvestades vägagi tegija, ca 80 km/h üksinda ja ligi 70 kahekesi peaks korras stock mootoriga täitsa reaalne olema. Seega mingit akende-ja-muu-tuunimise teemat ma aretama ei hakkaks. Juppe on Teletorni poe (Kloostrimetsa Motopood) kaudu võimalik saada, kolb/rõngad vist lausa letikaup.
Miskise manuaali leiad siit (mootor on sama, muu päriselt mitte):
http://www.xs4all.nl/%7Ehedehaas/englis ... index.html
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mopeedid”