mootori õli

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
bikemike

mootori õli

Lugemata postitus Postitas bikemike »

küsimus siis järgmine - millist õli soovitate yamaha dt-le käigukasti?
Viimati muutis bikemike, 07 Apr 2006, 15:16, muudetud 1 kord kokku.

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Ehk sa mõtled siis käigukasti. Pead kindlasti panema spetsiaalset sidurile mõeldud õli.
Soovitaksin panna siis Valvoline Durablendi või muud sellelaadse.
Eks siin on targemaid, kes pedantsemad selles vallas.

vootele
Postitusi: 138
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas vootele »

Castrol GPS?

Teema algataja
Karl

mootori õli

Lugemata postitus Postitas Karl »

Tere mehed ! Uuri järgi , mis marki õli Su tsiklile läheb ja kasuta täpselt seda mis on ette nähtud muidu võid oma "kallimale" teha karuteene ! Näiteks sõna - täissünt- kõlab uhkelt aga teeb kasu asemel hoopis s***a kokku ! Tervitab :Karl
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Mine mõne õlitootja lehele (nt. Castrol), toksi oma tsikli mark sisse ja leht näitab ära mis õli läheb mootorisse, milline jahutusvedelik ja nii edasi ja nii tagasi.

U79
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Jaan 2004, 11:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas U79 »

Väikese vahemärkusena ütlen, et ära kindlasti kuula linnalegendide levitajaid, kes väidavad , et sünteetiline õli on saatanast.
Tänu püsivamale molekulaarstruktuurile on süntõli "venivam", pidades paremini vastu suuremates temperatuurivahemikes.
Kuid ei ütle ka korraliku mineraali kohta ühtki halba sõna. Mineraali puhul jälgida kindlati kvaliteediklassi.
Nii, et ostes vaata viskoossusklassi ja ja API astet, et see mootori nõudmistele vastaks. Paremat võib alati panna kui raha juhtub olema. Tänapäevased õlid on võrreldes 10-15 aasta taguste oludega kõvasti edasi arenud ja kuna tsiklimootorid üldreeglina üsna primitiivsed (va pritsungiga kõrge surveastmega tänapäevased high end mootorid) siis üldreeglian kõlbavad enamus õlimarke.
Juhul ,kui sul kasutet ratas ja ei tea, kas eelmine omanik õli on vahetanud või mida sinna sisse üldse valanud, siis tee enne mootoripesu kas pesuõliga või vanale õlile juurde lisatava pesuvedelikuga.
Olen näinud mõnda klapikambrikaant, mis on kaetud väga sitke õlimögaga, mis võib tõepoolest mõnes õlituskanalis ummistust põhjustada.
Eks siit on tulnud ka mõnigi kivi sünteetiliste õlide kapsaaeda, kuna sündil on pesuomadused paremad, siis kõntsasele mootrile kohe peale valades võibki mootori sees ladestuse lahti pesta.
Selliseid lugusid olevat juhtunud 90ndate keskpaigas kui Ziguli õlilt üle mindi täissündile.
Suuremate õlitootjate lehel on tõepooelst nnm nõustaja kuhu paned tsikli margi ja kubatuuri ja viskab sulle terve nimekirja, mida peaksid kohe ostma:)
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Siin juttu õlidest: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=8758
Ja täissünt pole "saatanast" :D

proton
Postitusi: 152
Liitunud: 07 Mai 2004, 13:38

Lugemata postitus Postitas proton »

Kas mootorratta mineraalõli on soovitav kasutada? Kuidas on lood siduri libisemisega?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”