Mootorrataste hooldus/remont
Nii... Lisan siis....Kommionu kirjutas:rix125 kirjutas:miks sa arvad et kaasaegseid rattaid ei tasu sinna viia. On sul temaga üldse mõni kogemus (hea/halb), mina näiteks olen alati tema käest abi saanud ja soodsalt.
Loomulikult ma räägin oma kogemustest! Pole siin mõtet päris üksikasjadesse laskuda, aga amordi simmeri vahetusega ta hakkama ei saa... Vähemalt Aprila Upside-down asjandustega.... Ühe suutis kuidagi korraks lekkevabaks nikerdada ja teisega ei saanud kohe üldse hakkama...
Praeguseks hetkeks (motika läbisõit vahepeal ~600km... RINGRADA) on aga mõlemad amordid käinud Hr. Siku juures ja seega korras... Eesti parima amordispetsialisti sõnul oli töö tehtud lohakalt, mõtlemisvõimetute isikute poolt ja kasutatud amordis sinna mittesobivat (Liiga paksu) õli... Seega jäi mulle mulje kui suht motovõhikust amordiparandajast...
2. kogemus on ühe virago karpade puhastuse/sünkroniseerimisega.... Nohh ratas kuidagi töötas (enne sinna viimist ei töödanud), aga midagi head minu meelest polnud... Kuna üüsin ratta kohe maha, siis ei oska ka õelda mis tasemel see töö päriselt tehtud oli....
Vähemalt tipptasemel kvaliteeti sealt kindlasti ei saa... aga eks selliste vanemate ja ürgsemate rahvaratsate (GS, XJ, CB, Jawa, jne.) parandamisega saab ta hakkama küll... Nende omanikele julgen soovitada
Uute ja kaasaegsete rataste parandamiseks on ikka teised ja ka kallimad kohad...
Viisin eelmise aasta aprilli alguses Aprilia RS250 motika Kustavi või Gustavi (edaspidi Kustav) juurde tähetorni hooldusesse... Hoolduse käigus oli vaja vahetada ka esiamortide simmerid ja amordiõilid...
Peale paaripäevas ootamist oli Kustav suutnud vahetada ühe esiamordi simmerid ja ühe esiamordi õli ja teatas mulle, et ta ei saa teist amorti lahti ja ei garanteeri, et see tema ponnistuse peale üldsegi terveks jääb...
Võtsin siis Kustavilt selle remondile mittealluva amordi (1.tk) ja siirdusin Hr. Siku juurde... Järgmisel päeval sain Sikult amordi tagasi ja kommentaariks lisas ta, et las ikka iga sepp tehku seda mida ta oskab...
Kustav kruttis amordi alla ja saingi oma ratta sedasi kätte.... Tänaseks päevaks on ratas sõitnud max 800 km (ainult Pärnu ringrajal) ja üllatus- üllatus Kustavi vahetatud amordisimmerid (1 amort) jooksevad lurinal ja Siku vahetatud simmerid endiselt 100% timmis???...
Kruttisime siis Kustavi remonditud amordi alt ära ja viisime sellegi Hr. Sikule.... Läks aega mis läks ja amort tänaseks käes... Ilmselt sellel hooajal sõidab see ratas nati rohkem kui eelmisel ja seega on poolest suvest näha kas ja kuidas Hr. Siku parandatud amort kestab...
Nii... Amordi kestmatuse põhjuseks nimetas Hr. Sikk oskamatuid töömehi, kes on äärmise lohakusega seda amordisimmerit eelmisel korral vahetanud... Tööpinnad olid jäetud mustaks ja putked olid jäetud poleeriamata, mistõttu tolm pääses simmerite vahelt õlisse ja keeras kogu asja kanni... Amordis oli kasutatud ehk küll amordiõli, kuid kindlasti mitte selleks sobiliku viskoosusega varjanti... Õli oli ilmselgelt liiga paks...

Lugupeetud Kustav... Kui eelnev jutt sulle kuidagi ülekohtune või suisa lausvale tundub, siis tundubki... Vat on asju mida iga mees ei oska ja seega ka näppima ei peaks... Üks nendest paljudest asjadest on ka AMORT.... Mina kahh ei oska neid parandada ja ei näpi kahh....
Vanemate rataste parandamisega saab ilmselt Kustav siiski suurepäraselt hakkama... Mul üks kogemus on ja see vaid positiivne... Sain oma virogonässi krapsti müüdud....
Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.