Mootorratta tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Ma ei mõtle esitule klaasi,mõtlen seda,mis bikedel on seal ees gondli küljes(pea all sõites näeb teed)..Sadness kirjutas:Usutavasti arvavad nad, et sellise esiklaasiga võiksid sõita kuskil planeedil, kus valgus on musta värvi.ivar kirjutas:Aga mida arvavad ülevaatajad mustast(musta värvi) esiklaasist?
Siin kõlanud mitmetele küsimustele vastaksin vähe pikemalt toetudes konkreetsetele normaktiivaktidele, mis neid momente reglementeerivad:
Majandus –ja kommunikatsiooniministri määrusega nr.44 vastuvõetud autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri:
§9. Nõuded sõiduki ümberehituseks ja selle kinnitus
(1) Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõudeid rakendatakse lähtuvalt sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast.
(2) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid.
(3) ARK või tema poolt tunnustatud ekspert* kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele. Enne sõiduki ümberehitamist võib ARK nõuda ümberehitajalt sõiduki valmistajatehase sellekohast luba ja ka valmistajatehase firmamärgi kasutamise nõusolekut.
(4) Kui kontrollimise tulemusena tehakse kindlaks, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele:
1) vormistatakse enne 1. jaanuari 1998. a esmakordselt kasutusele võetud sõidukile ümberehitus;
2) omistatakse alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud sõidukile üksiksõiduki kinnitus.
(5) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
Traktor ja mootorratas ei ole samad sõidukitüübid, elik nende laternate vahetus on tegelikult ümberehitamine. Iseküsimus on selles, kas 91 aastal valmistatud „Nõuka ratta” ja traktori laternatel on ülevaataja jaoks hoomatav vahe või kas ta peab vajalikuks seda hoomata.
Majandus –ja kommunikatsiooniministri määrusega nr. 50 vastu võetud mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded:
Kood 102. Registreerimismärk
Nõuded:
2) registreerimismärk peab olema loetav hajutatud päevavalguse korral vähemalt 40 m kauguselt ja pimeda ajal, nõuetekohase registreerimismärgi valgustusega, vähemalt 25 m kauguselt;
3) registreerimismärk peab olema ilma katteta ning asuma valmistaja poolt ette nähtud kohas, vastavalt direktiividele 70/222/EMÜ või 93/94/EMÜ;
4) sõidukeil, mille registreerimismärgi kinnituskoht ei sobi standardikohasele registreerimismärgile, võib kasutada lisakinnitusvahendeid ja paigutada valgusteid nii, et oleks tagatud tagumise registreerimismärgi loetavus;
5) peab olema puhas, deformeerimata;
6) kinnitusdetailid ei tohi halvendada registreerimismärgi loetavust.
Kontrollimine: vaatlusega.
Lisana siia juurde: Vabariigi Valitsuse 18. mai 1999. a määruse nr 158 juurde käiv eeskiri nr. 50 ütleb, et numbritulelaternale peab olema kantud tehase- või kaubamärk ja kasutatavate lampide kategooria. Laternal peab olema vaba ala, kuhu saab kanda eeskirja punktis 4.2 toodud märgistuse. Mittevahetatavate lampidega laternale peab lisaks eeltoodule olema kantud nimipinge ja -võimsus. Stopptule ja tagumise ääretule värvus peab olema punane. Eesmise ääretule värvus peab olema valge või valikkollane. Suunatule värvus peab olema merevaikkollane.
Kriimustatud suunatule ja esitule klaasid ei ole probleemiks, kui valgusspekter nende kriimustuste tagajärjel ei muutu.
Suitsevat summutit võidakse käsitleda kui ebatihedat väljalaseksüsteemi kuid samas kui müratase selle tõttu ei suurene, siis taas sõltub kõik ülevaatajast
Kood 106. Kiirusmõõdik
Nõuded: 2003. a või hiljem valmistatud L kategooria sõidukil peab olema toimiv kiirusmõõdik, mis vastab E-reegli nr 39 või direktiivi 2000/7/EÜ nõuetele. Kiirusmõõdik peab asuma juhi vaateväljas ning olema selgesti loetav nii päeval kui öösel;
ehk siis peab olema toimiv sisevalgustus
Kood 109. Esmaabivahendid
Nõuded: 1) nõuded esmaabivahenditele ja sõidukite loetelu, millel on esmaabivahendid kohustuslikud, on kehtestatud sotsiaalministri määrusega.
Siin peetakse silmas Sotsiaalministri 13. detsembri 1999. a määrust nr 82, kus pole aga mootorrattaid mainitud. Lähtudes nimetatud määruse sisust, kus on reglementeeritud miinimumnõuded esmaabivahenditele M1-, M2-, M3 -, N1- N2- ja N3 ja kategooria sõidukites ja ei ole nimetatud mootorrattaid, siis tuleb sellest aru saada niimoodi, et L kategooria sõidukitel ei ole käsiapteek nõutud. Isiklikult mina olen tehnoülevaatuses käies samasisulisele küsimusele vastates viidanud nii eelpool nimetatud määrusele kui ka mootorratta valmistajatehase poolt väljastatud manuaalile, kus pole käsiapteegi paigutamiseks kohta ette nähtud.
Minu postitus ei oma mitte mingisugust juriidilist jõudu ja on vaid viitava sisuga.
*ARK poolt tunnustatud eksperdid: http://www.ark.ee/atp/?id=497
Majandus –ja kommunikatsiooniministri määrusega nr.44 vastuvõetud autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri:
§9. Nõuded sõiduki ümberehituseks ja selle kinnitus
(1) Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõudeid rakendatakse lähtuvalt sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast.
(2) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid.
(3) ARK või tema poolt tunnustatud ekspert* kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele. Enne sõiduki ümberehitamist võib ARK nõuda ümberehitajalt sõiduki valmistajatehase sellekohast luba ja ka valmistajatehase firmamärgi kasutamise nõusolekut.
(4) Kui kontrollimise tulemusena tehakse kindlaks, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele:
1) vormistatakse enne 1. jaanuari 1998. a esmakordselt kasutusele võetud sõidukile ümberehitus;
2) omistatakse alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud sõidukile üksiksõiduki kinnitus.
(5) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
Traktor ja mootorratas ei ole samad sõidukitüübid, elik nende laternate vahetus on tegelikult ümberehitamine. Iseküsimus on selles, kas 91 aastal valmistatud „Nõuka ratta” ja traktori laternatel on ülevaataja jaoks hoomatav vahe või kas ta peab vajalikuks seda hoomata.
Majandus –ja kommunikatsiooniministri määrusega nr. 50 vastu võetud mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded:
Kood 102. Registreerimismärk
Nõuded:
2) registreerimismärk peab olema loetav hajutatud päevavalguse korral vähemalt 40 m kauguselt ja pimeda ajal, nõuetekohase registreerimismärgi valgustusega, vähemalt 25 m kauguselt;
3) registreerimismärk peab olema ilma katteta ning asuma valmistaja poolt ette nähtud kohas, vastavalt direktiividele 70/222/EMÜ või 93/94/EMÜ;
4) sõidukeil, mille registreerimismärgi kinnituskoht ei sobi standardikohasele registreerimismärgile, võib kasutada lisakinnitusvahendeid ja paigutada valgusteid nii, et oleks tagatud tagumise registreerimismärgi loetavus;
5) peab olema puhas, deformeerimata;
6) kinnitusdetailid ei tohi halvendada registreerimismärgi loetavust.
Kontrollimine: vaatlusega.
Lisana siia juurde: Vabariigi Valitsuse 18. mai 1999. a määruse nr 158 juurde käiv eeskiri nr. 50 ütleb, et numbritulelaternale peab olema kantud tehase- või kaubamärk ja kasutatavate lampide kategooria. Laternal peab olema vaba ala, kuhu saab kanda eeskirja punktis 4.2 toodud märgistuse. Mittevahetatavate lampidega laternale peab lisaks eeltoodule olema kantud nimipinge ja -võimsus. Stopptule ja tagumise ääretule värvus peab olema punane. Eesmise ääretule värvus peab olema valge või valikkollane. Suunatule värvus peab olema merevaikkollane.
Kriimustatud suunatule ja esitule klaasid ei ole probleemiks, kui valgusspekter nende kriimustuste tagajärjel ei muutu.
Suitsevat summutit võidakse käsitleda kui ebatihedat väljalaseksüsteemi kuid samas kui müratase selle tõttu ei suurene, siis taas sõltub kõik ülevaatajast
Kood 106. Kiirusmõõdik
Nõuded: 2003. a või hiljem valmistatud L kategooria sõidukil peab olema toimiv kiirusmõõdik, mis vastab E-reegli nr 39 või direktiivi 2000/7/EÜ nõuetele. Kiirusmõõdik peab asuma juhi vaateväljas ning olema selgesti loetav nii päeval kui öösel;
ehk siis peab olema toimiv sisevalgustus
Kood 109. Esmaabivahendid
Nõuded: 1) nõuded esmaabivahenditele ja sõidukite loetelu, millel on esmaabivahendid kohustuslikud, on kehtestatud sotsiaalministri määrusega.
Siin peetakse silmas Sotsiaalministri 13. detsembri 1999. a määrust nr 82, kus pole aga mootorrattaid mainitud. Lähtudes nimetatud määruse sisust, kus on reglementeeritud miinimumnõuded esmaabivahenditele M1-, M2-, M3 -, N1- N2- ja N3 ja kategooria sõidukites ja ei ole nimetatud mootorrattaid, siis tuleb sellest aru saada niimoodi, et L kategooria sõidukitel ei ole käsiapteek nõutud. Isiklikult mina olen tehnoülevaatuses käies samasisulisele küsimusele vastates viidanud nii eelpool nimetatud määrusele kui ka mootorratta valmistajatehase poolt väljastatud manuaalile, kus pole käsiapteegi paigutamiseks kohta ette nähtud.
Minu postitus ei oma mitte mingisugust juriidilist jõudu ja on vaid viitava sisuga.
*ARK poolt tunnustatud eksperdid: http://www.ark.ee/atp/?id=497
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
See on ükskõik, kelle nimel ratas on, ülevaatust võib suvaline isik teha, isegi volitust enamasti ei küsita.ivar kirjutas:Ok,panen vb natuke teemast mööda,aga ikkagi,vaja teada.
Et kui tsikkel on eelmise omaniku nimel ja ma tahan ülevaatust ära teha(ark on kaugel,ei taha kindlustust teha yheks päevaks),siis mis ma kaasa peaksin võtma ülevaatuseks?
Dok olemas,ostu-müügi leping olemas.
Aga kindlustusega on nii, nagu on... ilma selleta pead tsikli ju veokiga kohale vedama, kui ise kohale sõidad, võidakse päris kurjad olla... olen paar korda kindlustuseta autot treileril ülevaatusele toonud, viriseti küll, aga tehti ülevaatus ära...
...ja miks kindlustust ei tee? Omanikuvahetuse puhul saab kehtiva kindlustuse uuele omanikule tasuta üle kanda juu?
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
http://www.ark.ee/atp/?id=301
Sõiduki korraliseks, korduvaks ja erakorraliseks ülevaatuseks peab sõiduki omanik, rentija või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised dokumendid:
- sõiduki registreerimistunnistuse või selle B-osa;
- kehtiva liikluskindlustuspoliisi;
- juhtimisõigust tõendava dokumendi;
- volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole omanik või registreerimistunnistusele märgitud kasutaja;
- korduvülevaatusel eelmise ülevaatuse kontrollkaardi;
- teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise akti erakorralisel ülevaatusel;
Nagu arvata võib on igasugune kindlustuspoliisita tehnoülevaatus täielikult ametniku suva. Seega lihtsalt risk.
Üldiselt ei saa ka suvaline Panja sinu tsiklit ülevaatusele tassida, aga noh ehk veab
Sõiduki korraliseks, korduvaks ja erakorraliseks ülevaatuseks peab sõiduki omanik, rentija või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised dokumendid:
- sõiduki registreerimistunnistuse või selle B-osa;
- kehtiva liikluskindlustuspoliisi;
- juhtimisõigust tõendava dokumendi;
- volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole omanik või registreerimistunnistusele märgitud kasutaja;
- korduvülevaatusel eelmise ülevaatuse kontrollkaardi;
- teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise akti erakorralisel ülevaatusel;
Nagu arvata võib on igasugune kindlustuspoliisita tehnoülevaatus täielikult ametniku suva. Seega lihtsalt risk.
Üldiselt ei saa ka suvaline Panja sinu tsiklit ülevaatusele tassida, aga noh ehk veab

Aga mulle meeldib.
zzrider kirjutas:tuvi kirjutas:...Hr ülevaataja tahtis veel sõita ka nuu ma siis andsin talle...![]()
On see ikka päris nii, et vend muudkui tahab ja kohe, olgelahked, andke minna? On tal selleks õigus?
Siin pole tegelt küsimus õiguses, vaid juhtimisõiguses. Muideks sõiduki andmine juhtimisõiguseta isiku kätte on väärtegu. Seega kui sõita tahab, siis küsi kas load on.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
-
- Postitusi: 189
- Liitunud: 07 Juun 2004, 12:35
- Tsikkel: Gsxr,Dnepr,K,Ural,M,H-D;GasGas
- Asukoht: Tartu, vahel Norra
- Tänatud: 4 korda
Kui ülevaatajal pole juhiluba siis ta ei tohi sellel ametil töödataki!zzrider kirjutas:
tuvi kirjutas:
...Hr ülevaataja tahtis veel sõita ka nuu ma siis andsin talle...
On see ikka päris nii, et vend muudkui tahab ja kohe, olgelahked, andke minna? On tal selleks õigus?
Siin pole tegelt küsimus õiguses, vaid juhtimisõiguses. Muideks sõiduki andmine juhtimisõiguseta isiku kätte on väärtegu. Seega kui sõita tahab, siis küsi kas load on.
Tehnilist seisundit saab ta hinnata ka b-kati lubadega.tuvi kirjutas:Kui ülevaatajal pole juhiluba siis ta ei tohi sellel ametil töödataki!zzrider kirjutas:
tuvi kirjutas:
...Hr ülevaataja tahtis veel sõita ka nuu ma siis andsin talle...
On see ikka päris nii, et vend muudkui tahab ja kohe, olgelahked, andke minna? On tal selleks õigus?
Siin pole tegelt küsimus õiguses, vaid juhtimisõiguses. Muideks sõiduki andmine juhtimisõiguseta isiku kätte on väärtegu. Seega kui sõita tahab, siis küsi kas load on.

Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
ei saa kusjuures. tsikli tehnoülevaatust saab teostada vaid see ülevaataja kel on A kat olemas. nii on vähemasti Tallinnas. kui ise käisin, siis pidin ootama järjekorras tiba kauem, kuna vastava katiga mees oli lõunal ja teised ei teinud, põhjendades seda kati puudumisega...
siis tuli vend kohale, kutsus järjekorrast välja ja vaatas asja üle. 10 min. hirmu ja asi sirge. 200 läks maksma
siis tuli vend kohale, kutsus järjekorrast välja ja vaatas asja üle. 10 min. hirmu ja asi sirge. 200 läks maksma
Suzuki 650 K7
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 25 Veebr 2004, 16:09
- Tsikkel: R1200R -17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
Ülevaataja tohib kontrollida ainult selle kategooria sõidukeid, millele tal endal on juhtimisõigus olemas.tuvi kirjutas:B -Kati saab jah üle vaadata b kat lubadega aga kui vastavat atestaati ikka pole pole siis ei saa küll teist katekoorjat üle kaeda!
Kategooria kontroll on nende süsteemi integreeritud ja toimib automaatselt.
Sui generis
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Nonii.
Eile oli siis ülevaatuse päev.
Kruttisin DB-killerid akrapovicide sisse tagasi igaks juhuks ning sõitsin kristiine "tulika" ülevaatuspunkti.
Kõigepealt lasti mul tükk aega oodata, kuigi järjekorda nagu polnudki, siis ronis üks vanake õue:
"Pane ratas käima"
no ma panin siis ratta käima, vana kruttis kone kohe piirajasse.
vaatab mulle otsa ja:
"see teeb sul liiga kõva häält, ei saa sind ülevaatusele lasta".
mina:
"nagu wtf kutt, mul on isegi db-killerid sees, enam vaiksemaks ei lähe"
tema:
"see on üldse mingi krossikas, sellega tohib ainult metsas sõita"
mina:
"see on enduro ju"
tema teine töökaaslane:
"kus sa sellega üldse sõita tahad?"
mina:
"MISMÕTTES KUSKOHAS? IGAL POOL?!?"
teine kutt:
"eiei meie ei saa seda läbi lasta et liiga kõva häält teeb"
mina(endamisi):
"kuule vana, räägi nüüd, kas su KÕRVAD ON TAADELDUD VÄ? Kus on mõõteriistad"
tema:
"me ei saa riskida enda allkirjaga, mine sinna kohta tagasi, kus eelmine kord ülevaatus tehtud"
mina (mõttes):
"ok minge v***u ainid, ma lähen siis otsin mujalt
"
sõitsin Pirni tänava ülevaatuspunkti, seal vana lasi mul pidurdada esipiduriga, tagapiduriga, näidata suunda ja vilgutada kaugtuld.... kogu lugu noh...
Eile oli siis ülevaatuse päev.
Kruttisin DB-killerid akrapovicide sisse tagasi igaks juhuks ning sõitsin kristiine "tulika" ülevaatuspunkti.
Kõigepealt lasti mul tükk aega oodata, kuigi järjekorda nagu polnudki, siis ronis üks vanake õue:
"Pane ratas käima"
no ma panin siis ratta käima, vana kruttis kone kohe piirajasse.
vaatab mulle otsa ja:
"see teeb sul liiga kõva häält, ei saa sind ülevaatusele lasta".
mina:
"nagu wtf kutt, mul on isegi db-killerid sees, enam vaiksemaks ei lähe"
tema:
"see on üldse mingi krossikas, sellega tohib ainult metsas sõita"
mina:
"see on enduro ju"
tema teine töökaaslane:
"kus sa sellega üldse sõita tahad?"
mina:
"MISMÕTTES KUSKOHAS? IGAL POOL?!?"
teine kutt:
"eiei meie ei saa seda läbi lasta et liiga kõva häält teeb"
mina(endamisi):
"kuule vana, räägi nüüd, kas su KÕRVAD ON TAADELDUD VÄ? Kus on mõõteriistad"
tema:
"me ei saa riskida enda allkirjaga, mine sinna kohta tagasi, kus eelmine kord ülevaatus tehtud"
mina (mõttes):
"ok minge v***u ainid, ma lähen siis otsin mujalt

sõitsin Pirni tänava ülevaatuspunkti, seal vana lasi mul pidurdada esipiduriga, tagapiduriga, näidata suunda ja vilgutada kaugtuld.... kogu lugu noh...
Viimati muutis Piipz, 14 Okt 2006, 14:38, muudetud 1 kord kokku.
Mul oleks paar küsimust. Kas võidakse mitte lubada läbi kui: tulel on üks režiim (ainult lähituli, pidevalt põlev) ja kui number on ümber tõstetud koopasse ( tagant autost vaades näeb super hästi, aga ligidalt võib soovida jätta), numbrimärgi valgustus ka töötav ja olemas. Ja kindluse mõttes: 12.2007, see tähendab siis ikka et detsember 2007? 

No on ikka lugusid ülevaatusest... Käesoleva postituse autor on läbinud mõnel viimasel aastal mootorratta ülevaatused alljärgnevalt ( Aastanumber pole oluline. Ise ka ei mäleta täpselt.):
1) Vihma sadas, ülevaataja tundis mulle kaasa, et sellise ilmaga sõidan, vaatas raami numbrit ja tegi ÜV ära. Aasta hooleta.
2) Järgmine ratas, mis oli üle kümne aasta vana. Sõitsin ülevaatuspunkti ees olevale joonele ja jäin ootama, et milla härrad jutule võtavad... Ootan ja ootan ja oh imet!- tulebki vennike ning tunneb huvi, kas ma tahan ülevaatust teha? Mina vastu, et tahan jah! Vennike tatsab ümber ratta, vaatab siitpoolt ja siis vähe teiseltpoolt kah... Mingi aja pärast hakkas mul tiba imelik tunne, et kas mina paistan kuidagi lollakas välja või mis... Ei osanud midagi arvata. Ülevaatajast sain siis aru, kui ta kõva häälega hüüdis kolleegi välja ja küsis selle käest, et mida tema sihukesest rattast arvab... Taibukas lugeja sai juba aru, et ülevaatuse tempel pandi minu ratta passi ära...
Kõik need lood on tõestisündinud ja said olema Rakveres.
1) Vihma sadas, ülevaataja tundis mulle kaasa, et sellise ilmaga sõidan, vaatas raami numbrit ja tegi ÜV ära. Aasta hooleta.
2) Järgmine ratas, mis oli üle kümne aasta vana. Sõitsin ülevaatuspunkti ees olevale joonele ja jäin ootama, et milla härrad jutule võtavad... Ootan ja ootan ja oh imet!- tulebki vennike ning tunneb huvi, kas ma tahan ülevaatust teha? Mina vastu, et tahan jah! Vennike tatsab ümber ratta, vaatab siitpoolt ja siis vähe teiseltpoolt kah... Mingi aja pärast hakkas mul tiba imelik tunne, et kas mina paistan kuidagi lollakas välja või mis... Ei osanud midagi arvata. Ülevaatajast sain siis aru, kui ta kõva häälega hüüdis kolleegi välja ja küsis selle käest, et mida tema sihukesest rattast arvab... Taibukas lugeja sai juba aru, et ülevaatuse tempel pandi minu ratta passi ära...
Kõik need lood on tõestisündinud ja said olema Rakveres.
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
To Dasb00t:Kuidas võidakse läbi lasta teab ainult vanajumal taevas ja kontrollpunkti töötaja. Võib nii-võib naa. 12.2007 on jah, 2007 aasta detsember.
Ja miks üldse kirjutasin teemasse: on esinenud juhtumeid viimasel ajal, kus kogu ülevaatus hakkab konkreetse kategooria juhilubade kontrollist pihta.
Ja miks üldse kirjutasin teemasse: on esinenud juhtumeid viimasel ajal, kus kogu ülevaatus hakkab konkreetse kategooria juhilubade kontrollist pihta.
Õigekirjaoskus massidesse!
-
Teema algataja
mis asja? Kindlustust on vaja sõitmiseks mitte ostmiseksRaiducii kirjutas:a teab keegi kas talvel saab ka tsikli ülevaatust teha?? (nt kui ma ostan talvel bike'i) ja seaduse kohaselt on kindlustust ka vaja selleks ajaks. Kuidas on tegelikult? tean et ta maksab mingi 150.-

ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole 

Tundub, et Pirni tänava kärbsed on kõige mõistlikumad!
Käisin minagi kevadel Vulcanile ülevaatust tegemas. Sattusin Kadaka autoturu juures ÜV punkti ja seal siis miskid neli leivaraiskajat olid aega surnuks löömas kui ma ukse ette sõitsin. Astusin tuppa ja küsisin, et kas teevad rattale ülevaatuse. Tulid kõik koos välja ratast vaatama ja üks ütles, et pane käima, lähen proovima. Küsisin vastu, et kas ta teeb nalja minuga? Et kohe niimoodi mõtlebki, et annan talle oma ratta proovimiseks? Ta kostis, et ega teistmoodi ju ülevaatust teha saa - ikka vaja ju proovisõit teha. Vastasin talle, et olen ameti poolest günekoloog ja arvan, et ta naisele näiteks tervise tõendi väljastamiseks ma ilmselt siiski ei pea ta naist põrutama või mis? Sai sinder pahaseks selle peale ja vedas kopsud õhku täis ning kukkus kriiskama kui laadanaine. Jäänudki mul muud üle kui ratas käima panna, et seda tehasevilet summutada ning sõitsin Pirni tänavale. Sealne tegelane tegi tiiru ümber ratta, kiitis läikivaid osi, lasi pidurdada esi ja tagarattaga ning tulesi vilgutada ja oligi kõik.
Käisin minagi kevadel Vulcanile ülevaatust tegemas. Sattusin Kadaka autoturu juures ÜV punkti ja seal siis miskid neli leivaraiskajat olid aega surnuks löömas kui ma ukse ette sõitsin. Astusin tuppa ja küsisin, et kas teevad rattale ülevaatuse. Tulid kõik koos välja ratast vaatama ja üks ütles, et pane käima, lähen proovima. Küsisin vastu, et kas ta teeb nalja minuga? Et kohe niimoodi mõtlebki, et annan talle oma ratta proovimiseks? Ta kostis, et ega teistmoodi ju ülevaatust teha saa - ikka vaja ju proovisõit teha. Vastasin talle, et olen ameti poolest günekoloog ja arvan, et ta naisele näiteks tervise tõendi väljastamiseks ma ilmselt siiski ei pea ta naist põrutama või mis? Sai sinder pahaseks selle peale ja vedas kopsud õhku täis ning kukkus kriiskama kui laadanaine. Jäänudki mul muud üle kui ratas käima panna, et seda tehasevilet summutada ning sõitsin Pirni tänavale. Sealne tegelane tegi tiiru ümber ratta, kiitis läikivaid osi, lasi pidurdada esi ja tagarattaga ning tulesi vilgutada ja oligi kõik.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.