1. leht 7-st

Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 14:10
Postitas kalleu

Ajastu lõpp: «tavalist autokütust» saab tanklatest veel viimaseid päevi

Olulisem muutus tuleb aga järgmise aasta aprillis, kus biokomponendi osakaal peab tõusma vähemalt 6,4 protsendile energiamahust. Siis hakatakse müüma bensiini 95E10 ja diislikütust DB7, kus biokomponendi osa on vastavalt 10 ja seitse protsenti. Nii suur biokomponendi osakaal kõikidele mootoritele ei sobi ning bensiinimootoriga autod võivad kasutada bensiini 98, mis jääb biokomponendivabaks.

Loen uudist ja nuputan, et kas edaspidi tuleks oma baigilisele ainult 98-t sisse valada.
Ürgvana bandiit tõenäoliselt elab selle biosolgi üle.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 15:06
Postitas M.K

Mina pigem väldiks.

https://motorbikewriter.com/steer-clear ... torcycles/

MotorbikeWriter has frequently suggested riders steer clear of using ethanol fuel in their motorcycles and the U.S. Environmental Protection Agency agrees that it can damage motorcycle engines.

According to the Federal Chamber of Automotive Industries, only post-1986 bikes and ATVs made by BMW, Harley, Polaris and Victory can safely use E10. No Japanese bikes and no Piaggio products can use it. The FCAI doesn’t mention other brands, but it can be assumed ethanol blends are not suitable.

Ethanol doesn’t work with carburettors or mechanical fuel injection. It is also a solvent which attacks metallic and rubber-based fuel lines, and has an affinity to water that can cause steel fuel tanks to rust.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 15:27
Postitas Jesper

Ma olen oma 1991.a. karpadega jaapanlase roolikannu tagant seda E10-t umbes 600-700 liitrit läbi lasknud ja tegelane ei teinud teist nägugi.

Anoh ma muidugi olen üldse masinavaenlane, ei pane talvel seismise ajaks värsket õli sisse, paaki täis jne, mis need kõik tähtsamad nipid olidki.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 15:58
Postitas franz125

jumala õigust räägid ma ei vaheta see aasta õligi,eelmine aasta tuli ca.3000km kellale :ner:


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 16:16
Postitas Maaks

98 on juba biolisandiga, oktaanarvu tõstjana kasutatakse alkoholi :-)
EDIT: Maanteamaet sünnitas exceli, kus kirjas mis massinatele bio-bensiin sobib
https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... amtel.xlsx
Honda ja Suzuki on ilusti ära toodud aga Yamaha ja Kawasaki on välja jäänud (mõeldud küll imselt autosid). Kuna biakütus on oma soojusomadustelt kehvem (oktaanaarvult samas palju parem) kui tavabensiin, siis suureneb kindlasti sõidukite kütusekulu.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 17:55
Postitas will111

mis mõte seda siis sinna kütusesse lisada on? :D


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 18:17
Postitas mx77

Ehh, peab jälle hakkama vist lennukibensiini ostma


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 20:03
Postitas pühak
will111 kirjutas:

mis mõte seda siis sinna kütusesse lisada on? :D

Tähistatakse Ossinovski ministriametist lahkumist. Alkoholi ei joo siis enam ainult inimesed vaid ka bentsumootorid.

Tegelikult on vist kinnisidee minna fossiilkütustelt üle taastuvenergiale. Aga fossiil ka taastub, ainult natuke pikema ajaga. Uus sats tuleb nii umbes pärast järgmist jääaega. :mrgreen:


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 20:06
Postitas JAWAmees

Olenemata sellest, kas see reaalselt avaldab mingit mõju või mitte, ajab veits marru, et pean oma autosse valama kräppi, mille kasutamist autotootja ei luba ning on ka punase kirja NO BIODIESEL/ADDITIVE paagi korgile pannud.
Tsiklitele olen aastaid ainult 98 bensiini tankinud seega pole eriline probleem.

J.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 20:46
Postitas Vint

Kahju et Nestel pole seda lehte Eestikeelsena. https://www.neste.com/sites/default/fil ... s_2015.pdf
Väga põhjalikult on lahti seletatud, millistele sõidukitele sobib, milline on koostis ja protsess ning nõuded kütusele.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 21:26
Postitas puna

Üldiselt ka vaid 98 tankinud kuid
Ükskord sai lolli peaga ühele idioodile tsiklit laenatud ja sõnad peale loetud, et vaid 98 tuleb sinna tankida
Kuna tegemis oli soomes kus see 95solk juba aastaid kasutusel siis alati siin ise teadlikult 98 tankinud
Loomulikult see idioot lasi sinna 95biokütust sisse kuna see oli ju odavam
ja kui miskid päevad hiljem tahtsin sõitma minna siis kawa enam käima ei läinud
Sai siis bensukast kanistriga 98 peale toodud ja lõpuks läks käima ka suure hädaga
Turtsus plärtsus ja tegi kõike muud kohutavat põletasin siis selle läbihäda mootorist läbi ja uuesti 98 paak täis lastud kadusid ka kõik mured
Rohkem kogemust selle pasaga õnneks ei ole


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 21:35
Postitas will111

krt ärge jamage :S kui suur see osakaal soomes siis on 95's, mingi 15-20% juba?


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 21:40
Postitas Vint

Ikka see 10%, aastast 2011 sama.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 22:29
Postitas Macintosh

Ahah, oleme siis samas kohas väljas kui ülejäänud maailm. Räägiks siis sellest etanooli sisaldavast saatanlikust vedelikust.

Miinused

  • vähem enrgiat samas hulgas kütuses (uuringutele tuginedes väheneb läbisõit ca 3-4%)

  • muudab küttesegu lahjaks ja võib kahjustada mootorit (paljud tootjad on öelnud, et agrantii ei kehti, kui kütuse etanoolisisaldus on enam, kui 10%), kusjuuures ebameeldiv osa seisneb selles, et etanooli koostisesse kuulub hapnik ehk küttesüsteem ei saa põlemisprotsessei normaalselt doseerida

  • vanemate moootorite ja küttesüsteemide metallosad korrodeeruvad (kusjuures mõnuga)

  • alumiiniumist kütesüsteemide soad saavad ka vatti (ikka korrosioon)

  • kuna etanoool on väga tugeva oksüdeeeruva toimega siis igastugu plastik ja kummidetailid kuivavad ära ja pudenevad

  • kütus säilib tunduvalt lühemat aega

  • etanool on hügrioskoopnne st. kütus seob õhust vett

Plussid:

  • teab keegi mõnda?

Aga, ma olen täheldnud, et kõikide möödunud aastatuhandete jooksul toimunud muutustele vaatamata pole maailm seisma jäänud ja "progresseerub" järjest edasi. Küllab jätkub see asi nii veel mõnda aega.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 25 Apr 2018, 22:38
Postitas will111

järelikult tuleb tonn ära osta


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 00:08
Postitas koi

Autole saaks gaasiseadme lasta peale pookida ,(mis pole ka mootorile eriti sõbralik) aga tsiklile, muru traktorile, trimmerile.....? Huvitav, kuidas käitub ürgaegne leeklamp ( kui keegi seda enam kasutabki). Sapakatel on ju salongi soendus ka praktiliselt vanakooli leeklamp.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 06:24
Postitas reimps
Macintosh kirjutas:

kuna etanoool on väga tugeva oksüdeeeruva toimega siis igastugu plastik ja kummidetailid kuivavad ära ja pudenevad

Tuleb vist enne esimest biokütusetankimist paagi seisukord dokumenteerida ja poole aasta pärast uuesti vaadata - äkki tahab riik mulle uue ratta siis osta. Plastikpaak nimelt.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 07:33
Postitas marx350

Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 09:32
Postitas zombi

E839 PC 21 VT 600 C PC 21 JH2PC21 From model year 1989

hmm, et siis 1989+ OK.? ...


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 09:45
Postitas mx77

USA-s on etanooliga kütus juba aastaid kasutuses. Arvan, et vähemalt enamus Jaapani rattaid taluvad selle probleemideta ära, sest rataste jupid ja komponendid on samad, EU import võis USA speksist erineda ehk vaid mingite settingute osas.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 13:07
Postitas RasmusL

Ei saa sellest kuradi miksimisest ja solkimisest aru. 2011a pasandas terve Soome meedia nädalaid sellest, kui kehv kütus ja kui palju miinuseid sellel on. Õppust ei võeta ja minnakse samat teed tundub. Võiks hoopis importida E85 turule mis on väga hea kütus.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 13:11
Postitas Macintosh

Mille poolest see E85 parem on? Seal on bensiini osakaal vaid 15%.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 13:17
Postitas Macintosh
koi kirjutas:

Autole saaks gaasiseadme lasta peale pookida ,(mis pole ka mootorile eriti sõbralik) aga tsiklile, muru traktorile, trimmerile.....? Huvitav, kuidas käitub ürgaegne leeklamp ( kui keegi seda enam kasutabki). Sapakatel on ju salongi soendus ka praktiliselt vanakooli leeklamp.

Igasugustele väiksetele karburaatoritega besiinimootoritele ei tohi etanooli sisaldavat kütust sisse valada v.a. juhul, kui tootja on seda lubanud. Pärast avastad, et silindris on auk, summuti on ära põlenud ja kõik kummidetailid pudnevad tolmuks. Leeklambil pole vahet niikaua, kui kütus gaasiliseks muutub ja siis ära põleb. Minu teada peaks natuke kuumema leegi isegi saama tänu etanoolis sisalduvale hapnikule.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 13:55
Postitas Bandit

geneka ja muud vanemad bensarid müüki panema, muidu pärast vedelevad niisama :)


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 13:57
Postitas mx77
RasmusL kirjutas:

Võiks hoopis importida E85 turule mis on väga hea kütus.

See on küll väga veider väide.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 13:58
Postitas mx77
Macintosh kirjutas:

Igasugustele väiksetele karburaatoritega besiinimootoritele ei tohi etanooli sisaldavat kütust sisse valada v.a. juhul, kui tootja on seda lubanud.

Väikestele mootoritele võiks niikuinii panna Aspeni kütust, see su enda tervisele kasulikum.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 15:56
Postitas mx77
MarkNote kirjutas:

Ja meile meeldib see. Ma olen lihtsalt biokütuste jaoks. Piisavalt loodusega häbistada!

WTF?


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 16:03
Postitas Macintosh
mx77 kirjutas:
MarkNote kirjutas:

Ja meile meeldib see. Ma olen lihtsalt biokütuste jaoks. Piisavalt loodusega häbistada!

WTF?

Reklaamibotid murravad aeg-ajalt sisse.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 16:21
Postitas will111

kuulge, see teema läheb ikka väga käest ära...üks räägib e85'st, teine sellest kuidas seal on vaid 15% bensiini (ülejäänu on misasi?) ja lõpuks lagunevad kõik asjad ära kui bio'ga kokku puutuvad. võiks nagu rohkem teaduslikku ja faktilist sisu olla siin.

kui kogu muu maailm juba ammu kasutab siis peaks ju olema selge, et mis ikkagi täpselt ja tegelikult juhtub. kas mingeid lab-teste või reaalsetes tingimustes tehtud katsetusi koos hilisemate analüüsidega siis ei ole? kes on varem teemaga kokku puutunud, võiks ehk omada mingit infot nende asjade kohta.

üks mis tundub olevat kindel on siis see, et kokkuvõttes läheb bensiiniga transport miski 10% kallimaks jälle laksust...sest 1) kütus ise läheb kallimaks kuna solgiga segamine "maksab" ja selle peab kinni maksma lõpptarbija tankuri juures 2) see solgiga segatud kütus tegelikult ei vii enam sama kaugele, seega tuleb ka rohkem tankida. ja 98 tankimine on anyway kallim ning eks kindlasti tõuseb ka selle hind koos 95'ga.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 26 Apr 2018, 16:28
Postitas koi

Honda tabelis oli minu tsikli taga NO. Peabki 98 söötma hakkama? Tabel oli küll 10% lisandi kohta .
Murunärijale ka 98? Pekki! Lasen murul omasoodu kasvada. Kõduneb ise ja toodab huumust juurde!
Puugaasi generaatorit teab keegi kuskil müügis?