Rolleri (mopeedi) Tehniline pass?
Moderaator: Moded
Rolleri (mopeedi) Tehniline pass?
Rolleri sõidueksamil tekkis eksamineerijal küsimus: Kus on tehniline pass? Seletusele, et on olemas kasutusjuhend ja poe ostukviitung, väideti, et peab olema ka tehniline pass (mitte registreerimistunnistus).
Väideti, et liikluses osaleval sõiduki juhil peab kaasas olema tehniline pass kus on näidatud tüübikinnitus, valmistaja sertifikaadid, raami number, max võimsus või max kiirus ja müüja kinnitus.
Politseinik ei pea tänaval sõitvat masinat tuvastama hakkama vaid kui paber puudub on võimalus määrata trahv kuni 18 000 eek sobimatu sõidukiga sõitmise eest. Olenematta sõidukist, kui väidad et see on mopeed peab olema ka paber, ka abimootoriga jalgrattal.
Ei teinud ise seda eksamit, sellepärast ei hakanud seal tõde tagaajama. Ehk oskab keegi kommenteerida kas tõesti uued seadused.
Väideti, et liikluses osaleval sõiduki juhil peab kaasas olema tehniline pass kus on näidatud tüübikinnitus, valmistaja sertifikaadid, raami number, max võimsus või max kiirus ja müüja kinnitus.
Politseinik ei pea tänaval sõitvat masinat tuvastama hakkama vaid kui paber puudub on võimalus määrata trahv kuni 18 000 eek sobimatu sõidukiga sõitmise eest. Olenematta sõidukist, kui väidad et see on mopeed peab olema ka paber, ka abimootoriga jalgrattal.
Ei teinud ise seda eksamit, sellepärast ei hakanud seal tõde tagaajama. Ehk oskab keegi kommenteerida kas tõesti uued seadused.
-
- Postitusi: 399
- Liitunud: 15 Juun 2005, 12:58
- Asukoht: Tartu/Aprilia area 51
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 18 Mär 2006, 10:22
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Praegusel hetkel liikudes sellise sõidukiga mis kvalifitseerub liiklusseaduse järgi "mopeediks" ei ole vastavussertifikaadi olemasolu nõutav, ammugi siis veel selle kaasas kandmine. Kuna EEC-sertifikaadi olemasolu pole praegusel hetkel nõutav, siis ei saa seda keegi ka iseenesest nüüd nõuda, küll aga tuleb suuta tõestada omandiõigust ja vaidlustest hoidumiseks oleks hea kaasas kanda kasutusjuhendit milles on ära märgitud ka toote tehnilised andmed.
Meie koduleht: http://www.microgrupp.ee
No kuidas siis nende dokumetide vaja minemisega hetkel on? Seaduste järgi ei leidnud ma mitte midagi selle kohta. Kui ostad uue mopeedi, saad ikka dokumendid koos mopeediga, aga kui ostad kasutatud mopeedi, siis enamasti ei ole kellegil sulle dokumente anda.
Võtame näiteks sellise mopeedi nagu Aprilia RS 50, annab juba täiesti 125cc tsikli mõõdu, kuid piirajatega on too piiratud ikka 45km/h ning kubatuur on 49cc, aga proovi sa politseinikule ilma dokumentideta tõestada et see on mopeed. Muidugi ostu-müügi leping võiks käe pärast olla, kuid seal pole ju kirjas kubatuuri ega valmistaja kiirust
Üldiselt, kuidas sellega on, kas politseinikud küsivad (kas tohivad üldse?) dokumente mopeedi juhilt ning mis tehakse siis kui neid ei ole?
Võtame näiteks sellise mopeedi nagu Aprilia RS 50, annab juba täiesti 125cc tsikli mõõdu, kuid piirajatega on too piiratud ikka 45km/h ning kubatuur on 49cc, aga proovi sa politseinikule ilma dokumentideta tõestada et see on mopeed. Muidugi ostu-müügi leping võiks käe pärast olla, kuid seal pole ju kirjas kubatuuri ega valmistaja kiirust

Üldiselt, kuidas sellega on, kas politseinikud küsivad (kas tohivad üldse?) dokumente mopeedi juhilt ning mis tehakse siis kui neid ei ole?
No selles suhtes, et ma tõin näiteks sellise mopeedi nagu Aprilia RS 50 (http://www.bikepics.com/pictures/330187/), mis annab juba pea 125-se tsikli mõõdud välja. Ja et ei tekiks probleeme segitamisega et see ikka mopeed onhenx206 kirjutas:Mis mõttes sa pead tõestama,et see on 50ccm?

-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Sellepärast ma mõtlengi, et kas EV seaduste järgi on mopeedil dokumendid nõutavad? Juhul kui arvavadki et on üle 50cc ja saadavad ekspertiisi, siis see pole enam mingi paari päevane teema, et on seda jama veel vaja, sest Eestis ei ole meil neid võimalusi testimiseks ja nad peavad saatma mopeedi välismaale.davidsoniharald kirjutas:Vaadake nüüd noored, Eesti riigis käivad asjad ikka nii pidi, et Politsei peab tõestama, et sõiduk on ÜLE 50ccm, mitte sina ei pea tõestama, et on ALLA 50ccmi.
Kui nad ei usu on see nende mure - saatku ekpertiisi ja punkt.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Mopeedi kasutajal ei pea olema tehnilist dokumentatsiooni. Nagu eespool juba öeldi on tõendamine süüdistaja(politsei) rida. Kui kahtlevad, et masin suuruse poolest ei saa 50-ne kuubikuline olla, siis raske pole seda ju maaletoojalt-esindusest järele kontrollida. Neil vastavad sertifikaadid ja tüübikinnitused olemas. Suurema pahanduse võid endale kaela tuua sõites 45km/h asemel näiteks 80km/h. Kui politseionu agaralt tahab uurida ja oh imet, tuleb ka välja, et liikurit on tiba võimsamaks ´moditud´ võib tõesti ebaseadusliku ümberehituse eest kopsaka trahvi selga saada. Kui aga tõestatakse, et masin igatipidi mopeedi klassi kuulub saada trahvi vaid kiiruseületamise(valmistajakiiruse) ületamise eest. Pole küll ise kuulnud, et kellegil oleks mopeed-roller kuskile ekspertiisi viidid.dahenk kirjutas:
Sellepärast ma mõtlengi, et kas EV seaduste järgi on mopeedil dokumendid nõutavad?
Tänud, just sellist konkreetset vastust oligi vajaholma kirjutas:Mopeedi kasutajal ei pea olema tehnilist dokumentatsiooni. Nagu eespool juba öeldi on tõendamine süüdistaja(politsei) rida. Kui kahtlevad, et masin suuruse poolest ei saa 50-ne kuubikuline olla, siis raske pole seda ju maaletoojalt-esindusest järele kontrollida. Neil vastavad sertifikaadid ja tüübikinnitused olemas. Suurema pahanduse võid endale kaela tuua sõites 45km/h asemel näiteks 80km/h. Kui politseionu agaralt tahab uurida ja oh imet, tuleb ka välja, et liikurit on tiba võimsamaks ´moditud´ võib tõesti ebaseadusliku ümberehituse eest kopsaka trahvi selga saada. Kui aga tõestatakse, et masin igatipidi mopeedi klassi kuulub saada trahvi vaid kiiruseületamise(valmistajakiiruse) ületamise eest. Pole küll ise kuulnud, et kellegil oleks mopeed-roller kuskile ekspertiisi viidid.dahenk kirjutas:
Sellepärast ma mõtlengi, et kas EV seaduste järgi on mopeedil dokumendid nõutavad?

Kui satud mitme osapoolega avariisse, ja kui "vastaspoole" advogaat või kindlustus piisavalt kompetentsed on, siis on sul kohe jama kaelas kui esitad mopeedipähe võimsamat sõidukit. Kui vaja, tehakse ka ekspertiis selle tõestamiseks.dahenk kirjutas:Tänud, just sellist konkreetset vastust oligi vajaholma kirjutas:.... Suurema pahanduse võid endale kaela tuua sõites 45km/h asemel näiteks 80km/h. Kui politseionu agaralt tahab uurida ja oh imet, tuleb ka välja, et liikurit on tiba võimsamaks ´moditud´ võib tõesti ebaseadusliku ümberehituse eest kopsaka trahvi selga saada. Kui aga tõestatakse, et masin igatipidi mopeedi klassi kuulub saada trahvi vaid kiiruseületamise(valmistajakiiruse) ületamise eest. Pole küll ise kuulnud, et kellegil oleks mopeed-roller kuskile ekspertiisi viidid.
-
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.