Abimootoriga jalgratta ost?
Moderaator: Moded
Abimootoriga jalgratta ost?
Tere
Poisikeseeast välja kasvanult pole kahjuks (päriselt!) enam tsiklitega tegemist teinud. Nüüd pensionieelikuna aga tahaks endale mingit ökonoomset ja rahulikku lühisõitude kaherattalist vankrit jalge vahele. Et naaberküla naabrimeestel ja -naistel külas käia ning 4 km kaugusele poodi sõita.
Kas oskate selle võrri kohta midagi öelda? Selline hiinakas on eraisikul müügis, mootor olevat remonditud, tagaratas vahetatud, maksab 370.
Kuid kiire otsinguga ei leidnud sarnast kuskil meie poodides müüdavat. Küll aga kaugemal lääne pool, 250- 600 €. Või on see siiski ise kokku pandud, mootoreid selle jaoks on Eestiski küllaga müügil. Sellise edeva raamiga rattaid ka leidub.
Kas ehk teate teie selle kohta infot anda- kes neid müüs ja millal toodetud, kvaliteet, mis hinnaga selliseid uusi müüdi?
Ühesõnaga, tahaks osta, aga tahaks ka asjatundjate ausat ja sõltumatut soovitust- ära puutu, käib kah, hea diil, liiga kallis?
Mis arvate?
pilt 1
Pilt 2
Kyui need lingid ei avane, siis põhimõtteliselt sellise raamiga võrr siis mootorimüüja lehelt :
pilt 3
Poisikeseeast välja kasvanult pole kahjuks (päriselt!) enam tsiklitega tegemist teinud. Nüüd pensionieelikuna aga tahaks endale mingit ökonoomset ja rahulikku lühisõitude kaherattalist vankrit jalge vahele. Et naaberküla naabrimeestel ja -naistel külas käia ning 4 km kaugusele poodi sõita.
Kas oskate selle võrri kohta midagi öelda? Selline hiinakas on eraisikul müügis, mootor olevat remonditud, tagaratas vahetatud, maksab 370.
Kuid kiire otsinguga ei leidnud sarnast kuskil meie poodides müüdavat. Küll aga kaugemal lääne pool, 250- 600 €. Või on see siiski ise kokku pandud, mootoreid selle jaoks on Eestiski küllaga müügil. Sellise edeva raamiga rattaid ka leidub.
Kas ehk teate teie selle kohta infot anda- kes neid müüs ja millal toodetud, kvaliteet, mis hinnaga selliseid uusi müüdi?
Ühesõnaga, tahaks osta, aga tahaks ka asjatundjate ausat ja sõltumatut soovitust- ära puutu, käib kah, hea diil, liiga kallis?
Mis arvate?
pilt 1
Pilt 2
Kyui need lingid ei avane, siis põhimõtteliselt sellise raamiga võrr siis mootorimüüja lehelt :
pilt 3
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2613
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 377 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Liiklusseadus tunneb mopeedi ja pisimopeedi - võrri pole olemas! (samuti pole olemas abimootoriga jalgratast).
mopeed on kahe-, kolme- või neljarattaline mootorsõiduk, mille tühimass ei ületa 425 kilogrammi ja mille valmistajakiirus ei ületa 45 kilomeetrit tunnis ning mille sisepõlemismootori kasulik võimsus või elektrimootori suurim püsi-nimivõimsus ei ületa kahe- ja kolmerattalisel mopeedil nelja kilovatti ning neljarattalisel mopeedil kuut kilovatti. Kaherattalise mopeedi sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 kuupsentimeetrit ning kolme- ja neljarattalise mopeedi sädesüütega sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 kuupsentimeetrit;
pisimopeed on vähemalt kaherattaline istekohaga sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis
Kahtlutan, et see "võrr" kvalifitseeruks mopeediks = peab olema registreeritud ja sõitmiseks peab olema liikluskindlustus.
Mina ei ostaks ühtegi enne, kui on number küljes!
mopeed on kahe-, kolme- või neljarattaline mootorsõiduk, mille tühimass ei ületa 425 kilogrammi ja mille valmistajakiirus ei ületa 45 kilomeetrit tunnis ning mille sisepõlemismootori kasulik võimsus või elektrimootori suurim püsi-nimivõimsus ei ületa kahe- ja kolmerattalisel mopeedil nelja kilovatti ning neljarattalisel mopeedil kuut kilovatti. Kaherattalise mopeedi sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 kuupsentimeetrit ning kolme- ja neljarattalise mopeedi sädesüütega sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 kuupsentimeetrit;
pisimopeed on vähemalt kaherattaline istekohaga sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis
Kahtlutan, et see "võrr" kvalifitseeruks mopeediks = peab olema registreeritud ja sõitmiseks peab olema liikluskindlustus.
Mina ei ostaks ühtegi enne, kui on number küljes!
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 449
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Pildil on tegu n.ö. isearetatud mopeediga - jalgrattale lisatud hiina 50-80cc mootor.
Tegu on siis mopeediga seaduse mõistes, kuid arvele sa seda suure tõenäosusega ei saa.
Liikluses saad osaleda, kuid mootori jõul sõites legaalselt ei liigu.
4km vahemaa on piisavalt väike, et pigem jalgratas, millel elektrimootor peal. Kas siis väntamise toetamiseks või siis juba ainult elektri jõul sõitmiseks.
30km/h kiirusel 4 km sõidad 8min... 20km/h on ajakuluks 12min, 15km/h e. jalgrattaga sõites on ajakulu 16min.
Seega Võrriga/mopeediga oleks lahe kaks korda kiiremini naabrinaise juurde saada, kui jalgrattaga aga pigem suunaks oma mõtted elektriratta peale, kui jalgades rammu väheks jäänud.
Tegu on siis mopeediga seaduse mõistes, kuid arvele sa seda suure tõenäosusega ei saa.
Liikluses saad osaleda, kuid mootori jõul sõites legaalselt ei liigu.
4km vahemaa on piisavalt väike, et pigem jalgratas, millel elektrimootor peal. Kas siis väntamise toetamiseks või siis juba ainult elektri jõul sõitmiseks.
30km/h kiirusel 4 km sõidad 8min... 20km/h on ajakuluks 12min, 15km/h e. jalgrattaga sõites on ajakulu 16min.
Seega Võrriga/mopeediga oleks lahe kaks korda kiiremini naabrinaise juurde saada, kui jalgrattaga aga pigem suunaks oma mõtted elektriratta peale, kui jalgades rammu väheks jäänud.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 510
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Neid hiina mootoreid tehakse mitut mõõtu ja arvatavasti terves hunnikus tehastes. Levinumad on need mida müüakse 80cc nime all, tegelikult pidavat ~66cc olema, ise pole üle mõõtnud. Kokkupuude kolme mootoriga. Kõik olid ommamuudu ja kvaliteet kõikus neil sitast väga sitani. Arvamus vene võrri mootorist tõusis kordades peale hiinlaste käkile kõhtu vaatamist. Kui eesmärk on sõita siis vaata mõne lääne rolleri või mopeedi suunas.
-
- Postitusi: 1818
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 220 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Võibolla on kõige mõistlikum roller osta. Pingi all on poekoti jaoks koht ja kui seda väheks jääb, saab teise koti veel jalge vahel paigutada. Sõidutuule ja sellega aegajalt kaasa tuleva vihma eest ka veidi paremini kaitstud ja kui aku korras, siis hea mugav starterist käivitada. Kui paned näiteks mingi laste krossika rehvid alla, saab isegi põllul ja metsas hakkama.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
paar nädalat tagasi ostsin oma esimene elektroonilise velosipeedi. peab mainima, et päris mõnus pill on. just siin eile sai tehtud üks ots poodi ja tagasi, mööda autoteed, koos autodega lasin ilusti kenasti 50+ kiirusega ja kuskil nii pooleteise kilomeetri kaugusel poes olingi alla kahe minuti kohal. ei saa kurta! reaalselt poodi ja tagasi käik toimus kokkuvõttes tegelikult isegi tsipa kiiremini võrreldes kui oleks täpselt sama otsa autoga teinud. ja see oli selline ots, kus autoga oleks olnud täiesti null ummikut ning isegi vaid üks punane foor. kehvemate olude korral pole mingit juttugi, selle rattaga saab tallinna linnas igatpidi autost kiiremini absoluutselt igale poole.
miks ma seda kirjutan, sest mul endal on aegade jooksul olnud/on praktiliselt kõik võimalikud kaherattalised kasutuses, mõni vähem aega mõni ka kauem. sealhulgas ka igasugused võrrid, rollerid. kui vajadus on sõita kuskil nii max kiirusega 50-60kmh siis täna on elektriline jalgratas selle jaoks suht ideaalne sõiduvahend ja konkurentsitult parim! sõita saad absoluutselt igalpool, kehvem tee väga ei morjenda (suured rattad, üsna korralik vedrustus), kulud on olematud, midagi teha või hooldada või vahetada oli ülilihtne ja kulud on ka selle juures olematud, mingeid erilisi oskuseid ega tööriistugi pole vaja. mingit kuradi kindlustust, ülevaatust mitte midagi pole vaja. kui tahad võid sõita kasvõi täis peaga...mitte et soovitaks seda teha, kuid samas ega kedagi ei koti ka kui enamvähem otse ikka liigud ning päris surmasõitu ei tee. lisaks saab ratta "parkida" ka igasse suvalisse kohta ja täiesti tasuta.
mopeed on üks häda ja viletsus, ei soovita kellegile sellist asja osta. kütust võtavad need hiina kärakad ka sama palju kui ökomad täispauk mootorrattad. kui tahad sõita suurema kiirusega kui 50-60 siis järgmine loogiline samm on juba see, et masin peaks muretult välja jooksma VÄHEMALT 80, parem kui 90. ja need masinad on ikkagi juba pigem mootorrattad, mootorimahuga alates 125 kuupi.
elektrijalgratta (sellise nagu minul näiteks) mootori ja kontrolleri komplekt on hinna poolest suurusjärgus ~500eur, natuke rohkem kui väga otsida ei viitsi, seda siis uuena...aga võibolla liigub midagi ka kasutatult ja isegi mõnevõrra soodsamalt. tegu on 800w mootoriga, aga kahtlustan, et lühiajaliselt arendab ta ka tükkmaad suuremat võimsust. teisisõnu kõik on olemas, isegi päris hea kiirendus. akupaki võib täna täitsa kätte saada juba hinnaga isegi alates 200e, vähe paremad ja suurema mahtuvusega on seal 300-400e. korraliku akuga seejuures sõidab vabalt ~60km, ja kui piisavalt palju ise ka juurde väntad ning väga suure kiirusega ei suru siis sõidetakse ka 100+ km ühe laadimisega ära. seejuures ei pea higistama ning sõidukiiruseks jääb ikkagi selline kena 30+
miks ma seda kirjutan, sest mul endal on aegade jooksul olnud/on praktiliselt kõik võimalikud kaherattalised kasutuses, mõni vähem aega mõni ka kauem. sealhulgas ka igasugused võrrid, rollerid. kui vajadus on sõita kuskil nii max kiirusega 50-60kmh siis täna on elektriline jalgratas selle jaoks suht ideaalne sõiduvahend ja konkurentsitult parim! sõita saad absoluutselt igalpool, kehvem tee väga ei morjenda (suured rattad, üsna korralik vedrustus), kulud on olematud, midagi teha või hooldada või vahetada oli ülilihtne ja kulud on ka selle juures olematud, mingeid erilisi oskuseid ega tööriistugi pole vaja. mingit kuradi kindlustust, ülevaatust mitte midagi pole vaja. kui tahad võid sõita kasvõi täis peaga...mitte et soovitaks seda teha, kuid samas ega kedagi ei koti ka kui enamvähem otse ikka liigud ning päris surmasõitu ei tee. lisaks saab ratta "parkida" ka igasse suvalisse kohta ja täiesti tasuta.
mopeed on üks häda ja viletsus, ei soovita kellegile sellist asja osta. kütust võtavad need hiina kärakad ka sama palju kui ökomad täispauk mootorrattad. kui tahad sõita suurema kiirusega kui 50-60 siis järgmine loogiline samm on juba see, et masin peaks muretult välja jooksma VÄHEMALT 80, parem kui 90. ja need masinad on ikkagi juba pigem mootorrattad, mootorimahuga alates 125 kuupi.
elektrijalgratta (sellise nagu minul näiteks) mootori ja kontrolleri komplekt on hinna poolest suurusjärgus ~500eur, natuke rohkem kui väga otsida ei viitsi, seda siis uuena...aga võibolla liigub midagi ka kasutatult ja isegi mõnevõrra soodsamalt. tegu on 800w mootoriga, aga kahtlustan, et lühiajaliselt arendab ta ka tükkmaad suuremat võimsust. teisisõnu kõik on olemas, isegi päris hea kiirendus. akupaki võib täna täitsa kätte saada juba hinnaga isegi alates 200e, vähe paremad ja suurema mahtuvusega on seal 300-400e. korraliku akuga seejuures sõidab vabalt ~60km, ja kui piisavalt palju ise ka juurde väntad ning väga suure kiirusega ei suru siis sõidetakse ka 100+ km ühe laadimisega ära. seejuures ei pea higistama ning sõidukiiruseks jääb ikkagi selline kena 30+
-
- Postitusi: 510
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
► Näita Spoilerit
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
jajah, nimeta kuidas iganes soovid kui see sul enesetunde kuidagi paremaks teeb. mina nimetan ja eelistan alati nimetada asju õigete nimedega. aga võibolla on see hoopis reaktiivmootoriga tank? muudab see kuidagi midagi või miks see targutamine oluline lisada oli?
lähtudes loogikast ja reaalsest elust, kui üks asi on väga selgelt ja kõikvõimalike parameetrite järgi jalgratas, on ehitatud jalgrattaks ja on kasutusel jalgrattana, siis ta on JALGRATAS ja nii ma seda asja ka nimetan. siis praegu ja ka igalpool mujal ning edaspidi...ja väga konkreetse PÕHJUSEGA seejuures. nimelt selle põhjusega, et olekski konkreetselt ja üheselt selge millest ma räägin, nimelt jalgrattast MILLEL ON ABIMOOTOR! täpselt nagu on kirjas selle teema pealkirjaski. täiesti tavalisest jalgrattast millel on kõik täiesti tavalise jalgratta omadused ja funktsioonid. oma elektrimootoriga mopeedi jutuga võid kuradile kerida. mine propageeri ja kõvata selle ibaga kuskil idiootidest/bürokraatidest arki ametnike saunaõhtul
lähtudes loogikast ja reaalsest elust, kui üks asi on väga selgelt ja kõikvõimalike parameetrite järgi jalgratas, on ehitatud jalgrattaks ja on kasutusel jalgrattana, siis ta on JALGRATAS ja nii ma seda asja ka nimetan. siis praegu ja ka igalpool mujal ning edaspidi...ja väga konkreetse PÕHJUSEGA seejuures. nimelt selle põhjusega, et olekski konkreetselt ja üheselt selge millest ma räägin, nimelt jalgrattast MILLEL ON ABIMOOTOR! täpselt nagu on kirjas selle teema pealkirjaski. täiesti tavalisest jalgrattast millel on kõik täiesti tavalise jalgratta omadused ja funktsioonid. oma elektrimootoriga mopeedi jutuga võid kuradile kerida. mine propageeri ja kõvata selle ibaga kuskil idiootidest/bürokraatidest arki ametnike saunaõhtul
-
- Postitusi: 510
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Nimeta kuda tahad aga pole mõtet suure suuga tuututada kuidas " mingit kuradi kindlustust, ülevaatust mitte midagi pole vaja. kui tahad võid sõita kasvõi täis peaga..." Seaduse mõistes on asi jalgrattast kaugel.will111 kirjutas: ↑14 Okt 2023, 06:44jajah, nimeta kuidas iganes soovid kui see sul enesetunde kuidagi paremaks teeb. mina nimetan ja eelistan alati nimetada asju õigete nimedega. aga võibolla on see hoopis reaktiivmootoriga tank? muudab see kuidagi midagi või miks see targutamine oluline lisada oli?
lähtudes loogikast ja reaalsest elust, kui üks asi on väga selgelt ja kõikvõimalike parameetrite järgi jalgratas, on ehitatud jalgrattaks ja on kasutusel jalgrattana, siis ta on JALGRATAS ja nii ma seda asja ka nimetan. siis praegu ja ka igalpool mujal ning edaspidi...ja väga konkreetse PÕHJUSEGA seejuures. nimelt selle põhjusega, et olekski konkreetselt ja üheselt selge millest ma räägin, nimelt jalgrattast MILLEL ON ABIMOOTOR! täpselt nagu on kirjas selle teema pealkirjaski. täiesti tavalisest jalgrattast millel on kõik täiesti tavalise jalgratta omadused ja funktsioonid. oma elektrimootoriga mopeedi jutuga võid kuradile kerida. mine propageeri ja kõvata selle ibaga kuskil idiootidest/bürokraatidest arki ametnike saunaõhtul
Autoga pole ka mingit kuradi kindlustust, ülevaatust mitte midagi vaja ja kui tahad võid täis peaga sõita. Ainult vahele ei tohi jääda.14) jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil, ja eelnimetatud tingimustele vastav sõiduk, mis on varustatud kuni 0,25-kilovatise püsi-nimivõimsusega elektrimootoriga, mille väljundvõimsus väheneb sõiduki kiiruse kasvades ning mille toide lakkab, kui sõitja lõpetab väntamise või enne, kui sõiduki kiirus saavutab 25 kilomeetrit tunnis. Jalgrattaks ei loeta ratastooli, mis on ette nähtud liikumiseks piiratud liikumisvõimega isikule;
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
ja sinul pole mõtet siin tuututada seda arulagedate fantaasiat.
ma nimetasin ära konkreetsed faktid. fakt on ka see, et mingit ülevaatust ega kindlustust EI OLE VAJA jalgrattaga sõitmisel! seda ei muuda ega mõjuta ei sinu kadedus, mõne peast bürokraadi lollid ideed ega mitte miski muu.
kas sellise sõiduki omanik, nagu ma eelnevalt kirjeldasin, kasutab nüüd sõites reziimi, mis aitab teda kuni kiiruseni 25, või kuni mis iganes suurema kiiruseni...seda saab ja võib igaüks juba ise otsustada. vastavalt mis iganes tujudele, mõttemaailmale või põhimõtetele. kui oled "peast seadus" siis sõida 25ni mootoriga, nagu "suur ja vägev seadus" sulle ette kirjutab. ja keegi ei saa kunagi midagi mögiseda ning JALGRATAS on endiselt JALGRATAS isegi kõikvõimaliku seaduse silmis.
kui sa aga arvad, et politsei hakkab sul kontrollima ja mõõtma kiirust igal jalgrattal, mis sõidab kuskil kiiremini kui 25kmh siis ütlen otse, oled ikka päris otseselt peast põrunud. aga kõigi nende jaoks, kes seda kardavad ongi samas sellisel mootorikitil olemas needsamad erinevad reziimid. imelik, et selliseid asju tuleb siin kellegile nii üksipulgi seletada ja selgitada...aga no võta heaks!
jah, tõepoolest ei ole ka autoga sõitmiseks vaja ei ülevaatust, kindlustust, lube pole samuti vaja...ka tuled ei pea põlema ning uksi ei pea ees olema. täis peast rääkimata. võta üks selline auto ja mine sõida sellega natuke tallinna linna vahel. ma tulen sõidan samal ajal samu marsruute jalgrattaga, mis sinu väitel on mopeed. ja siis vaatama ja võrdleme, kes meist kauem sõidab, koomik
ma nimetasin ära konkreetsed faktid. fakt on ka see, et mingit ülevaatust ega kindlustust EI OLE VAJA jalgrattaga sõitmisel! seda ei muuda ega mõjuta ei sinu kadedus, mõne peast bürokraadi lollid ideed ega mitte miski muu.
kas sellise sõiduki omanik, nagu ma eelnevalt kirjeldasin, kasutab nüüd sõites reziimi, mis aitab teda kuni kiiruseni 25, või kuni mis iganes suurema kiiruseni...seda saab ja võib igaüks juba ise otsustada. vastavalt mis iganes tujudele, mõttemaailmale või põhimõtetele. kui oled "peast seadus" siis sõida 25ni mootoriga, nagu "suur ja vägev seadus" sulle ette kirjutab. ja keegi ei saa kunagi midagi mögiseda ning JALGRATAS on endiselt JALGRATAS isegi kõikvõimaliku seaduse silmis.
kui sa aga arvad, et politsei hakkab sul kontrollima ja mõõtma kiirust igal jalgrattal, mis sõidab kuskil kiiremini kui 25kmh siis ütlen otse, oled ikka päris otseselt peast põrunud. aga kõigi nende jaoks, kes seda kardavad ongi samas sellisel mootorikitil olemas needsamad erinevad reziimid. imelik, et selliseid asju tuleb siin kellegile nii üksipulgi seletada ja selgitada...aga no võta heaks!
jah, tõepoolest ei ole ka autoga sõitmiseks vaja ei ülevaatust, kindlustust, lube pole samuti vaja...ka tuled ei pea põlema ning uksi ei pea ees olema. täis peast rääkimata. võta üks selline auto ja mine sõida sellega natuke tallinna linna vahel. ma tulen sõidan samal ajal samu marsruute jalgrattaga, mis sinu väitel on mopeed. ja siis vaatama ja võrdleme, kes meist kauem sõidab, koomik
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Will111, kui tugevalt sa juurde pead ise väntama, et 50+ kiirust hoida? 800 W mootor ise ei tohiks jaksata nii kiirelt liikuda.
-
- Postitusi: 3222
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 221 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Kas sa pole aru saanud et willi jaoks ei kehti ei füüsika ega muud seadused,sihuke grüntali moodi mees.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1509
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 228 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Elektriratastele on meil tegelikult kindlad reeglid. Kaks põhilist on kiirus mis on piiratud 25km. ja mootor peab olema toetav. Kõik sellest üle kuulub registreerimisele registris.will111 kirjutas: ↑15 Okt 2023, 06:59ja sinul pole mõtet siin tuututada seda arulagedate fantaasiat.
ma nimetasin ära konkreetsed faktid. fakt on ka see, et mingit ülevaatust ega kindlustust EI OLE VAJA jalgrattaga sõitmisel! seda ei muuda ega mõjuta ei sinu kadedus, mõne peast bürokraadi lollid ideed ega mitte miski muu.
Eestis on tekkinud väärarusaam elektrirattast kus arvatakse, et ise midagi tegema ei pea ja vajuta aga nuppu... Aga see on nii nagu eespool keegi ütles tegelikult elektrimopeed.
Õiget väljendit elektriratta kohta siia ei luba millegipärast kirjutada aga pikad märksõnad oleks -pedal electric cycle ja electronically power assisted cycle
Mõistlike inimestega ei olegi kunagi probleeme. Probleemid tulevad lollidega kes kuskilt foorumist on lugenud paari rida, kus julgustatakse et anna aga täie vilega minna! Seadused on lollidele! Kui selline vandersell Sulle kuskil sisse kütab täie vilega siis saab päris lõbus olema.. Nii nagu politsei on hakanud tugevalt tähelepanu pöörama elektritõuksidele mis lähevad kõvasti üle lubatu, vaatavad nad ka neid iseehitatud jalgrattaid ühel hetkel kriitilisema pilguga.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Ivoonu, tunnetuslikult umbes sama tugevalt nagu puhtalt jalgade jõul oleks vaja vändata, et sõita ~25ga. Ma arvan, et umbes nii mõnisada watti siisjalgadest. Seda siis mootori nö. maksimaalse output poweri reziimis. Neid reziime on miski 6 erinevat...mõne lahjema peal on vaja 50+ jaoks vändata ikkagi päris tugevalt.
Mootor üksi ei jaksa tõesti päris sellise kiirusega vedada, kuskil 45 vast läheb, polegi seda otseselt veel proovinud...aga see omakorda sõltub ka mitmest asjast. vastu või taganttuul, asend ratta peal jne, aku laetuse tase. ühtlasi, 800w on mootori nö. nominaalne võimsus, eeldan, et siis pikaajaline (ehk lase kaua tahad sellise võimsuse juures). aga pakun, et kontroller laseb läbi ka rohkem voolu ning mootor tegelikult pole ju otseselt ühegi konkreetse numrbilise võimsusega piiratud.
Umbes 40 on selle rattaga selline kiirus, millega saab sõita omalt poolt väga mõistliku/väikse effortiga ning samas mootor ei rebi ka viimase vindi peal. Niimoodi kestab aku päris kaua. 50+ on rohkem selline "mul on kiire ja vaja x minutiga nüüd kuskile jõuda" kiirus. pisut pikema distantsi peal ja paksemate riietega võtaks selle kiirusega kulgemine ikkagi ilmselt kergelt higiseks ka.
Igatahes, jutu point oli selles, et meeletult mugav pill millega läbida lühemaid vahemaid või ka natuke pikemaid. Väga paindlik, tahad sõita kiiremini siis lased autoteel, on aega rohkem või ei julge autoteel sõita siis lased kõnniteel väiksema vauhtiga. Seega, põmst täpselt sama nagu ma olen elu aeg sõitnud tavalise jalgrattaga...lihtsalt saab sõita higistamata ja kannatab ka pikema vahemaa suurema keskmise kiirusega läbida. Samuti on väga mugav see, et kõik ülesse kiirendamised on palju lihtsamad, kuna mootor aitab kõvasti kaasa. Soovitan julgelt kõigile...välja arvatud siinsed anaalsed arki tantsuõhtu tähed, kelle elu mõte on otsida igast willi postitusest mingit asja mille kallal ilkuda
ahjaa, ning kõigile siinsetele "füüsikagurudele", teise nimetusega mõttetutele ilkujatele...go and educate yourself! https://www.gribble.org/cycling/power_v ... &v2p=35.41
Mootor üksi ei jaksa tõesti päris sellise kiirusega vedada, kuskil 45 vast läheb, polegi seda otseselt veel proovinud...aga see omakorda sõltub ka mitmest asjast. vastu või taganttuul, asend ratta peal jne, aku laetuse tase. ühtlasi, 800w on mootori nö. nominaalne võimsus, eeldan, et siis pikaajaline (ehk lase kaua tahad sellise võimsuse juures). aga pakun, et kontroller laseb läbi ka rohkem voolu ning mootor tegelikult pole ju otseselt ühegi konkreetse numrbilise võimsusega piiratud.
Umbes 40 on selle rattaga selline kiirus, millega saab sõita omalt poolt väga mõistliku/väikse effortiga ning samas mootor ei rebi ka viimase vindi peal. Niimoodi kestab aku päris kaua. 50+ on rohkem selline "mul on kiire ja vaja x minutiga nüüd kuskile jõuda" kiirus. pisut pikema distantsi peal ja paksemate riietega võtaks selle kiirusega kulgemine ikkagi ilmselt kergelt higiseks ka.
Igatahes, jutu point oli selles, et meeletult mugav pill millega läbida lühemaid vahemaid või ka natuke pikemaid. Väga paindlik, tahad sõita kiiremini siis lased autoteel, on aega rohkem või ei julge autoteel sõita siis lased kõnniteel väiksema vauhtiga. Seega, põmst täpselt sama nagu ma olen elu aeg sõitnud tavalise jalgrattaga...lihtsalt saab sõita higistamata ja kannatab ka pikema vahemaa suurema keskmise kiirusega läbida. Samuti on väga mugav see, et kõik ülesse kiirendamised on palju lihtsamad, kuna mootor aitab kõvasti kaasa. Soovitan julgelt kõigile...välja arvatud siinsed anaalsed arki tantsuõhtu tähed, kelle elu mõte on otsida igast willi postitusest mingit asja mille kallal ilkuda
ahjaa, ning kõigile siinsetele "füüsikagurudele", teise nimetusega mõttetutele ilkujatele...go and educate yourself! https://www.gribble.org/cycling/power_v ... &v2p=35.41
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2613
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 377 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Liiklusseaduses on väga täpselt öeldud, mis asi on jalgratas - seda ei ole vaja uuesti leiutama hakataAin kirjutas: ↑15 Okt 2023, 10:00Elektriratastele on meil tegelikult kindlad reeglid. Kaks põhilist on kiirus mis on piiratud 25km. ja mootor peab olema toetav. Kõik sellest üle kuulub registreerimisele registris.will111 kirjutas: ↑15 Okt 2023, 06:59ja sinul pole mõtet siin tuututada seda arulagedate fantaasiat.
ma nimetasin ära konkreetsed faktid. fakt on ka see, et mingit ülevaatust ega kindlustust EI OLE VAJA jalgrattaga sõitmisel! seda ei muuda ega mõjuta ei sinu kadedus, mõne peast bürokraadi lollid ideed ega mitte miski muu.
Eestis on tekkinud väärarusaam elektrirattast kus arvatakse, et ise midagi tegema ei pea ja vajuta aga nuppu... Aga see on nii nagu eespool keegi ütles tegelikult elektrimopeed.
"jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil, ja eelnimetatud tingimustele vastav sõiduk, mis on varustatud kuni 0,25-kilovatise püsi-nimivõimsusega elektrimootoriga, mille väljundvõimsus väheneb sõiduki kiiruse kasvades ning mille toide lakkab, kui sõitja lõpetab väntamise või enne, kui sõiduki kiirus saavutab 25 kilomeetrit tunnis. Jalgrattaks ei loeta ratastooli, mis on ette nähtud liikumiseks piiratud liikumisvõimega isikule;"
PS Piiratud on el.võimusus aga liikumiskiirus ei ole piiratud! Nagu ka tavalisel, ilma mootorita rattal on, vaid inimvõimed piiriks
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 8415
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
ära siis ära unusta, et maailma tippratturid suudavad pikemalt genereerida ca 400 W või alla selle võimsust, kui sa seda graafikut vahidwill111 kirjutas: ↑15 Okt 2023, 21:22
ahjaa, ning kõigile siinsetele "füüsikagurudele", teise nimetusega mõttetutele ilkujatele...go and educate yourself! https://www.gribble.org/cycling/power_v ... &v2p=35.41
https://www.wattkg.com/power-records/
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
ja siis? maailma tippratturid suudavad ka lühema distantsi peal genereerida ligi 1500w powerit, oled kursis? natuke pikema sprindi ajal seal midagi alla tuhande ja loomulikult erineva pikkusega perioodide jooksul veel kõikvõimalikke võimsusi kuskil seal vahepeal.
maailma tippratturid sõidavad oma 3500 kilomeetrise!!! distantsi läbi keskmise kiirusega umbes 40khm, ehk siis sellest 400 või mis iganes numbrist wattidest piisab sellise kiiruse hoidmiseks, nagu ka minu eelnevalt lingitud simulaator seda täpselt näitab. ise ja isiklikult olen nooremas eas sõitnud võrdlemisi regulaarselt ~40km distantsi keskmise kiirusega kuskil 35 kanti. seejuures täiesti tavalise jämedate rehvidega maastikurattaga! sõber, kes pikema distantsi peal oli minust veel natuke parem, kimas isegi minust veel natuke kiiremini ehk kuskil 37-8kmh'ga seda sama vahemaad. endiselt täiesti tavalise odava maastikurattaga.
ehk siis mida austatud härrad mulle nüüd öelda tahavad, et kui ma lisan jalgrattale elektrimootori, tänu millele suudan ~40 asemel sõita ~50ga siis muutusin järsku jalgrattast mopeediks, hull surmapill ja ma ei tea mis imeasjad veel, peaksin hakkama "eeskujulikuks kodanikuks" ehk minema end registreerima, tegema kindlustust jne jne? on ikka inimestel fantaasia tõepoolest, konkreetselt p*rse ei taha minna sellise kamarajura tootmisega või? anyway, mina siinkohal lõpetan selle teemakäsitluse, ei viitsi siin rohkem oma aega raisata tavapäraste tuuleveskitega võitlemisele. eesmärk oli tutvustada ja kirjeldada teemaalgatajale ühte võimalikku väga asjalikku varianti, mida tasuks tõsiselt kaaluda igasuguste sääreväristajate ja mopeedide asemel. loodetavasti see sõnum jõudis kohale ja kõik muu edasine ning täiesti ebavajalik möga ning ilkumine, mis kaasnes, loodetavasti see jääb sitafiltrisse kinni
maailma tippratturid sõidavad oma 3500 kilomeetrise!!! distantsi läbi keskmise kiirusega umbes 40khm, ehk siis sellest 400 või mis iganes numbrist wattidest piisab sellise kiiruse hoidmiseks, nagu ka minu eelnevalt lingitud simulaator seda täpselt näitab. ise ja isiklikult olen nooremas eas sõitnud võrdlemisi regulaarselt ~40km distantsi keskmise kiirusega kuskil 35 kanti. seejuures täiesti tavalise jämedate rehvidega maastikurattaga! sõber, kes pikema distantsi peal oli minust veel natuke parem, kimas isegi minust veel natuke kiiremini ehk kuskil 37-8kmh'ga seda sama vahemaad. endiselt täiesti tavalise odava maastikurattaga.
ehk siis mida austatud härrad mulle nüüd öelda tahavad, et kui ma lisan jalgrattale elektrimootori, tänu millele suudan ~40 asemel sõita ~50ga siis muutusin järsku jalgrattast mopeediks, hull surmapill ja ma ei tea mis imeasjad veel, peaksin hakkama "eeskujulikuks kodanikuks" ehk minema end registreerima, tegema kindlustust jne jne? on ikka inimestel fantaasia tõepoolest, konkreetselt p*rse ei taha minna sellise kamarajura tootmisega või? anyway, mina siinkohal lõpetan selle teemakäsitluse, ei viitsi siin rohkem oma aega raisata tavapäraste tuuleveskitega võitlemisele. eesmärk oli tutvustada ja kirjeldada teemaalgatajale ühte võimalikku väga asjalikku varianti, mida tasuks tõsiselt kaaluda igasuguste sääreväristajate ja mopeedide asemel. loodetavasti see sõnum jõudis kohale ja kõik muu edasine ning täiesti ebavajalik möga ning ilkumine, mis kaasnes, loodetavasti see jääb sitafiltrisse kinni
-
- Postitusi: 8415
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
tüüpiline Villemi kelbaswill111 kirjutas: ↑16 Okt 2023, 18:27ja siis? maailma tippratturid suudavad ka lühema distantsi peal genereerida ligi 1500w powerit, oled kursis? natuke pikema sprindi ajal seal midagi alla tuhande ja loomulikult erineva pikkusega perioodide jooksul veel kõikvõimalikke võimsusi kuskil seal vahepeal.
maailma tippratturid sõidavad oma 3500 kilomeetrise!!! distantsi läbi keskmise kiirusega umbes 40khm, ehk siis sellest 400 või mis iganes numbrist wattidest piisab sellise kiiruse hoidmiseks, nagu ka minu eelnevalt lingitud simulaator seda täpselt näitab. ise ja isiklikult olen nooremas eas sõitnud võrdlemisi regulaarselt ~40km distantsi keskmise kiirusega kuskil 35 kanti. seejuures täiesti tavalise jämedate rehvidega maastikurattaga! sõber, kes pikema distantsi peal oli minust veel natuke parem, kimas isegi minust veel natuke kiiremini ehk kuskil 37-8kmh'ga seda sama vahemaad. endiselt täiesti tavalise odava maastikurattaga.
ehk siis mida austatud härrad mulle nüüd öelda tahavad, et kui ma lisan jalgrattale elektrimootori, tänu millele suudan ~40 asemel sõita ~50ga siis muutusin järsku jalgrattast mopeediks, hull surmapill ja ma ei tea mis imeasjad veel, peaksin hakkama "eeskujulikuks kodanikuks" ehk minema end registreerima, tegema kindlustust jne jne? on ikka inimestel fantaasia tõepoolest, konkreetselt p*rse ei taha minna sellise kamarajura tootmisega või? anyway, mina siinkohal lõpetan selle teemakäsitluse, ei viitsi siin rohkem oma aega raisata tavapäraste tuuleveskitega võitlemisele. eesmärk oli tutvustada ja kirjeldada teemaalgatajale ühte võimalikku väga asjalikku varianti, mida tasuks tõsiselt kaaluda igasuguste sääreväristajate ja mopeedide asemel. loodetavasti see sõnum jõudis kohale ja kõik muu edasine ning täiesti ebavajalik möga ning ilkumine, mis kaasnes, loodetavasti see jääb sitafiltrisse kinni
-
- Postitusi: 1509
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 228 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Elektriratas kui selline on ülilahe asi. Ise oman samuti korralikku elektrikat ja sõidan sellega tavaliselt minimaalse abiga. Ainult suurematel tõusudel lükkan abi rohkem peale. Areng on selles vallas olnud meeletu. Kui Esimesed rattad tulid nii, et mootor oli esirummus siis täna on jõutud suuremas osas keskmootorini. Esimesed ja odavamad elektrikad rahmasid päris kõvasti kohaltminnes mis oli kohati lausa ebameeldiv. Tänane keskmootor aitab Sind nii, et Sa ei tunnegi seda ja võid selle mingil hetkel täitsa unustada. Esimootorite häda ja risk oli see, et esihargid ei pidanud vastu. Olen kunagi saanud sõita ka elekrirattaga mis läks üle 70 välja... see oli sõge kogemus. Üldiselt tasub olla nende isetehtud asjadega mis korralikult kiirust arendavad ettevaatlik.. Tean mitut juhust kus on kukutud väga väga halvasti nii, et tervis on pikaks ajaks pekkis...
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 2029
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Kuulus teisitimõtleja Will jälle sae käima tõmmanud. Äkki paned mõne lingi rattast, et tekiks mingi ettekujutus?! Rattad, vedrustus jne. Autot pikemaks hooldusesse viies ja järgi minnes sõidan teise otsa elektri-üksrattaga. Mahub pagassi. Näiteks 10 km väga mugav ja kiire. Kui just lumi maas pole. Lume ja jääga on ikkagi vaja 2 ratast maha panna, ühest ei piisa. Aga vanalinna kandilistel kividel sai täiesti hakkama.
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
mis lingi? ma juba paar korda öelnud, et tegu on täiesti tavalise jalgrattaga, millele on paigaldatud mootorikitt.
kui sind tõesti see nii täpselt huvitab siis jalgratta tootja ja nimetus on Spezialized rockhopper...aga ma ei näe, et sel oleks mingit erilist tähtsust. mingit linki ma panna ei saa sest ega ma ei teagi täpselt mis aasta mudel see näiteks on. millele ma siis peaksin linkima? tean, et ratas on kerge, komponendid on kvaliteetsed (LX, XT) ja esivedrustus on ka päris korralik. hirmus odavale kärakale ei soovitaks sellist mootorit paigaldada, vähemalt siis mitte kui soov ka kiiremini sõita. ilma esivedrustuseta ratast ma muidugi ei kujutaks üldse ette, praktikas kasutamiseks oleks see täiesti useless asi...mootoriga või mootorita.
mootorikittide kohta info huvitab siis võid uurida siit https://bafangusadirect.com/products/ba ... -motor-kit umbes sellised nad on kõik, kas seal on kirjas 1000w või 750 või 500w...mingit suurt erinevust pole, lihtsalt kontroller laseb läbi/talub natuke väiksemat/suuremat voolu. youtube's on neid videoid maa ja ilm, kus kõikvõimalikele erinevatele ratastele on selliseid mootoreid paigaldatud, testitud ja kõigest sellest lõpmatuseni räägitud
kui sind tõesti see nii täpselt huvitab siis jalgratta tootja ja nimetus on Spezialized rockhopper...aga ma ei näe, et sel oleks mingit erilist tähtsust. mingit linki ma panna ei saa sest ega ma ei teagi täpselt mis aasta mudel see näiteks on. millele ma siis peaksin linkima? tean, et ratas on kerge, komponendid on kvaliteetsed (LX, XT) ja esivedrustus on ka päris korralik. hirmus odavale kärakale ei soovitaks sellist mootorit paigaldada, vähemalt siis mitte kui soov ka kiiremini sõita. ilma esivedrustuseta ratast ma muidugi ei kujutaks üldse ette, praktikas kasutamiseks oleks see täiesti useless asi...mootoriga või mootorita.
mootorikittide kohta info huvitab siis võid uurida siit https://bafangusadirect.com/products/ba ... -motor-kit umbes sellised nad on kõik, kas seal on kirjas 1000w või 750 või 500w...mingit suurt erinevust pole, lihtsalt kontroller laseb läbi/talub natuke väiksemat/suuremat voolu. youtube's on neid videoid maa ja ilm, kus kõikvõimalikele erinevatele ratastele on selliseid mootoreid paigaldatud, testitud ja kõigest sellest lõpmatuseni räägitud
-
- Postitusi: 1509
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 228 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Sa võiks ju rattast mõne pildi panna kus näha mida külge kruttisid.. Sul samasugune keskmootor nagu videos? Kuskohast tellisid ja mis maksis?
Kui ma vaatan seda konkreetset videot siis seal võetakse originaal keskjooksu padrun välja ja pistetakse asemele mootoriga koos olev keskjooksu padrun. Kui tavaline padrun surutakse raami kahe koonuse vahele kinni siis see mootoriga olev keskjooks pistetakse suht lõdvalt sinna ja keeratakse sisuliselt ainult mutriga kinni... Mul tekkib kohe küsimus raami sees oleva keerme kestvuse osas, kuna vändates mõjuvad seal üsna suured jõud.
Kui ma vaatan seda konkreetset videot siis seal võetakse originaal keskjooksu padrun välja ja pistetakse asemele mootoriga koos olev keskjooksu padrun. Kui tavaline padrun surutakse raami kahe koonuse vahele kinni siis see mootoriga olev keskjooks pistetakse suht lõdvalt sinna ja keeratakse sisuliselt ainult mutriga kinni... Mul tekkib kohe küsimus raami sees oleva keerme kestvuse osas, kuna vändates mõjuvad seal üsna suured jõud.
Viimati muutis Ain, 16 Okt 2023, 22:38, muudetud 1 kord kokku.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 2029
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
jah, kuskil nii ta on. kogu manti ma eraldi kaalunud ei ole, kuid tean et see keskmootor ise on suhteliselt kerge. juhtmestikku on vähe ning see on samuti üsna kerge. peamiselt kaalub aku, olenevalt kui suurt kasutad. minul kergem aku kaalub natuke üle 5kg ning raskem vist midagi 6-7 vahele.
proovin homme päevavalges pilti teha kui ratta välja ajan ja väikse sõidu teen...kui just päev otsa padukat ei saja. võiks muidu ka väikse video genereerida aga kahjuks mul pole ei gopro'd ega ühtegi selle kinnitust linnas, telefoniga videot võtma ei hakka. tundub väga unstable ettevõtmine. aga noh, ega seal midagi erilisemat pole kui ka eelnevalt lingitud youtube videos. peamine nö. probleem selle setupi puhul on tagumise jooksu kõige väiksemat hammakad. nendest kipub kett vahel üle kiskuma kui mootoril jõud taha tuleb. muidugi see on natuke minu enda laiskus ka sest ma ei viitsi eriti käike vahetada...surun koguaeg kõige kiiremate käikudega. kui tagant alt vahetada kasvõi kolmanda neljanda peale (väikseimast hammakast vaadates) siis ei kisu enam ketti kuidagi/kunagi üle
proovin homme päevavalges pilti teha kui ratta välja ajan ja väikse sõidu teen...kui just päev otsa padukat ei saja. võiks muidu ka väikse video genereerida aga kahjuks mul pole ei gopro'd ega ühtegi selle kinnitust linnas, telefoniga videot võtma ei hakka. tundub väga unstable ettevõtmine. aga noh, ega seal midagi erilisemat pole kui ka eelnevalt lingitud youtube videos. peamine nö. probleem selle setupi puhul on tagumise jooksu kõige väiksemat hammakad. nendest kipub kett vahel üle kiskuma kui mootoril jõud taha tuleb. muidugi see on natuke minu enda laiskus ka sest ma ei viitsi eriti käike vahetada...surun koguaeg kõige kiiremate käikudega. kui tagant alt vahetada kasvõi kolmanda neljanda peale (väikseimast hammakast vaadates) siis ei kisu enam ketti kuidagi/kunagi üle
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Ma usun, et kett kisub üle kuna kassett ja/või kett on juba kulunud. Tutika seti puhul tõmbaks vast enne keti puru, kui hakkaks üle viskama.
Piti võiks saata jah.
Kas see on selline stiilis 20a vana Rockhopper, millel on ees Rox Shox Judy ja piduriteks V-pidurid? Too oli lahe ratas!
Tegelikult olenemata piduri tüübist oleks need vist koos rehvidega põhiasi, mida lisaks jälgida, kui mootor installitakse. Ma pidurdan ilma mootorita jalgratta ketaspidurid ja rehvid regulaarselt viimasele piirile, kui kodu eel ühest kurviga teest 50nega alla tulen… Linna vahel mootoriga lastes muutud mugavaks - ta peaks ikka vähemalt sama hästi pidama saama nagu mopeed või väike tsikkel…
Piti võiks saata jah.
Kas see on selline stiilis 20a vana Rockhopper, millel on ees Rox Shox Judy ja piduriteks V-pidurid? Too oli lahe ratas!
Tegelikult olenemata piduri tüübist oleks need vist koos rehvidega põhiasi, mida lisaks jälgida, kui mootor installitakse. Ma pidurdan ilma mootorita jalgratta ketaspidurid ja rehvid regulaarselt viimasele piirile, kui kodu eel ühest kurviga teest 50nega alla tulen… Linna vahel mootoriga lastes muutud mugavaks - ta peaks ikka vähemalt sama hästi pidama saama nagu mopeed või väike tsikkel…
-
- Postitusi: 827
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 129 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Üks kont mida närida.... ütleme et mul on jalgrattal täitsa ametlik elektriliselt toetav mootor max 250w ja lülitab ennast välja 25km/h juures.... nii ja kui ma nüüd sealt 25+ hakkan kõvasti väntama, puhtalt oma jõu pealt ja lendan 35km/h politsei radrisse.
Kas siis on neil õigus kottida mind, et see pole enam jalgratas vaid elektrimopeed. Või läheb üldse ratas ekspertiisi, kes vaatab üle kuidas ja kuhumaani elektrimootor mind aitas?
Kas siis on neil õigus kottida mind, et see pole enam jalgratas vaid elektrimopeed. Või läheb üldse ratas ekspertiisi, kes vaatab üle kuidas ja kuhumaani elektrimootor mind aitas?
https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2613
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 377 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
35km/h "lendavat" ratturit nüüd keegi kottima ei hakka - leemendavast näost ja higijärgi haisevatest riietest saab suht kiirelt selguse majja, mille arvelt kiirus tulicossie kirjutas: ↑17 Okt 2023, 10:30Üks kont mida närida.... ütleme et mul on jalgrattal täitsa ametlik elektriliselt toetav mootor max 250w ja lülitab ennast välja 25km/h juures.... nii ja kui ma nüüd sealt 25+ hakkan kõvasti väntama, puhtalt oma jõu pealt ja lendan 35km/h politsei radrisse.
Kas siis on neil õigus kottida mind, et see pole enam jalgratas vaid elektrimopeed. Või läheb üldse ratas ekspertiisi, kes vaatab üle kuidas ja kuhumaani elektrimootor mind aitas?
AGA kui paberid tõesti vormistatakse (registreerimata mootorsõidukiga sõitmine) ja sa ei ole otsusega nõus (ilmselgelt ei ole kui sul kõik JOKK), siis läheb ratas ekspertiisi.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Kõige hullem variant on õnnetusse sattumine. Kui seal uurima hakatakse ja tuleb välja, et mootor:
A on liiga võimas
B aitab kaasa ka siis kui sa ei vänta
C aitab kaasa ka üle 25 km/h kiirusel
noh. siis on nats jama. (sest hoolimata Willi tugevatest arvamustest, ei ole sel juhul enam tegemist jalgrattaga).
Aga kui sa linnas 35ga sõidad ja vähemalt moe pärast jalad ringi käivad - no siis vast pole hullu… Ja kui sul on legaalne pill, siis on kaugelt näha, kui palju sa vaeva näed, et säärast kiirust hoida - ei hakka keegi sind kottima, kui ise normilt liikled.
50ga naerunäol patrullist mööda tuhisedes, nii et jalad pool-puhkavad, hakkaks ma politseiniku asemel juba olukorda hindama.
PS! Minu kogemuses need legaalsed rattad on mega head 25ga sõitmiseks aga üle 25-e sõites on raskem kui tavalise hea ja kerge jalgrattaga. Olen proovinud nii keti kui rihmaga legaalseid E-rattaid. (Stiilis 10K maksvat Specialized’i pole proovida saanud aga see pole ka antud kontekstis enam teema - need on pigem racerid).
A on liiga võimas
B aitab kaasa ka siis kui sa ei vänta
C aitab kaasa ka üle 25 km/h kiirusel
noh. siis on nats jama. (sest hoolimata Willi tugevatest arvamustest, ei ole sel juhul enam tegemist jalgrattaga).
Aga kui sa linnas 35ga sõidad ja vähemalt moe pärast jalad ringi käivad - no siis vast pole hullu… Ja kui sul on legaalne pill, siis on kaugelt näha, kui palju sa vaeva näed, et säärast kiirust hoida - ei hakka keegi sind kottima, kui ise normilt liikled.
50ga naerunäol patrullist mööda tuhisedes, nii et jalad pool-puhkavad, hakkaks ma politseiniku asemel juba olukorda hindama.
PS! Minu kogemuses need legaalsed rattad on mega head 25ga sõitmiseks aga üle 25-e sõites on raskem kui tavalise hea ja kerge jalgrattaga. Olen proovinud nii keti kui rihmaga legaalseid E-rattaid. (Stiilis 10K maksvat Specialized’i pole proovida saanud aga see pole ka antud kontekstis enam teema - need on pigem racerid).
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
jah, tõsi...kuigi olgem ausad, isegi see õnnetuse asi pole päris mustvalge. oleneb ikka millise õnnetusega täpsemalt tegu on ka iga väiksema asja puhul ei hakka keegi mingit ulmelist ekspertiisi tegema. ja ma räägin konkreetsest kogemusest, mitte küll enda omast antud juhul. muidugi kui sa tõesti just 50+'ga sirgelt kuskile sisse ei lennanud ja kedagi ära ei tapnud või mõnda autot lohku ei sõitnud, siis on ilmselgelt juba vähe teine teema.
aga üldiselt jah, olen nõus. kuigi, iroonilisel kombel ma toosama kord ~50ga poodi tuhisedes sõitsin mööda mitte ühest, vaid KAHEST erinevast patrullist Üks tuli siis vastu ja teine seisis foori taga kristiine ristmikul. Tõsi jah sellest teisest möödudes ei olnud kiirus vast enam päris 50 ka, aga no 40 ikka. Järgi ei tulnud neist keegi ja eks neil oleks ausalt öeldes olnud ka paras jauramine hakata järgi tulema. Parimal juhul prooviks nad hakata mõnda ratturit maha võtma ehk kuskil külavahe tee ääres. aga mis puudutab seda jalgade puhkamise, või poolpuhkamise või mille iganes hindamist siis see on reaalsuses kõrvalt vaataja jaoks täiesti võimatu! ma väntan seal ratta seljas "poole jõuga" täpselt samamoodi nagu ma väntaks seal täie jõuga. sama kehtib ka veerandi jõu puhul jne. isegi vabajookusega on see asi, et kui sa juba korra oled rattale hoo sisse vändanud siis tegelikult hea rattaga ja õiges asendis olles saad selle vabajooksuga päris korraliku kiirusega veereda küll, arvestatava vahemaa. seega on kõrvalt ikka mega keeruline hinnata, et kui palju mingi mootor nüüd aitab või kui palju mees ise rambo on.
paraku nii ongi, mis puudutab siis neid niinimetatud legaalseid rattaid, et selle totaka seaduse pärast on nad totakaks nuditud. või noh, kuidas kellegi jaoks...aga minu silmis see nii on. ja seetõttu ma sellele seadusele ka tuimalt vilistan. õnneks saavad ka politseinikud üldiselt sellest aru, et eks mõned seadused teatud kontekstis ongi suht napakad. samas kui sa tõepoolest kunagi, mitte kuskil ei tahagi sõita kiiremini kui täpselt 25 siis tegelikult justkui pole ka probleemi. ja seega osade jaoks need kriipsu pealt piiratud poerattad sobivadki. näiteks üks üsna korralik tõuks (48v), mis mul oli enne seda jalgratast mõnda aega...see oli võimeline sõitma idee poolest ka peaaegu kuni 40kmh, kuid piirasin selle püsika ise vabatahtlikult 25 peale ära. selline kiirus tundus lihtsalt kõige praktilisem. jalgrattaga oleks see aga lollus sest on palju kohti, kus niivõrd olematu kiirus lihtsalt ei ole mõistlik ega praktiline (minu oskuste ja sõidukogemuse, ja selle konkreetse sõiduvahendi juures). ma ei hakka näiteks suvisel ajal sõitma linnast maale, piiratud kiirusega 25. see oleks mõttetu, lihtsalt mõttetu ajaraisk. aga 50ga juba täiesti võib, sest nii läheb vaid ~15-20min rohkem aega kui autoga ja ühtlasi saab mõõduka, aga mitte ülemäära jõhkra trenni ka teha.
panen paar lubatud pilti ka
https://www.upload.ee/image/15821667/20 ... 180740.jpg
https://www.upload.ee/image/15821670/20 ... 180753.jpg
aga üldiselt jah, olen nõus. kuigi, iroonilisel kombel ma toosama kord ~50ga poodi tuhisedes sõitsin mööda mitte ühest, vaid KAHEST erinevast patrullist Üks tuli siis vastu ja teine seisis foori taga kristiine ristmikul. Tõsi jah sellest teisest möödudes ei olnud kiirus vast enam päris 50 ka, aga no 40 ikka. Järgi ei tulnud neist keegi ja eks neil oleks ausalt öeldes olnud ka paras jauramine hakata järgi tulema. Parimal juhul prooviks nad hakata mõnda ratturit maha võtma ehk kuskil külavahe tee ääres. aga mis puudutab seda jalgade puhkamise, või poolpuhkamise või mille iganes hindamist siis see on reaalsuses kõrvalt vaataja jaoks täiesti võimatu! ma väntan seal ratta seljas "poole jõuga" täpselt samamoodi nagu ma väntaks seal täie jõuga. sama kehtib ka veerandi jõu puhul jne. isegi vabajookusega on see asi, et kui sa juba korra oled rattale hoo sisse vändanud siis tegelikult hea rattaga ja õiges asendis olles saad selle vabajooksuga päris korraliku kiirusega veereda küll, arvestatava vahemaa. seega on kõrvalt ikka mega keeruline hinnata, et kui palju mingi mootor nüüd aitab või kui palju mees ise rambo on.
paraku nii ongi, mis puudutab siis neid niinimetatud legaalseid rattaid, et selle totaka seaduse pärast on nad totakaks nuditud. või noh, kuidas kellegi jaoks...aga minu silmis see nii on. ja seetõttu ma sellele seadusele ka tuimalt vilistan. õnneks saavad ka politseinikud üldiselt sellest aru, et eks mõned seadused teatud kontekstis ongi suht napakad. samas kui sa tõepoolest kunagi, mitte kuskil ei tahagi sõita kiiremini kui täpselt 25 siis tegelikult justkui pole ka probleemi. ja seega osade jaoks need kriipsu pealt piiratud poerattad sobivadki. näiteks üks üsna korralik tõuks (48v), mis mul oli enne seda jalgratast mõnda aega...see oli võimeline sõitma idee poolest ka peaaegu kuni 40kmh, kuid piirasin selle püsika ise vabatahtlikult 25 peale ära. selline kiirus tundus lihtsalt kõige praktilisem. jalgrattaga oleks see aga lollus sest on palju kohti, kus niivõrd olematu kiirus lihtsalt ei ole mõistlik ega praktiline (minu oskuste ja sõidukogemuse, ja selle konkreetse sõiduvahendi juures). ma ei hakka näiteks suvisel ajal sõitma linnast maale, piiratud kiirusega 25. see oleks mõttetu, lihtsalt mõttetu ajaraisk. aga 50ga juba täiesti võib, sest nii läheb vaid ~15-20min rohkem aega kui autoga ja ühtlasi saab mõõduka, aga mitte ülemäära jõhkra trenni ka teha.
panen paar lubatud pilti ka
https://www.upload.ee/image/15821667/20 ... 180740.jpg
https://www.upload.ee/image/15821670/20 ... 180753.jpg
-
- Postitusi: 2029
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Abimootoriga jalgratta ost?
Sa kirjutasid “minu väiksem aku” jäi mulje, et väiksem kui Schematixi videos (368x112 mm?). Pildil on tõsine kohver… Võileivad ka seal või ongi akusid täis? Räägi oma akust.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.