Kasutatud tehnika ostmine ja nn garantii
Olin just nädala ära tööreisil, soetamas ettevõttele uut kasutatud veokit ja eile õhtul lugesin läbi selle Motardi teema.Ei soovi arutleda,kas keegi tegi sel juhul midagi valesti või ei teinud,vaid lihtsalt arutleda,miks mingid asjad juhtuvad.Oli üle hulga aja huvitav arutelu,aga jäi painama see,kuidas ostetakse paarkümmend aastat vana ratas ja loodetakse,et see PEAB olema korras,kui nii öeldakse.Kes vähegi tehnikat tunneb ja ka mootoritesse sisse piilunud, teavad et see ei ole võimalik.
Eriti hämmastas mind müüja väide,et ratas mis on aastaid seisnud on sellega seoses heas korras.Minu jaoks lööb see kohe nö ohulambikese põlema.Serismine on tehnika surm.Ok veermik võib isegi heas korras olla,aga ka täpselt niikaua,kui sellega sõitma hakkad.Peale paarisaja km läbimist ei pruugi see enam nii olla.Mitme aastase seismisega kuivavad ära enamus määrded,mis on liikuvates osades(laagrid-puksid jne.),kuhu õhk ligi pääseb ja peaks enne sõimise alustamist kindlasti kõik lahti võtma, ära määrima või kinnised laagrid uute vastu vahetama.Kindlasti ei ole korras sellise ratta pidurisüsteem,sest seal sees pole mitte pidurivedelik,aga midagi muud.Samuti enne kasutamist kindlasti vaja üle käia ja vedelik vahetada.Samuti on vaja kindlasti esiamordi vedelikud ja simmerid vahetada võimalusel ka tagaamordil sama
Mootor on juba eraldi teema.Teatavasti on mootor konstrueeritud töötamaiseks mitte seismiseks.Kui mootor seisab,siis on osad klapid suletud ja osad avatud.3-5 aastat avatud klappidega silindris ei ole nende klappide vedrud kindlasti enam need,mis nad olema peaksid.Samuti on nukakett ebaloomuliku pinge all,sest seistes ei jagune see ühtlaselt.Eriti just paljude silindritega mootorite puhul.Olenevalt hoiukohast(niiskus) võib selle ajaga ka silindrisse pääsev õhk teoreetiliselt kahjustada alumiinumist kolbi.Näiteks rõngad jäävad kinni.See on muidugi juba ekstremaalne näide,aga pole välistatud.
Normaalne käitumine kasutatud tehnika puhul,on see,et enne kui kasutama hakkad, vahetad KÕIK vedelikud, kontrollid KÕIK liikuvad osad.5+ aastat vanad rehvid on samuti ohtlikud kasutada.Kui oled pädev,teed need tööd ise,aga kui pole, teevad seda ka kõik remondi töökojad ja ka enamus siin läbikäinud kasutatud rataste müüjatest.
Kui viimati läbi käinud Motardi juhtumi puhul oleks ostaja(ise ta polnud selleks ilmselt võimeline,sest sõitma hakati seda tegematta) lasknud kõik need tööd teha seal kohapeal,oleks võibolla ka tagajärjed teised.Loomulikult oleks seda võinud teha üks kõik kus mujal pädevate tehnikute juures.
Kokkuvõtteks kui ei ole tehnikas pädev,siis võta kaasa keegi kes jagab asja.Kui ei leia kedagi,kuluta natuke raha ja vii ratas pädevasse erapooletusse töökotta kontrolli,sest müüja ei ole üldjuhul erapooletu,tal on oma huvi.Jaanuari kuus on igas töökojas üldjuhul kohe aeg,et teha see kontroll.
Kui ,aga ei viitsi sellega tegeleda tuleb osta tutikas või 100% kontrollitud ajalooga ratas.
Me isiklikult koos vennaga kulutasime viimasel veoka ostul suurusjärk paartuhat+ euri,et läbi käia palju pakutud autosid(saksmaa eri paigus),sest oli palju valetamist ja ka ka laus petmist.Sellega olime arvestanud,sest see ongi nii.Õnneks oleme ise piisavalt pädevad asju hindama ja ka ajalugu kontrollima.Kokkuvõtteks ostime veoka,mis polnud just kõige siledama välimusega,aga oli tehniliselt korras ja võimeline ise paar tuhat km koju sõitma.Siin läks masin kohe töökotta,kus tänaseks on kõik lahti võetud, kontrollitud ja rõõm tõdeda,et kõik on heas korras.Meie valikus oli 3-4 aastat vanad isendid.Välimuse peale,et saavutada korralik väljanägemine läheb näpuotsaga raha,paar kolm sada äkki.