1. leht 2-st

Krossikas vs enduro

Postitatud: 24 Apr 2016, 22:24
Postitas KenL

Tere

varsti soov soetada ratas metsa vahel ja põllul sõitmiseks. Olen lugenud, et krossika hooldamine on kallis, seega võiks enduroka valida? Enduroka eeliseks on see, et kui vähe pimedam on, siis on tuli ees vähemalt. Endal erilist kogemust kaherattalistega ei ole. Mida arvate, kumb ratas mõistlikum oleks?


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 24 Apr 2016, 23:02
Postitas villy

Su jaoks pole nende vahel suurt muud vahet kui, et enduroga võib tänaval legaalselt sõita, eeldades, et sul load :)


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 00:09
Postitas Bastard

See seasilm seal ees ei ole vist mitte ühegi enduroka jaoks oluline pluss :D


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 05:00
Postitas Vint

Esmalt osta see mudavurr, harjuta ja õpi sõitma, ning naudi seda. Seejärel osta teine ratas kõrvale, millega oleks asja maanteele ja linna vahele.
Ühte universaalset pole olemas.
Enduro sobib küll külapoes piima järel käimiseks aga mitte pikemateks sõitudeks linnast linna jne.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 06:47
Postitas renx

Nagu aru saan siis enduroka "odavam hooldada" all mõtled seda kus ei vaheta iga kindla tundide arvu tagant kolbe ja õli?
Kui mitte siis on mõlemad peaaegu samasugused, vahe põhimõtteliselt tänavalegaalsuses ja tuledes.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 08:05
Postitas KenL

Lube mul ei ole ja avalike teede peale ka ei kipu, kui siis alles järgmime suvi. Eks algul saab ikka kukutud ja need enduro suunatuled võivad kiirelt ära tulla. Varem olen 9a sõitnud hiina ATVga, seal piid vahetama piduriklotse, õli ja ketti õlitama. Lugesin veel siit foorumist, et krossika peale läheb ikka 100€ kuus ära hooldamiseks. Enduro kohta lugesin, et kord aastas õli vaja vahetada. Eks arvamusi on erinevaid, see 100€ kuus ehmatas ära, kuna käin alles koolis, seega töö on ainult suveti.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 08:23
Postitas Tort

Krossika ja enduuroka hoolduse erinevus on väga jämedalt peamiselt kolvivahetamises ja õlivahetusvälbas. Muu on suhtkoht sama. Kui ronti ei osta, ehk mootor tihe, ketijooks ja rehvid ok, amordid töökorras, siis 100 eur kuus küll ei kulu. Eks mõlemal leiab otsides tavaliselt putitamist, mis võib-olla sõitmist ei segagi esialgu. Samuti ega need endurokad ei taha kuluosadelt ja remondilt tihti vähem tegelemist, kuna mõlemal juhul pole tegu ilmselt poeuute ratastega. Amordihooldus, kiige- ja rattalaagrid jne. Õlivahetusvälpa ei maksa karta, kuna õli ei kulu palju ja vahetus on lihtne. Kuna sul lube nagunii pole, siis põllule ja metsa soovitaks kindlasti puhtaverelist 4T krossikat. Tuli pole sesmõttes mingi takistus, et võid hiinast led-tule tellida ette metsa valgustama, kasvõi akude pealt.

EDIT: Ja peamine vahe on muidugi see, et krossikas on üldiselt palju kergem ja lõbusam sõiduriist.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 09:35
Postitas mx77
KenL kirjutas:

Lube mul ei ole ja avalike teede peale ka ei kipu, kui siis alles järgmime suvi. Eks algul saab ikka kukutud ja need enduro suunatuled võivad kiirelt ära tulla. Varem olen 9a sõitnud hiina ATVga, seal piid vahetama piduriklotse, õli ja ketti õlitama. Lugesin veel siit foorumist, et krossika peale läheb ikka 100€ kuus ära hooldamiseks. Enduro kohta lugesin, et kord aastas õli vaja vahetada. Eks arvamusi on erinevaid, see 100€ kuus ehmatas ära, kuna käin alles koolis, seega töö on ainult suveti.

Ei lähe sul 100 euri kuus, kuidagi hoolduse peale.
harrastaja sõidab keskmiselt 50-60 tundi aastas, see tähendab üks kolvivahetus aastas, iga teine aasta vahetad kepsu laagri ja raamlaagrid vajadusel.
Õlivahetus iga 5 tundi, see maksab 10 euri. Õlifilter iga teine vahetus juurde, see on veel ca 5 euri.
Kui ketti korralikult hooldad, siis kestab see sul vabalt see 50 tundi ära, kui paned tihenditega keti, siis võid 2-3 hooaega rahulikult lasta.
Sportenduurokal on sisuliselt samad välbad, kui mootoril on piirajad maha võetud.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 10:25
Postitas suhkrujuku

Kui tahad peale põllu metsa ka keerata siis võta endurokas. Võrreldes krossikaga on käigukasti ülekanded sobivamad kui krossirattal. ja mina soovitaks 250-300 2T masinat. juppe on mootoris mida vahetada oluliselt vähem kui 4t masinal , õli ei pea käigukastis 5 tunni tagant vahetama ja kolviga võid julgelt 100 tundi lasta ning keps kestab 200 tundi kindlasti. Kui korralikku õli kasutad. Ja krossikaga kaaluvahet peaaegu pole.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 10:51
Postitas claw

Mina soovitaks krossikas osta.

Sama raha eest saad tunduvalt uuema pilli ja on vähem asju, mida küljest katki sõita.
Mina võtaks veel neljataktilise ka, on madalalt jõudu rohkem ja kui just pöörded põhjas ringi ei sõida, on mõnusam sõita. Jäärajal näiteks on 4 taktilisega minu meelest palju huvitavam.
Oluline faktor on hoopis teada ratta ajalugu ning seda, kas on korralikult hooldatud.

Edukat müttamist!


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 11:53
Postitas Steev
mx77 kirjutas:
KenL kirjutas:

Lube mul ei ole ja avalike teede peale ka ei kipu, kui siis alles järgmime suvi. Eks algul saab ikka kukutud ja need enduro suunatuled võivad kiirelt ära tulla. Varem olen 9a sõitnud hiina ATVga, seal piid vahetama piduriklotse, õli ja ketti õlitama. Lugesin veel siit foorumist, et krossika peale läheb ikka 100€ kuus ära hooldamiseks. Enduro kohta lugesin, et kord aastas õli vaja vahetada. Eks arvamusi on erinevaid, see 100€ kuus ehmatas ära, kuna käin alles koolis, seega töö on ainult suveti.

Ei lähe sul 100 euri kuus, kuidagi hoolduse peale.
harrastaja sõidab keskmiselt 50-60 tundi aastas, see tähendab üks kolvivahetus aastas, iga teine aasta vahetad kepsu laagri ja raamlaagrid vajadusel.
Õlivahetus iga 5 tundi, see maksab 10 euri. Õlifilter iga teine vahetus juurde, see on veel ca 5 euri.
Kui ketti korralikult hooldad, siis kestab see sul vabalt see 50 tundi ära, kui paned tihenditega keti, siis võid 2-3 hooaega rahulikult lasta.
Sportenduurokal on sisuliselt samad välbad, kui mootoril on piirajad maha võetud.

Ma julgeks väita, et harrastajal, kes alles sõitmisega alustab ei ole esimesed kaks aastat kohe kindlasti vaja kolbi vahetada. Krossimehed ja edasijõudnud suudavad sõita gaasi kahte asendit kasutades, endurorajal läheb ikka väga pikalt aega enne kui lahti keerama julged hakata. Sama on õlivahetusega. Ässad peavad kindlasti õli 5 tunni tagant vahetama, kui sa aga viie tunni jooksul pole kordagi gaasi peale saanud keerata tuleb sul karterist täiesti puhas õli uuesti välja. Seega algajal ja edasijõudnul on selles osas väga suur vahe.
Ise soovitaksin krossikat - hind odavam ja mudel sama raha eest värskem ehk lootuses ka vähe korralikum ja vajab esialgselt väiksemat lisapanust.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 12:12
Postitas mx77
suhkrujuku kirjutas:

Kui tahad peale põllu metsa ka keerata siis võta endurokas. Võrreldes krossikaga on käigukasti ülekanded sobivamad kui krossirattal. ja mina soovitaks 250-300 2T masinat. juppe on mootoris mida vahetada oluliselt vähem kui 4t masinal , õli ei pea käigukastis 5 tunni tagant vahetama ja kolviga võid julgelt 100 tundi lasta ning keps kestab 200 tundi kindlasti. Kui korralikku õli kasutad. Ja krossikaga kaaluvahet peaaegu pole.

Enduurokate hinnad kasutatutena on lihtsalt mõttetud krossikatega võrreldes, eriti kui tänavalegaalsus ei ole oluline. ja krossikate valik on ka kordades suurem.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 12:44
Postitas Pihelgas
mx77 kirjutas:
suhkrujuku kirjutas:

Kui tahad peale põllu metsa ka keerata siis võta endurokas. Võrreldes krossikaga on käigukasti ülekanded sobivamad kui krossirattal. ja mina soovitaks 250-300 2T masinat. juppe on mootoris mida vahetada oluliselt vähem kui 4t masinal , õli ei pea käigukastis 5 tunni tagant vahetama ja kolviga võid julgelt 100 tundi lasta ning keps kestab 200 tundi kindlasti. Kui korralikku õli kasutad. Ja krossikaga kaaluvahet peaaegu pole.

Enduurokate hinnad kasutatutena on lihtsalt mõttetud krossikatega võrreldes, eriti kui tänavalegaalsus ei ole oluline. ja krossikate valik on ka kordades suurem.

Tule sõida oma krossikaga mõni 2-3 päevane endurotripp kaasa, siis saad aru, et enduro ja kross on kaks eri asja. Alustades väga lihtsast asjast nagu tugijalg, lõpetades tõesti oluliselt soodsamate ülalpidamiskulude, pehmema vedrustuse ja erineva mootoridünaamikaga. Tänav ei puutu eriti asjasse.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 12:53
Postitas mx77
Pihelgas kirjutas:
mx77 kirjutas:
suhkrujuku kirjutas:

Kui tahad peale põllu metsa ka keerata siis võta endurokas. Võrreldes krossikaga on käigukasti ülekanded sobivamad kui krossirattal. ja mina soovitaks 250-300 2T masinat. juppe on mootoris mida vahetada oluliselt vähem kui 4t masinal , õli ei pea käigukastis 5 tunni tagant vahetama ja kolviga võid julgelt 100 tundi lasta ning keps kestab 200 tundi kindlasti. Kui korralikku õli kasutad. Ja krossikaga kaaluvahet peaaegu pole.

Enduurokate hinnad kasutatutena on lihtsalt mõttetud krossikatega võrreldes, eriti kui tänavalegaalsus ei ole oluline. ja krossikate valik on ka kordades suurem.

Tule sõida oma krossikaga mõni 2-3 päevane endurotripp kaasa, siis saad aru, et enduro ja kross on kaks eri asja. Alustades väga lihtsast asjast nagu tugijalg, lõpetades tõesti oluliselt soodsamate ülalpidamiskulude, pehmema vedrustuse ja erineva mootoridünaamikaga. Tänav ei puutu eriti asjasse.

Tead, sa ei kujuta ette kui palju olen ma oma krossikaga metsas enduuroradadel trippinud :D. Üldiselt võib öelda, et piisavalt.
Kusjuures see vedrustuse jäikus või pehmus on harjumuse asi, mulle näiteks enduuroka pehme vedrustus ei istu üldse - mingeid lained hooga lasta on täiesti võimatu.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 13:04
Postitas madmax
Pihelgas kirjutas:

Alustades väga lihtsast asjast nagu tugijalg

Lased tagaratta maasse ja valmis, mis neid lisaraskusi kaasa vedada...


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 13:06
Postitas mx77

See tugijalg on nüüd küll viimane asi mille pärast enduurokat krossirattale eelistada.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 13:36
Postitas Pihelgas

tagarattaga maasse ja hooga lained (lol)

edu!


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 13:47
Postitas mx77
Pihelgas kirjutas:

tagarattaga maasse ja hooga lained (lol)

edu!

Muuseas, millised on härrase enda enduuro- ja krossikogemus?
Mu mäletamist mööda hakkas austet ksf alles väga hiljuti sellel teemal sõna võtma.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 13:55
Postitas Pihelgas
mx77 kirjutas:
Pihelgas kirjutas:

tagarattaga maasse ja hooga lained (lol)

edu!

Muuseas, millised on härrase enda enduuro- ja krossikogemus?
Mu mäletamist mööda hakkas austet ksf alles väga hiljuti sellel teemal sõna võtma.

Sind on alati häirinud, kui sinu enda omaks peetud tõemonopolile offroad teemades on tekkinud eriarvamusi. Ei alahinda sinu suuri kogemusi (ja ilmselt ka palju peaga kuhugi vastu kukkumisi), kuid sul on oma arvamus, minul enda oma.

Ma rohkem ei vaidle sellel teemal. :D


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 14:04
Postitas Tort

Kole lugu küll, kui mõni mees krossikaga metsas ja põllul sõita ei suuda, sest puudub tugijalg, käigud lühikesed ja vedrustus kõva. Mitu ja millise hinnaga on kergeid enduurosid üldse kasutatuna müügis võrrelduna krossikatega?


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 14:13
Postitas Pihelgas
Tort kirjutas:

Kole lugu küll, kui mõni mees krossikaga metsas ja põllul sõita ei suuda, sest puudub tugijalg, käigud lühikesed ja vedrustus kõva. Mitu ja millise hinnaga on kergeid enduurosid üldse kasutatuna müügis võrrelduna krossikatega?

olen täiesti nõus, et niisama põllul kärutamiseks sobib mingi krossikas suurepäraselt. Minu vastus oli sellile, kes ei saa aru, mis vahe on endurol ja krossil ning miks endurorataste jääkväärtus on kõrgem, kui krossikate oma.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 14:21
Postitas Tort

Järelikult on kõigil õigus 8)


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 14:23
Postitas Pihelgas
Tort kirjutas:

Järelikult on kõigil õigus 8)

:bsmile:


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 14:31
Postitas mx77
Pihelgas kirjutas:
mx77 kirjutas:
Pihelgas kirjutas:

tagarattaga maasse ja hooga lained (lol)

edu!

Muuseas, millised on härrase enda enduuro- ja krossikogemus?
Mu mäletamist mööda hakkas austet ksf alles väga hiljuti sellel teemal sõna võtma.

Sind on alati häirinud, kui sinu enda omaks peetud tõemonopolile offroad teemades on tekkinud eriarvamusi. Ei alahinda sinu suuri kogemusi (ja ilmselt ka palju peaga kuhugi vastu kukkumisi), kuid sul on oma arvamus, minul enda oma.

Ma rohkem ei vaidle sellel teemal. :D

Ma ka rohkem ei vaidle, sest sinu vastus

tagarattaga maasse ja hooga lained (lol)

näitab, et sa ei tea teemast eriti midagi


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 15:34
Postitas 2stroketaliban

Tänapäeval võimalik osta nö universaalne jalg mida saab panna ka krossika külge :) oskajamad mehed teevad ilmselt kodus treipingilgi valmis. endurokas muidugi lai mõiste, kellele on see pm krossikas tuledega ja kellele a la dr ja kle jne mudelid. lihtsalt ringi kaarutada möööda metsa on kindlasti krossikas veits jäik ja ebamugav :-|||


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 16:20
Postitas Jesper

Kust seda universiaalset jalga kõige lihtsamini saab? Ma koguaeg mõtlen, et jube mõnus oleks kui saaks vahel võrrile jala alla lükata ja ise kõrval rahus ähkida :), aga KTMi originaalvaruosa maksab muchos dineros ja piltide põhjal tundub et installimiseks peab raamile kõrvad külge keevitama.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 16:49
Postitas mx77
Jesper kirjutas:

Kust seda universiaalset jalga kõige lihtsamini saab? Ma koguaeg mõtlen, et jube mõnus oleks kui saaks vahel võrrile jala alla lükata ja ise kõrval rahus ähkida :), aga KTMi originaalvaruosa maksab muchos dineros ja piltide põhjal tundub et installimiseks peab raamile kõrvad külge keevitama.

http://www.dirtbikebitz.com/motocross-e ... 14275.html


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 16:53
Postitas bitter

Meenub, et ma kunagi ei saanud EXC-ga normaalselt laineid sõidetud sest esiots oli liiga pehme. Mõned klõpsud peale keeratud (sisseminekut jäigemaks) ja hoopis parem, ei oska enam kurta. Aastaid hiljem Mella SX-ga ma oma 150h kogemuse pealt lainetel suurt vahet ei märganud. Küllap seal vahe oli, SX (krossikas) tunduvalt uuem, kergema aga kiirema mehe seades. Suht tuttav ja mugav oli siiski. Samas WR-iga (Yamu endurokas, krossika raamil) ma lainetel eriti hakkama ei saa. Juhitavus hoopis teine, hüppab sinna-tänna, ei lähe sinna kuhu mina tahan. Pika ja endast raskema mehe seades 2t Beta sobis mulle hästi, samas Sherco ei meeldinud, madal ja väike tundus. Tahan öelda, et rattad on erinevad aga algaja ei pruugi aru saada.

Krossikal ei ole nii lühikest käiku, millega tehnilisemates kohtades mugavalt nikerdada, ketirataste vahetusega saab peaülekannet veidi muuta. Enduka oem-tuli on tõesti mõttetu, saab kuidagi koju töristada aga mitte sihipäraselt kasutada. Tuledemähise olemasolul on vähemalt võimalus mõni järelturu tuli külge keerata, mis tõesti valgust annab.


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 25 Apr 2016, 17:31
Postitas Jesper

Krt see ka jube kirvehind ikka, eks toetan puu najale edasi :) Anoh nüüd on näha jah kust see enduroka kallim hind tuleb, lisad krossikale jala, tule ja vile ning ongi ostes saadud sääst läinud (crash)


Re: Krossikas vs enduro

Postitatud: 27 Apr 2016, 15:02
Postitas racerx

Lisan omalt poolt paar "laiki" mx77 kirjutatule.
Eriti kui inimene soovib põllu peal jne põristada ja eeldades, et tal lube pole, pikemat trippi anyway ette võtta ei saa. Seega see enduroka käigukast on pigem miinus.
Krossikas võimalik saada odamavalt tõesti ( ja samas võimalik saada ka täielik romu lihtsamalt).
Kuid eelpool kirjeldatule tuginedes ei näe ka mina tõesti mingit mõtet miks noorhärra peaks ostma raskema, kehvemini käiva, asjatute vidinatega tsikli. Amorti saab mõlemal neil seadistada ja esimene käik krossikal on piisavalt aeglane kõigeks, kui tundub liiga kiire ju siis tuleb vähe sõiduosa järgi aidata trenni tehes.

Pealegi, isegi kui on soov saada enduroharrastajaks siis lihtne tõde mis on nii maailmapraktikas kui kohalikus elus näha. Kõigepealt motokross. Ja nii palju kui sealt kiirust suudad korjata, täpselt nii palju sul seda enduros võtta on.