1. leht 1-st

Liiv mootoris?!

Postitatud: 21 Nov 2015, 12:46
Postitas pets77

Tere.

Juhtus nüüd ka minuga selline äpardus, et filtri vahelt on kuidagi liiv mootorisse/karbussi sisenenud. Sõidetud sai kuskil 2h Männiku krossikal ja siis juba tundus, et uus gaasitross ei liigu nagu peab. Täna hakkasin filtrit vahetama ja siis see s**t vaatepilt avanes.... :evil: Küss järgmine, et kas piisab vaid karpa puhastusest või tuleb ka "enginesse" pea sisse pista? Muidu pill töötab ikka veel ilusti ja ka sõites ei puterdanud ega midagi.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 21 Nov 2015, 14:19
Postitas TankSlapper

Mis sisetunne ütleb?

Mina isiklikult ajaviiteks ja südamerahuks viskaks pilgu peale.

Kui laisk oled siis saad endoscope-iga kah vaadata. :wack:
Midagi sellist: http://www.gearbest.com/microscopes-end ... ign=FB1511


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 21 Nov 2015, 14:35
Postitas yeekim

Mootoris, õlis ei tee ta midagi erilist, filtreeritakse välja aga see silindri/kolvigrupp....
Ennem kui endoskoope ostma hakata, võiks lihtsa survetesti teha.

Isiklik kogemus on nende koonusfiltritega(vahet pole, kas Hiina või KN oma)- meie tolmuste, liivaste teedega on masin aasta, poolteisega hõre mis hõre.

edu


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 21 Nov 2015, 15:31
Postitas mx77
pets77 kirjutas:

Tere.

Juhtus nüüd ka minuga selline äpardus, et filtri vahelt on kuidagi liiv mootorisse/karbussi sisenenud. Sõidetud sai kuskil 2h Männiku krossikal ja siis juba tundus, et uus gaasitross ei liigu nagu peab. Täna hakkasin filtrit vahetama ja siis see s*** vaatepilt avanes.... :evil: Küss järgmine, et kas piisab vaid karpa puhastusest või tuleb ka "enginesse" pea sisse pista? Muidu pill töötab ikka veel ilusti ja ka sõites ei puterdanud ega midagi.

Üldiselt peaks nikasiliga kööga olema. Kas tagant kergelt sinist suitsu viskab? Ja mis karterituulutus teeb?
Ega ta ei puterda ega tee midagi enne kui korralikult kokku jookseb.
525 on nii võimas, et seal võivad ka pooled hobused kadunud olla ja eriti aru ei saa.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 21 Nov 2015, 16:43
Postitas pets77

Jah, nii ma arvangi, et pistan kaamera sisse ja vaatan mis olukord on. Siin oli ka teema sellest nikasiilimisest, kuid ei suuda seda ülesse leida. Kolb oli plaanis niikuinii 20h pärast ära vahetada. Krt.. on ju veel ok ilmad ennem külma tulekut


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 21 Nov 2015, 17:10
Postitas tarmoel

Kui mootor veel ei suitse, siis anna piitsa, niisama uudishimu pärast ei tähenda hakata lahti katkuma. Kõik halb, mis on saanud juhtuda on juba juhtunud. Liiv käib mootorist paari töötaktiga läbi. Oluline, et teda sinna rohkem ei satuks. Kui nagunii plaanis silindrit/kolbi vahetada, siis võta viimast.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 02 Dets 2015, 21:10
Postitas pets77

Hei.

Vaatasin mootorisse kaameraga sisse ja selline krobeline oli kolb, otsustasin kolvi ikkagi ära vahetada. Võtsin silindri maha ja asi polegi hull, oleks võinud rahulikult edasi paarutada. Nüüd uus kolb olemas, kuid oleks tarvis mõnda tööriista. Keti "tange" ja kui ketil lukku vahetada ei anna(ma ei tea kas on eraldi saadaval, või ainult ketiga komplektis), siis ka magneeto võtit.

NB! Töid teostab professionaal, kes mul igapävaselt V8 mootoreid remondib, lihtsalt nii pisikestele pillidele relvasid pole... :roll:


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 02 Dets 2015, 23:43
Postitas tafkin

Kui kolb on pealt krobeline, siis on mootorist liiv korralikult läbi käinud.
Liiva sa õli seest kätte ei saa. Õli on nagu abrasiivne pasta, mis mootorit kulutab. Peale liiva saamist on see süsimust. Mida kauem mootor käib seda kallimaks remont läheb. Lõpuks hakkavad väntvõlli laagrid ka pesades loksuma.
Vahetada on sul vaja väntvõlli laagrid, keps ja kolb. Sisselaske klapid on ka tõenäoliselt läbi.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 07:57
Postitas mx77

mida sa mõtled keti tangide ja magneeto võtme all?
pane mõni pilt silindrist kah.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 08:04
Postitas pets77

Ei, nii hull see asi pole. Kolb tundus läbi kaamera täpiline pealt, kuid need ainult kerged täpid tahma sees, klapid korras ja peavad. Hülsile pole kah liiga teinud ja näha vaid, et nagu kerge tolm oleks läbi käinud. Mul on õhuvõtuaval ees see nailon sukk, mis muidu käib filtrile peale, ehk see äkki hoidis halvemast.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 08:12
Postitas pets77
mx77 kirjutas:

mida sa mõtled keti tangide ja magneeto võtme all?
pane mõni pilt silindrist kah.

http://sparepartsfinder.ktm.com/Page.aspx

nr 3 ja 18.

Lähen ka lasen silindri "proffide" silmaalt läbi, ega ennem kokku ei pane... :)


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 08:27
Postitas mx77

mingi vale link, annab errori


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 08:41
Postitas pets77

59029020000 RIVETTING TOOL TIMING CHAIN

58012009000 FLYWHEEL EXTRACTOR


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 09:16
Postitas mx77

kuidas sa selle nukaketi lahti said?


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 09:21
Postitas tafkin

liivaga on see paha lugu, et sa kohe ei saagi aru. Kui tegu on titaanklappidega, siis liiv kulutab väga kiirelt klappide servast kõva kihi maha ja klapp hakkab koletu kiirusega kuluma. Klapivahed kaovad tasapisi ära ja mootor hakkab aina halvemini käima minema. Lõpuks enam vändast käima ei saa.
Krossimootorid võetakse pärast sellist jama koheselt lahti ja tehakse korda. Edu sulle igaljuhul.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 09:25
Postitas mx77

Mul käis ka kunagi 450 SX-ist liiva läbi, õnneks olid enne terasklapid sisse pandud aga silindrist oli nikasil kadunud.
525-l peaks ka olema terasklapid


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 10:56
Postitas 2stroketaliban

Töid teostab professionaal, kes mul igapävaselt V8 mootoreid remondib

mitte paha pärast aga paljudel juhtudel on automehhanikute tehtud krossiratta mootorid õudus kuubis, loodetavasti läheb sul paremini :-||| Aga jah liiv mootorist läbi siis sealt midagi head loota pole, klapi servad või pesad saavad kindlasti kohe rikutud, kindlasti tuleb klappe testida ja üle vaadata.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 14:31
Postitas pets77

Klapid olid ennem olid titaanid, kuid vahetasin rauast klappide vastu juba eelmine kord välja. Silindriga on kõik korras, oleks vaid vaja õrnalt üle hoonida, kuid Eestis momendil vahendid puuduvad, kuid on tellitud(Tõukur). Annavad teada, et millal saab teha. Seda liiva oli sealt ikka vaga vähe läbi käinud, ehk muretsemiseks pole põhjust :D . Nikasiil on kõik alles ja ühtegi teravat ega sügavat kriimu pole, vaid loomulik kulumine.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 18:25
Postitas tehh

Kas nikasiili hoonimine on ikka hea mõte?


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 18:27
Postitas pets77
tehh kirjutas:

Kas nikasiili hoonimine on ikka hea mõte?

Pidi mingi spets pasta ja vahendid olema.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 18:54
Postitas tafkin

Nikasili hoonimine on tavapärane protsess. Midagi ei pea kuskilt tellima. Arvestada tuleb aga sellega, et kolvirõngas on alati originaal mõõduga, olenemata remontkolvi mõõdust, millest tulenevalt väheneb peale hoonimist kompressioon.


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 18:57
Postitas mx77

jänkid soovitavad nikasili ainult pallhooniga hoonida, meil ei ole sellist asja kohanud
Pilt


Re: Liiv mootoris?!

Postitatud: 03 Dets 2015, 19:22
Postitas franz125

Veemotos ja kardimeestel oli kasutuses juba ammu,10 ja rohkem aastat tagasi.Tänapäeval vist harjutud kella järgi silkut ja kolbi vahetama.