digitaalne käigunäitaja

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas 701 »

M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Lihtsalt, seniks kuni kõrv harjub on hea kontrollida mis käik on sees parasjagu.



Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas morse »

M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Tegelt polegi vaja, lihtsalt lahe tundub :D


joel
Postitusi: 1800
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas joel »

M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Mina näiteks oma ratta mootorit peaaegu kunagi ei kuule. Kiiver, esiklaas ja isteasend tekitavad kombinatsioonis kiivrisse nii valju tuulemüra, et mootorit pole enamasti üldse kuulda ja enamasti sõidan kõrvatroppidega. Paar korda aastas ikka tuleb ette, et maanteel jääb pilk tahhokale pidama ja avastan, et olen viimased paarkümmend km eelviimase käiguga sõitnud. Seetõttu olen pikalt juba plaaninud oma rattale käigunäidikut paigaldada, aga samas seda vale käiguga sõitmist tuleb ka piisavalt harva ette, nii et senimaani pole veel suutnud ennast kokku võtta ja plaanimisest kaugemale jõuda.

Joel
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas Maaks »

M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Kui puudust ei tunne, siis polegi vaja :-)
Mul see "sümptom" et tahaks tihti 7. käiku panna (mida tootja pole kahjuks paigaldanud) või siis unustan ennast 5. sõitma. Ja nagu eespool mainitud - lahe vidin, mulle meeldib :-)
EDIT: Kuulmise järgi mul/mu rattal küll ei tööta - 7k rpm-st edasi hakkab midagi justkui kostma selle "eurosummutiga" :-) Tahhoka näidu järgi sai see hooaeg "kuidagi" hakkama, aga käikude vahed legaalsel kiirusel on 4...500rpm ja mälu veab alt, et kas oli nüüd 100km/h ja 4k või oli 90km/h ja 4,5k :mrgreen:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

saarlane
Postitusi: 213
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 30 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas saarlane »

Tänud pildi õigeks keeramise eest.

Mul pole ka ühelgi tsiklil enne käigunäidikut olnud. Aga trike puhul tekkisid "probleemid":

  1. Originaal neutraali tuli ei tahtnud iga kord süttida kuigi käiku polnud sees. Tundub, et seal oli ühenduse probleem, pistikud sai üle käidud.
  2. Alguses ei tunnetanud väga hästi, mis käik on sees. Eriti foori taga seistes oli seda neutraali otsimist liiga palju. Näidikuga asi konkreetsem ja mugavam. Teisega ei tahtnud väga kohalt libistades minna ja maanteel liiga kõrge pöördega sõita, jne.

Ja ongi lahe vidin ka.

Lugupidamisega, Saarlane

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Selle foori tagant minekuga keegi siitsamast foorumist andis soovituse, et seisma jäädes/ vahetule enne peatumist tuleb tampida käiguvalitsat shitload x alla ja siis 1 ülesse ja ongi õige käik sees startimiseks :D
EDIT: see õpetus oli ikka vist neutraali leidmiseks :oops:

Viimati muutis Maaks, 04 Nov 2021, 16:30, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

saarlane
Postitusi: 213
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 30 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas saarlane »

Tsikliga jah, mul trikel on käega käigud, ette lükates lülitad alla, tömmates üles. Aga loomulikult, löpuks harjub ära, a mugav on küll, samamoodi ei hakka ka maanteel enam seda "7.-ndat" otsima... :P

Lugupiamisega, Saarlane.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Maaks kirjutas: 04 Nov 2021, 15:05

Selle foori tagant minekuga keegi siitsamast foorumist andis soovituse, et seisma jäädes/ vahetule enne peatumist tuleb tampida käiguvalitsat shitload x alla ja siis 1 ülesse ja ongi õige käik sees startimiseks :D

Oot mis? Kui taod alla ära ja siis 1 üles, siis ju küll pole 1. käik. Või stardid 2. käiguga?

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Ok, tänud erinevate selgituste eest. Maaksi kirjeldatid 7. käigu probleem on tuttav endalgi, aegajalt juhtub omal kah. Aga muudes olukordades on kõrv, tahho ja tagumikutunne piisavad indikaatorid taipamaks kas on õige käik antud olukorraks. Peas muidugi käib see käikude lugemine kah kuidagi iseenesest kaasa, nii üles kui alla lapates.
Lahe vidin võib tõesti olla, ise eelistaks tehase originaali näidikuplokis. Vanematel ratastel muidugi ainus lahendus mingi lisa aftermarket vidin, a endale esteetiliselt kuidagi ei meeldi need aretused. Maitseasi ja igale oma.
:bsmile:

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kui viitsida jännata, siis saab ka aftermarket asja viisakaks


Aga sul on suhtumine vale - mitte "miks ei ole vaja" vaid "miks on vaja" põhjuseid pead otsima :D

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Maaks kirjutas: 04 Nov 2021, 16:36

Kui viitsida jännata, siis saab ka aftermarket asja viisakaks.
Aga sul on suhtumine vale - mitte "miks ei ole vaja" vaid "miks on vaja" põhjuseid pead otsima :D

Ah neid “on vaja” asju on niigi palju, näiteks uut tsiklit on üldsegi vaja :D
Crossrunneri displei on nagunii selline, et sinna külge jääb igal juhul nagu võõrkeha. Ja ratas nagunii müügis.


701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas 701 »

Maaks kirjutas: 04 Nov 2021, 15:05

Selle foori tagant minekuga keegi siitsamast foorumist andis soovituse, et seisma jäädes/ vahetule enne peatumist tuleb tampida käiguvalitsat shitload x alla ja siis 1 ülesse ja ongi õige käik sees startimiseks :D
EDIT: see õpetus oli ikka vist neutraali leidmiseks :oops:

Vot selle jutu peale mul tuli meelde, et kas on mingi teaduslik-praktiline põhjendus kah skeemil 1, N, 2, 3, 4, 5, 6? Minu kui mitteasjatundja kasin mõistus kipub arvama, et N, 1, 2, 3, 4, 5, 6 oleks palju mugavam skeem. :D

Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Äkki on point selles, et hetkel kasutusel olev skeem välistab võimaluse 1. käigu asemel kogemata 2-se peale tõmmata. Käigunäidikuid ju polnud.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas pühak »

Vanal Jawal ja vist mingitel asjadel veel on vastupidi: 1. üles ja ülejäänud alla. Aga teaduslikku põhjendust ma vabakäigu asukohale ei tea.

Teemasse ka: Oskab keegi öelda, kui keeruline vanale Kawasaki VN 1500-le käigunäitaja paigaldamine on? Muidu kontrollin kiirenduse lõpus enese rahustuseks ikka kannavajutusega üle, kas sai kõige kiirem käik sisse. Kannavajutusega sellepärast, et mul käiguhooval mugavuslisa.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: digitaalne käigunäitaja

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Muidu kontrollin kiirenduse lõpus enese rahustuseks ikka kannavajutusega üle

Ma otsin oma VTX-l ka kuuendat käiku kogu aeg.
Ja kas mitte Pannil ei olnud kõik käigud üles?
Jebais olid mingid sellised näidikud mis said impulsi käiguheebli pealt.Mingid odavad junnid olid.Põhimõtteliselt saab iga universaalnäidiku paigaldada kui on olemas kiirusandur ja tahhoka signaal.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”