Nii on, ratas on täna juba teist nägu. Aga kõigest järjekorras 
Maha müüdud clip'ide asemele sai päris tükk aega uusi otsitud, kuni õnnestus saksast ebay kaudu ühed sobiva mõõduga tommasellid saada, tüv paberitega ja puha. Paari nädalavahetusega sai ratas pulkadeks võetud ja aeg oli raami kallale asuda:

Kuna ft on idee poolest natuke metsa (loe: enduro) poole, siis olid esiputked täpselt 10 cm liiga pikad. Nagu pildilt näha, siis eelmine omanik oli need lihtsalt sisse lasknud ja sõitiski selliste väljaturritavate torudega ringi. Aga enne amortide mahavõtmist oli vaja raam paika saada.
Kuna eesmärgiks oli teha ilma skoobita, nn brat style ratas, siis tekkis vajadus korraliku tagumise looga järele. Samuti sai hakatud otsima mõistliku hinna- ja kvaliteedisuhtega keevitust. Mõlemad justkui lihtsad asjad, aga olles toru painutuse teemal helistanud 3-4 metallitöödega tegelevasse ettevõttesse, selgus et ükski neist ei olnud valmis mulle sobiva läbimõõduga ja raadiusega toru keerama. Kuna udupeente masinate seadistus ja šabloonid ei sobinud. Üritasin leida ka mõnda vana torujüri käsipinki, milliseid vanasti tollise veetoru painutamiseks kasutati ja milliseid vedeles iga kuuri all, aga needki olid kõik oma tee emexis lõpetanud. Ja saigi siis asjakohane jupp, natuke nõme küll, aga Saksamaalt tellitud. Aga selle eest oli asi millimeetri pealt sobiv - peale originaalsaba eemaldamist jäi üle vaid uus tükk kilet välja võtta ja kahe sõrmega allesjäänud torudesse pista. Ja hiljem kinni keevitada.
Keevituse hankimisega ikaldus kah. Olles paar kirjade järgi sobivat välja vaadanud ja üritades neid näpuga katsuma minna, selgus et jälle eesti ettevõtted ei taha raha teenida - kõnedele ei vastatud, tagasi ei helistatud, kodulehel olevale aadressile minnes ettevõtet ei leidnud jms jama. Lõpuks sai ostetud Stokkerist (tänud Peebule asjaliku pakkumise eest), aga koha peal masinale järele minnes õhkus leti taga oleva müüja igast rakust, et olen seal poes ülearune. Seega jäigi traat, mask jm mudru sealt ostmata. Aga põhiline oli olemas ja võis hakata ennast keevitamise saladustega kurssi viima. Algust sai tehtud akukastiga.

Kuna soov oli aku parema kaalujaotuse huvides võimlikult madalale viia (alternatiiv oleks olnud ülemiste amordikinnituste vahele tagaratta ette), siis peale Andresega nõu pidamist ja erinevate sobivalt väikeste akude hindu võrreldes langes valik tavalisele madalale Varta motoakule. Mis aga oli laiem kui originaal ja mis tähendas algajale keevitajale päris tükk nikerdamast
Lihtsuse huvides sai uus alus tehtud raami külge keevitatuna. Kõrgus sai timmitud selline, et põhjas tagaamordiga jabb kiige ja aku vahele pool cm.
Raamitöödega paralleelselt said esiamordid ja paak viidud Andrese kätte, et torudel üleliigsed 10 cm maha võtta ja paagil eesmised kinnitused sobivasse kohta ümber tõsta.
Amorte lahti võttes selgus, et juhtpuksid on kulunud ja need tuli välja vahetada, mis omakorda tähendas mõned nädalad juppide ootamist (mis aga ei seganud muid tegemisi). Paagiga kiskus kahtlaseks. Kinnituskõrvad said küll ilusti ringi tõstetud, kuid peale liivapritsi selgus, et nii mõneski kohas oli rooste oma töö teinud ja paagil augud sees. Mis pani natuke mõtlema ja erinevaid variante kaaluma. Võitjaks osutus plaan osta uus paak ja müüa olemasolev mõnele osavnäpule, kes viitsib selle pidamasaamisega vaeva näha. Tehtud-mõeldud ja nädal hiljem oli postiljon uue paagiga ukse taga ja mis nägi kah päris edev välja:

Uuel paagil olid esimesed kinnitused täpselt õige koha peal ja muutmist vajas ainult raamil olev tagumine kinnitus. Nagu pildilt näha, siis olid selleks ajaks ka amordid valmis ja võis hakata sadula peale mõtlema:

Vaiku ja riiet sai kümneka eest Kiili paaditehasest, samuti peotäie soovitusi, kuidas ja mida teha. Võrreldes kunagise epoga mäkerdamisega nagu öö ja päev.
Rehvivalikul kaalusin kas old-skuul firestone või midagi robustsemat ja hinna poolest sai valitud Mitas E-08. Päris keeruline oli leida soovivas mõõdus ühesugust esi- ja tagarehvi ning isegi Mitaste puhul selgus, et esirehvi muster on küll samasugune, aga väiksema sammuga. Aga välja näevad päris head:

Vahepeal sattusin teise ratta summutikeevitusega Prn mnt radikatöökotta, kus selgus, et spetsialistid taastavad ka bensiinipaake. Mis äratas uuesti mõtte reanimeerida algselt plaanitud superspordi paak. 
Paari päeva pärast oli paak joodetud ja edukalt survetesti läbinud. Et asi kindel oleks, sai tellitud pudel spetsmääret, mis peaks tihendama igast mikropraod ja takistama edasist roostetamist. Eks näeb. NB! Soovitav kasutada õues ja liikuva õhuga, mul tuulevaikuses tahtis ikka ära lämmatada. Ime, et sellist lennupostiga saata sai üldse...

Vahepeal lõi välja minu sisemine galojan ja sai sobivaid aksessuaare hangitud:

Nagu kogu ülejäänud ratas, oli ka summuti krt teab, kuidas ära näritud

Peale radikaspetside juures käimist nägi palju asjalikum välja

Ja siis lõpuks oli käes see pidulik hetk, kus võis kogu kola liivapritsi ja värvimisse viia. Kuna raamil olid nii rooli- kui õõtsalaagrid korras, siis otsustasin neid mitte välja võtta ja pesin brakecleaner'iga puhtaks ning katsin kinni.

Ja tagasi sain sellised. Tänud Soodahaile ja Laagris olevale värvitöökojale.

Ja vahepeal sai jällegi uuesti sadula kallale asuda, hea et materjale sai varuga võetud 

Sadulapõhi valatud, võis paagi värvimisse viia. Toon tuleb samasugune hall, nagu esitulel ja tagakiigel. Esitulest rääkides, sain ka neid mitu tükki teha. Kuna soov oli teha ilma eraldi spidokata ratas (st spido esitules), siis sai kunagi ostetud üks vana IZ-i tuli. Aga vaadates selle BA-20 pirni ja mõeldes selle valgustusomadustele, tekkis soov millegi H4 sisaldava järele ja nii saigi eelmisel sügisel Tagadi laadalt ostetud üks java plastkorpusega esituli, väga korraliku tulevõru ja reflektoriga muideks. Aga siis olles tööriistamarketis kvaliteetaega veetmas, jäi silma mingi H4 sisuga traktori töötuli, parktulega ja puha. Ning mille sisu istus ideaalselt garaaži riiulis vedeleva IZ-i tule sisse. IZ-i tuli meeldis seepärast rohkem, et korpus metallist ja on väiksem (6" vs java 7"). Aga jällegi, miks teine kord on mõistlik terve ratas mustalt kokku panna, esituld paigaldades selgus, et keerates hakkab tuli käima vastu roolilukku ja üldse jäi roolikannule nii ligidale et juhtmete vedamine muutus kahtlaseks. Ja polnudki muud teha kui võtta Jawa tuli ja viia see värvimisse. Selle tule eelis oli jälle see, et kogu juhtme- ja pistikumajandus koos spidokaga mahtus sinna paremini ära:

Pildil on näha ka uus edev pidurivoolik, mis biker.ee kõrval hydroscandis 5 min ootetööna valmis tehti. Igasugused käepidemed, lülitid jm vidinad lähevad originaalid, uus on ainult hiinast tellitud spidokas, mis sobis Jawa tulele millimeetri pealt. Isegi trip-meetri nullimisnupu auk sai tehtud, aga sobivat nuppu peab veel otsima.

Kuna originaalspidokas oli rattal ostes asendatud jalgrattaspidoga, siis tuli ka uus spidoka tross tellida. Esiamortide lühendamise ja laia lenks asemel clip-on'ide tõttu piisas 10-15 cm lühemast, kui originaal. Sobivaks osutus CB500 tross. Ka tellimusel tehtud pidurivoolik sai 15 cm lühem.
Elektriga oli parasjagu peamurdmist, kuna peale erinevat värvi juhtmepikenduste ja isoleeride eemaldamist nägi asi päris trööstitu välja:

Asja tegi põnevamaks see, et originaalis 6 juhtmega süütelukk sai asendatud 4 juhtmega HD süütelukuga. Ning kuna alguses ei leidnud netist ka elektriskeemi, siis oli peamurdmist kõvasti. Süüteluku perfektseks pigalduseks tuli mööblifurnituuri poest soetada üks kroomitud ümmargune kapinupp, lüüa sel põhi minema ja lõigata servad ära nii, et allesjääv osa istuks olemasolevasse lukuavasse:

Tulemusega võib vist rahul olla:

PS: pildil olevad led-suunakaid ei saanudki toimima ja asendasin need halogeen-suunakatega.