1. leht 1-st

Kihnu kui tükike Eesti motoajalugu

Postitatud: 30 Juul 2015, 22:42
Postitas Sverre

Kui kellelgi on Kihnu veel avastamata, siis soe soovitus minu poolt.
Natuke Kihnu motoajaloost räägib ka legendaarne Mare "Ilma-Kiivrita-sõitja" Mätas, kellega tehtud intekat võivad huvilised tšekata.
https://sverrelasn.wordpress.com/2015/0 ... toajalugu/

Ja muidugi oleks mul hea meel, kui keegi Kihnu mototeemadel veel midagi lisada oskab.
Võib ka otse mulle meilile kirjutada: sverre.lasn@gmail.com

Sverre


Re: Kihnu kui tükike Eesti motoajalugu

Postitatud: 30 Juul 2015, 23:32
Postitas Black

Hea lugemine. Ma olen alati arvanud, et kiivri kandmine võiks igaühe enda asi olla. :)

Kihnu tahaks kunagi jõuda küll. Iga suvi justkui plaani võetud seal koolivenna haual lõpuks ära käia ja siis on jälle suvi läind nii kui niuhti. Ja varsti juba 20 aastat...

Algul olid tsiklid paralleelselt käibel, ikka vanad head IŽ Planeta 5 Jupiter ja Dnepr 10, mida Kihnus kutsutakse M-ideks. Tegelikult oli M ju ainult algne K750M, kuigi isegi Urali tsiklit kutsutakse Kihnus M-iks.

Selles osas võiks ajaloohuvilisele prouale tagasisidet anda, et algne M oli ikkagi M72, mida toodeti peamiselt just Uuralites (algupäraselt küll Moskvas), Kiievisse jõudis tootmine hiljem. Ja M67 "Ural" on tegelikult palju rohkem M kui K750 või selle järeltulija K650 "Dnepr". Hüüdnimi tuli ikka selle esimese, mitte viimase M-tähe järgi. Esimesel juhul konkreetne tüüp, teisel juhul vaid ühe mudeli modifikatsioon. Muide, oli olemas ka M72M. See oleks justkui eriti emm. Kokkuvõttes on vene bokserid rahvasuus muidugi ühed emmid kõik.

Ja sul on sealt "Planeta 5 Jupiter" vahelt koma ära. Suht oluline koht, muidu loeks justkui üheks mudeliks.


Re: Kihnu kui tükike Eesti motoajalugu

Postitatud: 31 Juul 2015, 08:24
Postitas Sverre

Ole sa tänatud, parandan ära. Olen ka kohe veidi targem.

Sverre