Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemiseks.
Moderaator: Moded
Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemiseks.
Tervist!
Kirjeldan lühidalt, et millist ratast otsin. Ehk oskab keegi soovitada.
Kõigepealt põhiasjad:
- Kui pikk ja kui raske sa oled - (pikkus 174cm. Kaal 80kg. )
- milline on sinu sõidukogemus ja millistes tingimustes (Sõidukogemust on 8 hooaega. DR350 (1 aasta) -- GS500 - (3 aastat) - FJ1200 (1 aasta) - VT600 (3 aastat)
- vanus 25
- juhiloa kategooria ja staaz Täis A
- millistesse tingimustesse ratast otsid - Tänavasõit (tööle ja tagasi) Ilusa ilmaga vahel ka linnast välja sõita. (Hooaja läbisõit tuleks umbes 3000-5000 km)
- palju sul selleks raha eraldatud on. Kuni 2500 max
- kui hakkad sõpradega koos sõitma, millised tsiklid neil on. (Ei sõida eriti kellegiga koos)
- mitmekesi ja kui pikalt kavatsed sama tsikli seljas sõita. (Tagaiste võiks olla ja mootoril ka piisavalt jõudu, et vedada kahte inimest. Samas tuleb seda ette pigem harva)
Sõidustiili poolest olen suhteliselt rahulik ja ratas ei pea olema ulmevõimas. Pigem võiks olla tegemist rattaga, mis pakub tänu oma heale juhtitavusele lihtsalt sõidurõõmu üsna legaalsetel kiirustel. Olulised on hoopis madalad ülalpidamiskulud (hinnalangus, remondivajadus, hooldusmaksumus jne jne).
Seega prioriteedid tähtsuse järjekorras
1.) Lihtne sõidurõõm ja madalad ülalpidamiskulud
2.) Stiilne väljanägemine
3.) Võimsus
Hetkel on silma jäänud sellised variandid
1) http://www.auto24.ee/used/706714 Tundub hea, lihtne ja odav. Iseasi kas nii vana ratas peab enam normaalselt vastu?
2.) http://www.auto24.ee/used/1963479 Kuigi ma ei ole plastikuvälimuse fänn. On CBR600F tundunud alati hea kompromiss mugavuse ja võimsuse vahel...
3.) http://www.auto24.ee/used/1850171 Olen sõitnud vaid vanema põlvkonna SV650ga. Häiris kuidagi väga pehme esihark. Muidu oli väga timm ratas. Kas uuem mudel nagu see on tuntav edasiarendus?
4.) http://www.auto24.ee/used/1963699 Sellest rattast ei tea kohe üldse midagi. Tundub samas selline suht lihtne liikus nagu mul vaja oleks.
5.) http://www.auto24.ee/used/1766608 See ratas pakuks võimsust ka... Kas see tähendab ka kohe kõrgemaid ülalpidamiskulusid?
Ühesõnaga. Milline eelnevatest võtta tuleks või hoopis midagi muud?
-
- Postitusi: 4
- Liitunud: 04 Aug 2014, 22:07
- Tsikkel: Suzuki GSX750F
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Tere,
Pakun enda oma, mis peaks vastama kõigile kriteeriumitele... -
http://www.auto24.ee/used/1942571
tervitades,
Martin
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Neist kõige mõistlikum valik oleks sinine Kawa.
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
gsxf on vägagi hea ratas. Soovitan soojalt! Mu naisel on 600ne, ise sõitsin täie hooaja sellega (töö-kodu, laev ja töömatkad). Väga mugav ja lihtne, nagu mopeed. Iste on hästi pehme ja maantee peal on suurepärane aerodünaamika
Cheers-
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Mul seisab kodus XJ 900 diversion jõude. 1998 a, yamu, originaal kohvrid ka küljes. Töökorras ja hooldatud.
Täiesti emotsioonitu igiliikur nii linnas kui ka maanteel. Nii üksi kui kaksi. Ääretult odava ülalpidamis kuluga. Peaaegu (tagatihvri õlimaht 200 ml. ) hooldevaba kardaani veoga.
Müügikuulutust ilmselt ülesse ei panegi. Las ta seisab nii öelda tagavara rattana( kui tuleb tahtmine asfaldi reisile minna) nii endale kui mõnele sugulasele, sõbrale.
Kui on huvi siis ps oleks edaspidiseks suhtluskanaliks.
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Nõela pakkumine on parim.
Ja mulle meeldiks, kui teemaalgataja ta tagavararatta ära võtaks, sest Murphy ütleb, et siis laguneb ta igapäevaratas palju kiiremini, mis kokkuvõttes tähendab minupoolset kahjurõõmu
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Mõned möödunud aasta pildid ka.
Vabandust, ei ole Yamu originaal kohvrid. Hoopiski H&B omad, suured.
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
See on ratas mis kestab. Ise otsides matkakat uurides maad tutavatelt soomlastelt ja lugedes saksa vastavat foorumit veendusin selles. Kuna on tegu vana tehnoloogiaga mootoriga, siis on see töötatud välja selleks, et kestab auto mineraalölidega( mootori juured ulatuvad 80-ndatesse ).
Matkaka puhul peab olema igas maailma nurgas vöimalik öli vahetada. Sakslaste väitel on mootori eluiga 300 tuhat kuni 500 tuhat ilma remondita( reegel, mitte erand ), mineraali kasutades, mootorattaöli kasutamine on puhas raiskamine. Seda kinnitas ka tuttav soome motomees, kes on rattaid 20 aastat remontinud.
Tagasilla kestvuse kohta on väidetud, et rootsi margiesindus oli vötnud lattu 1 tagasilla, kuid see pidavat seal siiani tolmu koguma, kellelgi pole lihtsalt vaja.
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Matkaka puhul peab olema igas maailma nurgas vöimalik öli vahetada. Sakslaste väitel on mootori eluiga 300 tuhat kuni 500 tuhat ilma remondita( reegel, mitte erand ), mineraali kasutades, mootorattaöli kasutamine on puhas raiskamine.
Selle väite puhul ma vaielda ei taha, aga oma ratastele pole kindlasti sisse valanud autoõli. Välja arvatud BMW boxerid kus on kuivsidur ning käimakast ja mootor on eraldi õlitusega. Diversioni puhul kus mootor, käigukast ja sidur on ühise õlikasutusega, siis ikkagi tehase soovitatud 4 taktilise õli. Kindlasti ei vala ma sinna täissünt ultraõlisid. Kas poolsünt või mineraal. Poogen, mingit vahet pole... peale hinnavahe. Nagu juba eelpool mainitud on tegemist vanakooli mootoriga ja pole eriti nõudlik.
Mäletan kui 12 aastat tagasi lasin Saksast tuua omale vana põlvkonna XJ 900 ja hiljem ostsin uuema Diveka, siis mootorid olid täpselt samad. Vist mootori kinnitused ja karpad ainult erinesid .
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Mineraalide eelis ongi see, et nad ei sisalda kergjooksu libesteid mis sidurile ei sobi. Samuti on öli molekul kordades låhem vörreldes såndi vöi poolsåndiga.
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
kas sünteetiline õli leiutati selleks,et idiootidelt rohkem raha välja petta.moto gp tsiklitesse võiks panna mineraal õli üheks võistluseks
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Teemaks oli XJ seeria pill.
Ärge ajage segi sportmootoreid ja igiliikureid. Need on kaks eri suunitlusega valdkonda, sportmootorites ei tule mineraal köneallagi!
Mineraal ei talu selliseid koormusi, mida vajavad körgelt forseeritult mootorid.
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Divekas on kõva, kulgemiseks. Eriti 900 -ne. Need 500-sed võrrid, mis viitasid, unusta ära. Korraliku diveka pakkumine olemas.
-
- Postitusi: 515
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 82 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Divekas igati mõnus ratas, eriti kahekesi kulgemiseks.
Küll pead arvestama, et ta on väga raske + igasugune vähegi pehmem pinnas on üsna kehva sõita.
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Ise valiks endale mingi turingu pilli vast vfr 800 http://www.auto24.ee/used/1955877.
Madalad ülalpidamised kulud saad, siis kui õpid ise motikaid remontima.
SV650 oleks vast kõige turvalisem valik, kui just lahjaks ei jää.
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
kahjuks diversion on mootorratta maailma ford sierra
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
426f kirjutas:kahjuks diversion on mootorratta maailma ford sierra
Sierra on väga hea auto, seega on selline võrdlus mu meelest tunnustus. Mul majapidamises Sierra täiesti olemas ja palju parema meelega sõidan sellega, kui teise, uuema autoga. Mõnikord on Sierraga ainult selline häda, et kuival asfaldil hakkab tagumine ots libisema.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Seeriast "iga ls kiidab oma v*u" - kui kangutamist veres poole, siis mina vaataks 600-900-kuubikuste matkaendurode poole. Saad mugava sõiduasendi, baigilistega võrreldes hulka parema manööverdusvõime, kõrgema istumise (numbrites on see üsna tühine, aga praktikas on ikka hulga parem vaateväli), enamate rataste puhul ka hea läbiproovitud ja vastupidava tehnika.
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
kahjuks diversion on mootorratta maailma ford sierra
Täpselt minu mõte. Ilusamini ei oskagi öelda. Ma oma esimese postis mainisin ka kohe, et "emotsioonitu ratas".
Minu silmis pole see mõte sugugi "kahjuks" pigem ikka "õnneks". Emotsioonide ja adreka püüdmiseks on absoluutselt teised rattad.
Oma sõpradele liigitan teda ka kui "motomaailma Sierra". Ja täpselt sobib garaasi nurka kolmandaks rattaks.
Teine pool kutsub mu Trans Alpi paraku traktoriks ja arvab, et "Sierraga" on Pärnu-Tallinn-Pärnu otsa tunduvalt inimlikum, mugavam ja kiirem kulgeda.
Paraku on tal õigus.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Ärge kividega kohe surnuks loopige, aga mina soovitaks selliste vajaduste ja soovide juures eelarvamused välja lülitada, julguse kokku võtta ja võimaluse korral mingi 300-650cc maxirolleri järgi proovida - võid avastada enda jaoks, et selline sõiduk on seda tüüpi tarbemasinaks üks ideaalsemaid.
Lisaks see asi ka, et neid väheseid, mis Eestis kohapeal olemas on ja omaniku poolt maha müüa soovitakse, saab tavaliselt umbes poole hinnaga kätte võrreldes euroopa keskmisega.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Kaherattalistega sõitjatel on alati eelarvamused. Ja ma ei pea siin seda üldse miinuseks. Need, kellel sõiduki suhtes eelarvamused puuduvad, võtavad tsikliga samast kütusekulu kategooriast riisiraketi. Mul üks tuttav selline on, kes siiralt tunnistas, et kui tsikli kütusekulu on isegi ainult 4l sajale, millise koguse joob tema Suzuki Alto, siis ta ei mõista, miks peaks tsikliga sõitma.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
XJR on päris sümpaatne selline linnaratas. Mõnus madal ja. Kaalu on tiba palju. Stiilne on kll muidu:
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Sorry teemavälise märkuse eest, aga kelle per*est see XJR-i müüja sellise hinna võtnud on?
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
reimps kirjutas:Sorry teemavälise märkuse eest, aga kelle per*est see XJR-i müüja sellise hinna võtnud on?
Mis sellel hinnal viga on? Kallis, odav? 4 XJRi on müüa sellise hinnaga.
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
15 aastat vana ratas 50 tuhande krooniga? Üle mõistuse kallis. Aga las olla, kui ostjaid on, siis edu neile
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
reimps kirjutas:15 aastat vana ratas 50 tuhande krooniga? Üle mõistuse kallis. Aga las olla, kui ostjaid on, siis edu neile
Re: Yamaha xjr1200 '98 "moodne cafekas" Välejaan
PostitusPostitas t2g » Kolmapäev Nov 05, 2014 22:21
mida te halate 16a vana 1500 eurose ratta puruks lõikamise pärast v? mees teab ise mis teeb ja kui meeldib cafekas siis
ps kui ma raha kokku saan ostan triumph thruxtoni ja saen pooleks
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
See see on, et kroonideks ei tasu endam midagi arvutada. Nii vaadata ostsin 20a vana BMW ratta 70k krooni eest.
Baaris maksad ühe koksi eest 150EEK ja ei tundu kuidagi kallis. 120EEK pole lõunasöögi eest ka palju maksta
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Teeme nüüd ikka BMW-l ja Yamahal vahet, eks? Üks on iPhone, teine Samsung. Üks hoiab hinda, teise hind langeb iga aasta vähemalt 10-15%.
Aga ma ei tahaks seda teemat risustada oma arvamusega jaapanlaste "hinnahoidmisest" versus BMW/itaallaste/HD-de hind ajas
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
reimps kirjutas:Teeme nüüd ikka BMW-l ja Yamahal vahet, eks? Üks on iPhone, teine Samsung. Üks hoiab hinda, teise hind langeb iga aasta vähemalt 10-15%.
Aga ma ei tahaks seda teemat risustada oma arvamusega jaapanlaste "hinnahoidmisest" versus BMW/itaallaste/HD-de hind ajas
Ei väga hea. Äkki ratta omanik loeb seda ka, kuna tahaksin vb endale seda ratast osta 2000 EUR on aus hind küll.
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Re: Mõistlike ülalpidamiskuludega ratast lihtsalt kulgemisek
Raki kirjutas:Ei väga hea. Äkki ratta omanik loeb seda ka, kuna tahaksin vb endale seda ratast osta
2000 EUR on aus hind küll.
On küll aus hind, üle 2 kilo ta väärt ei ole. (Vabandan nende ees, kes oma ratast rahaliselt rohkem hindavad, aga tõde ja õiglast hinda ei saa mitte varjata )
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.