1. leht 4-st

Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 18 Jaan 2015, 20:56
Postitas mosfet

Tere.

Panen igavusest mõned pildid üles rattast, mille peale ma oma aega kulutan jooksval talvel. Hiljem kirjutan veits pikemalt.

läinud suvi

Pilt

Pilt

Vahepeal natuke fotopoodlemist

Pilt

Ning täna on seis selline
(iste on ajutine televiisori kasti penoplastist välja lõigatud, õige iste tuleb pisut kõrgem, sama nagu fotopoetud pildil)

Pilt

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 23 Veebr 2015, 20:53
Postitas mosfet

Otsustasin, et jätan veljed ikka läikivad esialgu, et ei värvi mustaks. Järgmine nädalavahetus hakkan õiget istet valmistama.

Pilt

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 23 Veebr 2015, 22:14
Postitas Black

Ilus puhas joon. Paak saab mingi värvi ka või läheb niisama laki alla? Või on juba? Veljed näevad kroomiga tõesti paremad välja.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Veebr 2015, 06:12
Postitas mosfet
Black kirjutas:

Ilus puhas joon. Paak saab mingi värvi ka või läheb niisama laki alla? Või on juba?

Tänud. Pildil on paak juba lakitud. Lähenesin võimalikult ettevaatlikult. Värvi eemaldamisel ei mingit keemiat, eemaldasin kõik mehhaaniliselt, reguleeritud temperatuuri ja õhuniiskusega garaažis, et vältida igasuguse jama sattumist laki ja paagi vahele, mis hiljem võiksid lakki üles ajama hakata. Enne laki pealekandmist silikoonpesuga nii puhtaks, et valgele paberile ei jäänud mingit jälge enam :D. Loodan, et jääb pidama, kuna nendes tingimustes enam paremini ei oleks saanud teha. Õnneks kuna ratas on pisikese läbiõiduga, ning kuskil toatingimustes hoiustatud, siis on ka paak nii seest kui väljast täiesti roostevaba.

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Veebr 2015, 09:46
Postitas pühak

Jääb loota, et kõik on kena. :) Igal juhul saab pikapeale näha olema, kuidas rooste kuskile tekkima hakkab. Tavaliselt varjab värv selle ära ja olukord selgub alles siis, kui asi juba kobrutama hakkab.

Kunagi teismelisena sai jalgrattal raamitoru disaini mõttes osaliselt haljaks lükatud ja metallile mõeldud õlilakiga üle võõbatud. Eks ta veneaegsete vahenditega ja poisikese oskustega tehtud sai, seega kindlasti mitte nii hästi, kui Sinu tsikli paak. Rattaga sõitsin aasta ringi ja seisis ta mul teab kus, tihti isegi räästa all. Teostuse kvaliteedist ja kasutustingimustest tulenevalt oli kenasti näha, kuidas laki alla hakkas vaikselt rooste tekkima, esialgu mingid kõverad kriipsukesed, mis tasapisi arenesid väikeste ämblikuvõrkude moodi lärakateks.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Veebr 2015, 10:01
Postitas Tort

Tõeliselt ilus. Vaatasin veidi ja geniaalselt lihtne ehitada ka. Mis esipidurist sai/saab?


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Veebr 2015, 10:11
Postitas Black
mosfet kirjutas:

Õnneks kuna ratas on pisikese läbiõiduga, ning kuskil toatingimustes hoiustatud

Jäi silma jah, et väga hästi säilinud vanake. Kust pärit? Pikemat aega siin olnud või äsja kuskilt lõuna poolt toodud?


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Veebr 2015, 18:33
Postitas T.Tiho

Velgede osas väga hea valik värvimata jätta. 5+


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 24 Veebr 2015, 19:17
Postitas mosfet
Tort kirjutas:

Mis esipidurist sai/saab?

Heh, väike brain fart lihtsalt, paigaldan piduri enne selle aastast esimest testsõitu.

Black kirjutas:

Kust pärit? Pikemat aega siin olnud või äsja kuskilt lõuna poolt toodud?

Ma nüüd täit stoorit ei tea, kuid Saksamaalt ta pärit on, ning Eestis esimene omanik oli Andres Uibomäe. Teine omanik minu vend, ning alates eelmisest suvest on see Yamaha minu käes. 2015 saab ta üle pikkade seistud aastate jälle teele. Btw, see on ka minu esimene tsikkel, tahtsin tegelikult vanat pemmi osta, kuid see Yamaha põhimõtteliselt lihtsalt kukkus sülle mulle, mis ma ikka teha sain.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 09:03
Postitas riksx

Väga viis, kuid ma võtaksin kibe kiirelt selle "YATAHA" sildi paagilt. Mai tea see silt ei lähe mitte.... aga nohh tee nii nagu sulle meeldib.

mosfet kirjutas:

Otsustasin, et jätan veljed ikka läikivad esialgu, et ei värvi mustaks. Järgmine nädalavahetus hakkan õiget istet valmistama.

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 10:33
Postitas mosfet
riksx kirjutas:

Väga viis, kuid ma võtaksin kibe kiirelt selle "YATAHA" sildi paagilt. Mai tea see silt ei lähe mitte.... aga nohh tee nii nagu sulle meeldib.

Yamaha silti ei eemalda paari põhjusega, selle all on sildi jaoks plekist raam, mis näeb väga inetu välja, ning mind see silt ei häiri absoluutselt, pigem isegi meeldib, sest oma kulunud kuldset karva olemisega lisab ta natuke värvi sellele hallile ja mustale :)


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 11:52
Postitas Greger

Pole eriline Cafekate fänn aga see pill mule meeldib.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 12:23
Postitas riksx

Eks see ole maitse asi aga need raamid saad sealt maha lasta ning lohud täis keevitada.

mosfet kirjutas:

Yamaha silti ei eemalda paari põhjusega, selle all on sildi jaoks plekist raam, mis näeb väga inetu välja, ning mind see silt ei häiri absoluutselt, pigem isegi meeldib, sest oma kulunud kuldset karva olemisega lisab ta natuke värvi sellele hallile ja mustale :)


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 13:01
Postitas Tort

Ei kujuta küll ette, kuidas asi niimoodi täis keevitada, et samalaadne tulemus saada, millele vaid lakk selga lasta. Minu meelest kena paak ja embleem ei häiri.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 13:53
Postitas riksx

Roostevaba lihvitakse ja vajadusel poleeritakse nii, et sa ei saa midagi keevisest aru

Pilt

Tort kirjutas:

Ei kujuta küll ette, kuidas asi niimoodi täis keevitada, et samalaadne tulemus saada, millele vaid lakk selga lasta. Minu meelest kena paak ja embleem ei häiri.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 14:11
Postitas Tort

Ei raske raha eest kindlasti saab, aga ma oma garaazis küll sellist asja täis ei keevitaks ja pärast taolist suuremat pinda viisakalt poleerida ei suudaks.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 14:24
Postitas riksx

Kui garaazis on olemas keevitus, jupp roostevaba plekki ja tahtmist, siis lihvimine on kõige lihtsam osa.

Tort kirjutas:

Ei raske raha eest kindlasti saab, aga ma oma garaazis küll sellist asja täis ei keevitaks ja pärast taolist suuremat pinda viisakalt poleerida ei suudaks.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 14:33
Postitas Tort

Kui sina oled nii osavate kätega, et pärast jääb peegel, sama kumerusega ja mitte poorne, siis on hästi. Mina ei ole.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 18:06
Postitas Black

Las silt olla. Pole ju Hyosung, et häbenema peaks.

Ma vaatasin ka muide juba varem piltidelt, et huvitav, kas on mingit B&W või Sephia efekti kasutatud, et nii värvivaene välja näeb. :)


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 20:36
Postitas mosfet

Las sildi teema jääb jah, minujaoks mõttetult palju tööd, küllaltki ebaolulise asja jaoks.

Edasi räägiks käepidemete soojendustest. Kuna ma nii kui nii ehitan selle mootorratta juhtmestiku nullist üles, siis mõtlesin, et praegu on ka hea võimalus lisada käepidemete soojendused. Kui esialgu uurisin interneti sügavustest võimalikke variante, siis midagi sobivat ma küll ei leidnud. Kõik variandid olid küllaltki jubedad paksud jurakad, millest tulevad veel jurakamad kaablid välja, ja mitte ainult, täielik peletis sellejuures oli veel see, et karburaatorit opereeriva käepideme kaablid liikusid edasi-tagasi koos käepidemega. Kuna ma üritan teha visuaalselt võimalikult minimalistlikut mootoratast, siis igasugused tolknevad lisakaablid olid kohe algusest peale nono.

Olles juba vaikselt arvestanud asjaoluga, et soojendused ilmselt jäävadki lisamata, sattusin ma juhuslikult ühele kodulehele, mis pakkus võimalikku lahendust - lenksusisene soojendus. Keda huvitab, siis heatdemon.com. Kit näeb välja selline:

Pilt

Ma alguses olin kahevahel kas osta või mitte, kuna ma hakkasin kahtlema, kas see soojus ikka jõuab korralikult läbi metall leksu, rutska plastiku, ning veel ka kummist käepideme minu käeni, või paneb kohe mööda metall lenksu minema. Ega see hind oli ka päris krõbe kogu süsteemi eest, selleks et lihtsalt eksperimenteerida. Peale natukest mõtlemist ja otsimist leidsin, et samale kit-ile pakutakse ka varuosi, so to speak. Paljad kütteelemendid olid juba täitsa mõistliku hinnaga, ning kuna elektroonika ei ole võõras mulle, siis tegin otsuse ära, et ostan kütteelemendid, ning ehitan reguleeritava toite ise. Saabudes:

Pilt

Soojenduste elektritoitest, ning sellega kaasnevast probleemist ning lahendusest ma räägin kunagi hiljem.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 25 Veebr 2015, 21:01
Postitas sigaelmar

Näh :( just läks huvitavaks.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 09:56
Postitas mosfet

Tere jälle. Vahepeal on nii palju toimunud, et viisin ratta Tallinnasse Skymotosse Neeme juurde karburaatorite reguleerimisse. Peale värske kütuse sisse valamist käib nagu Antsu viiul :).

Pilt

Nüüd aga küsimus inimestele. Kus oleks võimalik Tallinnas leida meistimeest, kes teeb kickstarteri vända ringi, kuna probleem on järgmine:

Pilt

Kas seda on võimalik nii modifitseerida, et lõigata vänt alumisest "kurvist" pooleks ja tuua teda välja poole nii hea mitu cm, ning siis tühimikku midagi vahele keevitada?

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 11:35
Postitas eerikkarts

Kas lihtsam ei oleks võlli pikendada kus käimalöömis vänt on või jääb kole?


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 11:44
Postitas argo_1974

Käivitusvända ringitegemisest pole mingit kasu, sest sissepööratud asendis ei mahuks vänt enam mootorikaane sidurikumeruse taha ära.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 11:44
Postitas mosfet

Sedasi ei soovi, kuna ma tahan peale käima löömist vända kokku klappida vastu mootorratast.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 11:51
Postitas mosfet
argo_1974 kirjutas:

Käivitusvända ringitegemisest pole mingit kasu, sest sissepööratud asendis ei mahuks vänt enam mootorikaane sidurikumeruse taha ära.

Aga ma saan kokku klapitud vända jätta natukene tahapoole kaldu, et nurk mootori kumerusest mööda tuleks, ei? Raami küljes on vanast varususest üks hea metall aas, kuhu külge ma saan kokku klapitud vända siduda mingi viisaka rihmaga. Ma tean, et ei see ei ole mugav lahendus, aga see ei olegi mingi mugav tibi mootorratas.

Või peab vänt olema ilmtingimata oma neutraalasendis mootoritöötamise ajal?


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 13:09
Postitas mosfet

Eh kiire meelemuutus siis ka vahepeal, otsustasin, et lükkan selle probleemi tulevikku, ning kevadel sõidan originaal jalaraudadega. Tsikkli valmis saamiseks on veel nii palju töid teha ennem hooaja alustamist, et ma lihtsalt ei viitsi/pole aega selle kickstarteri vändaga jamada praegu.

Pilt


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 15:13
Postitas Jalamees

Mis rehve oled kasutanud nii ees kui taga?


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 15:21
Postitas argo_1974

Nii kuuepoolesel kui seitsmepoolesel (TX750) on käivitusmehhanism ja vänt samad. Käivitusvända võll peab saama vedru toimel täielikult lähteasendisse tagasi liikuda, muidu jääb käivitusvända võllil olev käivitushammasratas mootori töötamisel kaasa jooksma. Üks lahendus oleks ringitehtud käivitusvänta nuutidel niipalju ringi tõsta, et ta ära mahuks, aga käivitusmehhanismil on alguses küllaltki suur tühikäik, mistõttu kaldun arvama, et pärast ei jää käimalöömiseks enam piisavalt töökäiku alles.

Lisaks peaksid mõtlema käivitusvända käigu piiramisele alumises lõppasendis. Näiteks seitsmepoolesel on piirajaks jalaraud, mis ei lase käivitusvänta käimalöömisel nii kaugele alla/ette, et vända nuuditud kinnitusdetail (kick crank boss) EI puutuks vastu sidurikaant.


Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Postitatud: 12 Mär 2015, 19:22
Postitas mosfet
argo_1974 kirjutas:

...

Tänu info eest Argo, see nuudi võrra edasi tõstmine on hea mõte.

OldHorseNewTricks kirjutas:

Mis rehve oled kasutanud nii ees kui taga?

Hetkel on all Avon Speedmaster MkII ja Firestone Champion Deluxe.