1. leht 4-st

telefoni kõne sõidu ajal...

Postitatud: 01 Juul 2005, 10:09
Postitas fastMF
Sidevahenditest igasugustest räägitud siin, tsikkel to tsikkel ühendusega enamuses. Kuidas ikkagi telefoniga sõiduajal rääkida. Tean, et pole eriti ohutu tegevus liikluses, kuid vahest paar sõna tähtsad. Handfree'ga vist ei mängi välja ja tavaliselt ei kuule/ei tunne sõiduajal ka telefoni taskus. Või on mingid spets handfreed. Mida kasutate, eriti need kes linnas liiguvad palju seoses tööga.

praegu jään seisma ja tsekkan kas on mõni kõne tulnud, ei ole eriline mugavus. 21 sajand ikkagi

tänud

Postitatud: 01 Juul 2005, 10:23
Postitas AndrusFJR
Starcom-il ja Autocom-il (ilmselt ka teistel) sidesüsteemidel mopsiliides igatahes olemas. Ühendad mopsi süsteemiga ja räägid läbi kiivris asetsevate klappide-mikri. See aga eeldab muidugi suht kalli sidesüsteemi tsiklile paigaldamist. Odavamate variantide kohta ei oska kommenteerida.

Postitatud: 01 Juul 2005, 10:46
Postitas Jack
Kuulda oli, et järgmisel kevadel pidi Shuberti Concept müügile tulema, kus sisseehitatud bluetooth ühendus. Sellega ei tohiks mobiili kasutamine eriline probleem olla :wink: Jääb ainult ohutuse küsimus.

Postitatud: 01 Juul 2005, 10:48
Postitas Laisaar
Jack kirjutas:
Kuulda oli, et järgmisel kevadel pidi Shuberti Concept müügile tulema, kus sisseehitatud bluetooth ühendus. Sellega ei tohiks mobiili kasutamine eriline probleem olla :wink: Jääb ainult ohutuse küsimus.
kas see juba müügil pole?


motopaks

Postitatud: 01 Juul 2005, 11:10
Postitas Martin
On ka palju odavam lahendus, mis minul väga hästi töötab. (seda küll ainult linnavahel).
Nimelt, kui telefon taskus helisema (vibreerima) hakkab, võtad ta rahulikult taskust välja ja paned kiivri vahele....ise saad rahulikult edasi sõita ja samal ajal telefoniga rääkida:-)
Eeldab muidugi seda, et kõrva ja kiivri vahel on piisuke ruumi telefoni jaoks.....
Rahvas muidugi vaatab vahest imelikult, kui omaette valgusfoori taga seistes jutustad, aga see on puhtalt nende probleem!

Postitatud: 01 Juul 2005, 11:10
Postitas petz
ˇMa ise kasutan vahel Nokia handsfreed, sellist millel topid pisikese kuulari kõrva sisse ja mikri suu lähedale kiivri alla.Väiksematel kiirustel saab suht normaalselt asjad aetud,suuremal kiirusel hakkab tänu odavale kiivrile tuule kohin kuuldavust segama. .Loomulikult saab sõidu ajal ainult kõnedele vastata.

Postitatud: 01 Juul 2005, 12:18
Postitas randel
ma kasutan siiani tavalist nokia juhtmega handsfreed. Kuuldavusega linnas probleeme pole, maanteel kannatab ca 90km/h ka veel rääkida.
Aga eks palju sõltub ka tsiklist-kiivrist (loe: tuulemürast). Et ise välja helistada oleks abiks mingi telefonihoidja kuskil armatuurlaua ligiduses.

Postitatud: 01 Juul 2005, 12:25
Postitas vip666
samuti, tavalise handsfree kasutaja, kuna pidevalt tarvitan kahte nr ja kahte tel, siis paratamatult jah üks on teisele suunatud, kuna ei ole 2 paari kõrvu kahjuks.

Postitatud: 01 Juul 2005, 12:32
Postitas Soultrain
No kursis pole küll sellega, mis telefone kasutate, aga kas häälvalmise option ei oleks kuidagi abiks?

Postitatud: 01 Juul 2005, 12:51
Postitas petz
Hetkel kõnelen 6100 Nokiaga, aga sõidu ajal eriti häälvalimisse ei usu.Omal see võimalus puudub,ei saa proovida.

Postitatud: 01 Juul 2005, 13:12
Postitas kris.
Minul Autocom ja Nokia 3510 - ainus uuema aja telefon millel nii suured nupud et saab sõidu ajal numbreid valida. Telefon ise on lenksu küljes, spetsiaalses veekindlas hoidikus (2004 oli Louises müügil, enam mitte). Esimene osa on pehme nii et saab klahve vajutada. Kuuldavus surepärane, ka >110km/h. Aga kogu kupatus suure ja kõrge klaasi taga kah ...
Plaanisin talvel ise kiivrisse mingi bluetooth süsteemi aretada aga mõte sellest et aeg-ajalt on vaja kiivrit laadida (sic!) tõrjus selle plaani kõrvale :lol:.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 01 Juul 2005, 19:46
Postitas Piipz
Tegelikult on see Schuberth Bluesonic süsteem, mida võib vast eraldigi osta, et teistesse kiivritesse panna. Ise oleks küll megahuvitatud sellisest süsteemist

Postitatud: 01 Juul 2005, 20:12
Postitas puhh
Minu intercomil vastav sisestus olemas, ainult, et ei ühti nokia telefoniga, seega tuleb lihtsalt soetada vastav vahelüli. Iseenesest peaks võimaldama rääkida ilusti. Juhul kui teen sõidupausi,lülitan telefonikõne peale kõlari sisse ja topin mobla nina alla. Sõiduajal eiran kõiki kõnesid isegi kui kuulen või tunnen neid (vaja nüüd sõit mingi telefonikõne peale ära rikkuda :evil: :oops: :D )
Ja muideks kui telefon mahub kiivri ja kõrva vahele, ei ole tost kiivrist vist küll suur tolku, kuna vaba ruumi maa ja ilm. :D :D :D irw

Postitatud: 01 Juul 2005, 21:04
Postitas silversky
Tegelikult on olemas ka selline asi (Motorola HS830 Helmet Headset): http://www.motorola.com/motoinfo/produc ... 75,00.html

Endal sellega kogemused puuduvad aga kui keegi on asjaga kokku puutunud või kavatseb soetada, kuulaks küll huviga :wink:
Hinnaks on netipoodides ca $100.

Igasuguse bluetoothi puuduseks on muidugi see, et kiivri või vähemalt mingi eemaldatava vidina laadimine on vajalik.

Postitatud: 24 Juul 2005, 00:03
Postitas Motomart
Endal Sony-Ericsson ja tavaline odav juhtmega HF. Välja helistamiseks kasutan häälvalimist. Mikrofoni küljes on nupp ja hoides seda 1-2 sekundit all kostub piiks peale mida tuleb siis nimi öelda. Kõne ajal katkestab sama nupp kõne. Sisse helistades kuulen läbi kuulari kõrvas nime, mis on salvestatud häälvalimiseks ja jällegi nupule vajutades vastan kõnele. Saab loomulikult seadistada ka automaatse vastamise, aga selle järgi pole veel vajadust olnud. Kuna töö väga liikuv, siis kasutan HF praktiliselt kogu aeg. Telefon ripub paelaga kaelas ja HF juhe on tehud nii palju lühemaks, et ulatub väikse varuga telefonini. Ise kuulen paremini kui telefoni kuulariga ja keegi ei ole kurtnud, et mind ei kuule. Kaherattalisega sõites ei ole seda küll katsetanud, aga usun, et peaks selle raha eest (~100kr) päris hea olema.

Olen katsetanud ka Nokia Bluetooth HF`d, aga kuuldavus oli sellel vilets ja ühe päevaga ei suutnud ära ka harjuda sellega ümber kõrva.

PS uuemate telfonide häälvalimine ei ole niisama mänguasi, vaid on täiesti normaalselt kasutatav ja võimaldab lisaks numbri valimisele ka muid käsklusi telfonile anda.

Postitatud: 24 Juul 2005, 01:38
Postitas slinki
Nägin K-arvutisalngis ühepoolset kõrvaklappi koos mikiga. Hinda kahjuks ei mäeleta aga sellisega saab rääkida ka kõige suurema tullega. Lisa otsikut kasutades, saab seda ühendada paljude telefonifega. Endal oli selle tavaline väikene pulk otsik.

Postitatud: 24 Aug 2005, 10:11
Postitas oliver
Endal ka tavaline Nokia HF.Sellega saab saab rääkida küll ainult kui kiirused <90 km/h.Ma kasutan sellepärast kuna sellega saab raadiot ka kuulata.

Postitatud: 24 Aug 2005, 10:34
Postitas henry
Mul sama süsteem kui Motomardil

Automaatse vastuvõtmise ma rattal olles võtan maha
vahest on juhtund, et suuremal kiirusel sõites ei pane tähelegi kui keegi helistanud ja kõne on vastuvõetud
Kui keegi halootab siis jagad matsu välja.

Mu eerikoupojal on see halb omadus, et HF'st tuleb siseneva kõne puhul vaid üks piiks. Telefon ise väriseb ja laulab küll.
Selle piiksu peab ära jagama ja siis HF nuppu vajutama ja saab rääkida küll.

Mikkri olen tavaliselt suhteliselt kõri lähedale pannud (tekib kõrimikrofoni effekt). Vajadusel ja võimalusel siis ka käega teda tuule eest varjand.

No ja kui mõni kõne jääbki vastamata siis ei ole veel midagi katastrofaalset

Henry

Postitatud: 24 Aug 2005, 12:58
Postitas onu Reemus
Mul kiivrisse lihtsalt kõrvaklapid pandud ja ühendatud mp3 mängijaga.
Ükski telefonikõne pole nii pakiline,et seda peaks sõiduajal tegema.Ega asjata pole osades maades liikluseeskirjas keelatud sõidu ajal telefoniga rääkimine.On inimesi ,kes suudavad normaalselt mitut asja korraga teha ja ka selliseid,kes seda teps mitte ei suuda,näiteks tänaval käia ja nätsu närida :cry: .Eesti piires liikudes suurt ule 1,5 tunni jutti nagunii ei sõida ja selle aja kannatab asi edasi lükata.Ilmselt peaks aga järgmiseks aastaks raadiosaatja peale kompunnima,kui pikemaks reisiks läheb.[/img]

Postitatud: 24 Aug 2005, 14:03
Postitas kris.
onu Reemus kirjutas:
Ega asjata pole osades maades liikluseeskirjas keelatud sõidu ajal telefoniga rääkimine.
Pigem ikka nii et telefoni käes hoidmine keelatud, käed-vabad rezhiimis tee mis tahad.

terv
kris@lobiseb sõidu ajal pidevalt ;-)
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 24 Aug 2005, 14:20
Postitas onu Reemus
Tegemist jah aastatetaguse infoga juudiriigist,kus poliis võis hea tahtmise juures teha trahvi leides telefoni käeulatuses autost.
Aga iga tegevus,mida sa lisaks liiklemisele pead tegema suurendab
ohtu liikluses,vahet pole kas politsei näeb või mitte.Arvestades Tln. liiklust
tuleb tegeleda 100% ainult ellujäämisega

Postitatud: 24 Aug 2005, 14:25
Postitas kris.
Nagu sellest "juudiriigis" toimunust mäletame, siis oli lubatud sõidu ajal telefoni antenniga kõrva urgitseda :twisted: .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 23 Juul 2007, 10:58
Postitas ridariass
Tõstaks vana teemat veidi.
Kuna endal on kohati eluliselt tähtis olla telefoni teel kättesaadav, aga ilmad ilusad õues siis otsin ka, millist varianti kasutada.
Proovisin tavalist juhtmega hands-free, muidu kõik ilus, saab rääkida jne... aga kiiver surub klapid nii kõvasti vastu kõrva, et kui peast ära hakkan teda võtma, siis selline tunne, et rebib kõrvad ka kaasa, millega kaasneb meeletu valu. Kas selle vastu on mingit rohtu või pean ennast harjutama lihtsalt?

Postitatud: 23 Juul 2007, 11:06
Postitas mufista
Mul oli kunagi üks punane kiiver kasutusel, mille kohta keegi kunagi ütles, et see on nii kole kiiver, et ta istub selle puruks, aga millel lõua juures/alt oli kangaga nagu "kinni" tõmmatud.
Igatahes kukutasin oma telefoni alati sinna. Seega oli telefon täpselt suu juures ja kui lõugama pistis, siis kuulsin seda. Kui aga oli vaja rääkida ja teadsin, et on pikem jutt, siis helistasin tagasi, panin "kõlari" reziimile, kukutasin telefoni jälle visiiri vahelt kiivri sisse ja jätkasin teekonda.
Maanteel seda praktiseerida ei saanud, sest siis läks mühin liiga valjuks ja ei kuulnud midagi. Linnas aga toimis asi suurepäraselt.

:wink:

Postitatud: 23 Juul 2007, 11:11
Postitas Laisaar
mul selline lahendus. Ostsin selle nokia HF'i mis ümber kõrva käib ja millel mikker kohe küljes ja installisin selle kiivrisse.
Pilt

Siis ei ole seda elu-valusat kõrvaväänamist kiivri pähepanemisel ja ära võtmisel.
Mingi 110'e pealt sai veel ilusti rääkida.


motokas

Postitatud: 23 Juul 2007, 11:25
Postitas kris.
Mugav on siis kui süsteem on kiivrisse paigaldatud. Kas siis mingi eraldi kuulariga asi või Motoka variant. Kõrva topitavad värgid, eriti veel kinnise kiivri puhul on alati "pain in the ear" :( .

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 23 Juul 2007, 12:02
Postitas RKsilver
Endal Telefoniks Sony eerikupoeg W300I

sõiduajal kuulan vaikselt muusikat, kõne ajal tuleb teine lugu muidugi mille tunnen kohe ära ning siis väike klõps HF nupu peal ja juba räägingi inimesega ..

1 klõps veel ja kõne lõppeb ja muusika mängib jälle :)

Postitatud: 23 Juul 2007, 12:12
Postitas april15
siiani kui istusin tagumisel kohal sadulas, kasutasin ka alati seda sony walkmani pleieri kuulamise varianti. aga juhi kohal ei söenda seda teha. et nii palju kui vähegi kiivrisse kostab peaks ikka ju kuulatama :roll: mis ümber toimub, ei piisa ainult peeglist ja üle õla vaatmisest.

Postitatud: 24 Juul 2007, 08:55
Postitas Bean
Nägin sõbra rattal edevat süsteemi kus oli olid ühendatud telefon, GPS ja bluetooth ühendus kiivrisse. Kui kõne tuleb sisse, siis näed GPS ekraanilt ära kes helistab ja vajadusel saad ise otse GPS ekraanile toksides telefoninumbrit valida. Vist isegi MP3-sid sai sealtkaudu endale kõrva lasta :wink: Tundus väga praktiline ja kadedust-tekitavalt mõnus..

Postitatud: 24 Juul 2007, 09:09
Postitas kris.
Bean kirjutas:
Nägin sõbra rattal edevat süsteemi kus oli olid ühendatud telefon, GPS ja bluetooth ühendus kiivrisse. Kui kõne tuleb sisse, siis näed GPS ekraanilt ära kes helistab ja vajadusel saad ise otse GPS ekraanile toksides telefoninumbrit valida. Vist isegi MP3-sid sai sealtkaudu endale kõrva lasta :wink: Tundus väga praktiline ja kadedust-tekitavalt mõnus..
Garmin Zümo 550 ...

terv
kris.
XVZ-13 TF - big Blue Light