1982 Jupiter 4 taastamine
Tervist,
Otsustasin postitada selle teema eelkõige sellepärast, et saada hüva nõu ning tagasisidet teie kogemustest. Sai siis tehtud äsja A-kat load ning kuna riiulisse neid seisma ei teinud, siis tundus loomulik, et peaks soetama ka sobiva sõiduriista. Isa soovitusel, hakkasin järjest rohkem mõtlema, sellele, et taastada kunagine sõoduriist, mis viimased 13 aastat kuuriall seisnud maal: Jupiter 4 K(külgkorviga). Esimese aasta rattaks usun, et võiks sobida küll, maitse asi. Usun, et kui kerge retrohõng on küljes, siis on sõidurõõmu küll
Pikalt mõelda ei saanudki, kui juba augusti lõpupäevadel sai ratas kuurialt välja lükatud ning puhastus tehtud (karbuss, paak, õhufilter, uus õli sisse), sees oli hea tunne, et saab nagu asjast asja ka. Kuna ma elektriga väga sinapeal ei ole, siis tuli hea sõber teisel päeval appi ning aitas kontaktide vahele sädeme leida, sealt edasi paari viperusega saime ratta kenasti käima. "Kenasti" all pean silmas seda, et käis küll, aga ilmselgelt oli karbussiga ja teab mis millega veel probleeme, aga fakt oli see, et mootor käis ja sellest piisas, et asjaga initsiatiivikamalt edasi tegeleda.
Plaanis on võtta ratas osadeks ning kõik,mis vajab asendamist asendada, jupid, aga mis saab taastada ja omal jõul korda teha, teeks pigem ise. Sest asja mõte on soodsalt aga nii korralikult kui võimalik.
Hetkeseisukorrast: võetud juppideks, st mootor maha, ülejäänud raam, rattad, iste jne osadeks. Detailid, mis vajasid liivapritsi on viidud pritsi ning krunti + pulbervärvimisse. Liivapritsi + krunti +pulbervärvimisse läksid: raam, seisuhark, kiige, paak, porilauad, veljed, küljekarbid. Põhivärvina läikiv must ning detailid sinakad. Esilagu oli plaanis kasutada oranžikat värvitooni, kuid tuli välja, et see konkreetne toon on keelatud juba paar aastat kuna mürgine ning keegi enam seda kokku ei sega. Nii, et jäi sinakas, heledama poolne läikega.
Detailide ettevalmistamisel oli kõige keerukam protsess vanade mutrite ja poltide lahtivõtmine, sest tihtipeale oli rooste teinud oma töö ning ka WD-40 ei olnud abiks. Siinkohal sai lõhutud nii mõnegi tööriista. Kõik mis vajas sirgeks koputamist (1 küljekrp ja esiamordi plekist ülemine ümbris kuhu tuli kinnitub) sai tehtud nii hästi kui oskasin, eks ole näha, kuidas tulemus jääb. Saladuskatte all võin öelda, et sain krunditud detaile näha ning tundusid super, aga kui läikiv värv peale saab, siis võib hoopis teine lugu olla, nii et eks me näeme juba reedel.
Erilise tähelepanu pööraks ka kodarate eemaldamisele, veljed tundusid ise suht sirged ning ilma suuremate deformatsioonideta, samas ei leidnud sellist päris korralikku kodaravõtit, teab mis hullult ei otsinud ka. Igatahes kasutasin 7 suurusega lehtvõtit ning roostesurma, mis tegi oma töö väga edukalt. kodarad ise vajaksid kindlasti mingi vahendiga puhastamist ning seejärel äkki ülevärvimist. Ise arvan, et kui teha puhastus ning pärast jätta niisama, siis kipub rooste minema? Kodarate seisukord oli väga hea ning kui väga vaja, siis on olemas ka külgkorvi all olev velg. PS külgkorvi taastada esialgu ei planeeri, võibolla tulevikus uue projektina.
Raam ise küllaltki heas seiukorras, natukene pindmist roostet esines, mingit erilist lisatööd ei vajanud, läks liivapritsi+krunt+pulbervärv. Raami puhul sõber täheldas, et üks külg on 1-1,5 cm madalamal kui teine, aga see vist vene rataste puhul okei, et nii kokku keevitatud??
Asju, millest kirjutada on palju palju ning proovin jagada järgemööda, mis kuidas teinud olen ning, kui keegi oskab soovitada kuidas oleks parem, siis ootan väga väga hea meelega infot.
Suurem töö on veel ees ning proovin siin kirja panna nii palju kui võimalk + pildimaterjal.
R.