1. leht 1-st
K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 13:00
Postitas Maaks
Kuidas oleks õige õlitaset kontrollida, kas (kesk)hargil seisval või ratastel oleval rattal?
Ja (rajult)kiirendades lööb (FZS600) vahel hetkeks õlitule põlema (rohkem nagu vilksatus), see vist viitab madalale tasemele?
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 13:12
Postitas voyager
Ratastel oleks ilmselt kõige peenem mõõtmine.
Samas õlitaseme aken või õlivarras on reeglina külje peal ning keskhark ei tõsta ehk tagaratast nii palju maast lahti, et see väga oluliselt mõjutaks.
Kontrolli tase nii ära, et mõlemad rattad maas ja kui see kahe normi vahel on, võib kahtlustada ka õlipumpa või on tegemist liiga vedela õliga (ainult spekuleerin).
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 13:42
Postitas davidsoniharald
Kontrolli ratastel seistes. Tsiklitel on enamasti tasemeandur ja näiteks V-Maxil on see karteri ees otsas, samal ajal kui õlivõtja on tagumises otsas. Rajumalt rebides hakkab ka vahel vilkuma. Uuri, kas sinu rattal võib äkki sarnane omapära olla.
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 13:49
Postitas Vadi
Kuskilt tekkinud arusaam, et õli taset kontrollitakse vastavalt tootja juhistele.
(on erinevaid nõudeid - a'la keskhargil, 10 minutit pärast seisma jätmist, või ka 30 sek tühikäigul töötamist ja ratastel seistes jne ...)
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 14:53
Postitas Maaks
Vadi kirjutas:Kuskilt tekkinud arusaam, et õli taset kontrollitakse vastavalt tootja juhistele.
(on erinevaid nõudeid - a'la keskhargil, 10 minutit pärast seisma jätmist, või ka 30 sek tühikäigul töötamist ja ratastel seistes jne ...)
Otsisin tootja juhise kah välja. Seal öeldud et ratas peaks paiknema tasasel pinnal ja pärast tühikäigul tiksumist ja mootori seiskamist peaks ootama "few minutes". Aga eks ma teen loomkatse ja võrdlen palju tase üldse muutub hargil vs ratastel. Äkki mõtlen üle 
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 15:07
Postitas mx77
Loogiliselt mõeldes peaks see ratas ikka ise kuidagi püsti püsima.
Ei usu et tehas planeerib õlitaseme kontrolli sedasi, et alati pead palkama kellegi teise ratast püsti hoidma.
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 19:01
Postitas tarmoel
Ratastel, millel ainult külgjalg, soovitab manuaal kasutada just nimelt ratta püsti hoidmiseks teise tegelase abi. Keskhargiga ratastel kästakse õlitaseme mõõtmiseks panna ratas keskhargile. Mõõtmistulemusel ilmselt märgatavat vahet ei ole.
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 22 Aug 2014, 19:44
Postitas cossie
Hoia ratast lenksuotsast püsti (loodis) ja kükitades vaata aknasse. Ma olen juba aastaid üksi hakkama saanud
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 24 Aug 2014, 09:32
Postitas Maaks
Loomkatsed läbi viidud ja tulemuseks - mitte mingit vahet pole aru saada, kas mõõta hargil või ratastel. OK mõõtevahenditeks olid silm ja taskulamp, võib olla pliiatsiga klaasile jooni tõmmates oleks tulemus erinev olnud (erinevus minu rattal mitte rohkem kui mm), aga mul sellist täpsust vaja ei olnud.
Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 24 Aug 2014, 12:24
Postitas Romka
Mainiks, et õlitaseme kontroll masinatel, millel on õlivarras keermega õlipunni küljes, käib mitte punni uuesti sisse keerates, vaid puhastatud varras korraks augu servale pistes.

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel
Postitatud: 24 Aug 2014, 19:29
Postitas VahurLE
Romka: kirjutas:Mainiks, et õlitaseme kontroll masinatel, millel on õlivarras keermega õlipunni küljes, käib mitte punni uuesti sisse keerates, vaid puhastatud varras korraks augu servale pistes.

Eri ratastel erinevalt.