Waze
Tere,
Waze kasutajad Võru-, Põlva- ja Valgamaal?
Tere,
Waze kasutajad Võru-, Põlva- ja Valgamaal?
Ise kasutan Tallinnas seda, töötab päris hästi, vahel paneb pange.
Aga kusagil metsavahel olles ei leia koduteed.
Windows telefonil on ka oma navi, kahepeale saab hakkama.
Millegipärast ei saa Waze motikaga kasutada kui telefon taskus on. Nimelt, kui panen ekraani "lukku", siis mingi aeg Waze lülitab ennast välja.
Taskus ei tahaks ekraani põletada, kuna röövib akut ja niheledes võib seal krt teab mida toimetada. Seega motikaga kasutu.
Mul kah vahetevahel see taskus.
See probleem on tõesti, et kui ekraan mustaks lasta, siis töötab umbes 5 minutit, edasi sulgeb ennast.
Kusagilt jäi kõrvu see, et ei taheta seda muuta kah; muidu tuled autost välja, telefon tasku ja jalutad edasi- Waze aga täheldab eriti aeglast liikumist ning hakkab ummikuid raporteerima :/
On saanud ekraani heledus võimalikult maha võtta ning sedasi proovida akut säästa. Sellegipoolest tarbib voolu suht korralikult ning ka telefon ise läheb suht soojaks (selliste ilmadega küll ei saa väga aru:D). Peaksin aretama kuhugi telefoni laadija- kas mingi hoidik lenksule või istme alla midagi.
Soovitab vahetevahel mingeid eriti imelikke teid- no kui kõige otsem tee läheb täiesti otse, siis tädi karjub suvalises ristmikus kõrva, et 'turn left/right'- ehk soovitab keerata kuhugi maeitea kuhu, et mingi ring sisse teha... Seadetes oli 'prefer munching' (ehk siis et kui läheduses on uued teed, mis keegi kaardile lisanud, siis juhatab sind neid pidi- sinu GPS järgi kontrollib, kas kaart on ka õige) aga vat ei leia üles enam, äkki mul see sisse lülitatud seal.
Aga ei, muidu on asjalik, kaardid vast kõige täpsemad ja ajakohasemad, kuna kasutajad ise ju saavad kõike muuta ning süsteem ka ise otsib kaardil vigu vastavalt sellele, kuidas kasutajad sõidavad.
sõitsin ise 150km alles hiljaagi waze juhtimisel, ainult tädi häälkõnede peale, ekraani kinnilõlitades programm ära ei kustunud. Kas panite waze "alla"? kui nii, siis võib jah imelikult liikuda, aga kui niisama power nupust välja lülida, siis häälkäsklused ütlsid kül õigesti, tunni pooleteise jooksul
Oleneb ka telefonist ja kasutatavast OS-ist. Android kipub kõik 'taustal' olevad asjad kinni panema, seda juhul, kui programm ise ei käse end jooksmas hoida. Aga Waze on olemas ka Windows Phone-l ja iOS-il. Need käituvad kõik veidi erinevalt, operatsioonisüsteemi iseärasused.
Androidil ajas närvi näiteks MSN kunagi (Mercury Messenger)- kui panid taustale, siis varsti kadus ära. Samas, Skypega olid ka siis online, kui endal polnud asjast aimugi.
Nii et.. Go, figure:D
iOS il saab ka taustale jooksma panna vaadake seaded üle
Siin ka natuke waze juttu, kommentaarid ka huvitavad.
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Tehni ... +Waze.aspx
Mul toimis taustal Anroidiga ja hetkel toimib taustal ka iOSiga.
Väga tänuväärne app ja ise olen igapäevane kasutaja Navigeerminie jätab küll aegajalt soovida, aga liiklusinfo uueneb väga kiiresti ja on enamasti adekvaatne.
Tänud vastukaja eest. Videorulli link eriti abiks
Vahel näitab, et nagu oleks keegi Waze kasutaja teepeal, aga tegelikult ei ole. Miks ta nii näitab? Paneb lihtsalt villast?
Tegelikult ikkagi on kasutaja tee peal. Lihtsalt teisele kasutajale saadekse see info hilinemisega. Maanteel sõites on täitsa äge vaadata kuidas jõuad kellegile järgi ja see kasutaja tekib siis mitu KM ette poole.
Kasutan ka igapäevaselt Waze'i. Navi puhul vähem, sest harva on tundmatuid sihtkohti. Samuti satub ta segadusse optimaalseima trassi leidmisel, kui paned kusagilt mööda ja peab ümber arvutama. Liiklusinfo on ikka parim ja peab olema ka silma all. Nt. vastassuunas märgitud politseist ta kõnes ei teavita, näha vaid ekraanilt jne.
Tsiklilkasutan lenksule kinnitatud vana nutitelefoni, mis näitab liikluses toimuvat. Teine telefon taskus on tehtud hotspotiks ja annab üle wifi infot. Probleem on EMT-s, sest endiselt ei toeta nad kõnet ja andmesidet samaaegselt. Elik kõne ajal uut liiklusinfot peale ei tule.
Tõmbasin endale ka täna selle ja proovisin ka kohe navigeerida.Peterburi teelt Ehitajte teele andis minul küll sõidu ajaks kõvasti pikema aja kui reaalselt.Algul pakkus saabumiseks 13.48 ja siis hiljem majaka tänava kandis olles 13.52,kuid kohale jõudsin ma 13.37.Lihtsamat trassi kui see annab ikkka leida.Pöördeid praktiliselt pole.Erinevalt Garminist on seal ka uus Järvevana tee ka peal.Huvitav oli ka liiklusinfot vaadata ehk mis mujal linnas toimub.Ilmselt mugav vidin nö tee abiliseks,aga navigeerimine pole vist selle asja tugevaim külg.
XL1000 kirjutas:Tõmbasin endale ka täna selle ja proovisin ka kohe navigeerida.Peterburi teelt Ehitajte teele andis minul küll sõidu ajaks kõvasti pikema aja kui reaalselt.Algul pakkus saabumiseks 13.48 ja siis hiljem majaka tänava kandis olles 13.52,kuid kohale jõudsin ma 13.37.Lihtsamat trassi kui see annab ikkka leida.Pöördeid praktiliselt pole.Erinevalt Garminist on seal ka uus Järvevana tee ka peal.Huvitav oli ka liiklusinfot vaadata ehk mis mujal linnas toimub.Ilmselt mugav vidin nö tee abiliseks,aga navigeerimine pole vist selle asja tugevaim külg.
Kaarte uuendavad kasutajad ise ja saad ka ise reaalajas sõites panna uut teed looma, kui kaardil pole. Sellepärast ka väga adekvaatsed kaardid. Muidugi Waze on nüüd mõnda aega Google omanduses, et võib juhtuda, et seotakse Google mapsiga kunagi.
Navigeerimine Eestis vajab täiustamist küll, aga teatud kohtades juhib ummikust mööda küll ja kuuldavasti on näiteks USA suurtes linnades selle abil saadav ajavõit tipptunnil ikka päris suur.
tundub nagu sedamoodi, et eestis aitab ikka vana hea omaenda mõistus ehk ummikust veel paremini mööda...või seda üleüldse vältida kuskil võhivõõras linnas ehk oleks sellest jah tõesti kasu, aga no eesti puhul jällegi vist on vaid üks selline linn ja no kes see lõuna-eestlane nüüd tallinnas ikka nii tihti sõidab, et ummikut hirmsasti üldse vältida oleks vaja.
samas tsiklistide puhul ma hästi ei taba asja pointi. tsikli jaoks ju üldiselt ei eksisteeri sellist asja nagu ummik. no kui võibolla siis väga suured ja laiad harley'd ja muud sarnased välja arvata. et kas see mängimine üldse tasub ennast ära?
Ma vaatasin seda videot,kus väideti,et on väga täpne see navigeerimisel pakutav sõidu aeg.Ta näitas mul väga täpselt Peterburi teelt Ehitajate tee 137 marsruuti,aga ajaga pani pange suht sirge ja kahe pöördega marsruudi peal.Seda pidasin silmas.
ei ma kommenteerisin üleüldiselt seda asja, mitte konkreetselt sinu case'i ei kujuta muidugi ette millest see ajaga suur eksimine tuleb, kas arvestab iga foori taga 2 tsükli seismist vms...
Tsiklistidel on muu liiklusinfo kasulik.
Mul näitab seda saabumisaega üldiselt väga täpselt, linnas muutub see ainult, siis ettearvamatult, kui tema marsuuti ei järgi.
Panin Waze õhtul töölt koju sõites jooksma ja kõrvale Garmini ka.Akut muideks kulutab usinalt.Tulemus oli ikka sama,et saabumise aeg ja ka vahemaa ei olnud adekvaatsed.Saabumine mingi 15min hilisem 38km sõidu peale,millest suur osa maanteed.Garminist sõistin minut kiiremini kohale(+10-12km/h spido järgi).Vahemaa oli Garminil 38km ja ka reaalselt on sama.Waze pakkus,aga 41km.Kuna tegin Peterburi teelt põike Sikupilli keskusse,siis vaatasin Waze pealt 5-7 minutit enne Pallasti tänavale jõudmist,et seal peaks olema ummik(punane),aga ummikut tegelikult polnud.Kell oli siis vist mingi 17.15-17.30 vahel.Samuti näitas punast ummikut Järvevana tunnelis,aga seal seda ka polnud.Oli ainult väike ummikukene pareampoolsel tee suunal Veerenni risti kohal ja siis oli kerge kiiruse langus enne raudteed,mida Waze ka näitas.
Minu jaoks liiga palju miinuseid ja ainult üks + ühel päeval.Tallinnas ja lähiümbruses ma navigeerimist reaalselt ei vaja,sest tunnen linna väga hästi ja leian ikka mingi lahenduse,kuidas vähem ummikus seista.Kunagised aastad taksot sõites ja ka igapäevaselt üsna palju autoga asju ajades on rohkem abiks.
Ma olen waze kasutanud mingi 2 aastat ja ajaliselt on ta koguaeg vägagi täpselt näitand. Olen tipptunni ajal proovinud ka muid teid kui waze pakub ja alati seetõttu hiljem kohale jõudnud.
Aku kohapealt seda, et mul võtab waze vähem akut kui navigon. Varem (Android 4.2 ajal) sõi rohkem, nüüd uue Android 4.4.2ga ei söö enam nii palju.
Punased ummikud tulevad tegelikult Google serveri poolt, sest waze saadetakse ka info teiste google kasutajate liikumise kohta (http://www.theconnectivist.com/2013/07/ ... s-traffic/)
Üliselt olen ka wazega rahul ja siiani on ta isegi tunni pikkused sõidud linnas ja selle ümbruses suht 2-3 minuti täpsusega öelnud, millal kohale jõuan. Võib olla tõesti kui hakata sõitma tipptunni lõpu poole siis vahepeal kardinaalselt olukord muutub ja ei jõua samal ajal. Aga mul pole seda kunagi ette tulnud. Üldiselt on Waze juhatunud mind mööda ka avariidest ja nendega seonduvatest ummikutest kus juba märkad liialt hilja, et oled "purgis" Tsiklile kavatsen kindlasti telefonihoidiku peale aretada.
Laadisin Waze'i kunagi alla, kui ühel pühapäeva õhtul (teatavasti on siis teed Tallinnas autovabad) sõitsin Laagrist Pirtale. Teel oli 3 kiiruse mõõtmist sirgel lõigul, kus ka 70-nega sõites poleks mingit ohtu. Täna muudab Waze olukorra politseiga võrdsemaks. Kui kimad, siis vahele jääd lõpuks ikka, aga mõistlikult sõites hoiab ära rumalad kiirusega libastumised ja teatab föönitajatest ette. Kui Lätis on see rakendus väga pop, siis Leedus praktiliselt keegi ei kasuta.