Kaherattalised maksu alla
Keegi on vist hr ajakirjanikku tugevasti solvanud,et sellise nutulaulu üles võtnud.
Keegi on vist hr ajakirjanikku tugevasti solvanud,et sellise nutulaulu üles võtnud.
Kas keegi saaks siia terve artikli kopeerida?
See ongi kogu artikkel.Proovisin EPL-st välja logituna ,näitas samapalju.
Suvaliseltele kel pole päeva piletit ei saa seda lugeda....näitab vaid esimese lõigu. Sul ilmselt on pilet ostetud vms asi?
Iga lolli prääksumist vast kohe tõsise arutluse alla ei võeta. Tsiklid maksu alla ja autod mitte? "Autode puhul räägitakse ruumist, mille nende parkimine ära võtab, ja ummikuist, mida nendega sõitmine tekitab. Ometi pole autode puhul midagi sihilikult häirivat" andke keegi mehikesele kasvõi teelusikatäis ajusid
Tihtipeale paneb imestama küll, et mismoodi ikka seal lehes igasugust täiesti suvalist ja ebaloogilist pläma avaldatakse, aga noh see ongi vist see "vaba maa" värk, kus igaüks võib oma lolli arvamust avaldada.
Samas nii palju olen tegelikult nõus, et mingisugune piir peaks selle lärmi tekitamisel olema ja selle piiri ILMSELGE ületamise eest peaks ment ka kohe jõudsalt trahvi keerama. Kontrollida ja mõõta iseenesest on vägagi lihtne kohapeal. Aga jah, maksustada kõiki mootorrattaid selle tõttu, et paar harryt oma väljalaskepauku võimendab on muidugi äärmuslik idiootsus.
Siin täis tekst:
Lärmi tegevaid mootorrattureid peaks nuhtlema maksuga
Plärrrrr... Me kõik kuuleme ja pöörame pead: mootorrattur möödus. Seda oli neetult palju juuni alguses, kui Harley Davidsonid Tallinna kogunesid, aga raugenud pole see praegugi. Iga päev kuulen tänavail mootorrattaid ja imestan: kuidas need küll müranormidesse mahuvad? Õige vastus: ei mahugi.
Üks plärisevaks tuunitud mootorratas teeb tänaval vähemalt sama palju häält kui kolm-neli bussi. Ainult et kolm-neli bussi veavad sadat ja rohkemat inimest, aga mootorratas kannab üht egoistlikku isikut.
Topeltstandardid
Kui keegi tänaval mõttetult karjub, siis paneme seda pahaks. Kui keegi motikatorust pärast ülevaatust sõelad välja võtab, et see veelgi valjemini pläriseks, siis peame seda cool’iks. Sellega kaasneb romantiline vaba mehe aura, kes sõidab kuhu tahes ja sülgab millele tahes. Ka naabrile, kes on näiteks üritanud viimased kaks tundi last magama kussutada.
Kas pole kummaline, et kõikjal üle Eesti tärkab kogukondi, kes sõdivad muru niitvate naabrite vastu, kuid spetsiaalselt lärmakaks tuunitud mootorrattad ei pälvi mingit tähelepanu?
Motokogukonnas on lärm au sees (vaikset häält nimetatakse halvustavalt supiauruks) ja ülevaatustel petmine laialt levinud. Seda tunnistavad ka mootorrattaühingute inimesed. Politsei ei paista nende mürataseme kontrollimiseks ressurssi kulutavat.
Lärmi võiks lubada, aga seda peaks maksustama. Paraku pole me nii rikkad, et pirtsutada, kui Harley Davidsoni fännid tahavad siin oma kokkutulekut pidada. Lihtsalt tõkestada on ka liiga tagurlik. Kuid talumine eeldab valuraha. Kui keegi teeb korraga saja inimese jagu lärmi, siis koormab ta keskkonda. Koormaku, aga maksku.
Niisiis, me ei vaja automaksu, vaid mootorrattamaksu. Riigis, kus ühistransport on hõre, on auto sageli vältimatu tarbeese. Seda veelgi maksustada oleks küsitav. Autode puhul räägitakse ruumist, mille nende parkimine ära võtab, ja ummikuist, mida nendega sõitmine tekitab. Ometi pole autode puhul midagi sihilikult häirivat – häirimine on lihtsalt kõrvalsaadus. Mootorratturite teatud kiht seevastu seabki lärmi sihiks. Ja sihilikku lärmitegemist tuleb maksudega nuhelda.
Kellel fb võib siit tervet artiklit lugeda:
Tegelikult mul isa juba rääkis kui olin pisike....varsti pannakse kõikidele p*rsetele ka peerumõõdikud külge ja vastavalt kantmeetrile hakkame ka sealt saastemaksu maksma. Tsiteerides eelkasutajaid...see inimene võiks endale tõesti kasvõi natu- natukene mõistust pähe saada.
Samas aga teame, et häda on elektriautodega, sest need hiilivad vaikselt külje alla.
Kui oleks minu teha siis kevadest sügiseni oleks autodel kindlustus ja parkimine vähemalt poole kallimad ja kaherattalistel igalpool tasuta parkimine siis kaoks need ummikud ka lõpuks ära
kaherattalistel ongi tasuta parkimine aga jah, kuigi see mõte kõlab ju iseenesest ägedalt siis ega ikka suuremat osa rahvamassi tema "ülimugavast" autost kuskile kaherattalise otsa ei sunni isegi mitte surmaähvardusel, sõna otseses mõttes! ma arvan, et keskmine eestlane pigem sureb kui loobub oma linnamaasturiga ummikus istumisest ja skaibljussi kuulamisest
just tulin linnavahelt tsikliga, kõik ongi üks suur ummik - aga ma arvan, et kui inimene tahaks siis ikka mõistaks niipalju aru saada, et võtaks nurgast jalgratta ja sõidaks, või ostaks selle jalgratta, või mingi odava rolleri, kasvõi ajutiselt. ma arvan, et inimestele meeldib seal ummikus istuda, autos konti tuulutada ja peale väsitavat tööpäeva raadiot kuulata...ju see siis on lõõgastav
Mul on tehasesummutitega vaikne ratas ja müra fänn ei ole ise ka, aga see artikkel on minuarust samatõsine juhtum nagu linnus*tt ookeanis, pole isegi arutlust väärt. Võtke pigem kui "augutäidet" leheveerul.
Müra maksu alla, irw! What next, püüa tuul purki!?
Ainus millele artiklis keskendutakse on liigne lärm. Lõpu osas natuke ka ummikutele, kus tegelikult tsiklil on hoopis eelised.
Täiesti sisutu -ja lihtsalt ennast välja elav ajakirjanik.
Loo autor on praegu sellise näoga
Tegelt on ta kogu aeg sellise näoga
homo ajakirjaniku jaoks pole vaja foorumisse teemat teha.Priit Simson kui sa seda teemat loed siis võta sukapüksid jalast ja hakka inimeseks
Olen isegi vahel mõelnud, et mõni ratas ilmselgelt liiga lärmakas. Aga mind see niipalju küll ei häiri, et ma sellest nüüd niimodi teema ülesse puhuksin. Aga ilmselt jah see mingi augutäite artikkel, Edu sellele ajakirjanikust tsikkliarmastajale, tal võib varsti raskeks minna kui ta liigapalju haugub.
Pseodo probleemid
Augustikuu hakkab kätte jõudma. Vanasti, kui enam mitte millesti polnud kirjutada, treiti mingi nurga alt artikkel hapukurkidest. See artikkel on hapukurgi hooaja kõige eredam näide.
Head kommentaarid olid ka
Kas teate, et nad ise kasutavad kõrvatroppe?
Oh jeekim oinas, krmuse tsernoboli siil, pista oma kolp 100kmh sõitvast autost välja ja kuula, kas tahad troppe või ei.
Mis asjast on lubatud läbi soki lapsi teha? Vanasti oli kuskil 100 ja 110 vahel see paragrahv, mis nagu keelas.
Oeh, no minu nooruses oli taevas sinisem.
AzA kirjutas:Head kommentaarid olid ka
Kas teate, et nad ise kasutavad kõrvatroppe?
Oh jeekim oinas, krmuse tsernoboli siil, pista oma kolp 100kmh sõitvast autost välja ja kuula, kas tahad troppe või ei.
Mis asjast on lubatud läbi soki lapsi teha? Vanasti oli kuskil 100 ja 110 vahel see paragrahv, mis nagu keelas.Oeh, no minu nooruses oli taevas sinisem.
Kui ma lahti võtaks need komentaarid, siis ilmselt järgmine asi mida ta kavatseks teha, oleks rõdult alla hüpata. Sellist idiootsust ei suuda keegi kannatada.
võhikud ei taipa ,et tegu on mootorattaga ja mootorattas peabki kõva häält tegema . minu 111 db on muusika kõrvadele
Keegi viimasel ajal on oma ratta sumpsist sõelad ka välja võtnud? või sõidate supiauruga ringi?
Kohe näha, et mehel släng selge
kunagi eelmine suvi kui tsikli ostsin, millel oli siis see niinimet valju supikauss küljes, sai ostetud huvi pärast ka originaalpütt. lihtsalt, et mingi aeg ära proovida ja võrrelda. see suvi proovisin ära, ratas tegi häält nagu vana kahepütane jawa. natuke aega oli täitsa tore ja meeldiv selline vaikne veereja aga palju ei möödunud kui vahetasin tagasi. on vaja ikka kuulda kas mootor veel töötab või on juba kütus otsa saanud
Klaviatuurist imetud artikkel. Esiteks peavad kõik sõidukid omama kehtivat TÜV-i, kuna nad sõidavad siis järelikult nad "vastavad nõuetele". Maks oleks "õigustatud" ainult siis, kui saaksid selle abil TÜV "lihtsamalt" läbi, aga ma ei usu ilmapeal, et selline käik eestis võimalik oleks, sest siis tuleks ju ka "pidurite vähem töötamise maks" ja "mõra esiklaasis maks" kehtestada
Maaks kirjutas:Klaviatuurist imetud artikkel. Esiteks peavad kõik sõidukid omama kehtivat TÜV-i, kuna nad sõidavad siis järelikult nad "vastavad nõuetele". Maks oleks "õigustatud" ainult siis, kui saaksid selle abil TÜV "lihtsamalt" läbi, aga ma ei usu ilmapeal, et selline käik eestis võimalik oleks, sest siis tuleks ju ka "pidurite vähem töötamise maks" ja "mõra esiklaasis maks" kehtestada
Eks autor pole ilmselt kursis ka, et täiesti legaalselt saab ülevaatuse rattale, mille lärm ületab kaugelt hea tava normid.
heliplaadid tuleb maksustada. Nendega tekitatakse sihilikult teisi häirivat heli, rääkimata igasugustest supvuuhvritest ja kõlaritest. Minujaoks on harlika hääl muusika mu kõrvadele.
maksud maksudeks... aga olles ise kahe väikelapse isa, siis kohati ajab see plärin küll hinge täis. Päevaajal, kui lastel on lõunaune aeg, siis on olnud probleeme kui mõni pläristaja akna alt niimoodi mööda sõidab, et maja väriseb ja ongi korras ... tegemist jälle uuesti magamasaamisega. häiriv oli ka moment, kui laps magas hoovis akna all kärus ja siis mõni baigimees lasi torud tühjaks... neid hetki on olnud nii mõnigi ja lastevanematest saan aru täitsa, kui ollakse pahased. teine liik on need "sport" summutiga rollerid, all show- no go... süsteem, karjub rohkem kui asi väärt. aga eks kui endal lapsed tulevad, muutub ka mõttemaailm neil pläristajatel . tegelikult ei ole mul endal midagi sellise pehme madala bassi vastu, neid tsikleid on küll, mis on ilusa soundiga, aga need plekikolinat ja kärinat meenutavad liikurid on küll liiast. omanikud võiksid ikka teha midagi selle väljalaskega, mis on 3km taha juba kuulda...
ja see, et visatakse ninale .. see on linn ja kui ei meeldi,koli maale pole ka asjakohane. mingite tühjade torude pärast ära kolida on selge overkill..
AN-400 kirjutas:maksud maksudeks... aga olles ise kahe väikelapse isa, siis kohati ajab see plärin küll hinge täis. Päevaajal, kui lastel on lõunaune aeg, siis on olnud probleeme kui mõni pläristaja akna alt niimoodi mööda sõidab, et maja väriseb ja ongi korras ... tegemist jälle uuesti magamasaamisega. häiriv oli ka moment, kui laps magas hoovis akna all kärus ja siis mõni baigimees lasi torud tühjaks...
Ja kuidas aitab laste magamajäämisele kaasa teadmine, et see croomivend või baigimees on ratta eest riigituludesse maksnud 100...€ Sellest ei muutu ju midagi vaiksemaks.
Baigilised ja muidu rattad on vähemalt kiired kaduma koos oma häälega,mida ei saa jah öelda nende 2-he taktiliste taburettide kohta.Teine asi mis siia sisse praegu toodi on väikesed kisakõrid ja nendega on täpselt sama mis mis tühjade torudega,kisa meeldib ainult omanikele .