1. leht 2-st

Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 30 Juun 2014, 13:00
Postitas Margusxx

Kas keegi oskab ütelda, et kas tagarattas peaks kasutama c laagreid või on n klass piisav?


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 30 Juun 2014, 15:05
Postitas poison
Margusxx kirjutas:

Kas keegi oskab ütelda, et kas tagarattas peaks kasutama c laagreid või on n klass piisav?

Ma ei oska nende klasside kohta midagi öelda, aga oma eelmisele tsiklile sebisin kõige odavamad laagrid Kavialist, esi, taga, tagahammakas, läbisõitu nüüdseks ei tea, aga pole kuulda old, et hei, ratas loksub...tol ajal maksid viis laagrit ja vist mõni simmekas alla 200 krooni.


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 30 Juun 2014, 15:22
Postitas Margusxx

C on veidi suurema paisumisruumiga ja n on normaalne, mulle soovitati esirattasse panna c, oem laagri tootja ei täpsusta seda asja aga turvalisem vist c panna.


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 30 Juun 2014, 22:59
Postitas Dog
Margusxx kirjutas:

C on veidi suurema paisumisruumiga ja n on normaalne, mulle soovitati esirattasse panna c, oem laagri tootja ei täpsusta seda asja aga turvalisem vist c panna.

Näiteks Alas-Kuuli müügimees tõi alguses mulle riiulist mõõdu järgi tavalised, kuid kuuldes, et tsiklile lähevad, otsis kohe C-klassi omad välja.


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 30 Juun 2014, 23:17
Postitas Margusxx

Ju ta siis õigem on. Ei viitsi ise hakata mõõtmisi ka teostama, C on kindla peale minek. Tegelikult peaks huvi pärast mõõtma kunagi pöörded ja temperatuuri ära, siis teaks millistes piirides need laagrid töötavad.


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 01 Juul 2014, 06:47
Postitas lebokas

Lihtne arvutus näitab, et kiire sõiduga (200 km\h) teeb ratas umbes 1600 p\min. Ja korras ratta puhul kannatab rummu peale sõitu käega katsuda, järelikult on alla 70°c. :D


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 01 Juul 2014, 10:21
Postitas Kirs

C klassi laagreid pannakse tüünitud moppidele väntvõllilaagriteks, kus pöördeid kaugelt üle 10000-de. Ja ega seal ka eriti jahe keskkond ole. Kas need esi-tagaratastes üldse "töösoojakski" saab :roll:


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 01 Juul 2014, 22:42
Postitas Margusxx

Võrreldes rolleritega on siin väike aga, rollerid kaaluvad kõvasti vähem, koormus teljele väiksem. 1600 pööret on päris madal, aga rummu katsumisega laagri temperatuuri kahjuks ei määra, suurel osal sportratastest on velg suht õõnes seest, enne seda kui laagrini jõuad on veel päris mitu kilo alumiiniumi ja pool kilo raudagi veel. Enam vähem täpselt peaks äkki saama tagaratta võlli siseküljelt, seal on laager kõige lähemal. Kuna C3 laagris on ruumi rohkem, mahub sinna ka rohkem määret, seega on c3 ikkagi turvalisem ja kestvam kui CN.


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 01 Juul 2014, 23:50
Postitas Kalmer
Dog kirjutas:
Margusxx kirjutas:

C on veidi suurema paisumisruumiga ja n on normaalne, mulle soovitati esirattasse panna c, oem laagri tootja ei täpsusta seda asja aga turvalisem vist c panna.

Näiteks Alas-Kuuli müügimees tõi alguses mulle riiulist mõõdu järgi tavalised, kuid kuuldes, et tsiklile lähevad, otsis kohe C-klassi omad välja.

Kevadel panin alla enda tsiklile paari eurosed laagrid mis suvalises poes võtta oli..siiani püsivad,eks talvel oskan öelda mis neist järgi jäänud või mitte....


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 02 Juul 2014, 00:00
Postitas Loff

Kevadel otsisin niidukile laagreid, tehas käsib panna c4 laagri. Alas-Kuulist öeldi c3 pööreteks 16 000 rpm. C4 kohta ei mäleta, vist ei öelnudki, sest ei olnud pakkuda. Niiduki varuosadega tegelev firma ütles, et c3 seal niidukis vastu ei pea sellele valule ja andis riiulist c4 laagrid, mis oli poole kallim kui sama mõõdu c3. 6005 oli laager. Sama niiduki niiduorgani vertikaalvõll istub näiteks C5 laagrite peal.

Ühesõnaga, selle c3-ga võid rahuliklut ringi sahistada.


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 02 Juul 2014, 06:37
Postitas Margusxx

Vertikaalis töötavad c4 ja c5, horisontaalis hakkavad kuulid siis vastavalt üles või alla kogunema ja liiga suur raskus saab osaks nendele kuulidele mis sinna jäävad.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 09:51
Postitas retro

Kahepoolse kiigega pole minuteada vahet - pole veel ühegi ratta manualis näinud C3 nõuet.
Küll aga olen C3 nõuet näinud ühepoolse e. monokiigega ratastel - seal tavaliselt ka vähe suurem laager kasutusel.


Re: Tartu Tsiklimehed/naised

Postitatud: 02 Juul 2014, 12:48
Postitas joel
Margusxx kirjutas:

Vertikaalis töötavad c4 ja c5, horisontaalis hakkavad kuulid siis vastavalt üles või alla kogunema ja liiga suur raskus saab osaks nendele kuulidele mis sinna jäävad.

Laagris on ju separaator, mis kuule õiges asendis hoiab. Kuidas need kuskile koguneda saavad?


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 13:07
Postitas Margusxx

Separaator ei istu tihedalt kuulide ümber, muidugi ei jookse nad kõik kuhugi ühte hunnikusse kokku :) , separaatori siseselt liiguvad kuulid küll ja see väikene liikumine seal mõjutab laagri eluiga päris palju. Kui sa võtad tsikli tagalaagri, siis sellele avaldatakse survet ülevalt alla, kõige alumine laagri kuul saab põhiraskuse, kaks kõrval asuvat juba vähem ja nendest järgmised juba palju vähem, kuna cn ja c3 laagri vahe on kuulide suuruses siis c3 kuulid liiguvad suurema surve alalt võimalikult kaugele, ja jätavad põhitöö kõige alumisele laagrile, c2 ja cn laagrites istuvad kuulid üksteisele lähemal ja pole eriti kuhugi töö eest varjuda, seega tahest tahtmata võtavad enda kanda päris suure osa ülevalt alla suruvast jõust.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 13:43
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

Separaator ei istu tihedalt kuulide ümber, muidugi ei jookse nad kõik kuhugi ühte hunnikusse kokku :) , separaatori siseselt liiguvad kuulid küll ja see väikene liikumine seal mõjutab laagri eluiga päris palju. Kui sa võtad tsikli tagalaagri, siis sellele avaldatakse survet ülevalt alla, kõige alumine laagri kuul saab põhiraskuse, kaks kõrval asuvat juba vähem ja nendest järgmised juba palju vähem, kuna cn ja c3 laagri vahe on kuulide suuruses siis c3 kuulid liiguvad suurema surve alalt võimalikult kaugele, ja jätavad põhitöö kõige alumisele laagrile, c2 ja cn laagrites istuvad kuulid üksteisele lähemal ja pole eriti kuhugi töö eest varjuda, seega tahest tahtmata võtavad enda kanda päris suure osa ülevalt alla suruvast jõust.

Oled sa nagu ikka 100% kindel mida sa kirjutad?
Minu teada määrab ikka laagri kuulide mõõdu ja arvu ära laagri tüüp ja konstruktsioon. C* määrab ära vaid radiaallõtku, et tagada laagri töötemperatuuril laagri normaalne töö ja vältida kinnijooksmist. C klassil ei ole survega mitte midagi pistmist.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 13:58
Postitas Margusxx

Mille arvelt sa radiaallõtku saad? Kuulide suuruse arvelt on vastus.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 14:05
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

Mille arvelt sa radiaallõtku saad? Kuulide suuruse arvelt on vastus.

Erinevus normaallõtkuga on ca 6-10 mikromeetrit, elik siis 0,006 mm. See number ei ole küll selline, et saaks rääkida suurest laagrite asendimuutustest jne. mis su teooria oli :)


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 14:20
Postitas Margusxx

Laagri puhul on see täiesti piisav erinevus, ja c klassil on survega väga palju tegelikult pistmist. Laagritel on ette nähtud tolerantsid, c3 laagril mis on tagarattas, on clearance kuni 33 mikromeetrit, see on mõõdetud kuuli ja liua vahelt, kui sa nüüd natuke mõtled siis mööda liugu pikkupidi liikudes annab see kõvasti rohkem liikumisruumi. Jutt käib siis 30-40 mm sisemõõduga laagritest. Ehk siis tagaratta laagrid mis olid 32 seest kui ma ei eksi.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 14:37
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

Laagri puhul on see täiesti piisav erinevus, ja c klassil on survega väga palju tegelikult pistmist. Laagritel on ette nähtud tolerantsid, c3 laagril mis on tagarattas, on clearance kuni 33 mikromeetrit, see on mõõdetud kuuli ja liua vahelt, kui sa nüüd natuke mõtled siis mööda liugu pikkupidi liikudes annab see kõvasti rohkem liikumisruumi.

Eesmärgipärase kasutuse korral, läheb see laager nii soojaks, et see suurem lõtk taandub tavaliseks ja miskit enam ei liigu rohkem kui tavalaagris


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 14:41
Postitas Margusxx

Seda küll, aga eespool keegi just arvas, et ei tea kas nad üldse soojaks saavad seal. Sellest tekkiski küsimus, et kas kasutada cn või c3 laagreid. Kui cn-le või c2-le anda sama kogus pöördeid ja kuuma mis c3 tihedaks paisutab, siis jooksevad nii c2 kui cn kriginal kinni.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 14:50
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

Seda küll, aga eespool keegi just arvas, et ei tea kas nad üldse soojaks saavad seal. Sellest tekkiski küsimus, et kas kasutada cn või c3 laagreid. Kui cn-le või c2-le anda sama kogus pöördeid ja kuuma mis c3 tihedaks paisutab, siis jooksevad nii c2 kui cn kriginal kinni.

Nad lähevad ikka suht soojaks. C2 on Cn-st veel tihedam ja jookseb kindlasti kinni.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 14:58
Postitas Margusxx

Just. Sinna ma tahtsingi jõuda. Kahjuks pole õrna aimugi mis temperatuuril näiteks motomatkal lisapagasiga laager töötab, ja kui lisada veel näiteks alpides kurvilised teed oma g jõududega.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 17:26
Postitas Carl

Kiire googeldamine andis tulemuseks, et C3 on overkill, juhul kui manuaal ei väida vastupidist.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 17:49
Postitas will111

üsna lihtne ju, ostad mingi 5 euro eest kuskilt soodsalt spot temp mõõtja, teed oma vihased sõidud ära ja mõõdad nii lähedalt kui võimalik laagrile tempi. lisad veel mingi hulga kraade sinna ja ongi see suur müstika suhtkoht lahendatud.

aga loogika ütleb, et kuigi kuumaks need laagrid minna ei saa, see pole just teab mis praeahju keskkond, jahutus on ju tegelikult koguaeg peal!


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 18:19
Postitas Margusxx
Carl kirjutas:

Kui suur on nende laagrite hinnavahe, et kogu see teema raketiteaduseks on vaja muuta?

Hinnavahe võib olla päris mitmekordne aegajalt, näitena kui tellida bikebandit.com allahindlusega oem koyo laagrid ja tolmukaitsed siis on komplekti hinnaks 56$ plus transport, endale võtsin skf laagrid koos tolmukaitsmetega 19 euri eest. Tagaratta 3 laagrit ja kaitsmed kokku 111$ plus transport, skf pakub 42 euriga . Ma ei tea kas on suurt vahet aga millegipärast usaldan skf-i rohkem kui koyo-t


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 18:42
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:
Carl kirjutas:

Kui suur on nende laagrite hinnavahe, et kogu see teema raketiteaduseks on vaja muuta?

Hinnavahe võib olla päris mitmekordne aegajalt, näitena kui tellida bikebandit.com allahindlusega oem koyo laagrid ja tolmukaitsed siis on komplekti hinnaks 56$ plus transport, endale võtsin skf laagrid koos tolmukaitsmetega 19 euri eest. Tagaratta 3 laagrit ja kaitsmed kokku 111$ plus transport, skf pakub 42 euriga . Ma ei tea kas on suurt vahet aga millegipärast usaldan skf-i rohkem kui koyo-t

Kusjuures ma olen just vastupidisel arvamusel. Koyo on jaapanlane, SKF viimasel ajal kuskil Rumeenias tehtud enamjaolt.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 19:07
Postitas koi

Kusjuures Koyo-t ostes vaadake tähelepanelikult valmistajat! Rumeenias tehakse juba ka Koyo laagreid!


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 19:25
Postitas Margusxx

Lugesin veidi netist lisa, koyo on 3-4 kohal maailmas, skf esimesel. Tehaseid on mõlemal üle maailma päris mitmeid, tundub, et ega suurt vahet polegi kumb firma alla panna, kui mõlemal tegijal on ISO sertifikaadid, siis peaks teoreetiliselt kvaliteet olema väga hea, olenemata sellest kus toodetud. Ainuke asi mis skf kasuks räägib on see, et skf on juba 100 aastat areenil, koyo alustas vist 70ndatel.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 20:24
Postitas Kirs

Olen kasutanud ka NTN laagreid. Edukalt. Tegemist päris vana japsi tootjaga.


Re: Millised laagrid tagarattale?

Postitatud: 02 Juul 2014, 20:51
Postitas kurikristjan

Kiirusel 300 km/h pöörleb (bike tüüpi - 17") tsikli ratas veidi üle 2500 pöörde minutis.
C3 lõtkuga laagrer on liialdus enamik juhtudel.
Ostsin "suurele" GSX-R'ile 5 rattalaagrit ja kõik tolmukatted laagripoest, kokku läks u 25 eurot ja asi töötab. Samamoodi sain sealt ülisoodsalt (ükstaskõik mis motopoega võrreldes - kümmekond eurot) kvaliteettootja roolikannu koonuslaagrid, samuti töötab ja kasutanud sama lahendust nende puhul juba mitmel rattal - nii tänaval kui metsas.

Kui kõrge C-number teeb teid enesekindlamaks, pange C5! :bsmile: nagu rollerihundid teevad.