1. leht 1-st

Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 19 Mai 2014, 10:00
Postitas Armin

Tere

Kuna märtsi lõpus tuli enesele tahtmatult ühe BMW X5 küljeplekkidega jõudu katsuda ja ratas peale seda romulasse läks, tahaks Saksamaalt omale uue tuua.
Pole enne sellist käiku ise ette võtnud. Kas keegi on seda ise teinud ja oskab täpselt öelda, mis pabereid siinsel ARKil vaja on, et siin arvele võtta.
Ning teine asi, mis protseduur Saksamaa ARKis tuleb ära teha, et sõit Eestisse oleks legaalne ning kehtiks ka mingi ajutine kindlustus.
Leidsin juba netist saksakeelse ostu-müügi lepingu, pean saama teh.passi A ja B poole. Aga mida saksa registris vaja jälgida ning kuidas kindlustusega jääb, mida veel jälgida?

Tänud kes viitsivad vastata.

Armin


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 19 Mai 2014, 10:49
Postitas Macintosh

Teadajamad räägivad üksikasjadest ja seletavad, kust mida saab.
Dokumendid mis peavad ARK'is ettenäitamiseks olema:

    • ostu-müügi leping;
    • tsikli tehniline pass (see kelle käes on pass, on sisuliselt omanik)
    • Kui tsiklil on kehtiv Saksa ülevaatus olemas, siis see ka - saad lasta selle üle kanda (aga pead ARK'is ise küsima)

Teha vaja:

    • tsikkel Saksamaal arvelt maha;
    • võtad samast transiitnumbri;
    • transiitnumbrile kindlustuse.

Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 19 Mai 2014, 12:53
Postitas Hr.Nõel

Mac rääkis juba kõik mis vaja ära. Omalt poolt lisaks : räägi Sakslasele oma plaanist ise tsikliga koju sõita ja et vajad abi paberite korda ajamisel. Täitsa kindlalt ytlen , et Saksmann teeb selle ära.
Ps. Kindlustus tuleb automaatselt transiitnumbriga kaasa.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 19 Mai 2014, 13:13
Postitas Üllar

Asi on lihtne kui saksa,inglise keelt räägid.
Valid endale tsikli välja,helistad müüjale j
küsid köik sulle vajamineva info.Tösine müüja annab sulle köik tel.numbrid,e-mail jne.ja vastab köigile küsimustele
Kui tahad ise tsikliga eestisse söita siis peab tsiklil olema kehtiv ülevaatus ehk- Tüv(saksa),kindlustus ja tr.number
Et politsei kusagil sabas söidab ja oma arvutist kontrollib on kindel.

1.Prooovisöit kohapeal

  1. lase kontrollida öli,pidurid jne.
    3.siis vormistama kas Zulassungstelles vöi Ratamtis,saad tr.numbri ja tsikli oma nimele .Kindlustus 15 päeva maksab ka miskit 70 eur.?
    -seejärel saad oma seiklust alustada
    -ise tuleks laevaga KIEL-KLAIPEDA VÖI SASSNIZ-KLAIPEDA,eks see hind ka 150 eur.koos tsikliga (LISCO LINES)Leedu firma
    muud liinid kallid
    Muidugi kui seal Baieris oled siis tasub ikka söita Shveitsi passe ka Grimsel,Furka,Susten jne.ja siis suund pöhja Karlsruhe kaudu.
    Kui veel infi tahad siis 5279847

Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 19 Mai 2014, 15:54
Postitas Armin

Tänud, hakkan juba pilti ette saama. Ühe potentsiaalse müüjaga juba suhtlesin ka, oli väga abivalmis. Hea on aga ise enne kõike teada, kui lähed võõral maal ainult teiste juttu usaldama.
Sõidan ise tagasi, saab natuke käe valgeks. See paar tuhat pole võõras teema, aastaid reisinud tsikkliga.
Aitäh
Armin


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 19 Mai 2014, 19:10
Postitas Mrtn5

Sügisel ise tõin just nii. Transiitnumber, kollane, kehtis 5p, see oli koos kindlustusega 68 eur, aga sain erinevatest putkadest, mis ei tähenda et kuskil ei võiks ühest saada. Kusjuures poliisil on peal vaid ratta mark, kerekoodi ka pole, anti vist enne numbrit. Meie ARK jaoks vajaliku kohta küsi sealt info tel-lt järgi. Eelnevalt juba kõik öeldud tegelikult. Kui õieti meeles, siis ülevaatuse ülekandmiseks piisas kui vanas passis oli märge. Aga vajalikuks osutus mingi tehniliste andmete leht, kuna see oli kaasas, siis ei hakanud pikemalt uurima, tundus natuke üllatav nõue. Saksas oli üksjagu käimist sisse-välja, kõigest täpselt aru ei saanud, miks nii keeruline. Müüja oli pedantne vana, see muudkui ajas asja.
Praamisõidu maksumus oleneb väga palju valitavast ööbimise variandist. Sassnitz-Klaipeda liin pandi sügisel kinni, eeliseks oli tal mõistlik saabumise aeg, et jõudis veel varaööseks koju.
Ja veel, tasub uurida kas su planeeritud päeval peab eelnevalt aja kinni panema kohalikus büroos. Berliini puhul oli veebis tehtav. Edu!


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 19 Mai 2014, 20:02
Postitas t2g

Teed sakslasega ostu-müügi lepingu ja sõidad siia. Kindlustus kehtib 5 päeva. Tallinnas lähed arki , näitad ratta ette ja saad eesti nr-i.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 20 Mai 2014, 00:55
Postitas isakene

...ja kindlasti ära unusta, et Saksas on tehnilisel passil 2 osa (Fahrzeugbrief ja Fahrzeugschein) ja ARK tahab neid mõlemaid. Muu on kõik juba öeldud.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 20 Mai 2014, 10:11
Postitas zhadow
t2g kirjutas:

Teed sakslasega ostu-müügi lepingu ja sõidad siia. Kindlustus kehtib 5 päeva. Tallinnas lähed arki , näitad ratta ette ja saad eesti nr-i.

Mis keeles see ostu-müügi leping peab olema? Kas võib kohaliku riigi keeles olla, kust ostad?
Mõlgutan lätist toomist!


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 20 Mai 2014, 10:34
Postitas Macintosh

Vahet pole, mis keeles. Kas-või udmurdi keeles - oluline on see, et ta oleks allakirjutavatele pooltele arusaadav.
Boonuseks loe seda, kui kohalik register (Eesti) sellest ka aru saab (aga pole nõutav, nad võivad alati tõlgi palgata).


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 20 Mai 2014, 21:48
Postitas eetarga

korrigeerin natukene antud informatsioonid: Saksast on kaks erinevad numbrid kättesaadav:

eksportnumbrid - kehtivus tavaliselt 14 kuni 31 päevad - aga saab ka pikemad - sõltub ostetud kindlustusperioodist.
ja
(kollased) :D - tähendab viie päevane lühiregistreering.

Eksportnumber on mingi määral seotud kehtiva tehniline ülevaatus olemas olu, kui seda ei ole, siis tuleb tsikkel ülevaatuspunktis viia või kohalik "ARK" tööline heidab pilk peale ja annab oma nõusolek - või mitte.
Peale ekspordinumber väljastamist kustub Saksa keskandmebaasivaldaja tsikkel andmebaasist, sest Saksa mõistuse järgi lahkub tsikkel Saksa mõjusfääris! :twisted:
Miks ma mainin seda? Kui "mittestandardne kaup" liigub Eestisse, siis on tema edaspidine registreerimine Eestis lihtne - "ARK" võttab Saksa passi andmed ja vaatab ise kaa millest on tegu - ja registreerib. Juhul kui aga sama masin peab uuesti tagasi Saksamaale jõudma - siis on tema arvele võtmist Saksast suht keeruline, eriti ümberehitatud, või muudetud tsikklide kohta.

"Kollased" on veidi soodsam, aga neid kehtivad mitte iga pool Europaast. Lätlase ja Eestlased võttavad neid omaks, Taanlased ja Rootslased samuti. "Kollased" on Saksast juba peaaegu "harilik" kaup, igasugused "müüjad" kauplevad nendega - mitteametlik!

Eksportnumbritega on seda eelis, sa saad näiteks mingi tiiru ka muujalt teha - Alpide kruiss näiteks.

Tahan veel mainida - et enamus registreerimis-tõimingud "kinnitab" kohalik maavanem, tema käes on võim. Nii on protseduurid, kulud, tegevusviisid võib olla isegi natukene erinevad, Saksast puudub sellest mõttest üldne ja võrdne käsitlusviis....

Ostu-müügi lepingu vajaduste puhul: http://www.mobile.de/magazin/_pdf/kaufvertrag.pdf palun väga - laadi endale alla :D

Ise soovitan, kui reis läheb lihtsalt otse Saksas Eestisse tagasi - otsige Saksast mingi "registreerimisputkas" Saksa "ARK" kõrvale - kust tehtakse numbriplaatid - ja küsige sealt "kollased". Siis tavalised on neid kohe kättesaadav - mingi "muulaane" andis juba hommikul oma nimi 10 x ära, et näiteks 10 numbrid lähevad müügis - ja teil on 4 päevad veel aeg Eestisse jõuda - ja lisaks vastutab esmapilgul "muulaane" kui mingi jama tekkib :-)


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 03 Juun 2014, 15:24
Postitas Armin

Tänud kõigile hea info eest. See võib paljudele sama asja plaanivatele samuti abiks olla. Endal on nüüd diil ühe saksmanniga lukus ja nädala pärast lendan kohale. Loodetavasti kõik sujub ja saabun eestisse juba oma uue rattaga.
Tundub, et võtan siiski kollased numbrid, sest seekord pole aega mujale tiirutama minna, plaan on kahe päevaga Eestis tagasi olla.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 04 Juun 2014, 08:09
Postitas Romps

Tekkis selline huvitav küsimus, et kui Saksast bike'i vaadata, kas on ka mingeid piirkondi, mida peaks ostu puhul vältima? Kusagilt on kõrvu kostunud jutud, et võib leida väga värske aasta ja väikese hinna/läbisõiduga ratta, kuid mootor kiirteedel kohviks lastud.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 04 Juun 2014, 08:52
Postitas Mihkel S

Tundub kahtlane jutt, seal on igalpool kiirteed. Ja kuigi paljudes kohtades kiirusepiirang puudub, siis 200+ vendi pmst ei kohtagi.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 04 Juun 2014, 11:30
Postitas davidsoniharald

Rohkem linnalegend. 200+kmh kiirteel sõitmine on tervislikum kui ilma veota kohapeal piirajas paugutamine.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 26 Juun 2014, 14:52
Postitas Armin

Tsikkel käes, kõik läks enamvähem nii nagu ülalpool juttu oli. Kohapeal oli kulu 100€ kopikatega. Mitu korda pidi sisse välja kahe maja vahet käima ja kindlustus, mingi tempel, mingi kleeps, ajutine number, jne. Käisin müüjal sabas ja
küsisin küll koguaeg, mis nüüd ja mida see tähendab, aga pole nii detailselt meeles. Ega müüja ise ka kõigest aru ei saanud, ainult nii kuidas tädid letist suunasid jälle.
Ainuke asi, mida jälgida, et alguses prooviti mingi kallim ajutine number pähe määrida, millele oleks lisandunud mingi toll ja kohustus ratas ette näidata ja veel mingeid kulutusi. See oleks kehtinud kauem ja midagi veel. Kui ma ise ütlesin, et nii
küll ei peaks see asi minema, siis ega müüa ka ei osanud midagi vaielda seal ARKis. Aga siis numbreid väljastavas putkas tüüp oli abivalmis ja ütles et loomulikult pole seda jama vaja, 5 päevase numbri sai poole odavamalt ja ratast ei pidanud näitama ja ütles täpselt mis luugi juurde me peame minema ja mida ütlema.
Lõpp hea kõik hea, ratas käes, kõik töötab. Osa lisavarustust on veel postiga tulemas Saksast. Julgen soovitada, aga ennem tasub müüjaga kindlasti kontaktis olla ja tunnetada, mis mees on. Mulle joppas eriti korrektne ja kohusetundlik inimene, lasi enne müüki vahetult esinduses täishoolduse ka teha, mis maksis 400€. Pani kõik arved ja paberid kaasa jne.
Veel väike nüanss. Saksa ülevaatus kantakse Eestisse üle küll autodel, aga tsikklitel ei kanta. ARKi tädi ei osanud muud öelda, kui et seadus on selline. Seega siin pidin ikka uue ülevaatuse tegema ja 15€ niisama välja käima.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 26 Juun 2014, 17:55
Postitas Junzu
Armin kirjutas:

Veel väike nüanss. Saksa ülevaatus kantakse Eestisse üle küll autodel, aga tsikklitel ei kanta. ARKi tädi ei osanud muud öelda, kui et seadus on selline. Seega siin pidin ikka uue ülevaatuse tegema ja 15€ niisama välja käima.

See küll huvitav uudis. Mul kanti 2 nädalat tagasi ilusti ülevaatus passi sisse.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 26 Juun 2014, 23:23
Postitas Mrtn5

See kallim number võis olla punane number, mida läheb vaja väljapoole ELi sõitmiseks. Omal kanti küll ülevaatus Eesti passi üle. Kui õieti meeles, siis just passis oleva märke alusel, ülevaatuse lehte ennast vist polnud vajagi. Tore, et kõik sujus!


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 26 Juun 2014, 23:59
Postitas Macintosh
Junzu kirjutas:
Armin kirjutas:

Veel väike nüanss. Saksa ülevaatus kantakse Eestisse üle küll autodel, aga tsikklitel ei kanta. ARKi tädi ei osanud muud öelda, kui et seadus on selline. Seega siin pidin ikka uue ülevaatuse tegema ja 15€ niisama välja käima.

See küll huvitav uudis. Mul kanti 2 nädalat tagasi ilusti ülevaatus passi sisse.

See sõltub suuresti teenindava ametniku suvast ja teadmiste tasemest. Üldiselt peaks olema kõik ülevaatused EU sees (va UK ja IIrimaa) üle kantavad.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 01 Juul 2014, 09:17
Postitas Armin

Selle ülevaatuse osas ma arvan ka, et sõltub sellest milline tädi satub. Aga kuidas sa vaidled seal sellisega, kes ütleb et tema ei saa midagi teha, seadus on selline. Õnneks pole suur kulu, aga ikkagi veider ja tülikas.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 01 Juul 2014, 09:38
Postitas pühak
Armin kirjutas:

Selle ülevaatuse osas ma arvan ka, et sõltub sellest milline tädi satub. Aga kuidas sa vaidled seal sellisega, kes ütleb et tema ei saa midagi teha, seadus on selline. Õnneks pole suur kulu, aga ikkagi veider ja tülikas.

Imelik küll, ma ei näe kuskilt otsast mingit põhjust, miks parempoolse liiklusega euroriigist toodud tsikli üv ei peaks kehtima? Vasakpoolse liiklusega arusaadav, nõuded sõidukile ju erinevad. Veokite puhul ka arusaadav, sest pikkuse, massi ja isegi kõrguse nõuded riigiti erinevad, aga mis erinevust saab tsikli nõuetes olla?

Huvitav, mida tädi siis arvab, kui öelda talle, et katkestan registreerimisprotsessi ja otsin selle edukaks lõpuleviimiseks sellise ametniku, kes teab täpsemalt, milline seadus on?

Aga tegelikult peaks vist otsima täpse paragrahvi või määruse välja ja nina alla torkama. Kui ikka ei piisa, siis edasi oleks vaja äkki üht kohtujuhtumit, kui keegi 15€ pärast seda viitsib teha. Kahjuks Eestis veel riigipalgalisi jupijumalaid jätkub. :(


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 01 Juul 2014, 10:12
Postitas mega1

ei kanta tsikli oma üle seadus e näe ette.sai uuritud kord arks olles ja näidati
seda määrust


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 02 Juul 2014, 17:39
Postitas Burn7

On võimalus, et parempoolse liiklusega riigist toodud motika esitule reflektor on teise kujuga ja teisiti reguleeritud. Sellepärast ei saagi ülevaatust üle kanda.


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 02 Juul 2014, 18:55
Postitas puna

See päris elajalik summa paneb ehk mõtlema äkki ei tasugi enam tuua sealt.
Kohapealse riigi seadused nagunii sellised mida sa muuta ei saa samamoodi nagu sul ei ole võimu ARK-s


Re: Tsikkel Saksamaalt - mida vaja

Postitatud: 02 Juul 2014, 19:49
Postitas Macintosh
Burn7 kirjutas:

On võimalus, et parempoolse liiklusega riigist toodud motika esitule reflektor on teise kujuga ja teisiti reguleeritud. Sellepärast ei saagi ülevaatust üle kanda.

See nüüd küll väga tõsine jutt pole - kui ma viimati vaatasin, siis olid nii Eesti, kui ka Saksamaa mõlemad parempoolse liiklusega. Või on meil siin äkki viimaste päevade jooksul mingi suurem muutus toimunud? :wink: