Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Tere,
äkki keegi oskab aidata.
Sai lõpuks tsiklil kolvivahetus ette võetud. Abiks sõber, kelle teadmistes ja oskustes ma ei kahtle. Pole ta kunagi mind hätta jätnud tehnikaga seotud küsimustes.
Ühesõnaga siis sai ilusti nukkvõllidele ja ketile kolvi ülemises surnud asendis märgid peale tehtud. Kõik läks samamoodi tagasi, nagu oli enne.
Kogu aeg oli tsikkel vaba käigu peal ja lükates ringi ei käinud, kui üks hetk keegi meist oli vist kogemata käigu sisse vajutanud ja mina lükkasin tsiklit edasi veidi. Ühesõnaga väntvõll käis ringi veidi. Sellel hetkel ei olnud veel nukkvõllid peal.
Kokku pannes ülevalt läksid nukkvõllid ja kett täpselt märkidega kohakuti ja märgid olid ka täpselt samas kohas, üleval, kus maha võttes sai märgid tehtud. Sai pilti tehtud ja pildi järgi vaadatud. Seda loomulikult jälle kolvi ülemises asendis. Kuna väntvõll oli liikunud vahepeal, seega mootorikett järelikult alumise hammasratta peal liikunud/nihkunud ja teises asendis. Kuna ülevalt jäi kõik täpselt samamoodi paika. See tähendab, et võib alt olla 360 kraadi teises asendis. Aga mis see muuta saab? Seal all ei ole ju mitte mingit andurit kas väntvõlli või mõne teise nukkvõllidest 2 korda aeglasemalt käiva võlli asendi kohta.
Säde on perfektne, iga ringi ajal lööb 2 korda sädet.
Korra 30 käimalöömislöögi tagant teeb summutist ühe plärtsu ja see ongi kõik. Mitte midagi, ei anna isegi lootust absoluutselt.
Ehk keegi viitsib kaasa mõelda.
Ette tänades.
-
- Postitusi: 165
- Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
- Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
- Asukoht: Pärnumaa
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
schummmi kirjutas:Ühesõnaga siis sai ilusti nukkvõllidele ja ketile kolvi ülemises surnud asendis märgid peale tehtud. Kõik läks samamoodi tagasi, nagu oli enne.
Miks ise mingeid märke peale teha? Kas ketilt tehase märgid kulunud? Sel juhul oleks viimane aeg nukaketi vahetuseks....
Aga manual oleks sel puhul ikka esimene abimees....
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Ideeliselt on ju vänvõlli peal märk olemas,ja on ka ju nukvõllil oma märk olemas.Kui need juba paika paned ,siis peaks sellega korras olema.Otsi omale remondi manual ja saadgi probleemi korda ,kui muud lahendust ei tule.Omal sai ka just eelmine nädal tehtud kolvi vahetus koos nukkvõlli ketiga.Ja manualist sai meenutamiseks vaadata kus märgid on ja kuda paika need panna.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Saan aru, et raskusi on kolvi Ü.S.S taas leidmises (nukkvõllidel märgid peal ju)? Pista küünlaavast pikk ja puhas kruvikeeraja sisse ja aja aeglaselt mootorit ringi, kruvikas hakkab kas langema või tõusma. Kui kruvikas tõuseb ja jääb seisma ning siis langema hakkab, vot seal kus kruvikas hetkeks justkui seisma jääb, ongi kolvi ülemine surnud seis.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Absoluutselt kõik on täpselt nii nagu oli enne remonti. Mootori ülemine pool siis. Ka kolb on ilusti ülemises surnud seisus õigel hetkel.
Kui väntvõll võib olla varasemaga võrreldes ringi võrra vales asendis täpselt.
Kas see aaraat saab sellisest asjast aru? On mingi andur eraldi, mis võtab all mõne nukkvõllidest 2 korda aeglasemalt pöörleva võlli asendit?
Manuaal on olemas Kõik saigi tehtud täielikult manuaali järgi.
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Kas kolvile rõngad said ikka peale
Nali naljaks, aga ma pigem mõtlesin sellega seda, et kui gaasijaotusmehhanism sai korrektselt paika, siis viga on ilmselt hoopis kuskil mujal. Kas mõni juhe lahti v. imeb lisaõhku. vabalt võib olla miski pisidetail, mis montaaži käigus on kahesilma vahele jäänud.
http://www.agraarkeskus.ee
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Säde on korralik? Kompressioon on? Küünal kuiv või märg peal etagumist? Väike suts bensiini otse silindrisse muudab midagi?
Miks väntvõlli ringi kohta 2 sädet tuleb?
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Ütleme nii, et säde on korralik ja tihedalt. Ühe vändalöögiga ca 3-4 korda lööb ikka sädet.
Bensiini otse silindrisse pole pannud, aga küünal oli niiske küll. Summutis vahest väga harva teeb ühe plärtsu. Bensulõhna tuleb ka sealt õrnalt.
Aga kompressiooni osas. Viimati sõitsin oma tsikliga rohkem kui aasta aega tagasi. Ei mäletagi, enam, kui kõva oli enne kompressioon. Siiski tundub ja tundus kohe alguses meile mõlemale, et kompressioon on kuidagi nõrk. Käega lööme ka vänta kui vaja, näiteks karterist sai õli pumbatud õlipaaki käega vänta lüües ja seda oli vaja teha vähemalt 100 korda. Alles siis hakkas ülevalt õlirõhu kontrollimise august õli välja tulema. Tuöevikus valan otse õlijahutisse õli, mitte ainult karterisse
Käima proovin lüüa muidugi jalaga, tuleb teravam löök.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Su viimast juttu lugedes tekib mul küll tahtmine öelda sulle, et ära enam oma tsikleid ise paranda.
Mida a sellest õlist pumpad ja kuhu? Ja mis õlirõhu kontrollimise auk Yamahal seal üleval on?
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Üleval silindri pea parempoolsel küljel on auk, millest saab kontrollida õlirõhku. Manuaalis on kirjas ju. Seal tuleb õli siis, kui õli on jõudnud üles.
Kokku pannes sai õlitatud nukkvõllid jne mootoriõliga ilusti ära, aga et esmasel käivitamisel kohe oleks õli ilusti igal pool, siis pumpasin õli üles.
See selleks, see ei ole hetkel oluline. Kui tahad täpsemalt selle kohta küsida või täpsustada siis kirjuta ps.
Miks ta mul käima ei lähe, selles on küsimus.
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Kas see auk seal ei ole mitte küünla tuulutus? Käima olete proovinud tõmmata? Kas ta enne lahti lammutamist tööle läks? See, et ta aasta tagasi töötas, ei loe.
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
schummmi kirjutas:Üleval silindri pea parempoolsel küljel on auk, millest saab kontrollida õlirõhku. Manuaalis on kirjas ju. Seal tuleb õli siis, kui õli on jõudnud üles.
Kokku pannes sai õlitatud nukkvõllid jne mootoriõliga ilusti ära, aga et esmasel käivitamisel kohe oleks õli ilusti igal pool, siis pumpasin õli üles.See selleks, see ei ole hetkel oluline. Kui tahad täpsemalt selle kohta küsida või täpsustada siis kirjuta ps.
Miks ta mul käima ei lähe, selles on küsimus.
Ok, nüüd on selge. ma ei ole kunagi selle pärast põdenud, kokku pannes paned ju niikuinii tilga õli nukkide peale ja lihtsalt käima löönud.
Aga miks ta sul käima ei lähe on suht müstika, kardan, et siiski kui liigutasid võis nukaketiga midagi juhtuda, kuigi Yamul ta vända hammasrattalt alla kukkuda ei tohiks nagu suzul see loll omadus on. soovitaks ikka korra silindri kaas maha võtta ja hakata märke kontrollima uuesti. Kolb sai koos rõngastega ilusti sisse?
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
masin on aasta aega seisnud,kui 30 korda vändast lööb ei lähe kompunn suureks,selle aja peale peaks mootor bensiinist täis tõmbama.kas karpa oled ära puhastanud
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Töötas viimati 2012 sügis. Alati läks käima ilusti. Enne lauali võtmist töötas ilusti.
See ei ole küünla tuulutus. Ma ei tea, mis auku sina mõtled, üks väike polt läheb külje pealt lihtsalt mootorisse pareml pool. Manuaalis kirjas, et õlirõhu kontrollimisava. Sealt saad põhimõt ka aru, kas õlipump õli üles lööb.
Karpat pole puhastanud. Samas küünal on ju märg.
Käisin ostsin igaks juhuks uue küünla ka, kuna küünla ülemine klemm veidi kulunud. Ja eelmisest omanikust on iriidiumküünal. Need ei pidavat kannatama üldse märjaks minemist vms jamasid. Pika aelueaga, aga kergelt annavad otsad. Säde küll oli ilus, aga kas ta ka silindri sees on ilus, seda ei tea ju.
Ainukene variant, et väntvõll tegi täispöörde täpselt all keti peal. Kokku sai ju ülemine osa täpselt samamoodi nagu enne oli. Kolb ülemises surnud asendis.
Küsisin ka yamahakeskusest, et kas on mingi andur näiteks väntvõlli asendi tarbeks, kuigi ei saa aru, miks tsiklile see info vajalik peaks olema.
Ootan neilt vastust. Manuaalist ei lugenud mitte midagi välja mingi anduri kohta.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
tuleks panna ikka magneetol oleva märgi ja nukkvõllidel asuvate märkide järgi, surnud seisud jne on suht mõtetu teema kui normaalsetes kohtades märgid olemas. Samuti on võimalus ,et mootorikett veninud kui uut ei pannud, mis vahetatakse tegelt iga kolviga perfektse mootoritöö tagamiseks aga samas kui enne sama ketiga töötas siis niisama garaazis seistes välja ei veni
Andurit ei ole ja siin suht kindel et midagi valesti kokku pandud
vända hammasrattalt alla kukkuda ei tohiks nagu suzul see loll omadus on
See omadus oli esimesel 4t mootoril, teine generatsioon on juba alumise piirajaga
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Mul on 2007 aasta aparaat. Mis generatsioon see on siis? Teine gen. vist tuli 2006?
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
schummmi kirjutas:Mul on 2007 aasta aparaat. Mis generatsioon see on siis? Teine gen. vist tuli 2006?
see oli suzude kohta
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Mingit andurit küll ei ole ja kui väidate, et kett ei saa väntvõlli peal edai nihkuda, siis 100% peab kõik olema täpselt õigesti paigas.
Ainuke variant, mis täna lisaks veel on tekkinud, on see, et silindripead keerasime tagurpidi (asetasime lauale tagurpidi). Midagi kaotsi ei saanud minna, kõik käis ainult puhta kaltsu peal ja oleks kohe näha olnud. Aga yamahakeskus ütles, et tabletid (mis need on?) võisid paigast nihkuda ja sellest piisab.
Oskab keegi äkki lahti seletada mulle?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Sama meelt, märkide järgi tuleb panna, muidu jääb alati se väike võimalus nihu minemiseks.
Praegu tundub,et gaasijaotus on metsas omadega.
Ega sellel juhuslikult dekompressiooni klappi pole?
Kui on tasub manualist lugeda sellele pühendatud peatükki.
Kunagi domikaga sai mässatud, tahtis tagurpidi mootori ringiajamist, et klapp läheks õigesse asendisse ja pöörded tõuseks üle 2000.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
schummmi kirjutas:Mingit andurit küll ei ole ja kui väidate, et kett ei saa väntvõlli peal edai nihkuda, siis 100% peab kõik olema täpselt õigesti paigas.
Ainuke variant, mis täna lisaks veel on tekkinud, on see, et silindripead keerasime tagurpidi (asetasime lauale tagurpidi). Midagi kaotsi ei saanud minna, kõik käis ainult puhta kaltsu peal ja oleks kohe näha olnud. Aga yamahakeskus ütles, et tabletid (mis need on?) võisid paigast nihkuda ja sellest piisab.
Oskab keegi äkki lahti seletada mulle?
Kas sa enne kokkulappamist klapivahesid ei kontrollinudki
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Ei kontrollinud klapivahesid. Tean, et seda peaks tegema igal lammutamisel. Aga sellele lõin seekord käega. Talveni loodan vastu pidada ja siis läheb mootor nagunii pooleks, teen kõik, mis vaja.
Olen väga rahulik sõitja, nagu pensionär sõidan, kuna puuduvad sõiduoskused.
Panin igaks juhuks ka uue küünla peale, aga ei midagi.
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Kui kompressiooni ei ole, siis tõenäoliselt on asi ikka klapisüsteemis - panid kas ajastusega puusse või läks mõni reguleerimistablett "mütsi" all viltu ning nüüd on klapp lahti.
Võta pea uuesti maha, hangi remondi manuaal ja hakka otsast pihta.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
kui kompressiooni ple ja pea oli tagurpidi siis on tõesti tablett paigast ja klapp lahti mis võib lõppeda klapi kõveraks tagumisega kui nii vänta anda ja siis on varsti vaid kastitäis sodi remonditud mootori asemel. Tabletid asetsevad nukkvõllide all, kübara sees !
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Ja nii oligi.
Üks tablett sees veidi viltu.
Homme ehk saab kokku ja loodetavasti on paugupill jälle.
Sai siis tehtud täna ka klapivahede kontrollimine.
2 klappi veidi normide piirest väljas ja sai ka uued tabletid sinna muretsetud.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
schummmi kirjutas:Ja nii oligi.
Üks tablett sees veidi viltu.
Homme ehk saab kokku ja loodetavasti on paugupill jälle.Sai siis tehtud täna ka klapivahede kontrollimine.
2 klappi veidi normide piirest väljas ja sai ka uued tabletid sinna muretsetud.
Ehk siis moraal, et mootori remontimisel ei ole mõtet rapsida ja enne kokku kruvimist kontrolli kõik vajalik üle, sest pärast lahti kruvida on palju tüütum ja võib ka kallimaks minna.
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Päris ausalt kohe, me ei rapsinud. Tegime kõik lausa pedantlikult ja steriilselt
nagu opereeriks inimest.
Aga seda tableti asja ei teadnudki.
Nüüd said kõik klapivahed ka paika reguleeritud, enne olid paigast ära 2 klapivahet, sisselaskes.
Aga minu jamad ei lõppe.
Asi sai ilusti kokku. Lõime käima, läks nagu vanasti, paugupill.
Töötas ca 3 minutit ja siis suri välja (tühikäigul suri ka vanasti välja).
Lõime uuesi käima ja siis suri välja ja lõpus(seisma jäädes) mõlemad küsisime üksteiselt, et kas kuulsid midagi. Justkui oli õrn vilin v kriuks murdosasekundiks. Justkui paisuks kinni. Jahutusvedelik sees (saab seal õhk sees olla?)
Panime veel korra käima ja samamoodi varsti suri välja õrna kriuksuga, aga see tõesti ainult seisma jäädes ja murdosasekundiks.
Loomulikult rohkem ei käivitanud. Kordagi pöördeid ei andnud, manuaal muidugi ütles, et keskmisete pöörete peal vaja ühtlaselt ca 30 minutit sõita. Nö sisse töötada.
Kõik sai perfektselt manuaali järgi tehtud ja sai korralikult kokku. Ei saa aru, mis jama võib olla.
Uus PROX kolb oli mõõtmetelt sama suur kui vana kolb. Rõngad sai ka üle mõõdetud ja mingi tuhandiku ühiku jagu oli rõngaste vahe väiksem kui enne.
Silinder on mul suht kulumise lõpus juba, aga paarsada tundi peaks kindlasti veel kestma.
Rõngaste asendid saime paika nii nagu peab.
Oskab keegi midagi öelda või aimata, mis võib olla? Või on see normaalne, et uue kolvi ja rõngaste puhul võib alguses esineda mingeid jamasid?
Oehhh jahhhh...........
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Yz250f kolvivahetus - ei lähe enam käima
Vii see asi töökotta kus kolvivahetust iga päev tehakse. Su jutt on juba selline, et ei saa uskuda midagi mida räägid. Kolvirõngaste vahe ja tuhandiku jagu No millega sa mõõdad seal tuhandikke? Muudad natuke rõnga aendit silindris ja see muutub juba mitme sajandiku jagu!!! Kas nukaraami poldid said momentvõtmega kinni või keerasid õrnalt/tugevalt käega? Kui jäävad lahti, siis hakkavad nukkvõllid loksuma. Kui natuke liiga tugevalt, siis poovad kinni suht kiirelt ja tulemuseks suur hunnik kasutut alumiiniumi.
Keegi ei oska sulle siin endam nõua anda, sest kellelgi pole adekvaatset infot, mida sa teinud oled, kuidas teinud oled ja milliseid töövõtteid ja vahendeid kasutad. Fakt on see, et enne töö teostamist tsikkel töötas ja peale töö teostamist mitte. See tähendab, et oma tegevusega oled põhjustanud mittetöötamise. Kui nüüd suri välja ja käis kiuks, siis oma teise tegevusega oled võib-olla põhjustanud kahjustuse. Äkki saab veel remontida aga kui teed nüüd mingi kolmanda tegevuse, siis võib juhtuda, et on pöördumatud kahjustused!
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.