1. leht 1-st

TL1000S 97a ei käi tühikäiku

Postitatud: 11 Mai 2014, 21:28
Postitas Jallo

Mure järgmine, peale mootoriremonti ei saa mootorit korralikult tühikäigul käima. Gaasiklappide sünkroniseerimine annab kehva tulemuse, mootor ei jää üldiselt sujuvalt käima. Kui hulk aega kruvida siis saab lõpuks ilusti käima aga kui soojemaks või külmemaks läheb siis jälle ei käi. Taob gaasiklappidest tuld välja, sureb vahest välja jne. Samas vahepeal käib ilusti ühtlaselt. ,,Timing ,, kontrollitud, uued küünlad, gaasiklapi asendiandur paigas. Sädemed ilusasti olemas, kummikõrid ei leki, veakoode sees pole. Vaakumid on õigesti, klapivahed ka üle kontrollitud. Pöördesse lased siis käib ilusti ja jõudu on ka nagu peab, kuid sõita ei saa sest sureb vahest välja.
Mida võiks veel teha:

  1. nuka ja vändaandur ossiga üle vaadata.
  2. silindrites surved mõõta erinevatel temperatuuridel
  3. bensusurve mõõta
  4. gaasiklapid teistsuguse kellaga häälestada (praegu kasutan ) Mõte siis kelladega proovida.

Mida veel kontrollida või proovida, mida järgmisena peaks vaatama??


Re: TL1000S 97a ei käi tühikäiku

Postitatud: 11 Mai 2014, 23:11
Postitas munaz

Gaasiklapist saab tuld välja taguda (enamvähem) ainult juhul, kui süüde on liiga varajane. Mida Sa "timingu" all silmas pead? Süütenurka või nukaketi asetust?
Igatahes, kõigepealt kahtlustaksin süütesüsteemi ja seejärel kütusesüsteemi. Taoliste sümptomitega tähendaks, et kütust on liiga vähe. Aga veelkord: kõigepealt süütevärk!


Re: TL1000S 97a ei käi tühikäiku

Postitatud: 11 Mai 2014, 23:18
Postitas Bandit

mis see niimoodi mõõdetaksegi, et suled ühe sisselaske? terve mootor hakkab ju teistmoodi käituma selle peale. reaalset mõõtmistulemust kas saabki nii? vaakumdüüsid ja kõik 4 korraga omavahel sünki saada, see võiks olla eesmärk.


Re: TL1000S 97a ei käi tühikäiku

Postitatud: 12 Mai 2014, 09:31
Postitas StreetMoto

Ma käin võib-olla välja üsna lolli idee aga kuna seda väga lihtsalt juhtuda saab ja ennegi nähtud on, siis ikkagi: Tegu sul ju V-mootoriga - kas kokkupannes ikka kontrollisid, millise ringi peal (kas survetakti lõpp või väljalasketakti lõpp) sul on üks silinder ja alles seejärel panid paika teise silindri märgid. V-mootori puhul ei piisa lihtsalt surnud seisu keeramisest ja nukamärkide paikapanekust - kuna 4-takti V-mootor, siis peab silindrite tööjärjekord ka ikka paika saama. Kontrollida lihtne - võta klapikambrikaaned maha ja järgi manuali. Tuvastatakse selle järgi, kas nukad vaatavad ÜSS olles kokku või laiali.

Ja ühtlasi saad samal ajal üle vaadata ka topeltkontrolli mõttes nukaketimärgid ning klapivahed!


Re: TL1000S 97a ei käi tühikäiku

Postitatud: 12 Mai 2014, 12:22
Postitas Jallo
StreetMoto kirjutas:

Ma käin võib-olla välja üsna lolli idee aga kuna seda väga lihtsalt juhtuda saab ja ennegi nähtud on, siis ikkagi: Tegu sul ju V-mootoriga - kas kokkupannes ikka kontrollisid, millise ringi peal (kas survetakti lõpp või väljalasketakti lõpp) sul on üks silinder ja alles seejärel panid paika teise silindri märgid. V-mootori puhul ei piisa lihtsalt surnud seisu keeramisest ja nukamärkide paikapanekust - kuna 4-takti V-mootor, siis peab silindrite tööjärjekord ka ikka paika saama. Kontrollida lihtne - võta klapikambrikaaned maha ja järgi manuali. Tuvastatakse selle järgi, kas nukad vaatavad ÜSS olles kokku või laiali.

Ja ühtlasi saad samal ajal üle vaadata ka topeltkontrolli mõttes nukaketimärgid ning klapivahed!

Sedamoodi tundub küll, kahtlustasin ise ka midagi sellist aga arvasin et kui valesti on siis ei käi üldse. Täpselt selline mulje on et süütepoolide otsad või pihustite otsad oleks vahetuses aga reaalselt ei ole need vahetuses. Vaatan üle.


Re: TL1000S 97a ei käi tühikäiku

Postitatud: 12 Mai 2014, 12:24
Postitas Jallo
jbob kirjutas:

mis see niimoodi mõõdetaksegi, et suled ühe sisselaske? terve mootor hakkab ju teistmoodi käituma selle peale. reaalset mõõtmistulemust kas saabki nii? vaakumdüüsid ja kõik 4 korraga omavahel sünki saada, see võiks olla eesmärk.

Sisselase kinni ei lähe, seda saab mõõteriista vooliku otsas olevast kettast reguleerida.


Re: TL1000S 97a ei käi tühikäiku

Postitatud: 12 Mai 2014, 23:59
Postitas Jallo

Niisiis oli teise silindri nukad tarvis 180 kraadi keerata ja korras see oligi!!! Mootori kokkupanija oli jäänud üks etapp vahelt tegemata, nimelt enne teise silindri nukkvõllide paigaldust tuleb mootorit 360 kraadi ringi ajada. Hulk aega mõtlesin ise ka, Tänud Neemele!!! :bsmile: