1. leht 2-st

Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 20:38
Postitas Märtt

Tervist

Sooviks teada, kui vajalik see hinnaline vidin siis ikkagi on. Endal pole veel vaja läinud (sülitan kolm korda üle õla), aga kindlasti on see vidin nii mõnelgi foorumikasutajal õnnetuse ära hoidnud või vastupidi - lenksuamordi puudumine aidanud külje mahapanekule kaasa.

Kas odavast aftermarket lenksuamordist on kasu? Või ei maksa peale Öhlinsi väga vaadatagi?
Mis kiirustel tavaliselt selline lenksu ühelt poolelt teisele poole viskamine tekib? Mis on selle põhjustajaks?
Mis tüüpi ratastele on lenksuamort kindlasti soovitatav? Mis tüüpi ratastele teda paigaldada pole mõtet?

Wikipeedia jutuga seonduvaga olen kursis: http://en.wikipedia.org/wiki/Steering_damper

Kasutades otsingut, selgus, et foorumis on lenksuamortidest ainult müügiteemad, aga arutelu rubriik selle vajaliku jubina kohta justkui puudub. Näidake suund kätte, kui see teema on juba kuskil arhiivis tõstatatud.

Tänud!


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 20:50
Postitas mx77

Eks see steering angle ja järelejooksu määr on need põhilised näitajad. Mõnele harrikasugusele pole mingit pointi neid peale toppida


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 20:50
Postitas puna

Eks nee asjad jah mõeldud riskide vähendamiseks.
ja kindlasti neid palju kellel see vigur on õnnetusest päästnud.
Ah jaa ja neid firmasi on teisigi peale Öhlinsi mida kannatab kasutada.
Soovitan vaadata siiski neid mida saab seadistada need ka muidugi kallimad.
Paigaldusest olen näinud neid kõiksugu ratastel pole ilmselt ühtegi tüüpi millele neid poleks paigaldatud.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 20:50
Postitas pyta

no olen ikka asjast nii aru saanud,et kõval kiirendamisel,esiots on lihtsalt nii kerge/lennus,et kontaktil maapinnaga hoiad ehk lenksu vähe viltu tõmbab vibama.aitab üldjuhul peale keeramine.endal on mõned korrad ikka juhtunud.olen väga hullu vibamist ka näinud,õnneks jäi tüüp püsti


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 21:14
Postitas Vint

Segane jutt saab nüüd olema....aga...
Aga olen mõned korrad kogenud lenksu vibamist. ( Ja õnneks sadulasse jäänud siiani napilt. )
Enda kogemustest tulnud tõde;
Kurvi tuleb varakult siseneda ja sõitta nii palju sisemise kaare sees kui olud võimaldavad. ( kuna se on lühim teekond kurvis ja nii jääb teine tee osa puhvriks, hädaolukorras. Mitte nüüd segi ajada vastassuunaga! )
Just hilisem ärkamine, et nüüd on kurv, on minul selle vibamise põhjustanud. Üks kindel kalde nurk.
Mingisugune loll kramp tuleb peale, mis tegelikult on kummaline, ma olen parklas kaheksat tehes isegi põlveni painutanud, linna enduurokaga. Kuid eks kiirus ja olukord ei ole vist päris 1:1 võrreldav.

Ootan samuti huviga teiste kogemusi.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 21:25
Postitas arendaja

Mul Hornet 900, peaks olema väga tasakaalukas ja tuim tükk ning tõesti on AGA headel teedel. Paraku elades Tallinnas ei ole neid häid teid just liialt. Igast löökaugud ja rööpas rajad on need, mis tekitanud ikka vääga hirmsaid hetki. Panin LSL-i rooliamordi külge ja tõesti on natuke muretum, on löönud lenksu käest juraka auguga aga sai kenasti stabiilseks uuesti. Mul on see reguleeritav ning olen täheldanud, et väga jäigaks keerates hakkab pigem takistama just järsemaid kurve (rinkadel) ja äkilisemat pidurdamist. Pidurdamisel muutis ratta närvilisemaks sest rehv ei saa enam niivõrd hästi leida pidamist teekattega, aitas kui rooliamorti pehmemaks keerata. Et olen rahul sellega, kuigi eks saaks ka ilma hakkama. Esimene ratas mil see peal.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 21:25
Postitas mx77

See tankslap on väga väikestest asjadest kinni. Kunagi oli mul KTM krossikas, mis oli väga hasartne esiotsa vibama hakkama (tüübiviga täitsa), kui natukenegi hooletu olid. Said esimesed prillid ära vahetatud tuuninguomade vastu, mille offset oli vaid 2 mm väiksem kui originaalil ja tankslap oli unustatud asi.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 21:46
Postitas puna

ütleme siis nii, et osta ära ja kruvi külge.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 03 Mär 2014, 21:55
Postitas korke

Öhlinss.....hoiad raha kokku hoolduse pealt. Need kõik teised elukad kipuvad alati hakkama lekkima või muud hädad tekkivad.

Muidu rooliamort võib kaasa aidata ka küllili käimisele. Kui keerata rooliamort liiga tuugaks kinni siis on oht ,et kurvis võib tagumine rehv kaotada pidamise.
Rooliamort peaks alati olema võimalikult pehmes asendis mis on igal ühel oma. Mul on ntx racing sarja öhlins ja ainult lahti olekust 3 klikki peale kruvitud. Prillide offset on -2mm originaaliga võrreldes. On väga kergelt lenksu visanud vahest vibama aga mitte midagi liiga häirivat.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 09:24
Postitas Piipz

Huvitav, kas kroomidele pannakse ka lenksuamorte? St kas keegi on pannud?


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 09:36
Postitas puna

Olen näinud mitmetel harrikatel ja ka erinevatel chopperitel.
Pole rattatüüpi millel pole seda küljes näinud.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 10:17
Postitas Märtt

Vaatasin üle kõik eBay's pakutavad lenksuamordid, aga peamiselt pakutakse kas mudelikohaseid tooteid või universaalsed hiinakaid. Mudelikohast toimivat varianti 1991 aasta 750 GSXR-ile on aga nähtavasti võimatu leida. Keegi asjaga kursis olev inimene oskab äkki ütelda, mis rattal võiks analoogse geomeetria ja käiguga lenksuamort olla? Või ongi nad nii spetsiifiliseks aetud, et igale mudelile sobib kindel amort?

Tänud


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 10:22
Postitas StreetMoto

Mul on olemas uus LSL-i lenksuamordi komplekt (amort ise + mudelikohased kinnitused) 1994-1995 ja 1997-1999 aastakäikudele. Kas ka vanemale sobib, seda googelda ise. Edasine arutelu (hind/toimetus) meili teel streetmoto@streetmoto.ee


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 10:49
Postitas Teek

teema juurde tagasi tulles: siis mul on löönud kawa z750ga rooli vibama. Tegin TLNs vasakpööret üle raudtee (kesklinnas pärnu mnt-lt tõnismäele) ning siis tõmbas lenksu rõvedalt vibama. vt et viskab käed rutska küljest ära, aga kuna oli just kiirendusehetk mäest üles, siis keerasin kõvasti peale ja vibra kadus.
Seega pealekeeramine aitab kui ainult tuleks kohe selle peale, sest ega see ehmatab ikka päris korralikult ära.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 10:58
Postitas will111

kõige paremini aitab ikka puhas toores jõud...ja eks muidugi võimalikult kiire reageerimine :) tsiklisõit pole nõrkadele :lol:

aga ok see selleks, teema juurde tulles, damperi vajalikkus või mittevajalikkus peaks eelkõige tuleneva tsikli kasutaja enda kogemusest. kui vibamise või selle kontrolli alla saamisega pole ikka kordagi tõsiseid probleeme olnud siis tõenäoliselt sellist lisavidinat ka vaja ei ole. kindlasti ei ole seda vaja suure kahvlinurgaga masinatel ja üldse nö. uimasema pööramisega ratastel. aga mida äkilisem, seda suurem on ka tõenäosus ja võimalus lenks vibama saada.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 11:02
Postitas Motomarket

91 aasta 750 GSXR-le sa seda rooliamaorti väga hädasti küll ei vaja. Investeeri parem sama raha korralikesse rehvidesse ja naudi sõitu.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 11:18
Postitas sepp

No amordikunnid! Buell xb12s rattale ka kellegil pakkuda?


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 13:48
Postitas poison

Mida lühem tsikkel, seda pikem rooliamort. Raplamaa vanasõna.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 15:11
Postitas jaanipoiss
sepp kirjutas:

No amordikunnid! Buell xb12s rattale ka kellegil pakkuda?

Ära sõida kõva pohmakaga :D

Ölinsi puhul või tegelt on see vist kõigi õlikate puhul häiris veits, et päeval kuuma ilmaga muutuvad nad suht lödiks. Õhtul ilma jahenedes hakkad vaikselt maha keerama.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 15:45
Postitas justcraizy

harju keskmine kindlasti tankslapi ajal keerab juurde, jaaaa jaaaaaaaa :D
Mind on päästnud korduvalt, minuarust must be asi, vähemalt bike tüüpi rattal - muude rataste kohapealt ei oska arvata.

Hetkel Öhlins, ennem oli LSL, mõlemaga väga rahul.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 17:01
Postitas MarekM

Bandit 1200. Lenks peal laiem ja originaal lenksuraskused asendatud aftermarketi omadega (kergemad). Kas sellele suurele elevandile oleks ka lenksuamort vajalik? Algeb esimene hooaeg mainitet rattaga. Varasem kogemus puudub.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 17:06
Postitas cossie

mul on samuti laiem lenks ja otsapunne ei ole üldse. enda banditile panin amordi pärast seda kui esiratas pärast 100km/h lõpuks maad puutus ja viskas korraks laperdama, enam pole sellist asja juhtunud. mul on gsxr originaal seal küljes ja paraja jäikuse sain kätte erinevaid õlisid kasutades, sest reguleerida seda ei saa. lõpuks jäi sisse ATF ja asi toimib


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 17:20
Postitas AndrusB

Nägin oma töökajs kasti kus on 5-7 amorti - kõik on uued. Lisaks oli veel 3 amordikinnitust (D43;D45;D54 õlg 25 amordi pinnalt).
Kui te soovite rooliamorti paigaldada ja valmis lahendust pole osta või ei raatsi , siis alustage koha leidmisest sellele amordile ja leidke kohad kuhu kinnitused asetada. Siis on lihtsam kinnituskronsteine leida/teha.
Buellil oli selle kohaga mingi trikk. See tsikkel vajaks kindlasti amorti (olen buelli omanud). Lisaks peaks amort olema tsiklitel millel üks esipidur. Mia pean seda jubinat tsikli küljes vajalikuks.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 04 Mär 2014, 17:29
Postitas Kri$o$

No amordikunnid! Buell xb12s rattale ka kellegil pakkuda?

Streetmoto pakub Bitubot, paari nädalaga saad kätte kui tellid.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 16 Okt 2014, 13:26
Postitas rait008

GSXR1000 K7 2007.a. - originaalis on peal elektriline lenksuamort.
Lenks on aga ülikerge ja nagu "ülevõimendatud" - kahtlustan et amort oma elu ära elanud ja ei toimi.
Väikestel kiirustel pöörates tahab lenks ise lõppu välja ennast keerata ja peab tugevasti vastu hoidma - ebameeldiv.
Internetiavarustes erilisi vastuseid ei leidnud, on pakutud et originaalis seal vähe õli / õli on ülivedel.
Peaks alustama õlivahetusest? Millist õli / mis viskoosusega peaks kasutama? Muid mõtteid?


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 16 Okt 2014, 13:43
Postitas ducatu

Võib tunduda naljakas aga mina kontrolliks esmalt esirehvi rõhu üle.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 16 Okt 2014, 13:50
Postitas rait008
ducatu kirjutas:

Võib tunduda naljakas aga mina kontrolliks esmalt esirehvi rõhu üle.

:D Rehvirõhk on korras nii ees kui taga.
Pigem saan aru et tegemist antud ratta "tüüpveaga".


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 16 Okt 2014, 18:34
Postitas Junzu

Kui väikestel kiirustel pöörates jõuga peab vastu hoidma, siis on kas rehvi rõhk madal või rehv kandiliseks kulunud. Tuleb asi tavaliselt sellest, et on madala rõhuga sõidetud. Vaheta esirehv ära ja usun, et viga kaob.


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 16 Okt 2014, 19:34
Postitas Ilgekepp
rait008 kirjutas:

GSXR1000 K7 2007.a. - originaalis on peal elektriline lenksuamort.
Lenks on aga ülikerge ja nagu "ülevõimendatud" - kahtlustan et amort oma elu ära elanud ja ei toimi.
Väikestel kiirustel pöörates tahab lenks ise lõppu välja ennast keerata ja peab tugevasti vastu hoidma - ebameeldiv.
Internetiavarustes erilisi vastuseid ei leidnud, on pakutud et originaalis seal vähe õli / õli on ülivedel.
Peaks alustama õlivahetusest? Millist õli / mis viskoosusega peaks kasutama? Muid mõtteid?

see töötab vastavalt kiirustele naljatilgad!!!!


Re: Lenksuamort / steering damper - arutelu

Postitatud: 16 Okt 2014, 20:54
Postitas franz125
Ilgekepp kirjutas:
rait008 kirjutas:

GSXR1000 K7 2007.a. - originaalis on peal elektriline lenksuamort.
Lenks on aga ülikerge ja nagu "ülevõimendatud" - kahtlustan et amort oma elu ära elanud ja ei toimi.
Väikestel kiirustel pöörates tahab lenks ise lõppu välja ennast keerata ja peab tugevasti vastu hoidma - ebameeldiv.
Internetiavarustes erilisi vastuseid ei leidnud, on pakutud et originaalis seal vähe õli / õli on ülivedel.
Peaks alustama õlivahetusest? Millist õli / mis viskoosusega peaks kasutama? Muid mõtteid?

see töötab vastavalt kiirustele naljatilgad!!!!

See on nii jah, ja enamus selle ratta omanikke on selle välja vahetanud sest ta hakkab tööle liiga suurte kiiruste juures(tava liikluse juures)ehk siis jääb kasutamata.