1. leht 2-st

Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 13:14
Postitas Matuke

Vahest natuke offtopic aga kas keegi trahvi pole saanud talverehvide puudumise pärast? Kohustus on 1 märtsini kasutada talverehve.
Endal plaanis täna Tartu peale sõitma minna.


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 13:37
Postitas t2g

Moororrattaga?? Rattal pole kohustuslikud ju :wink:


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 13:51
Postitas Lehtlaan_R

tava rehvidega lähed?
kui just mendid kinni ei pea ja selle rehvi pärast.....
,aga asfalt on täna ilus puhas. :)


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 14:10
Postitas Pan

Eile käisin sõitmas. Juhtusin milkudega valgusfoori taga koos seisma mitmel korral. Nii nende taga kui ka kõrval. Minu vastu küll erilist huvi ei ilmutatud. Seadus näeb talverehvide kasutamist ette peamiselt sõiduautodele. Mootorrattad, bussid ja veoautod peaks sellest kohustusest vabad olema.


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 15:17
Postitas Kirs

Mitte peaks vaid ongi talverehvide nõudest kaherattalised priid. Võtke vabalt.


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 17:15
Postitas Melx

Ise-enesest kui jutt mootorrattast siis võiks ikka seadust ka teada, mitte, et poole kõrvaga kuulsin midagi talverehvidest ja nüüd käibki kõigil see all mingist kuupäevast kuupäevani. Üldse vist pole sellist rehvi võimalik valmistada mis kannataks talvel liikluses sõita, tulemus oleks tõenäoliselt sama mis suvel märja muru peal sõitmist harjutades.


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 22:49
Postitas DGAF

Vast ikka on võimalik valmistada aga ise küsimus on nõudlus nende järele. Mingi hübriid ringraja vihmarehvist ja jäärajal kasutatavatest piikidest? St pehme sooneline segu ja kerged naelad peal? Pole küll täpselt kursis aga kas mitte enduurokatel ei ole midagi sellist?


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 23:02
Postitas mx77
DGAF kirjutas:

Vast ikka on võimalik valmistada aga ise küsimus on nõudlus nende järele. Mingi hübriid ringraja vihmarehvist ja jäärajal kasutatavatest piikidest? St pehme sooneline segu ja kerged naelad peal? Pole küll täpselt kursis aga kas mitte enduurokatel ei ole midagi sellist?

Enduurokad kasutavad krossinaela, sellega sind keegi tänavale ei lase. Lisaks ei püsi pehmes kummisegus see nael eriti kaua sees. Krossinaela jaoks kasutatavad rehvid on kõik kõva või väga kõve seguga.


Re: Talverehvid

Postitatud: 24 Veebr 2014, 23:09
Postitas yeekim

Just uurisin mingi aeg tagasi tsiklite talverehvide teemat.
Tulemus oli see, et kui soovite talvel naastrehvi kasutada siis igatsugust naastu enam kasutada ei tohigi-kindlaks oli määratud nii naastude arv(tavalisel krossinaelal neid liiga palju), naastude kaal, ja ka väljaulatuv pikkus ,vist oli max 3mm.

Edu


Re: Talverehvid

Postitatud: 01 Mär 2014, 10:16
Postitas yeekim

Kuigi talvega tundub olema kööga(ise loodan küll veel korra jääle saada), siis järgmiseks hooajaks või kuni seaduse muutmiseni tänavalegaalsete naastude nõuded on sellised:

2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90;
b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110;
c) M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130;
d) ülejäänud rehvidel – 150;

3) sõidukil kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem kui 25 %
võrreldes suurima naastude arvuga rehviga;

4) uutel M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõiduki naastrehvidel ei tohi naastud rehvi
pinnast välja ulatuda rohkem kui 1,2 mm
ja M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria
sõiduki rehvidel rohkem kui 1,5 mm. Kasutuses olevatel M1, N1, O1, O2 ja L
kategooria sõiduki naastrehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem
kui 2,0 mm
ja M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukite rehvidel rohkem kui
2,5 mm;

5) naastrehvidel võib kasutada naaste, mille mass ei ole suurem kui:
a) M1, O1 ja L kategooria sõidukil – 1,4 g;
b) N1 ja O2 kategooria sõidukil – 2,3 g;
c) M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukil – 3,0 g.
Naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei tohi olla terav ega torujas;

edu


Re: Talverehvid

Postitatud: 12 Nov 2020, 11:58
Postitas hmm

Ma läheks siit teemast natuke edasi ja defineeriks pigem "jaheda" ilma rehvid, mitte lume või jää rehve. Ei aja taga seaduse punkte vaid enda sõidu ohutust.
Talvel nii ehk naa suht nadi ainult kahel rattal sõita. Külkaga ehk kindlam.
Seega on peas mõlkunud mõte oktoobrist-maini hoida velgedel M+S markeeringuga rehve. Seda just selle pärast, et kui tekib võimalus (no teed suht puhtad, soolalöga väga palju pole aga temp 0 ümbruses) ja soov saaks ohutumalt mõned sõidud teha.
Peamine eesmärk on just vähendada libisemise ohtu, kui asfalt on väga jahe või isegi mõnes kohas väike lumeke/jääke...

jäi silma selline rehv:
‘Winter Grip 2’ by ANLAS: https://anlas.com/product/sheet/Winter/ ... 0GRIP%202/

Kas keegi on seda kasutanud. Vaatasin youtobest mõnda selle kohast videot ning pigem ongi seal lõunamaa mägedes 0...10 kraadises tingimuses sõidule mõeldud ja mis teha - kiidavad.

Või vaadata miku/heidenau jne poole?
https://tyres.buycarparts.co.uk/motorcycle/winter-tyres

Ise kihutaks need alla jawale, millel ka külka.


Re: Talverehvid

Postitatud: 12 Nov 2020, 14:13
Postitas ranel
hmm kirjutas: 12 Nov 2020, 11:58

Ma läheks siit teemast natuke edasi ja defineeriks pigem "jaheda" ilma rehvid, mitte lume või jää rehve. Ei aja taga seaduse punkte vaid enda sõidu ohutust.
Talvel nii ehk naa suht nadi ainult kahel rattal sõita. Külkaga ehk kindlam.
Seega on peas mõlkunud mõte oktoobrist-maini hoida velgedel M+S markeeringuga rehve. Seda just selle pärast, et kui tekib võimalus (no teed suht puhtad, soolalöga väga palju pole aga temp 0 ümbruses) ja soov saaks ohutumalt mõned sõidud teha.
Peamine eesmärk on just vähendada libisemise ohtu, kui asfalt on väga jahe või isegi mõnes kohas väike lumeke/jääke...

jäi silma selline rehv:
‘Winter Grip 2’ by ANLAS: https://anlas.com/product/sheet/Winter/ ... 0GRIP%202/

Kas keegi on seda kasutanud. Vaatasin youtobest mõnda selle kohast videot ning pigem ongi seal lõunamaa mägedes 0...10 kraadises tingimuses sõidule mõeldud ja mis teha - kiidavad.

Või vaadata miku/heidenau jne poole?
https://tyres.buycarparts.co.uk/motorcycle/winter-tyres

Ise kihutaks need alla jawale, millel ka külka.

Iga pehmem rehv on etem suvekast jahedas. Jää vastu aga lamell kahjuks eriti ei aita. Lamell teeb muidu rehvi ka nn ujuvaks.
Mina võtaks naastu. Kõige ohtlikum ongi ju jää tee peal. Aga noh külka all saab vast lamelliga ka hakkama.

Seda M+S märki ei tasu vaadata, vaid ikka pigem rehvi ennast. Ka näiteks E07 on paberi järgi M+S. Kes aga sellega lume ja jää peal sõita tahaks, ma ei kujuta ette. Maasturitele on neid rehvide võrdlusi tehtud. Parim on talvel lumel ikka klassikaline lamellitud talverehv. Tavaline klots istub aga paremusjärjestuse lõpus.


Re: Talverehvid

Postitatud: 12 Nov 2020, 14:23
Postitas Piipz

Ma ei viitsi kogu teksti tõlkida aga M+S tegelikult ei märgista talverehvi, vaid märgistab teatud miinimumnõudeid, mida rehv täitma peab, et M+S märge kätte saada. Ning tegelikult juba alla +7 kraadi on ette nähtud, et miinimumnõuded täitnud m+s rehv käitub samamoodi nagu suverehv. Nii et seda märki paluks mitte jälgida eriti juhul, kui valitakse rehvi meie kliimas.

One would expect that the markings M+S or Mud and Snow on a tire would mean that it was designed for proper winter traction in all conditions. You might be surprised to find that it only defines a tire whose treads:

Have multiple pockets or slots in at least one tread edge that extend toward the tread center at least 1/2 inch from the footprint edge
Measured perpendicularly to the tread centerline, have a mimimum cross-sectional width of 1/16 inch
Have edges of pockets or slots at angles between 35 and 90 degrees from the direction of travel
Have a contact surface void area will be a minimum of 25% based on mold dimensions
It says nothing about the tire's rubber compound and it's ability to stick to compact snow and ice. In fact, at temperatures below 7 C. it can be expected to perform just like a summer tire in these conditions.

If you are like most tire buyers, my guess is that you choose an all season tire based on the manufacturer's mileage durability claims. This means a rubber compound that stays hard and does a poorer job of sticking to compact snow and ice.

Tires with the mountain and snowflake design are rated for their ability to provide traction in winter conditions where the temperature is below 7 C. Think of them as low temperature tires and choose them over all season tires when you drive in BC's winter road environment.

Aga naelrehvidega, vähemalt motikatega, on see jama, et peab küll jää peal aga tänu rehvi ehitusele jälle ei pea eriti asfaldi peal. Need naelad on jäiga pinna peal ise libedad. Kui ma ise tahaks päris keset lumist talve sõita, siis ma sõidaks pigem just lamellidega, eriti, kui sõitu on palju linnas. Heidenaul Scout Silica näiteks.


Re: Talverehvid

Postitatud: 12 Nov 2020, 15:15
Postitas hmm

Ok, see M+S märgistus las siis jääda, vaid pigem ehk on soovitusi kogemustest, et milline rehv on tagumiku dyno põhjal hinge positiivse emotsiooniga täitnud <5 kraadise ilmaga sõitmisel.
Saan aru ka seda, et rattad on erinevad (kaalud, võimsused, teljevahed, veljed) kõik mängib tegelikult rolli + sõiduoskused/stiilid.
Õnnetu jaff ise ju rehvide poolest selline pirtsakas - ei mahu talle eriti midagi sinna alla. 16" mõlemad, ees 3,25 ja taga 3,5 laiad. Ega ma sinna vist mootorratta rehve leia, pigem rolleri omad... nt Mitas 32 WIN scoot


Re: Talverehvid

Postitatud: 12 Nov 2020, 15:52
Postitas Piipz

Mina enda mammutitega olen aastaid K60-ga sõitnud, isegi mitte see päris Silica. LUnd ja jääd ei kannata, kuid piirtemperatuur, millega veel maanteel sõita olen julgenud, on umbes miinus 7 kraadi. Aga no see on juba päris piiri peal. Praeguste ilmadega (+7) aga on need täiesti fine, ei ole veel kuskilt otsast libe.


Re: Talverehvid

Postitatud: 12 Nov 2020, 20:17
Postitas Ivoonu

Mul oli üle-eelmine talv Uralil Mitas SW-07 Speedway rehv taga. Pidamist oli igas olukorras aga kulus ka silmnähtavalt. Umbes 1000 km ja otsas ta oligi.


Re: Talverehvid

Postitatud: 12 Nov 2020, 23:13
Postitas ranel
Piipz kirjutas: 12 Nov 2020, 14:23

Ma ei viitsi kogu teksti tõlkida aga M+S tegelikult ei märgista talverehvi, vaid märgistab teatud miinimumnõudeid, mida rehv täitma peab, et M+S märge kätte saada. Ning tegelikult juba alla +7 kraadi on ette nähtud, et miinimumnõuded täitnud m+s rehv käitub samamoodi nagu suverehv. Nii et seda märki paluks mitte jälgida eriti juhul, kui valitakse rehvi meie kliimas.

One would expect that the markings M+S or Mud and Snow on a tire would mean that it was designed for proper winter traction in all conditions. You might be surprised to find that it only defines a tire whose treads:

Have multiple pockets or slots in at least one tread edge that extend toward the tread center at least 1/2 inch from the footprint edge
Measured perpendicularly to the tread centerline, have a mimimum cross-sectional width of 1/16 inch
Have edges of pockets or slots at angles between 35 and 90 degrees from the direction of travel
Have a contact surface void area will be a minimum of 25% based on mold dimensions
It says nothing about the tire's rubber compound and it's ability to stick to compact snow and ice. In fact, at temperatures below 7 C. it can be expected to perform just like a summer tire in these conditions.

If you are like most tire buyers, my guess is that you choose an all season tire based on the manufacturer's mileage durability claims. This means a rubber compound that stays hard and does a poorer job of sticking to compact snow and ice.

Tires with the mountain and snowflake design are rated for their ability to provide traction in winter conditions where the temperature is below 7 C. Think of them as low temperature tires and choose them over all season tires when you drive in BC's winter road environment.

Aga naelrehvidega, vähemalt motikatega, on see jama, et peab küll jää peal aga tänu rehvi ehitusele jälle ei pea eriti asfaldi peal. Need naelad on jäiga pinna peal ise libedad. Kui ma ise tahaks päris keset lumist talve sõita, siis ma sõidaks pigem just lamellidega, eriti, kui sõitu on palju linnas. Heidenaul Scout Silica näiteks.

Naastu osas on sul õigus, aga sellegipoolest kevadel sai ka oma naastrehvidega üv punkti pidurduskatse ära tehtud esimese katsega, mille üle siin foorumis piisavalt nutetud on. See pidamine, mida naast annab jää peal juurde, kaalub kenasti üle kehvema pidamise asfaltil. Aga eks tuleb ka arvestada jää peal, et 50 ja enam kiirusega naastu effekt järjest väheneb. Mina olen kaks korda külje maha pannud naastuga mitte rehvidest, vaid seisma jäädes saapal polnud piisavalt pidamist.


Re: Talverehvid

Postitatud: 13 Nov 2020, 03:57
Postitas will111

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:


Re: Talverehvid

Postitatud: 13 Nov 2020, 09:30
Postitas ranel
will111 kirjutas: 13 Nov 2020, 03:57

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:

Naastudega saapaidki on täiesti vabalt müügis, aga siseruumides nendega väga käia ei soovi.


Re: Talverehvid

Postitatud: 13 Nov 2020, 10:25
Postitas Piipz

Ma kasutan neid kalamehe omasid, mis saabaste peale käivad. Ajavad asja ära.
https://tarbija24.postimees.ee/1023904/ ... alla-panna


Re: Talverehvid

Postitatud: 13 Nov 2020, 11:09
Postitas urmas66
will111 kirjutas: 13 Nov 2020, 03:57

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:

Nokia kummikud on kohe ostes naastudega saadaval.


Re: Talverehvid

Postitatud: 13 Nov 2020, 11:41
Postitas ranel
urmas66 kirjutas: 13 Nov 2020, 11:09
will111 kirjutas: 13 Nov 2020, 03:57

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:

Nokia kummikud on kohe ostes naastudega saadaval.

Millal viimati kummikuga sõitmas käisid?


Re: Talverehvid

Postitatud: 14 Nov 2020, 02:35
Postitas will111

eks see juba vaba valik igaühel, mis jalanõuga ta sõitma läheb...aga kui on soovi teha valiku, kas seisma jäädes külg maha panna või püsti jääma siis ilmselt mingid kompromissid tuleb teha :D

mina näiteks ei käigi siseruumides välisjalanõudega. seega pole hull kui naelad sees


Re: Talverehvid

Postitatud: 14 Nov 2020, 07:12
Postitas yeekim

Miks nii keeruliselt:
Pilt


Re: Talverehvid

Postitatud: 19 Nov 2020, 11:04
Postitas Dusterx

Minu kogemus k60'ga kannatab sõita ka miinuskraadidega ning koju kannatab veereda ka 10cm lumega, kõige libedam on lörtsiga, kui tegu on juba -kraadiga, siis saab vaikselt sõita. Selles suhtes see m+s märgis seal päris kägu ei aja. Dunlop trailmax on mul siiani parima pidamisega märja asfaldi rehv olnud, kuid tatine muru, muda ja ennekõike külm hävitavad selle rehvi omadused täielikult, külm kaotab ka maxxise kärnaliste pidamise totaalselt.
Parimad tulemused ilma naastudeta olen saanud vanakooli rehvidest või nende tänapäeva versioonidest: Mõtle iz 18-19 tolli originaalrehvide ja nende tänaste (vist mitas toodang) kloonide peale, jäävad pehmeks, muster kannatab kõike ja kui ikka on puudu, siis aitab ka tiigriga lamelliks laskmine. Väiksematel tsiklitel olen kasutanud hiina mopeedide rehve, ka väga hea pidamisega ning 16" olen ainukese hea variandi leidnud delta/kärurehvi analoogid. Kasutasin mingi hetk ka 17" tehases naastutatud rehvi (vist oli heidenau või trelleborg) kuid see oli oluliselt kesisem, kui hiina mopeedirehv. Reeglina hiinakaid kasutades on nende mõõtmed kitsavõitu ehk siis kasutan tagarehvi ees ja taha leiutan miskit muud...Ehk on sellest kellegile abi, kasutan tsikleid aastaringselt külavahel lõbusõitudeks ja poeskäimiseks. Naastutamise fänn ei ole eriti olnud, sest kallis ning tulem on teoreetiline just asfaldil kaotatud pidamise pärast.


Re: Talverehvid

Postitatud: 14 Veebr 2022, 15:16
Postitas valter1
Ma ei ole küll talvel tsikliga sõitja, ga kui teha matk Euroopasse millelt tagasipöördumne jääb jaanuariNoh , et pika pika reisi saaks lõpetada ikka omal jalal nö. ? Lõunapoolt kuskile põhja saksa - poola piirini peaks sama ka kulunud suverehvidega. Äkki kellegil on kogemust ?

Re: Talverehvid

Postitatud: 14 Veebr 2022, 15:28
Postitas ranel
Dusterx kirjutas: 19 Nov 2020, 11:04
Naastutamise fänn ei ole eriti olnud, sest kallis ning tulem on teoreetiline just asfaldil kaotatud pidamise pärast.
Ega sa naastrehvidega ometi suvel ei sõida, et naastud probleemiks oleks. Naastud kaaluvad ropult üles pidamise jääl võrreldes sellega, mis kaotad puhtal asfaltil. Kokkuvõttes saad tulemuse, kus asfaltil rahuldav sõita ja jää peal on sõidetav. Ilma naastudeta asfaltilt maha keerates oled puhta hädas, kui külavaheteedel sõita.

Re: Talverehvid

Postitatud: 14 Veebr 2022, 19:02
Postitas Kiks
Naastude arvust:
@yeekim
2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90;
b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110;
c) M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130;
d) ülejäänud rehvidel – 150;
Sõiduautole naastrehve otsides hakkasid meeldima ühed tuntud brandi tooted, mis reklaamib, et naaste 205/55R16 on 190tk ja naastud tehases pandud.
Kuna lugesin nõudeid sõiduki tehnoseisundile vist liiga palju ja aju tegevus tuvastas vastuolu müüdava toote ja seaduse vahel, siis helistasin kolmele töökojale ja küsisin, mis juhtub kui on 190 naastu aga lubatud 150. Vastuseks, et need on tootjapoolt katsetatud ja mõju ok, kuigi nõuetega vastuolu (telefoni vestlused ja kirjalik tõendus puudub). Sama rudiment nagu tõkiskingade mõõtudega, mis turult saada - no ei ole selliste mõõtudega ,mis nõutakse, ikka väiksemad või juba veokad, meisterda kasvõi ise.
Mõtttelennuks - O2 haagisele tõkiskingad - kellel on?

Teemasse. Motikale talverehvid. Asfalt on ilus ja kindlustus olemas, kuid soolavesi ja pesemise võimaluse puudus hoiab tagasi. Kuid paar päeva tagasi kohtasin ühte yamu endurokat jäärööbastes ukerdamas- jalad stablisaatoritena mööda maad liuglemas.

Re: Talverehvid

Postitatud: 14 Veebr 2022, 19:39
Postitas Frosch
Kiks, sinu väljatoodud info on vananenud.

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... _lisa1.pdf#

Kood 507 - naastrehv. Sealt leiad õige info

Re: Talverehvid

Postitatud: 14 Veebr 2022, 19:48
Postitas urmas66
valter1 kirjutas: 14 Veebr 2022, 15:16
Ma ei ole küll talvel tsikliga sõitja, ga kui teha matk Euroopasse millelt tagasipöördumne jääb jaanuariNoh , et pika pika reisi saaks lõpetada ikka omal jalal nö. ? Lõunapoolt kuskile põhja saksa - poola piirini peaks sama ka kulunud suverehvidega. Äkki kellegil on kogemust ?
Kohustsulikud talvekad on ka mujal kui ainult meil. Näiteks Austrias ja seal ümbruskonnas veel pikemal ajavahemikul kui meil, ehk Austrias 1.nov-15.apr. Suht sama teema ka Prantsuse alpides,Põhja-Itaalias ja Baierimaal. Saksas on ka mingi soovitus üle kogu riigi(vist kui on mingi lume laadne asi teel,siis on kohustuslik),igaljuhul neil käivad ka talvel enamusel lamellid all. Sama teema ka Itaalias,kus muidugi lõunapool seda talvist olu pole,aga sinna saab ikkagi läbi põhjaosa.
Ma ei tea kui täpne see pilt on,aga mingi ülevaate võiks see ju anda ja mingi selline nimekiri on ka https://www.europe-consommateurs.eu/en/ ... urope.html
Where are winter tyres mandatory in Europe?
Austria
Belarus
Bosnia Herzegovina
Czech Republic
Estonia
Finland
Germany
Iceland
Latvia
Lithuania
Macedonia
Moldova
Montenegro
Russia
Serbia
Slovenia
Sweden
image.png