Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Tere!
Olen aastaid lugenud ja uurinud seda foorumit kuid pole nagu endal midagi suurt lisada olnud. Nüüd mõtlesin, et jagan teiega üht projekti ehk kedagi huvitab ning ehk keegi teeb hetkel midagi taolist kes oskaks näpunäiteid jagada või saan ehk isegi kuidagi aidata.
Sai lõpuks soetatud endale siis selline masin nagu Jawa 360 aastast 1967, kaasa sain ka külgkorvi Velorex. Otsisin vastavat isendit cirka aasta, pidevateks probleemideks osutusid dokumentide puudumine ning komplektsus. Teisel jaanuaril lõpuks leidsin ning vedasin selle ka kohe koju Esimeseks murelapseks osutusid dokumendid, need olid küll olemas kuid aastast 1994 ning omanik oli ammu juba meie seast lahkunud. Jooksin siis ühest ARKist teise ning uurisin, et kas saab asja. Ühes kohas räägiti et kõik korras ainult mõned paberid tuleb juurde tuua, teine ARK väitis, et see ei käi nii, vaja oleks notarite juurest veel kõiksugu pabereid jne. 3 päeva hiljem kui ratas oli ka ARKis ette näidatud sain lõpuks uued dokumendid ja numbri. Nüüd võis töö alata, teades et võin sellega lõpuks ametlikult sõita ka.
Plaan on taastada see võimalikul originaalseks, kuid kõiki uusi juppe ei ole originaale saada, kõiki detaile samuti ei kroomita. (Välimus säilib originaal)
Saab sellest üks pühapäevapill. Olen endale seadnud ka valmimis tähtpäeva milleks oleks mai esimene pühapäev mil toimub Unic-Moto, Kurtna vanatehnikalaat.
Nägi ta välja siis selline
Nüüd siis täpsemalt rattast ja selle seisukorrast
Kui esmapilgul tundus täitsa normaalne olevat siis lammutades ilmus ikka palju asju mis ei kõlba ja mis tuleb välja vahetada. Esmapilgul on 4 asja mis ei kuulu selle aastakäige/mudeli juurde, need on esiporilaud ning esimene tulekate(keegi on kõrvad ära lõiganud), signaali lüliti ning uuema mudeli sportgaas.
Esimene etapp oli kõik üksipulga lahti kiskuda ning kahjud hinnata, teha nimekiri mis jupid vajavad vahetust mis parandamist jne.
Kõige kurvem oli see, et enamus kroomi on siiski oma aja ära elanud. Sai uuritud kas lasta uuesti kroomida või osta uued jupid. Summutitega selgus kiiresti, et neid ei taha keegi kroomida kuna rikub ära kõik vedelikud mis kroomimises kasutatakse. Kuna see vanem mudel siis paagil ei ole mitte kinnitatavad kroompõsed vaid terve paak on enne värvimist kroomitud. Selgeks sai lõpuks see, et enamus kroomdetaile tuleb uued osta, tuleb nii lihtsalt odavam kui lasta kroomida.
Mootorit lahti võttes oli üllatus see, et keegi pole seda vist enne teinud, mutrid, poldipead olid kõik ilma jälgedeta. Esmamulje oli positiivne Unustasin enne mainida, et mootor ei käinud ringi sel hetkel kui ma selle sain. Kinni olid kolvid + kõik 3 vändalaagrit. Otsustasin äärmised laagrid enne välja tõmmata, et oleks hiljem lihtsam mootoripooli lahutada (ei tahtnud pinda kahjustada) Tuli teha spets tõmmitsad ning sellele kulus oma pool päeva
Käigukast nägi välja väga ilus, välja arvatud see vana tavotiks muutunud õli.
Esimese asjana andsin tegemisse silindrid, kuna on vaja teada uute kolvide mõõtmeid, ei saa ju enne juppe tellida.
Tegemisse läks ka väntvõll (keskmise laagri vahetus ning tasakaalustamine)
Praeguseks hetkeks on kõik pulkadeks võetud nii ratas kui korv. Uued jupid tellin kõik tšehhist (tuleb lihtsalt odavam ning ega see rahakott ka põhjatu ei ole) Tellitud sai kõik uued tihendid, puksid, laagrid, simmerid, uus paak, summutid, leegikad, käepidemed, juhtmestik, jalatoed jne. Nimekiri tundub tegelt kohati lõputu. Ning kui arvet vaadata tuleb pisar ka silma. Kuid enam tagasiteed ei ole ning asi tuleb lõpuni viia.
Peale panen ka uue kontaktivaba 12v süüte anda talle natuke rohkem töökindlust.
Hetkel tuleb hakata ehitama liivapritsi kambrit et saaks asju hakata puhastama ning värvimisse saatma.
Ehk keegi teadjamees oskab mulle öelda kas raamiosad ja pisidetailid tasuks pulbervärvida või mitte
Ehk on kellelgi müüa laia esiporikat ning pikkade kõrvadega lambikatet. Ei taha uuena osta sest need kõik värvitud ning pärast värv ei klapi ning tuleb taaskord värvida.
Kui huvi on siis ma hakkan pidevalt uusi pilte ja infot juurde panema
Ehk oleksin pidanud selle kuskile unikumi foorumisse postitama aga ma arvan/loodan, et ka siin on inimesi kellele sellised projektid huvi pakuvad.