1. leht 1-st

Yamaha YZ250F küsimus

Postitatud: 24 Nov 2013, 12:42
Postitas yamuyzf250

Tervist, küsiks natukene nõu.
Yamaha yz250f 2003 ratas, ei sõida võistlust vaid hobi korras. Hakkas siis kruusal sõites vahele jätma, jätsin masina seisma. Hakkasin uuesti käima lööma, lõin lõin lõpuks oli mootor kinni. Võtsin siis lahti ja selgus et kepsulaager kinni jooksnud. Võtsin vända mootorist välja ja keps hakkas liikuma aga jah laager omadega õhtal kuna jääb kinnivahepeal. Keps on tal wiseco oma.
Mis siis teha? kasulik oleks kindlasti lasta uus kepsukomplekt panna, aga kas laagri vahetusest ei piisaks?


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 24 Nov 2013, 14:00
Postitas zweitakter

Hmm, et sa siis loodad et laager jooksis kinni aga keps ja tapp jaid ikka terveks või? Palju sa eraldi ostmisega kokku hoiad?


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 24 Nov 2013, 15:38
Postitas yamuyzf250

Ei oska kahjuks midagi arvata :), lähen käin nüüd nädala sees motohoovis tartus küsin toitsilt nõu.


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 24 Nov 2013, 15:42
Postitas 2stroketaliban

Kindlasti kogu kepsukomplekt ja kui see juba nii kulunud oli siis ilmselt pole keegi ka kolbi aastaid vahetanud, samuti tuleb üle vaadata ja kuna mootor juba pooleks on siis oleks ka mõistlik vahetada raamlaagrid, kolb, tihendid ja üle käia klapid. Muidugi juhul kui plaan teha ratas pikemaks muretuks sõiduks, samas taas kui kruusateel paarutada siis jookseb varem või hiljem iga krossiratas kokku :roll:


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 24 Nov 2013, 16:02
Postitas yamuyzf250

Kolb on sõitnud kuskil 70 tundi, ja tundus korralik igati. Klapid nägid ka korralikud välja.


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 24 Nov 2013, 16:15
Postitas 2stroketaliban

Küsimus pole selles kuidas välja näeb, klappide puhul tuleb kontrollida kas nad ka nö peavad, samuti klapivahed kas on vaja reguleerida. Kolb 70 tundi on tegelikult tehasegarantii ajast juba 3 kordselt üle sõidetud, samuti kolb võib väga hea välja näha kuid mida teevad rõngad ning kogu jutu mõte on lihtsalt see, et iga tunniga on lähemal hetk kui midagi konkreetselt puruks läheb. Et kui juba selline ettevõtmine on nagu kepsuvahetus siis oleks igati mõistlik teha ka ülejäänud asjad ja kindlustada mitmeks hooajaks muretu sõit kui et varsti hakata kolbi vahetama või sõita loksuvate raamlaagritega mis varsti ka karteris laagripesad välja venitavad. Aga alati jääb võimalus ka odavamalt läbi ajada ja katsetada kuidas välja kukub :mrgreen:


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 01 Dets 2013, 19:28
Postitas yamuyzf250

Väntvõll läheb pärnu risantisse kepsu vahetusse.
Ei hakka uut teemat tegema aga vaatan igaltpoolt siis näitab 4 takti yamaha yz250f-l 5 rõngast kaks kolvi rõngast siis õli rõngas ja kaks rõngast mis kõivad õlirõnga ümber. Aga minu kolvil on kokku 4 rõngast, ehk kolvil kaks soont, alumisse läheb siis õlirõngas ja tema peale ja alla rõngas. Ja ülemisse soonte läheb üks tavaline rõngas.
Kas siis ongi mingi kaks varianti nagu ka 2 taktil et osad 1 kolvi rõngaga teised 2 kolvirõngaga kolvid?


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 01 Dets 2013, 20:08
Postitas koi

Kui on kaks soont kolvil, siis on ka kaks rõngast. Õlirõngas koosneb kolmest osast, kuid on siiski tervikuna üks rõngas.


Re: Yamaha YZ250F Kepsulaager

Postitatud: 01 Dets 2013, 20:36
Postitas mx77
yamuyzf250 kirjutas:

Väntvõll läheb pärnu risantisse kepsu vahetusse.
Ei hakka uut teemat tegema aga vaatan igaltpoolt siis näitab 4 takti yamaha yz250f-l 5 rõngast kaks kolvi rõngast siis õli rõngas ja kaks rõngast mis kõivad õlirõnga ümber. Aga minu kolvil on kokku 4 rõngast, ehk kolvil kaks soont, alumisse läheb siis õlirõngas ja tema peale ja alla rõngas. Ja ülemisse soonte läheb üks tavaline rõngas.
Kas siis ongi mingi kaks varianti nagu ka 2 taktil et osad 1 kolvi rõngaga teised 2 kolvirõngaga kolvid?

Originaalkolvil 2 surverõngast+õlirõngas. Aftermarketi juppidel 1 surverõngas+õlirõngas.


Re: Yamaha YZ250F Magneeto surnud seisu märk

Postitatud: 13 Dets 2013, 23:40
Postitas yamuyzf250

Tervist, väike küsimus et olla kindel. Magneetol olev tähis on milline, et kolb on surnud seisus? Kas see kriips seal või H täht vms?
http://i.ebayimg.com/t/03-Yamaha-YZ-250 ... Z/$_57.JPG


Re: Yamaha YZ250F Magneeto surnud seisu märk

Postitatud: 14 Dets 2013, 00:00
Postitas yamuyzf250

Igatahes ma panin magneeto pealt selle H tähe kõrval oleva kriipsu järgi surnud seisu. Ja siis panin mõlemad hammakal olevad täpid blokida tasa, Ühel olid seal tähised E ja I ja täpid ja esimesel oli lihtsalt täpid. Panin siis kenasti blokiga tasa. Seejärel panin nukaketti pinguti peale ja pingutatuna. Ja siis kontrollisin surnud seisu uuesti ja oli paigas , kuigi ühe hammaka märgid siis nagu polnud blokiga tasa


Re: Yamaha YZ250F Magneeto surnud seisu märk

Postitatud: 14 Dets 2013, 09:32
Postitas mx77
yamuyzf250 kirjutas:

Tervist, väike küsimus et olla kindel. Magneetol olev tähis on milline, et kolb on surnud seisus? Kas see kriips seal või H täht vms?
http://i.ebayimg.com/t/03-Yamaha-YZ-250 ... Z/$_57.JPG

Kriips. Ja nukkade asendi kontrolliks loe ära nukkade ülemiste märkide vahele jäävate ketitiftide arv, see peab olema 12.


Re: Yamaha YZ250F Süüte reguleerimine.

Postitatud: 15 Dets 2013, 19:08
Postitas yamuyzf250

Küsisk veel abi, et said vändad ja asjad kätte ja kõik paigas, et kas süütega on ka mingi jant et midagi peab tegema või jälgima? Ma panin lihtsalt süüteplaadi peal eja magneeto peal jne. Säde kõik olemas. Või peab mingit moodi regullima seda?


Re: Yamaha YZ250F Süüte reguleerimine.

Postitatud: 15 Dets 2013, 19:18
Postitas mx77
yamuyzf250 kirjutas:

Küsisk veel abi, et said vändad ja asjad kätte ja kõik paigas, et kas süütega on ka mingi jant et midagi peab tegema või jälgima? Ma panin lihtsalt süüteplaadi peal eja magneeto peal jne. Säde kõik olemas. Või peab mingit moodi regullima seda?

Ei ole vaja regullida


Re: Yamaha YZ250F Süüte reguleerimine.

Postitatud: 15 Dets 2013, 22:32
Postitas yamuyzf250

Okei tänud. Olen kaotanud kahjuks siduri poolsel ühe seibi nuutidega ära ja ei saa sidurit kokku laduda ja tellin uue seibi. Ja ei pand veel õli sisse aint nii palju kui kokku pannes määrisin detaili õlidega. Aga tõssin mootori juba raami peale ära ja ja lõin ilma kolbita paar korda silindri ringi , mootor käis kenasti ringi ja käigukast toimetab. Säde kenasti olemas. Panin siis küünla peale ja karpa mõtlesin et proovin korraks kas lubab kah. Sain paar korda ta lubama ja korraks läks käima suretasin kohe välja. Sest ei taha käima panna ilma mahladeta ja mootorit ringi ajada ilma õlita. Aga vänta lüües tuleb vahepeal siuke raske koht kus ei jõua kohe järjest vänta peksta, see siis kui küünal peal. kas see on kompresiooni koht või mis. Enne mootori laiali võtmist kui masinaga sõitsin sain küll käima lüües järjest taguda vänta et ei oleks tuld mingit rasket kohta korraks ehk siis see raske koht tuleb siis kui kolb hakkab silindris üles liikuma. Aga miks seda siis enne ei olnud ? või asi selles et mul ei ole mootoris õlisi sees.?

Aga eks ootab kuni saan seibi kätte ja siduri poole kokku laduda ja õli sisse panna.


Re: Yamaha YZ250F Nukaasend piltidega?

Postitatud: 21 Dets 2013, 11:26
Postitas yamuyzf250

väike küsimus targematele et kas nukad paiknevad mul õieti ?. Panin magneeto järgi mootori null asendi. Ja tegin siis pilti.
Kuid samas proovisin ka seda et võtsin puhta pika pulga ja panin küünlaaugust sisse vastu kolvi pead ja liigutasin mootorit ringi kuni leitsin täpselt selle asendi et kolb on täiesti üleval. Ja vaatasin mis magneeto peal näitas-magneeto peal oleks hästi natuke keerama tagasi et kriipsuga paigas oleks. Või surnud seis ongi kolb täiesti ülevast asendist hästi tiba all pool?
Pilt
Pilt
Pilt