1. leht 2-st

Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 00:51
Postitas taaniellin

Tere
Tegu siis Kawasaki Gpz 500-ga 93'
Juhtus selline asi, et panin hommikul käima ning lasin natuke kuuris tiksuda.
Pool tundi hiljem tahtsin proovisõitu teha, aga esimese käigu aeg käis imelik tõks mootorist läbi ning sain umbkaudselt 5m sõita
ning peale seda panin tühikäigu peale ja siis jäi selline mulje,et käik läks ise sisse kuigi jalad olid maas.
Nüüd on midagi seest tuksis ning sooviks saada teiepoolset abi, et milles viga võib olla.
Starteri pealt ei taha enam käima minna (ei vea mootorit ringi vms)

Suured tänud kõikidele vastajatele.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 08:45
Postitas valev247

Arvan, et vasakul pool väntvõlli otsas oleva hooratta magnet või magnetid lendasid lahti. Kunagi oli oma rattal kah sammasugune viga. Mootori võid saada ringiliikuma aga seal on ka andurid mis loevad väntvõlli ringe et sädet anda. Need andurid võivad kah katki olla. Ja seal on magnet riba sees veel ka laadimis mähised.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 10:18
Postitas taaniellin

et midagi hullu ei või olla, et midagi päris lõhki lendas, näiteks väntvõll või lõi kepsu välja vms


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 12:42
Postitas valev247
taaniellin kirjutas:

et midagi hullu ei või olla, et midagi päris lõhki lendas, näiteks väntvõll või lõi kepsu välja vms

Ei usu eriti et väntvõll või keps on pooleks. Võta see vasakpoolne mootori kaan võntvõlli kohalt maha ja näed kohe ära et kas see magnet vöö on terve või pooleks lennanud (tavaliselt kipuvad need magnetid lahti lendama). Arvesta ka sellega et kaant mahavõttes on seal ka mootori õli (kaant mahavõttes siis ratas tuleks ilmselt paremale küljele panna või siis õli väljalasta).
Juhul kui magnetid on väljalennanud siis vaja ikka uusi varuosi ja vanu taastada pole mõtet.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 13:44
Postitas will111

see on see masin, mille sa väga soodsa hinnaga sealt pärnust ostsid hiljuti jah?

kirjeldusest oli natuke keeruline aru saada, aga minule tundub siiski, et mingi jama võib olla käigukastis. pole välistatud muidugi ka see, mida siin esimesena pakuti...aga ma natuke kahtlen kas sel juhul oleks teema selline, et mootor enam ringi ei käi. nii ehk naa pead mootoril ühe, teise või mõlemad kaaned maha võtma, et saada mingit aimu milles seal tegelikult probleem võiks olla. ma ei usu, et sellele asjale mingit kiiret fixi on.

kui millalgi mingeid varuosi vaja peaks olema siis mul midagi kastides vedeleb, võid ühendust võtta.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 16:16
Postitas taaniellin

on küll ostetud hea hinna eest mis soovis kuulutas,
Sõitma hakkates oli käiku sisse lükates muidugi selline tunne, et käigu oleks nagu välja löönud ning siis sisse.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 16:23
Postitas Tuono
taaniellin kirjutas:

on küll ostetud hea hinna eest mis soovis kuulutas,
Sõitma hakkates oli käiku sisse lükates muidugi selline tunne, et käigu oleks nagu välja löönud ning siis sisse.

Peale remonti saad teada, kui hea hinnaga see ratas kätte tuli :lol:


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 16:26
Postitas taaniellin

ega jah, ei hakka süüdistama sita ostu eest ega midagi sellist, tahaks teada lihtsalt kus täpsem viga võib asetseda jne
seal kus mähised ja muu sees olid, mis siin ülal mainitud oli, oli ka tiba metallipuru :S


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 16:48
Postitas will111

no siis tuleks edasi uurida juba, et kust see metallipuru sinna sattunud on.

et mootoris teatud määral nö. metallipuru tekib on muidu suht tavaline, kuid see peaks olema väga peenike puru ja kogunema kuskile magnetiseeritud korgi ümber. aga kui see puru seal on sul suuremate graanulitena (a'la suuremad tükid kui kui millimeeter kuubis) siis on ilmselt selle mootoriga suhteliselt suur jama majas :wink:


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 18:25
Postitas kurikristjan

Mingitel gpz mudelitel oli täiesti probleemne hooratas, mille magnetid lendasid laiali. Kehtib ka kle500 kohta.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 18:34
Postitas taaniellin

gpz-l ja kle500 peaks vist isegi sama mootor olema, eks hakkan täna v homme lahti võtma


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 18:43
Postitas Ilgekepp
taaniellin kirjutas:

Tere
Tegu siis Kawasaki Gpz 500-ga 93'
Juhtus selline asi, et panin hommikul käima ning lasin natuke kuuris tiksuda.
Pool tundi hiljem tahtsin proovisõitu teha, aga esimese käigu aeg käis imelik tõks mootorist läbi ning sain umbkaudselt 5m sõita
ning peale seda panin tühikäigu peale ja siis jäi selline mulje,et käik läks ise sisse kuigi jalad olid maas.
Nüüd on midagi seest tuksis ning sooviks saada teiepoolset abi, et milles viga võib olla.
Starteri pealt ei taha enam käima minna (ei vea mootorit ringi vms)

Suured tänud kõikidele vastajatele.

ilmselt solenoid , viska piduriklotsile silm pääle ja kahetaktise pena kindlasti


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 22 Okt 2013, 19:00
Postitas will111

gpz ja kle mootor on sisuliselt sama asi jah. nukk on natuke teine, ja väljaspool mootorit väljalase erinev.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 01:24
Postitas taaniellin

selge, eks ma vaatan seda solenoidi värki
Nii palju sai täna tehtud, et nukkvõlli kett on liiga pinges ning ketipinguti pidi raskelt käima, kas see on normaalne? nii vähemalt mainis üks vähe targem masinatundja :lol:
Mootor käib nüüd normaalselt ringi tühikäigul.
kolb ja kõik muu iseenesest paistavad terved olema.
Mida võiks veel vaadata?


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 08:01
Postitas madjs

Ketipinguti on sellel asjal automaat pingutusega, kui maha krutid siis seda sinna niisama tgasi kruttida ei tohi, siis surudki keti pingule nagu pilli keele. Vähemalt minu KLE oli selline.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 11:19
Postitas will111

nagu ma aru saan siis seda just ongi tehtud ja nüüd on kett liiga pingul...ei saanud küll aru, miks see hea peaks olema :D

kui mootor käib ringi, käigud lülitavad ja muud damage't kuskil ei paista siis mis muud kui kaaned peale ja käima. kuigi ma väga kahtlen, et ketipinguti näppimine mingid raksumise ja käikude sisse/välja hüppamise probleemid lahendas!


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 12:00
Postitas TLH

ma siin nüüd natuke teoretiseerin, aga kui ongi nii, et enne tagasipanemist on pingutaja unustatud vinnastamata, siis ehk on see lahendus, et krutid pingutaja maha, keerad pingutaja korgi maha ja lapiku kruvikaga vinnastad. tagasi pannes oleks hea, kui keegi on kolmandaks käeks, sest üksi on tülikas (aga mitte võimatu) pingutajat nii tagasi panna, et pingutaja ilusti resetitud oleks. sellele jubinale peaks selle mootoritüübi puhul suht kergesti ligi pääsema. iseasi, kas kett juba liiga välja venitatud pole selle lõpuni väljas oleva pingutajaga.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 13:50
Postitas will111

no siit edasi teoretiseerides, äkki ongi kett kulunud, pinguti tegi malfunctionit ja mootor viskas keti üle hammaste. sel juhul muidugi on nüüd ikkagi paras jama majas..või noh oleneb kui palju hambaid üle viskas.
ma küll ei oska ennustada kui lihtsalt see kett üle hammaste käib või kas see üldse võimalik on. aga teoreetiliselt on...


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 13:51
Postitas taaniellin

eelmise omaniku sõnul tuli ära vahetada ketipinguti, sellepärast oli mootoris tõks sees mida on kuulda sooja mootoriga


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 14:27
Postitas will111

mnjaa, ei mina usu, et ketipinguti pärast mootoris tõks on, aga noh eks igal eelmisel omanikul ole omad tarkused. ketipinguti ülesanne on vaid hoida ketti liigselt ringi lehvimast. pingutit vahetada on vaja põmst vaid siis kui see mingil põhjusel enam ei pinguta. ehk siis on kuidagi kinni kiilunud. ma eitea küll mis puhul selline asi peaks juhtuma, aga ilmselt enamasti on ikka pigem kett nii kulunud, et pinguti polegi enam suuteline seda pingutama.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 14:39
Postitas TLH

selle pinguti ehitus on üsna lollikindel. pole seal midagi kinni kiiluda. vaja vahetada näiteks siis, kui lekkima hakkab. olen kuulnud ka sellest, et müügiks tehtud ratastel modifitseeritakse natuke pingutit, et ta ulatuks kaugemale viimase piirini kulunud ketti pingutama, et mootor vähem koliseks. Intruderitel näiteks. ma võtaks ikkagi lahti ja kontrolliks üle.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 15:08
Postitas taaniellin

seest vaatad, et kõik on nagu tutikas, süüdemängu ring või kuidas seda täpsemalt öelda, oli välja loopinud tükke ( see ring, kus polt on, millega saad mootorit ringi vedada. rohkem nagu silma küll ei paista.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 15:35
Postitas will111

:O no siis on suht selge ju, et kogu see mäng tuleb ilmselt välja vahetada


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 15:44
Postitas taaniellin
will111 kirjutas:

:O no siis on suht selge ju, et kogu see mäng tuleb ilmselt välja vahetada

Selles siis võiski viga olla, või tuleb midagi veel igaksjuhuks vaadata?
Kas Pärnu kandis pole spetsialisti kes üle saaks vaadata?


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 16:46
Postitas will111

no ei tea ju öelda, kas või mida tuleb veel vaadata. võid proovida seal need nähtavalt katkised jupid ära vahetada ja loota, et tükke kuskile valesse kohta ei ole jõudnud mootori sees. käigukasti peaksid minumeelest nagunii üle vaatama...aga ilmselt sa ei taha mootorit pooleks võtma hakata :D kuigi sellest ei pruugi lõppkokkuvõttes ikkagi pääseda.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 23 Okt 2013, 23:37
Postitas taaniellin

mootori pean niikuinii tükkideks kakkuma, muud üle lihtsalt ei jää.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 24 Okt 2013, 09:28
Postitas grahv
taaniellin kirjutas:

süüdemängu ring või kuidas seda täpsemalt öelda, oli välja loopinud tükke

Pffffffff... Tee üks korralik pilt sellest "ringist" nii, et vigastus selgelt näha.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 27 Okt 2013, 01:33
Postitas taaniellin

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 28 Okt 2013, 09:11
Postitas Tsikkelröövel

Oot. Kirjutad, et praegu käib tühikäigul normaalselt ringi. Tühikäigul mõtled töötava mootoriga? Või starteriga ringi ajades?
Ja kuidas selle algse vea tekkega ikka siis oli? Ma ei saanud kirjeldusest hästi aru. Panid käigu sisse, hakkasid sõitma ja mootorist käis tõks läbi ja siis? Jäi mootor seisma või käis edasi ja tegi koledat häält või (kui süütemäng on laiale, ei tohiks ta ju edasi käia)? Käigu viskas ise välja või mis?
St sümptomid kuidagi segased, et midagi otsustada saaks.
Mingi minimaalne metallipuru kusagil pole ka märk millestki suurest, iga õlivahetusega lased ka metallisodi välja, aga mootor on ju korras. Enamasti on see vaid normaalne kulumisprodukt.
Mõtlen, et pole vaja kergekäeliselt hakata mootorit lammutama, kui pole isegi kindel, mis siis katki on.


Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Postitatud: 28 Okt 2013, 20:07
Postitas taaniellin
Tsikkelröövel kirjutas:

Oot. Kirjutad, et praegu käib tühikäigul normaalselt ringi. Tühikäigul mõtled töötava mootoriga? Või starteriga ringi ajades?
Ja kuidas selle algse vea tekkega ikka siis oli? Ma ei saanud kirjeldusest hästi aru. Panid käigu sisse, hakkasid sõitma ja mootorist käis tõks läbi ja siis? Jäi mootor seisma või käis edasi ja tegi koledat häält või (kui süütemäng on laiale, ei tohiks ta ju edasi käia)? Käigu viskas ise välja või mis?
St sümptomid kuidagi segased, et midagi otsustada saaks.
Mingi minimaalne metallipuru kusagil pole ka märk millestki suurest, iga õlivahetusega lased ka metallisodi välja, aga mootor on ju korras. Enamasti on see vaid normaalne kulumisprodukt.
Mõtlen, et pole vaja kergekäeliselt hakata mootorit lammutama, kui pole isegi kindel, mis siis katki on.

Ei ei, noo süüdemängu küljest olevat polti keeran ringi siis käib mootor ka sees ringi. Ei ole veel kokku pannud midagi ning pole midagi töötavat olnudki.
Panin käigu sisse, sõitsin, jäin seisma, et ringi keerata. Panin esimese sisse ning sidurit hoidsin veel peal, hakkasin natuke järgi laskma, umbkaudselt kolmveerand oli veel peal sidurit ja lihtsalt selline mulje jäi, et käik oleks sisse vajunud kohe. Mootor seiskus kohesellt. Käiku ei visanudki välja, selle võtsin ise välja kui seisma jäi ja lükkasin koju.
Siiamaani otsinud viga, aga pole veel midagi leidnud. Kas siis võis ainult süütemängus viga olla?