1. leht 1-st

Kawasaki raam

Postitatud: 22 Sept 2013, 16:36
Postitas janis1985

Mure selline, et peale auto24 ringrajal käiku on raam paagi alt mõlemalt poolt peaaegu pooleks. Kas Tig keevitusega keevitades ja sissepoole tugevduslapi panemisega jääb asi pidama? Kus Tartus ntx oleks kõige mõistlikum selline asi lasta keevitada?


Re: Kawasaki raam

Postitatud: 22 Sept 2013, 18:14
Postitas puna

Pidamajäämine pole kunagi kindel.


Re: Kawasaki raam

Postitatud: 22 Sept 2013, 20:39
Postitas arti10

Oli sama jama. Esimest korda keevitasin ilma tugevduseta ja pidas u. nädala vastu. Teisel korral lasin keevitada Vihuris koos tugevdustega sees. See jäi pidama.
Zx 10r oli. Sellel sama viga aastatel 2004-2005.Raami võtsin muidugi täitsa paljaks ennem keevitust, muidu ei saa.


Re: Kawasaki raam

Postitatud: 03 Okt 2013, 03:21
Postitas priit001

Kõige tähtsam on keevitus läbi valgustada st kõige pealt tuleks kokku keevitada, seejärel viia kontrolli ja kui on ok siis veel tugevduseks lapid peale, muidu teed tühja tööd, läheb uuesti puruks.
Otsi tasemel keevitaja, kes teeb vahet alumiiniumil ja duralumiiniumil ja oskab ka õieti kokku lasta.
Kunagi oli Tartus üx hea alu keevitaja, kui ringteelt paremale keerasid enne veepuhastusjaama statoili poolt tulles, täpselt aadressi ei mäleta aga tartukad võibolla aitavad.


Re: Kawasaki raam

Postitatud: 03 Okt 2013, 06:43
Postitas eerikkarts

duuralumiiniumi ja nö pehme alumiiniumi vahe on enamjaolt termo töötluses vastupidiselt terasele Karastamine pehmendab teda nö kunstlik vanandamine-tugevndab! Peale kuumutamist ja kiiret jahtumist duuralumiinium kaotab oma omadused ja muutub pehmeks. Olgu see keevitatud nii korralikult mis tahes, keeviskoht jääb pehmeks igal juhul! Kui keevitada siis ainult ja ainult koos tugevndustega.


Re: Kawasaki raam

Postitatud: 03 Okt 2013, 09:27
Postitas mart211
eerikkarts kirjutas:

duuralumiiniumi ja nö pehme alumiiniumi vahe on enamjaolt termo töötluses vastupidiselt terasele Karastamine pehmendab teda nö kunstlik vanandamine-tugevndab! Peale kuumutamist ja kiiret jahtumist duuralumiinium kaotab oma omadused ja muutub pehmeks. Olgu see keevitatud nii korralikult mis tahes, keeviskoht jääb pehmeks igal juhul! Kui keevitada siis ainult ja ainult koos tugevndustega.

Seda teooriat olen ennegi kuulnud ja minu puhul peab paika. Iga aasta talvel keevitan, juulis on mööda keevitust samas kohas mõra.


Re: Kawasaki raam

Postitatud: 03 Okt 2013, 12:33
Postitas priit001

Pidasin silmas pigem keevitaja oskust raami pragu õieti kinni lasta, mis eeldab ka õiget ettevalmistust st prao v-kujuliselt lahti lõikamist, õiget setingut dig-il, õiget varrast jne
Lisaks termotöötlusele võib sisaldada ka keemilisi elemente, mis tavalisele puhtale alumiiniumile ei ole omased.
http://en.wikipedia.org/wiki/7005_aluminium_alloy


Re: Kawasaki raam

Postitatud: 03 Okt 2013, 12:45
Postitas VahurLE
eerikkarts kirjutas:

duuralumiiniumi ja nö pehme alumiiniumi vahe on enamjaolt termo töötluses vastupidiselt terasele Karastamine pehmendab teda nö kunstlik vanandamine-tugevndab! Peale kuumutamist ja kiiret jahtumist duuralumiinium kaotab oma omadused ja muutub pehmeks. Olgu see keevitatud nii korralikult mis tahes, keeviskoht jääb pehmeks igal juhul! Kui keevitada siis ainult ja ainult koos tugevndustega.

Pigem tähendab see lisakomponentide (Räni, Vask, Tsink j.n.e.) olemasolu ja vastavat termotöötlust. Keevitades puhta alumiiniumiga on liides tavaline alumiinium, ilma lisanditeta. Raamikeevituseks tuleb kasutada ka vastavat aluvarrast, 7005 näiteks.