kodarvelg
terv
kas kuskil eestis kodarvelge sirgeks ka aetakse?
väike jonks on sees.
terv
kas kuskil eestis kodarvelge sirgeks ka aetakse?
väike jonks on sees.
mind huvitab sama asi, tore oleks küll kui keegi teab sellist töökoda/asjapulka tallinnas või harjumaal
ma olen huvitatud rohkem lõuna eesti kandist
Minu esivelje üle kurtsid ka kevadel rehvi tasakaalustajad, et pisut liig loppis on. Mutrivõtmega kodaraid togides on kuulda jah, et erineva pinge all. Tunneks ka huvi, et palju sellise õgvendamine maksta võiks ja kes ning mis tingimustel seda teha võtaks.
Neeme Streetmotost vahetab ja pingutab kodaraid. Ju oskab võru kohta ka kosta.
Tartus: http://goo.gl/maps/vH8LU
Maja millel põrnikas katusel.
Seal on kummibox ja veljetöökoda. Üks vanem härra teeb seal ka kodarvelgi. Mingeid überpinke ja asju ei kasuta, sihuke vanakooli mees. Aga velje saab korda.
Kevadel vaatas üle kaks KTM'i velge, pingutas siit ja sealt ja küsis 2€ (kaks eurot)
null ei ole number jah? või küsis tõepoolest kaks eurot?
igatahes, tuleb siis streetmotot uurida ja näis kas saab oma veljest kah veel ehk sirglooma teha
Mul Hondal ka esivelg kergelt viskab. Aga mul mureks see, et kodarad on velje serval, mitte keskel nagu tavaliselt. Kas sellist velge ka keegi sirgeks timmida suudab kuskil?
Kodara pingutamisel on suht savi kas nad on servas v keskel.
Küsin ma seda seetõttu, et mul tsikkel hetkel Tartus ning kahes kohas see velg juba käinud, kuid sirgemaks pole seda suudetud saada, pigem just vastupidi, kisub kiiva. Kas oskuste puudumise tõttu või millestki muust sõltuvalt, seda ei tea.
Ja nagu mulle seletati, siis ei ole midagi savi, kas on servas või keskel...
eks see on ikka oskustes kinni. kes ei oska tööd, peab oskama seletada miks seda teha ei saa...
loogiliselt võttes on ju ka rohkem võimalusi eksimiseks kui kodarad on laiali. on võimalik üks pool munaks keerata kui teine on täiesti ümmargune. seepärast arvan, et otsi korralikku kodarameest oma eesti otsast edasi. kaks esimest polnud lihtsalt korralikud.
tasub ilmselt uurida enne, et kas on kokkupuudet olnud sellist tüüpi veljega.
boob kirjutas:Mul Hondal ka esivelg kergelt viskab. Aga mul mureks see, et kodarad on velje serval, mitte keskel nagu tavaliselt. Kas sellist velge ka keegi sirgeks timmida suudab kuskil?
Suudab ikka Servas kodarate korral on pingutusmeetod täiesti erinev keskrivis asuva kodaravalemiga võrreldes. Kui üritada serval olevat kodararivi samamoodi pingutada, siis läheb velg paraku hoopis kõveramaks. Olen neid servariviga nüüdseks teinud paarkümmend (vastukaaluks tavapäraseid ilmselt üle 100), kaasa arvatud nullist kokkupanek uute rummude ja veljevõrude või kodaratega. Ajakulu on küll 2-3 kordne võrreldes tavapärase riviga aga tehtud saab kenasti.
PS! välja ei saa pingutada august läbisõidu tulemusena tekkinud löökjälgi.
Mul pole vähimatki ettekujutust, kaua sellise tööga aega võiks minna, aga tean seda, et need mehed kes hakkama ei saanud, arvasid töö hinnaks 30-50€, seega kui eeldada et see töö oli nende jaoks üle võimete ja nad seda hinnanumbrit pakkusid võrdeliselt tavalise kodarariviga veljega, siis kas see töö hind jääb 60-150 raha vahele või on mingi konkreetsem hind?
Nullist komplekteerimine ehk laual on rumm, kodarad ja veljevõru eraldi jääb tavavelje puhul vahemikku 30-50 eur. Ristvalemi korral on topelt ehk ühe velje kohta 60-100 eur kui tuua rumm, kodarad ja võru eraldi. Kui on vaja kõverat rihtida (nagu antud juhul), siis sõltub kõik olukorrast. Võib juhtuda, et peabki laskma kõik kodarad lahti ja rummu keskel loksuma, et siis juba õigesti järk-järgult pingutama hakata. See töö on ajaliselt mahukam kui tükkidest asja kokkupanek, sest rummu peab laskma loksuma võrdselt. Eelnevalt muidugi ratas tsikli alt ära ja rehv ka maha vaja võtta. Ühe kõveraks sõidetud/pingutatud ristkodaraga velje sirgestamine võib seetõttu jääda väga laia töörahavahemikku 30-120 eur. Enne ei saa täpsemalt öelda kui asi ilma rehvita pinki pistetud ja kõverus(ed) näha.
Tavavalemiga velgede kodaratöid olen selgitanud siin:
http://skymoto.ee/veermik-vedrustus/kod ... koostamine
http://skymoto.ee/veermik-vedrustus/kod ... -rihtimine
Kui oled lasknud kodarad rooste siis kulub 19 ja 21 tollisel rattal 4 tundi tk tööd et niplid kodara peal liikuma saada.töökotta viies on odavam uued kodarad osta ja vanad rellakaga pooleks lõigata
Võib tuua ka minu juurde (Tallinn):
Kogemust hetkel 49 veljega.
Know how, pink ja töövahendid olemas.
Saan aidata ka kinni jäänud kodaraniplite demonteerimisega.
55593776
Priit
Neemel on tuline õigus. Kui kahes reas kodarate pingutamine rappa hakkab kiskuma, siis on tõenäoliselt ainus tee lasta kõik lõdvaks ja alustada otsast peale. Kahtlejad võiks sellise ratta pöida kujutada ette torujupina mille kumbki ots otse jooksma peab saama. Ehk siis pingutamine kahes erinevas tasapinnas. Võrdluseks tavaline ühes reas kodaratega pöid on nagu rõngas.
Et mitte jalgratast leiutada, siis küsiks, mis on parim kraam roostes kodarate lahtivõtmiseks, vanemate IZ-iliste rattad tuleks ringi lapata ja kodarad tsinkida.
ma küsiks ka vahele, et kuskohast on kõige parem kodarvelgi soetada. eestist? ebayst? kuskil euroopas mingi hea pood?
tänud
lextastic kirjutas:ma küsiks ka vahele, et kuskohast on kõige parem kodarvelgi soetada. eestist? ebayst? kuskil euroopas mingi hea pood?
Mine neeme juurde Streetmoto, ma ei usu, et sa kuskilt parema hinnaga saad, kui just maaletoojaks ei hakka, olen ise ka otsinud.
Teine võimalus on mõne partseurope edasimüüa käest, näit gasgas.ee
Netist ala ebayst ei tasu tegemist võrdlemisi koguka asjaga, postikulu liiga suur, või siis pead terve euroaluse võtma ja ülejäänud laiali müüma.
miilits kirjutas:Et mitte jalgratast leiutada, siis küsiks, mis on parim kraam roostes kodarate lahtivõtmiseks, vanemate IZ-iliste rattad tuleks ringi lapata ja kodarad tsinkida.
Just tegin analoogse töö.
Helista mulle, räägin sulle lähemalt.
lextastic kirjutas:ma küsiks ka vahele, et kuskohast on kõige parem kodarvelgi soetada. eestist? ebayst? kuskil euroopas mingi hea pood?
tänud
Otse tootjalt:
http://www.sroubmarek.com/English/catalog/catalogue.htm
miilits kirjutas:Et mitte jalgratast leiutada, siis küsiks, mis on parim kraam roostes kodarate lahtivõtmiseks, vanemate IZ-iliste rattad tuleks ringi lapata ja kodarad tsinkida.
MoS2 kirja tasub toote pakendilt otsida. Tõsi, päris palju kodarad olen ikkagi puruks ka keeranud.
Ise olen aerosoolidega mässanud aga parem variant oleks muidugi lihtsalt vedelik kuskil anumas. Tõstad ratta otsapidi sisse ja jätad pooleks päevaks ligunema. Siis keerad jälle järgmised kodarad mögina sisse ja ära ligunenuid proovid korraliku kodaravõtmega ettevaatlikult keerata. Kolme päris roostes ratta peale saab kahe jagu kodaraid ikka kätte.
Kui kodarad väga roostes on, siis tegelikult on vist nii, et hõõru palju tahad neid, aga tsinkides jäävad plekilised. Võin ka eksida. Mul olid keskmiselt korrodeerunud ja jäid enam-vähem, aga mitte just kõige paremad.
lextastic kirjutas:ma küsiks ka vahele, et kuskohast on kõige parem kodarvelgi soetada. eestist? ebayst? kuskil euroopas mingi hea pood?
Üks koht UK-s: http://www.central-wheel.co.uk/ Mina tellisin velje(võru) ja kodarad.
Kõik need leotamised on väikese kasuteguriga.
Fikseerige demonteeritav kodar korraliku laia kruustangi vahele võimalikut nipli lähedalt.
Oske üks korralik käsi gaasipõleti (näit knokes 28 €) ja kuumutage sellega niplit 15-20 sek.
Mitte üks kodara ei jää sellise meetodi puhul lahti keeramata.
Silmas tuleb pidada ka seda, et mitte rohkem, kui 1-1,5 pööret korraga aga kui nippel juba kodara peal liikuma hakkab, siis edasi lihtne.
Vene uunikumidele saab uue pöia soodsalt http://www.easthighway.com/
Offroad rattale streetmoto.ee
Netipoed ei suuda konkureerida, kuna saatekulu ületab kasuteguri.
Ärge unustage offset ära mõõta, enne kui kodarad lahti lasete, siis hiljem lihtsam uus pöid õieti jooksma saada.
Seda peab ettevaatlikult tegema, et kodarat ei kahjustaks tangide vahel. Ma pisut rikkusin enda omasid aga mul pole näituse ratas ka ja kes see ikka luubiga neid vahib. Tähelepanek on veel selline, et tagumised tulid suhteliselt ilusti lahti, aga esimesed olid lootusetud. Ajasin selle keti õlitamisel niplitele läinud õli "süüks". Uuesti kokku läksid kõik niplid määrdega.
Et kodaraid mitte kahjustada, selleks ongi hea, kui on pikkade mokkadega kruustangid.
Võib ka midagi pehmet ja suure hõõrdeteguriga mokkade ja kodara vahele panna näiteks loomanahk v kumm.
Kas veljel 2mm külgsuunas viskamist on veel tolereeritav või peaks otsima kellegi, kes velje päris sirgeks tagasi rihib? Tõenäoliselt olen ma sellise veljega sõitnud juba tuhandeid kilomeetreid aga eile rehvivahetuses tuli välja, et viskab tiba ja kodus vaatsin viskamise suuruse täpsemini üle.
Ivoonu kirjutas:Kas veljel 2mm külgsuunas viskamist on veel tolereeritav või peaks otsima kellegi, kes velje päris sirgeks tagasi rihib? Tõenäoliselt olen ma sellise veljega sõitnud juba tuhandeid kilomeetreid aga eile rehvivahetuses tuli välja, et viskab tiba ja kodus vaatsin viskamise suuruse täpsemini üle.
kohe video alguses on vastus küsimusele
[youtube][/youtube]