Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Paari lähema päeva jooksul proovin lahti keerata mõned kollektori poldid. Kahlustan juba ette, et lihtne see ei saa olema (vt. pilti allpool). Kõik seni summutiga seotud poldid-mutrid on sellel rattal (Honda Hornet) avaldanud kas tõsist vastupanu või lihtsalt pooleks läinud.
Seega küsiks, millised ettevalmistustööd tuleks läbi viia enne, kui kui mutrivõtmega (õigupoolest kuuskandiga) poldi kallale minna?
Ise kujutasin asja ette nii:
-
Lahtine rooste maha (millega? raskesti ligipääsetav koht; keemia äkki?)
-
Külmasprayga külma (võtab roostes kinnitustele mikroparod sisse)
-
CRC MoS2 peale (kas on midagi veel sobivamat/paremat?) ja lasen 24 h seista, vajadusel kordan
-
Palun kõigevägemat, et asi toimiks
-
Lähen mutrivõtmega kallale (Millisega? Poltidel on nii sise, kui ka väliskant).
Mõtteid, soovitusi, ettepanekuid?
Asi ise näeb välja nii:
https://lh5.googleusercontent.com/-zpgL ... 155554.jpg
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Kõige valutum variant:
- Propaani või atsetüleeniga mutter punaseks.
- Kuuskant (!) padruniga mutter otsast ära keerata.
- Vanad mutrid vanarauda ja uued paigalda kuumakindla määrdega, miski grafiiti sisaldav.
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Vanasti kasutati sellistes kohtades pronksmutreid. Ei põle, ei sure.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
macintosh kirjutas:davidsoniharald kirjutas:
- Kuuskant (!) padruniga mutter otsast ära keerata.
Igaks juhuks juhin tähelepenu, et tegu pole mitte mutrite vaid poltidega.
Vaatasin ja vaatasin aga lõpuni aru ei saanudki. Siiani on kõik summutid olnud tikkpoltidega kinni. Aga kui sa kinnitad, et poldid, siis poldid.
- Pane mingit leotusõli julgelt ja korduvalt liitele.
- Külmeta polt ära (mingi külmaspreiga nt.) Mootori plokk lase soojaks (tööstuslik kuumaõhu puhur).
- Toksi poldi pea pihta haamriga (kasuta vajadusel torni), kerged teravad löögid.
- Silmusvõtmega (soovitvalt kuuskant) keerad pinge peale ja koputad samal ajal poldi pea pihta. Vaikselt edasi tagasi loksutades ta ükskord tulema hakkab. Peamine on polti mitte pooleks keerata. Vastu hakkab nagunii aga sa pead kannatlik olema.
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Esmalt - minu sügav kaastunne, onu Mac.
Teiseks - aga et miks? Aga sestap: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... lit=poldid
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Yerba kirjutas:Esmalt - minu sügav kaastunne, onu Mac.
Teiseks - aga et miks? Aga sestap: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... lit=poldid
Ja-jaa. Selle lugesin ma kaanest kaaneni läbi. Ja siis tegin oma postituse. Lootuses, et äkki pääseb kergema karistusega ...
davidsoniharald kirjutas:macintosh kirjutas:davidsoniharald kirjutas:
- Kuuskant (!) padruniga mutter otsast ära keerata.
Igaks juhuks juhin tähelepenu, et tegu pole mitte mutrite vaid poltidega.
Vaatasin ja vaatasin aga lõpuni aru ei saanudki. Siiani on kõik summutid olnud tikkpoltidega kinni. Aga kui sa kinnitad, et poldid, siis poldid.
Tegelikult on sul ikka õigus, tegu on ikka tikkpoltidega ja seal otsas mutter. Mutril on mingil põhjusel otsas veel sisekuuskant.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Mis sest, et polt, mitte mutter: Aja algatuseks ikka kuumaks ja õli peale. Õli eelis on see, et polt ei karastu väga rabedaks ja õli imbub kuuma metalli puhul päris kenasti rooste sisse. Ole ainult valmis väikest tulekahju kustutama (pritsipudel vasakusse kätte ja veidi vett veel käeulatusse). Tegelikult pead juba kuumutama asudes veega varustatud olema, et kogu mootorratast ära ei kuumutaks. Poldi puhul tuleb keeramisele asudes ta tõesti korralikult maha ka jahutada, et soojuspaisumine ei takistaks avamisprotsessi. Aga selliselt läbi kuumutatud poldi ümbert põleb rooste juba natuke lahti ja järsud temperatuurimuutused aitavad polt-rooste-mootor abielule mõrasid sisse lüüa. Edasi juba nii, nagu eespool õpetati: Kõigepealt toksid poldi haamriga üle, siis pakud võtmega poldile pinget ja haamriga toksid aga peale. Mugavamaks toimetamiseks võta kuuskant padrun ja pane mingi vana saba sellele külge, millele raatsid haamriga peale lüüa. Kui kandid välja kipuvad venima, lööd poldile haamriga peale, see parandab veidi olukorda. Kui natuke liikuma hakkab ja siis jälle vastu punnib: õli peale ja loksutad edasi-tagasi.
Kui ma esimesest postitusest õigesti aru sain, on sul plaan paari päeva pärast alustada. See aga tähendab seda, et õlitamist alusta juba täna. Võimalikult vedela õliga, mis hästi ronib. Kui saad kuskilt grafiitõli, siis see peaks kõige paremini igale poole vahele pugema. Osad roosteõlid toimivad ka päris hästi, teised jälle mitte. Ei oska hetkel midagi reklaamida, kuna omal veel viimane tilk isalt päranduseks saadud Ida-Saksa grafiitõli alles.
Edit: Kui on tikkpoldid, siis ju lihtsam. Kuuskant on seal tõenäoliselt sellepärast otsas, et lahti keerates tikkpolti võtmega kinni hoida. Kui muudmoodi ei irdu, kasuta mutripurustajat. http://www.balticbolt.ee/.files/7.pdf Osta on see kallis, aga äkki mõnel töökojasõbral on laenata?
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
pühak kirjutas:Mis sest, et polt, mitte mutter: Aja algatuseks ikka kuumaks ja õli peale.
Kas odavama otsa gaasipõleti on juba piisavalt hea?
pühak kirjutas:Kui saad kuskilt grafiitõli, siis see peaks kõige paremini igale poole vahele pugema. Osad roosteõlid toimivad ka päris hästi, teised jälle mitte. Ei oska hetkel midagi reklaamida, kuna omal veel viimane tilk isalt päranduseks saadud Ida-Saksa grafiitõli alles.
Täna poes potsikuid ja pudeleid uurides jäi silma, et ühes "leotusõlis" (äkki Motipi omas) sisaldus lisaks MoS2'le ka graffitõli.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Olen mõned korrad kasutanus sellist soojendamise viisi,et ajad gaasipitsiga punaseks ainult ühe mutri kandi.Ühe vana sepa kinnitusel paisub mutter nii kõige paemini vindis olevast roostest lahti.Minul on abiks olnud.Muidugi sinna juurde võtmega pingesse,koos koputamise-löömisega.Ise olen ikka nii mõnegi padruni ohverdanud ja mingi saba padruni külge keevitanud,sest muidu ei mõju löök sinna mutrile vaid kaotab teravuse juba saba padruni vahel ära.
Aga on ka juhuseid olnud,kus sellised poldid on väljast koledamad,kui arvata võiks ja keeravad lahti täiesti normaalselt.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Selle CRC mögina asemele mine hangi würthist ROST OFF-i.
Kallis on, aga tasub ära.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
macintosh kirjutas:pühak kirjutas:Mis sest, et polt, mitte mutter: Aja algatuseks ikka kuumaks ja õli peale.
Kas odavama otsa gaasipõleti on juba piisavalt hea?
pühak kirjutas:Kui saad kuskilt grafiitõli, siis see peaks kõige paremini igale poole vahele pugema. Osad roosteõlid toimivad ka päris hästi, teised jälle mitte. Ei oska hetkel midagi reklaamida, kuna omal veel viimane tilk isalt päranduseks saadud Ida-Saksa grafiitõli alles.
Täna poes potsikuid ja pudeleid uurides jäi silma, et ühes "leotusõlis" (äkki Motipi omas) sisaldus lisaks MoS2'le ka graffitõli.
Gaasikeevituse pits on parem. Annab terava leegi (nagu siin vahepeal juba kirjutati), kuumutab mutrit ja jätab ümbritseva rohkem puutumata, kui põleti. Põleti leek on gaasipitsi omast külmem ja hajusam ning seega on "kütteperiood" palju pikem, aga olen parema puudumisel põletiga ka hakkama saanud.
Würthi kraam on siiamaani kvaliteetseks osutnud, kuigi jah, kallis on see küll. Omal on riiulis 2 pudelit spraymäärdeõli: üks mingi suvaline ja teine Würthi oma. Viimast kasutan nõudlikumates kohtades.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 132
- Liitunud: 26 Apr 2013, 11:59
- Tsikkel: Tracer 7GT
- Asukoht: Kuressaare
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Lootusetute mutrite puhul olen kasutanud ka haamrit ja meislit. Mutter lihtsal pooleks pooleks lüüa piki polti. Hiljaaegu tekkis selline vajadus auto roolihotsa avamisega. Mutter kinni roostetand, ringi käivat munakat ei andnud kuskilt kinni hoida.
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
rasmus2 kirjutas:Gaasipõleti peab olema peenikese leegiga.
Tuleb küsida poest jootmiseks mõeldud põletit. Näeb välja samasugune nagu eeltoodud pildil aga leek on peenike.
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Välismaistes "õliste näppude" foorumites soovitatakse pitsiga kuumaks aetud poldile/ mutrile lauakyynal peale suruda. Parafiin pidavat efektiivselt keerme vahele pugema.
Ning parim eelleotus roostes poldile on 50/50 automaatkäigukastiõli ja atsetoon.
Samas ise olen ka paar päeva järjest mutrit Motipi penetreeruva õliga leotades kerge vaevaga lahti keeranud.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
macintosh kirjutas:Kas odavama otsa gaasipõleti on juba piisavalt hea?
.
Selliste viguritega võib ainult teed või pelmeene keeta
Roostes mutri korral, tulega toimetades, annab parima efekti kiire kuumutamine ja kiire jahutamine.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Kusjuures, kui tegemist mutritega tikkpoldi peal, siis on see meisli ja haamri variant ka päris asine. Ühele poole tugi vastu, mingi veidi kogukam haamer näiteks ja hea terava meisli pihta paar korralikku lööki teiselt poolt ja lõhki see mutter on. Poodi ostma minnes on kõige odavam tööriistakombo siin pakututest. Pärast pead võib olla keerme ära puhastama keermelõikajaga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Nagu ma aru saan siis tööks on, raami vahel oleva mootori küljest, mutrite ära keeramine.Siin ikka paneks rõhku korralikule kuumutamisele(keevitus pits)ja löömise vahenditele,aga mitte leotamisele,sest selles asendis ei lähe sinna keerme vahele suurt midagi.Teine asi oleks kui mutrid püsti oleksid,aga peaaegu,et küljeli mutritele ei lähe sinna vahele küll suurt midagi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
- Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
kõige lihtsam lahendus, käepäraste vahenditega. Leeklambiga(eelpool mainitud gaasipõleti käib kah) kuumaks ja jahutad cõukacõulaga rahulikult. Paar, kolm korda üle käidud koputad kellassepa haamriga mutri otsa pihta ja ettevaatlikult keeradki juba lahti nii lihtne on see enamasti olnud. tagasi soovitaks panna siis õigete mutritega, enamus mootoritootjaid kasutab vase,pronksi ja muude väärismetallide laadseid mutreid(vist oli ikka pronks, selles suhtes parandage mind eksimuse korral) aga jah korralik grafiitmääre ei tee kunagi paha tagasi kruvides.
Omal kui selliste tööde tegemine ees lähen garaaži ikka paar õllet ja cocacola kaasas, enamasti saab paar tundi ära raisatud enne kui lahti saab.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
XL1000 kirjutas:Nagu ma aru saan siis tööks on, raami vahel oleva mootori küljest, mutrite ära keeramine.Siin ikka paneks rõhku korralikule kuumutamisele(keevitus pits)ja löömise vahenditele,aga mitte leotamisele,sest selles asendis ei lähe sinna keerme vahele suurt midagi.Teine asi oleks kui mutrid püsti oleksid,aga peaaegu,et küljeli mutritele ei lähe sinna vahele küll suurt midagi.
Läheb ikka küll,gravitatsiooniga pole mingit pistmist.Siin osakeste vahelise külgetõmbejõuga tegemist.Vesi ronib puu latva kah.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
franz125 kirjutas:Läheb ikka küll,gravitatsiooniga pole mingit pistmist.Siin osakeste vahelise külgetõmbejõuga tegemist.Vesi ronib puu latva kah.
Nii on, nimetatakse kapilaarsuseks - vedelik ronib mööda kitsaid pragusid-vahemikke ise üles. Kõikide leotusõlide puhul rõhutatakse nende ronimisvõimet. Aga sellele muidugi 100% panust panna ei saa. Eile õhtul proovisin nüüd, kas õli ka mingeid tulemusi on andnud. Ühe poldi sain lahti. Paar päeva leotan veel, siis tuleb ilmselt kuuma-külmaga kallale minna.
Küsimused:
Kas kellelgi on laenata butaanibalooniga põletit mil piisavalt peenike leek? Ballooni ostan loomulikult ise.
Või ehk on valmis keegi oskusliku abikäe ulatama? Kiiret mul pole.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
macintosh kirjutas:franz125 kirjutas:Läheb ikka küll,gravitatsiooniga pole mingit pistmist.Siin osakeste vahelise külgetõmbejõuga tegemist.Vesi ronib puu latva kah.
Nii on, nimetatakse kapilaarsuseks - vedelik ronib mööda kitsaid pragusid-vahemikke ise üles. Kõikide leotusõlide puhul rõhutatakse nende ronimisvõimet. Aga sellele muidugi 100% panust panna ei saa.
Just täpselt seda ,et sellele 100% panust panna ei saa,ma silmas pidasingi.Kui mutter on ikka kõvasti kinni roostetanud ja veel lisaks ka põlenud,siis ei lähe sinna ükski õli enne vahele kui sa ise ei tee talle teed.See ,mis nende pudelite peal kirjas, on ikka eelkõige reklaamilise tähendusega.Kes paremini kirjutab,see ka paremini müüb,aga polti pead sina lahti keerama.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
AndrusB kirjutas:vedelemas on cbr 900 katkine plokk osad poldid peaksid veel kaanes olema, void selle peal harjutada, kui poldi katte saad void enale jatta.
Miks mitte, hea mõte. Tänan.
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
macintosh kirjutas:Küsimused:
Kas kellelgi on laenata butaanibalooniga põletit mil piisavalt peenike leek? Ballooni ostan loomulikult ise.
Või ehk on valmis keegi oskusliku abikäe ulatama? Kiiret mul pole.
Kus sa seda remonti teed - Tln.s või Pärnus ? Kui Pärnus, siis saan aidata.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
macintosh kirjutas:franz125 kirjutas:Läheb ikka küll,gravitatsiooniga pole mingit pistmist.Siin osakeste vahelise külgetõmbejõuga tegemist.Vesi ronib puu latva kah.
Nii on, nimetatakse kapilaarsuseks - vedelik ronib mööda kitsaid pragusid-vahemikke ise üles. Kõikide leotusõlide puhul rõhutatakse nende ronimisvõimet. Aga sellele muidugi 100% panust panna ei saa. Eile õhtul proovisin nüüd, kas õli ka mingeid tulemusi on andnud. Ühe poldi sain lahti. Paar päeva leotan veel, siis tuleb ilmselt kuuma-külmaga kallale minna.
Küsimused:
Kas kellelgi on laenata butaanibalooniga põletit mil piisavalt peenike leek? Ballooni ostan loomulikult ise.
Või ehk on valmis keegi oskusliku abikäe ulatama? Kiiret mul pole.
,Mul vedeleb mingi põleti, millele balloon otsa käib.... kui huvi endine anna teada, proovin oma kola seest selle siis leida...
Selle ballooni asjaga on ka nii, neid on erinevaid osadel leek kuumem vms, või oli et töötab igas asendis enam ei mäleta, eks pead vaatama.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Töll kirjutas:macintosh kirjutas:Küsimused:
Kas kellelgi on laenata butaanibalooniga põletit mil piisavalt peenike leek? Ballooni ostan loomulikult ise.
Või ehk on valmis keegi oskusliku abikäe ulatama? Kiiret mul pole.Kus sa seda remonti teed - Tln.s või Pärnus ? Kui Pärnus, siis saan aidata.
Tõsine elu käib mul enamuses Tallinnas. Aga tänan pakkumast.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
macintosh kirjutas:
Lahtine rooste maha (millega? raskesti ligipääsetav koht; keemia äkki?)
Külmasprayga külma (võtab roostes kinnitustele mikroparod sisse)
CRC MoS2 peale (kas on midagi veel sobivamat/paremat?) ja lasen 24 h seista, vajadusel kordan
Palun kõigevägemat, et asi toimiks
Lähen mutrivõtmega kallale (Millisega? Poltidel on nii sise, kui ka väliskant).
Mõtteid, soovitusi, ettepanekuid?
- Würthi Rost-off ja ohtralt
- Gaasipõleti mutrile ja plokile
- Külmaspray tikkpoldile
- Silmusega pinges hoidmine, kerge toksimine.
- Kannatust, kannatust, kannatust

-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
rannamees kirjutas:...
- Silmusega pinges hoidmine, kerge toksimine.
...
Ma proovinud ei ole aga teoreetiliselt mingi analoogne löökkruvi/mutrikeeraja
- löögisagedus 0-3000 ja max moment 100 Nm ringis - võiks kiiremini tulemuse anda kui silmusega pingestamine ja 3 toksu sekundis?
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
bitter kirjutas:rannamees kirjutas:...
- Silmusega pinges hoidmine, kerge toksimine.
...Ma proovinud ei ole aga teoreetiliselt mingi analoogne löökkruvi/mutrikeeraja
- löögisagedus 0-3000 ja max moment 100 Nm ringis - võiks kiiremini tulemuse anda kui silmusega pingestamine ja 3 toksu sekundis?
Kui katki keeramine oleks eesmärk, siis saaks sellega jh kindlasti kiiremini tulemuse. Sry aga ei ole veel kohanud masinat, mis inimkäest paremini suudaks "meelitada". Masinale ütled ette ja see teeb, st keerab nii mitme jõu ja "toksuga" nagu seadistasid. Muidugi kui omal mõistust ei ole-ainult looma jõud, siis võib masin olla isegi säästvam.
Aga teemasse ka- äkki paned pildi konkreetsest olukorrast, st. kui piiratud on juurdepääs, et teaks millisete vahenditega sinna ligi pääseb ilma ümbrust kahjustamata ja kas on ikka 100% kindel et on poltidega tegu- ehk siiski tikkpoldid jms. Liigun pidevalt linnavahet ja hetkel isegi aega oleks ja ka erinevaid tõöriistu on, nagu ka kogemusi nende kasutamisega ( tsiklitepeal küll vähe praktikat) ei lubaks midagi aga kui võimalik, siis abiks ikka.
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Läheb roostes poldi keeramiseks, kogun infot
Aivar123 kirjutas:Aga teemasse ka- äkki paned pildi konkreetsest olukorrast, st. kui piiratud on juurdepääs, et teaks millisete vahenditega sinna ligi pääseb ilma ümbrust kahjustamata ja kas on ikka 100% kindel et on poltidega tegu- ehk siiski tikkpoldid jms. Liigun pidevalt linnavahet ja hetkel isegi aega oleks ja ka erinevaid tõöriistu on, nagu ka kogemusi nende kasutamisega ( tsiklitepeal küll vähe praktikat) ei lubaks midagi aga kui võimalik, siis abiks ikka.
Ligipääsetavus ja detailid vt pilte allpool. Vajadusel saab masina keskosas pukkidele toestada ja kahvli maha võtta (seni ongi ta küljes vaid selleks, et saaks tsiklit vajadusel manööverdada). Lõppeeesmärgiks ongi mootori ja sumpa raami küljest lahi saamine et kogu asi puhtaks ja korda teha. Tegemist on kindlasti tikkpoltidega, seda kinnnitavad nii manualid kui ka üks äärmistest poltidest, mis õnnestus lahti keerata ja järgi andis justnimelt mootoriploki poolsest otsast. Kuna leotusõli on suurema sodi lahti võtnud, siis võtan selle täna ka survekaga maha.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.