1. leht 2-st
Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 14:43
Postitas Marekv
Tere kõigile!
On kellegil kogemusi ja praktikat Hiinast tellitud piduriketastega?
Kas lähevad kõveraks või needid hakkavad loksuma vms?
Hinnavahe ikka väga suur. Põhimõtteliselt saab hiinast kogu komplekti 3tk ühe eestist ostetud esiketta hinnaga.
Ringrajale need ilmselgelt ei sobi. Mul oleks kasutusala aga tavaline tänavasõit.
-Marek-
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 14:55
Postitas Madman2
Hiina on nii üldine mõiste. Seal on kindlasti kvaliteedilt seinast seina kaupa. Ega siit osteski alati 100% kindel ei saa olla et see tegelikult Hiinas tehtud pole. Palju kaupa lastakse seal teha, pakendatakse mingisse oma logoga karpi ja hind lakke jne.
Huvi pärast uurisin korra laagreid ühest Hiina tehasest. Ütles et pole probleemi, tahad teeme oma nime all, tahad siis paneme peale mida iganes FAG, SKF jne.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 14:57
Postitas speedvana
Kord komenteeris üks mees,et enamus hiinas tehtud metalltooted on üpris plastiliini laadsed.
Oma tsiklile küll hiinakaid ei paneks, eriti ei konstrueeriks pidureid, aga kui on soov vaadata missugused on haiglas laed, võid üritada 
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 15:02
Postitas VahurLE
speedvana kirjutas:Kord komenteeris üks mees,et enamus hiinas tehtud metalltooted on üpris plastiliini laadsed.
Oma tsiklile küll hiinakaid ei paneks, eriti ei konstrueeriks pidureid, aga kui on soov vaadata missugused on haiglas laed, võid üritada 
Oled sa kindel, et su praegu kasutuses olevad pidurikettad ei ole Hiinas tehtud?
Mina küll ei ole, ma tean, mis kaubamärgiga nad on, aga kus nad tehti...
Ehk siis Hiina iseenesest ei ütle midagi, enamus tootjaid toodab seal laiatarbekaupu (ma tegelikult ei tea, kas ka pidurkettaid), küsimus on ikkagi konkreetse toote omaduses.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 15:15
Postitas Melx
Hiinast ostes ja hiinas tehtud(made in china) firma kaup on ikka veidi erinev teema muidugi. Ühel juhul toodetakse originaali koopia võimalikult odavalt, teisel juhul on tootmisel maailmaturul konkureerimiseks vajalik kontroll.
Modernsel ajal on suur osa kaubast odava tööjõuga riikides valmistatud, paljalt made in estonia ei valmista lääne inimesel ka erilist usku, tegija firma pakendis aga tihti sellele suurt tähelepanu ei pöörata
.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 15:17
Postitas Madman2
Siitsamast Eesti tehastest läheb kaup välja sildiga "Made in Finland"
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 15:20
Postitas makuke
Olen kasutanud Hiina pidurikettaid tagumisel rummul ja jään rahule. Järgmised esimesed ostan kindlasti sealt samast.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 15:20
Postitas karue38
Vahetasin enda rattal nädal tagasi esikettad ja klotsid TRW toodangu vastu, vahe originaaliga on ikka tuntav, kui otsisin kettaid, siis e-bayst saatmisega koos oleks hiinakad tulnud peaaegu sama hinnaga ja loobusin isegi mõttest sealt seda sodi tellida, rehvide, juhtimise ja pidurite pealt küll säästma säästma ei peaks ma arvan
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 15:33
Postitas speedvana
Sõbrad, ärge piduritega katsetusi tehke.
Kui natuke asjaga tegeleda, saab selgusele detaili päritolust, ja pole terve maailma tootmine hiinasse koondunud.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 15:35
Postitas Madman2
Kuskohas neid Hiina kettaid müüakse üldse?
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 12 Juul 2013, 16:06
Postitas Marekv
Eks neid hiina asju ikka Ebayst leiab.
Sirvisin ka välka foorumeid... tundub et nagu siingi on inimesed kahes leeris, ühed kes põhimõtteliselt ei kasuta hiina si**a . Ja siis teised kes panevad selle hiina asja külge ja sõidavad lihtsalt. Kuna terasest metallketta väljalõikamine ei ole tänapäeval enam raketiteadus siis ainukeseks erinevuseks ongi selle terase enda kvaliteet.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 13 Juul 2013, 10:27
Postitas urmas66
Mina ei ole ka kindel,et paljud nii autodel kui ka mujal kasutatavad varusosad ei ole Hiinas tehtud.Nagu keegi eespool mainis,on asi ikka muus kui lihtsalt Hiinas tootmises.Hiinas tehakse väga palju väga kõrge kvaliteediga toodangut,aga ka põrandaalust sodi.Paljud nn Hiinas tootvad ettevõtted,ei tooda täna enam Hiinas vaid kuskil naabruses ja Hiinas on ainult logistika keskus või heal juhul pakendamine.Reaalselt toodetakse,aga Vietnamis,Bangladeshis jne.,sest Hiinas on tööjõud juba liiga kalliks muutunud.
Sama on ka nende piduriketastega,oleneb kes neid Hiinas tootis,kas mingi korralik tehas või kuskil garaazi nurgas ja tarne käib läbi e-bay.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 13 Juul 2013, 11:09
Postitas v301060
Marekv kirjutas:Eks neid hiina asju ikka Ebayst leiab.
Sirvisin ka välka foorumeid... tundub et nagu siingi on inimesed kahes leeris, ühed kes põhimõtteliselt ei kasuta hiina si**a . Ja siis teised kes panevad selle hiina asja külge ja sõidavad lihtsalt. Kuna terasest metallketta väljalõikamine ei ole tänapäeval enam raketiteadus siis ainukeseks erinevuseks ongi selle terase enda kvaliteet.
Tuttav moblamüüja, kes pidevalt Iina vahet sõelub, ütles, et kvaliteedi pärast muretsemiseks pole põhjust - tegelikult toodetakse kogu kama(laiatarbekaup) seal ning võidumees on see, kes toda fakti klientide eest osavamalt varjata oskab
Ja jutt pole ju ainult mobla kamast...
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 13 Juul 2013, 18:34
Postitas Marekv
No paistab, et siis ei jäägi muud üle kui riskida ja ise ära proovida. Õnneks mul veel mõned millimeetrid kulumispiirini minna. Ehk saab see aasta hakkama.
Kui muidugi kellegil positiivseid kogemusi mõne firmaga võib siin ära märkida. Teistel vähem proovimist/katsetamist.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 13 Juul 2013, 19:49
Postitas puna
speedvana kirjutas:Kord komenteeris üks mees,et enamus hiinas tehtud metalltooted on üpris plastiliini laadsed.
Oma tsiklile küll hiinakaid ei paneks, eriti ei konstrueeriks pidureid, aga kui on soov vaadata missugused on haiglas laed, võid üritada 
See kord kommenteerimisena kõlab nagu 10 aastat vana jutt
Kui metallimaailmaga kursis pole ei maksaks niisama sõnu pilduda
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 14 Juul 2013, 12:40
Postitas oz-vald
Tere!
Minu kawasaki ninjale saabusid esimesed kettad hiinast mais ja maksid minule 157 euri .Normaalsed tuuning ketted on .Sõitnud olen nendega ainult umbes 500 km praegu ei oska midagi halba öelda.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 14 Juul 2013, 13:35
Postitas franz125
Oma vtr f-le ostsin hiinakd 3 aastat tagasi,originaal piduri sadulatega ei pidurdanud märkimisväärslt(ka mitte oem ketastega)paigaldasin Suzu K5 suppordid millel Carbon Lorraine klotsid nyyd on 2näpu pidurid.Ei ole ka kulumist märganud.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 14 Juul 2013, 20:02
Postitas inz666
minul läheb 3 hooaeg, ka ei kurda

Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 09 Sept 2014, 19:23
Postitas Aceman
Tere, leidsin siin pidurikettaid otsides kummalise ebakõla:
Brembo meeste reklaamjutust tuleb välja, et kettad on valmistatud kõrge süsinikusisaldusega terasest http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-SV-650 ... 540f80bc4a
Hiina mehed aga promovad enda kettaid kui madala süsinku sisaldusega terasest kaupa http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Brake-D ... 27d7d98478
Tegemist on küll sea ja käo võrdlemisega, aga äkki mõnel metallistil on oma vaatenurk asjast 
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 09 Sept 2014, 20:02
Postitas Pan
Marekv kirjutas:... Õnneks mul veel mõned millimeetrid kulumispiirini minna. Ehk saab see aasta hakkama...
Mootorrataste pidurikettaid ei saagi sentimeetrites mõõta. Nende "mõned millimeetriga" sõidad maakerale veel tiiru peale.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 09 Sept 2014, 20:48
Postitas urmas66
Roostevaba terasel peaks ,süsiniku väiksem sisaldus, olema suurem happe ja korrosiooni kindluse näitaja.Happekindlad ja toidutööstuses kasutatavad roostevaba terased on üldjuhul väiksema süsiniku sisaldusega ja kallimad.Madala süsiniku sisaldusega roostevabateras ei ole karastatav termilise töötlusega kuid karastub mehaanilisel külmtöötlusel (lihtsamas keeles sepistamisel).Ilmselt siis ei muutu materjali kuju ja omadused ka pidurdamisel,kui ketas üle kuumeneb.
Kõrgem süsiniku sisaldus annab vist elastsust(lõiketerad on suurema sisalsusega roostevabast),aga need süsiniku sisalduse protsendid kõiguvad seal 0,1 ja 1,2 vahel.Minu mäletamist mööda.
Ketaste puhul ,siis peaks see väiksem süsiniku sisaldus andma ilmselt mingi parema materjali stabiilsuse suuremal kuumusel ja temp kõikumistel,aga see on teoreetiline jutt.Kas see ka reaalselt nende ketaste puhul nii on ei julge väita.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 19 Jaan 2015, 20:47
Postitas harrys
Nii.. loen siis kokku, et 3 või 4 lasevad siin ringi hiina ketastega.
Ja siis ülejäänud jagavad niisama õpetussõnu, et selliste asjadega ei mängita. Ja siis veel need jutud, et alati isetehtud kettad all, pliidi- ja pannipõhjadest.
Ehk siis et kui hiina ketastega veel siin keegi olnud/on, siis.. kuidas toimivad?
Kuu-paari pärast jõuavad kohale (130 vs 400 eur); OK, 130 lisandub niikuinii veel toll ja reisijadeklaratsiooni ankeedi täitmise rõõm..
Ehk et on mõtet alla kruttida või kohe proovida nendega tuvisid või rebaseid küttida?
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 19 Jaan 2015, 21:29
Postitas RaunC
Kogu see jutt terase süsiniku sisalduse suurusest, et kõrge või madal on ju suhteline. Nagu ma aru saan siis konkreetset protsenti pole antud.? Süsiniku protsendist sõltuvad suuresti terase mehaanilised omadused, karastatuv jne. Labaselt võib öelda, et mida kõrgem on süsiniku protsent, seda hapram teras, nt malmil on süsiniku sisaldus kuskil 2% kanti. Ja üleüldse, mina arvan, et katki need kettad ei lähe eluilmaski, olgu see materjal mis tahes. Kehv ketas deformeerub ja läheb kõveraks, seda on aga kohe näha ja tunda niiet eluohtlikusest, et ei maksa rääkida.
Teine point, mida ma tahtsin jagada, oli see, et ühe uurimistöö käigus sai tutvutud hiina tööstuse ja eriti kaherattaliste omaga. Enamus hiina rattatööstusest teeb tihedat koostööd(joint venture) nii Jaapani kui Euroopa valmistajatega, ala Vespa, Honda, Yamaha. Umbes 2/3 kogu maailmas toodetud kaherattalistes tehakse ja kasutatakse seal piirkonnas, seega on see nimetatud brändidele samuti kasulik. Loomulikult ei anta oma kõige kaasaegsemat know-howd aga ca 10 a vana tehnoloogia on kindlasti litsentsi alusel hiina töösturite käes. On siis see 10 a vanal tehnoloogial põhinev piduriketas siis kehva?
Ühesõnaga pikk jutt loll jutt, kui hinnavõit on märgatav, osta hiinast! 
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 19 Jaan 2015, 22:02
Postitas retro
Ma oma endisele rattale soetasin hiinast ebay kaudu kettad. Materjaliks oli kuulutuses märgitud Stainless steel 420 (2Cr13). Ise sõita eriti ei jõudnud, müüsin enne maha. Aga paistab, et viimased 2 hooaega on uus omanik nendega sõidetud saanud.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 19 Jaan 2015, 22:46
Postitas harrys
ISEASI mida muidugi sai vaadatata ebays oli.. ketaste paksus?
Manuaali järgi peaks olema 4.3..4.5mm, service limit 4.0mm peal.
Ja tiba uuemal väljalaskel 4.4..4.6mm algselt.
Nii...
Ja seal (iibei) siis pakuvad, et sobib rattale küll ja veel ning ketta paksuseks märgivad.... 5 mm!! (ning peale pressitud "MIN TH 4MM" nagu tehase omadel)?
Paksem ketas (0.5mm) ja.. ja siis mis? Klotsid nühivad vastu ketast sõidu ajal ja ajavad ketta punaseks, seega ka kõveraks ning proovivad ka pidurivedlikku sõidu ajal keema ajada?
Või äkki kellelgi mingit linki sellest teadusest- mida lugeda, et ma tulevikus ei küsiks siin nii idiootseid küsimusi? 
'Sobivaid' oli veel teisigi. Milledel service limit 4.2mm ja 4.5 (4.5mm oli raamatus pigem algne paksus ikka).
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 19 Jaan 2015, 23:39
Postitas tarmoel
0,5mm ei ole kindlasti probleem ja midagi ei nühi kuhugile vastu.
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 19 Jaan 2015, 23:58
Postitas RaulK
Ja kui isegi läbi mingi ime jääb see 0,5mm puudu et ketas vahele mahuks kui kolb on põhja surutud siis paar liigutust klotsiga käia kivi peal peaks ju selle lahendama
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 20 Jaan 2015, 14:32
Postitas susla
RaunC ütles juba kõik olulise ära. Lisan et näiteks Lucas/TRW on samuti pakendaja ja ostab kokku kust saab, kuid tehased on hiinas. Sellist asja nagu piduriketas tehakse järelturul ainult ja ainult hiinas. Isegi Brembo toodab oma klotsid ja kettad hiinas ja vahest avades mõnda teise pakendaja karpi mis on tulnud hiinast, võib leida sealt seest Brembo kirjaga klotsid.
Seda nimetame turumajanduseks. Seega ei juhtu midagi niiöelda "hiina" kettaga. Pane külge ja anna tuld!
Edu
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 14 Veebr 2015, 11:09
Postitas harrys
harrys kirjutas:Nii.. loen siis kokku, et 3 või 4 lasevad siin ringi hiina ketastega.
Ja siis ülejäänud jagavad niisama õpetussõnu, et selliste asjadega ei mängita. Ja siis veel need jutud, et alati isetehtud kettad all, pliidi- ja pannipõhjadest.
Ehk siis et kui hiina ketastega veel siin keegi olnud/on, siis.. kuidas toimivad?
Kuu-paari pärast jõuavad kohale (130 vs 400 eur); OK, 130 lisandub niikuinii veel toll ja reisijadeklaratsiooni ankeedi täitmise rõõm..
Ehk et on mõtet alla kruttida või kohe proovida nendega tuvisid või rebaseid küttida?
Nii.
135 eur paar +35 eur tollimaksu. Kokku ikka vähe kergem kukrule kui 2x195 eur kettad.
Umbes 2 nädalaga tulidki kohale.
Välja näevad nagu päris (ei paistagi nagu oleks odav Hiina p*sk, täitsa pro) aga eks siis suvel näeb, kas läksid siiski koolirahaks:)
Re: Pidurikettad Hiinast?
Postitatud: 14 Veebr 2015, 21:12
Postitas Urmas79
Eelmise hooaja alguses läksid hiinast tulnud kettad alla. Originaalid olid kõverad. Suvega ei suutnud ma neid küll ära hävitada. Said ka +30 kraadises kuumuses 2 tundi rinkal korralikult kuuma, isegi mingisugust vibra pole pidurdamisel täheldanud. Ja hinnavahe oli kohalikul turul pakutavatega vähemalt kolm korda odavam koos tolli ja muu jamaga.