1. leht 2-st
Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Honda)
Postitatud: 25 Juun 2013, 11:32
Postitas hullkeel
Kindlasti väga jahutud teema, aga ei leidnud ühtki hilisemat vastavasisulist teemat, kui keegi oskab viidata, siis palun. Ühesõnaga krossi tsikli ostmine päevakorras. Pikkus 175cm, kaal umbes 80kg, seega tundub paras valik 250-kuubikulise töömahuga ratas. Olen pikalt vaaginud, vaadanud valdavalt Yamahasid ja Kawasid. Väljalase alates 2008 kuni 2011, hinnaklass mitte üle 3000 euro (võib ka rohkem kui on väga korralik ratas). Olen vaadanud Yammut ja Kawat kuna nende kohta justkui rohkem kuulnud, on levinumad jne. Nüüd on tulnud paar pakkumist ka Hondale. Konkreetsemalt 2008 rattale. Honda suhtes on justkui väike eelarvamus, kuid põhjendada ma seda ei oska. Igal margil on omad halvad aastakäigud, titehaigused jne, seega on väga raske kogu seda pilti hoomata, et mida võtta või mida jätta. Ei tahaks ratast mida juba eos kummitavad kallid mured, eelkõige siis disainivigu pean silmas mitte hooldamatust. Samuti ka ratast mis on teistest oluliselt raskem ja kohmakam. Seega ootaks kõigi kasutajate objektiivset arvamust, mis aastakäigud millistel markidel paremini õnnestunud on jaapanlastel ja mida kindlasti vältida. Ka oleks oodatud näpunäited (või viited teemadele), et mida ostul uurida ja väänata. Eks mootori sisu osas tuleb lihtsalt uskuda müüja juttu, kolbi ju küünla avast ei piilu 
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 11:41
Postitas mx77
seda teemat on siin lõpmatult jahutud. sinu valitud aastakäikudest on kõik rattad väga head. viimane ratas, mis oli tõesti titehaigustega ja suht ebaõnnestunud mudel oli 2005-06 (?) kawazuki või suzusaki. kunagi kui hakkasid titaanklapid levima oli ka KTM-il probleema, aga see on 10 aastat vana teema.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 11:53
Postitas 426f
valik on väga lihtne,võta ette honda,kawasaki ja yamaha ja vali neist korralikum.ma võtaks yamaha,sest 1 yamu raibe mu käest läbi käinud
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 12:13
Postitas hotshot
Tere!
Kasutatud krossika ost on alati loterii! Kui mõnda pilli vaatama lähed, oleks hädavajalik keegi kaasa saada kes krossikaid jagab. Kindla peale minek oleks osta mõne kõvema sõitja 1-2 aastat kasutatud ratas, võid kindel olla, et on korralikult hooldatud. Selle raha eest on võimalik väga korralik pill saada, mark ei omagi tähtsust tegelikult, võta see mis endale kõige rohkem imponeerib. Mina pean kolmandat Hondat hetkel ja muud nagu ei tahagi, maitse asi!
Edu igaljuhul ja tule siis ikka võistlema ka 
Taavi #278
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 12:23
Postitas hullkeel
Kõnealune Honda on 2008 aastast, Eestist uuena ostetud ja kõigest 45h sõitnud, omanik harv harrastaja. Oli vahepeal avalikult müügis ka, hetkel müügil pole. Tundub justkui hea valik.
Kui piisavalt harjutatud eks siis mingit hobiklassi võib ikka aasta-paari perspektiivis kompama hakata.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 12:32
Postitas mella
selle kandi hondad pidid remonti rohkem tahtma.
Sõiduomadustelt pole ühelgi kaasaegsele tuntud firma pillile miskit ette heita. Pigem on see sobivus sõitjaga mille järgi vaadata.
Kawa on turvaline ja mõistliku pidamiskuluga valik, kui hooldatud vastavalt juhendile.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 14:03
Postitas hullkeel
Aga kui mõeldagi hilisematele ülalpidamiskuludele siis kas nende kolme margi varuosade kättesaadavuses ja hinnapoliitikas on märkimisväärset vahet?
Olen ka kuulnud seda, et Honda ei pidanud nii töökindel olema kui Kawa ja Yammu, aga võta sa kinni, igaüks kiidab oma ja naised räägivad saunas igasugu asju.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 14:14
Postitas mx77
hullkeel kirjutas:Aga kui mõeldagi hilisematele ülalpidamiskuludele siis kas nende kolme margi varuosade kättesaadavuses ja hinnapoliitikas on märkimisväärset vahet?
Olen ka kuulnud seda, et Honda ei pidanud nii töökindel olema kui Kawa ja Yammu, aga võta sa kinni, igaüks kiidab oma ja naised räägivad saunas igasugu asju.
Mida sa mõtled krossika juures töökindluse all? Hooldevälp on kõigil suht sama - õli ca 5h, kolb 50h, keps 100h, klapid ca 150h (vahetus). Kui hakkad neid vahetusvälpasid venitama, riskid kordades kallima remondiga ja seda sõltumata margis ja värvist.
Varuosade hindade kohta võin öelda, et kui viitsid ise neid USA-st tellida, siis kawa, yamu ja honda jupid sealmaal oluliselt odavamad kui eestis, suzu on miskipärast ka sealmaal kallis.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 14:17
Postitas hotshot
Neil kõigil kolmel on olemas Eestis margiesindus, seega originaalvaruosadega pole mingit probleemi! Kulud olenevad suuresti sellest kui palju sa sõidad, hinnavahet margiti minumeelest küll eriti ei ole. Arvestada tuleb kahjuks sellega, et motokross ka harrastaja tasemel odav lõbu küll ei ole 
Jutud Honda remondilembusest panevad mind küll õlgu kehitama. Harrastan krossi umbes 5 aastat ja selle aja jooksul olen pidanud 05, 08 ja hetkel 2012 aasta crfi ja pole mina küll neid remontima pidanud välja arvatud korraline hooldus ja kuluosad. Samas ma ei anna piitsa kah muidugi nagu "päris" krossimees
Võibolla rajumal kasutamisel tõesti läheb midagi katki.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 14:36
Postitas 2stroketaliban
Eks need detailide purunemised on suuresti seotud ikka hooldajaga. Keeruline on muidugi kui osta kasutatud ratas, sest kui sa ise pole kõrval seisnud või hooldanud siis ei tea kunagi mis ja kas seal üldse midagi on tehtud, samuti läbisõidu tunnid. Et muidugi on mõistlik võtta kaasa keegi kes jagab ratast aga teatud asjades võib ka siis halva üllatuse osaliseks saada kuid vähemalt suuremas osas saab asjas selgust ja päris kräppi siis vast ei osta. Kui rääkida sinu antud hinnaklassist siis enamvähem sinna auku on pakkuda üks 2013 nelari võrr, kui huvi pane pm
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 16:23
Postitas hullkeel
Aga küsimus veel raami kohta. Mis aastani nt Hondal kasutati terasraami ja kui palju see kaalus juurde annab võrreldes moodsamate materjalidega?
Mx77, töökindluse all mõtlesin seda, et kui nt automaailmaga paralleele tuua siis mingi ajastu VAG pumppihustitega oli palju probleeme, teisel jälle mootorikett purunes enneaegselt jms. Sama pidasin siis silmas tsiklite kontekstis, et kas on selliseid üldteada/tuntud kalasid mõnel margil.
Taliban tänan pakkumast, aga võrr ammenduks vist liiga kiiresti ma kardan, plaan tsiklit pikemalt pidada ja harjutada.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 16:28
Postitas mx77
hullkeel kirjutas:
Taliban tänan pakkumast, aga võrr ammenduks vist liiga kiiresti ma kardan, plaan tsiklit pikemalt pidada ja harjutada.
Sulle ju pakutakse nelari võrri, see on seesama mida sa küsisid - 4T 250
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 25 Juun 2013, 19:48
Postitas hullkeel
Aaaaaa
Vat see oli minu jaoks uudis, et neljataktilise puhul kutsutakse kahepoolest võrriks. Panin Talibanile PM-i.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 26 Juun 2013, 19:50
Postitas dudikov
Kõik need rattad erinevad üksteisest.Küsimus on kes kuidas harjub.Kõige lihtsam on need kõik omal nahal läbi proovida ja siis otsustada.Võta oma varustus kaasa ja mine rajale, kindlasti on tuntumad rattamargid kohal.Küsid sõita ja probleem saab lahenduse.Normaalne krossimees ei keela proovida.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 26 Juun 2013, 21:25
Postitas zweitakter
Et sa siis normaalse krossimehena lubad suvalisel jorsil, keda esimest korda näed, ja kes krossikat pole proovinudki, oma Dnepriga raja peal sõita? Mina küll saadaks viisakalt pikalt - mine tea, suudab veel ennast kasti ja veel minu ratast ka propellerisse hüpata.. mina jään siis enesetapule kaasaaitamises süüdi. See proovimise jutt on puhta idiootsus, mida sa sellest margierinevusest aru saad ühe korraga?
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 26 Juun 2013, 21:49
Postitas mx77
zweitakter kirjutas:Et sa siis normaalse krossimehena lubad suvalisel jorsil, keda esimest korda näed, ja kes krossikat pole proovinudki, oma Dnepriga raja peal sõita? Mina küll saadaks viisakalt pikalt - mine tea, suudab veel ennast kasti ja veel minu ratast ka propellerisse hüpata.. mina jään siis enesetapule kaasaaitamises süüdi. See proovimise jutt on puhta idiootsus, mida sa sellest margierinevusest aru saad ühe korraga?
agree, eriti kui krossikogemus on null, siis pole tema jaoks ratastel mingit vahet.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 26 Juun 2013, 22:26
Postitas sandman1111
Ma ei tea küll palju tüüp varem üldse sõitnud on, aga kui ikka ei ole või ainult paar tundi, siis ma ei usus, et ta palju midagi aru saab seal ratta seljas. Ma olen neid usa foorumeid läbi ja lõhki igasugu aastate masinate kohta lugenud ja on tekkinud mingisugune arusaam, et millised on need paremad ja halvemad masinad ja aastakäigud. Kuna ma praktikas läbi proovinud pole ja ei taha siin tekitada vaidlust, et milline see kõigekõige ikka on, jätan ma selle iga inimese enda uurida. Kellel huvi on küll see müttab ja otsib. Kui muudmoodi valida ei oska, siis lihtsalt võta see, mis ägedam või ilusam tundub,aga samas kõige paremas korras masina peaks võtma, selleks aga oleks vaja kedagi, kes natuke midagi mõikab. kui ei oska ikka igasugu asju vaadata või satud mingi räbala otsa, taod sellesse räbalasse hirmsalt raha ja ikka ei saa head asja. Eks ta sihuke riski värk natuke ole.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 26 Juun 2013, 22:54
Postitas mella
Esimene tsikkel läheb ikka koolirahaks 
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 09:38
Postitas hullkeel
Sõidukogemus on mul tõesti tagasihoidlik, sõprade ratastega aegajalt olen sõitnud aga mitte rajal. Võõrast ratast kindlasti rajale proovima ei lähe ja vaevalt keegi sellega nõus oleks. Algajal raske mingit võrdlusmomenti ka tabada sellisel esmasel katsumisel. Eks tuleb tõesti kõige paremas korras ratas leida, sellega sõitma õppida ja eks siis tekib juba mingi tunnetus ka, kas sobib või mitte. Väga kardinaalselt vahet siiski erinevate markide vahel olla ei tohiks.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 10:02
Postitas mella
Kui sa tahad teada, milline on mingis aastakäigus parim ratas, vaata millega Eesti harrastajad enamjaolt sõidavad. Just need, kellele esindus promohinnaga rattaid ei müü ja oma rahakoti peal peavad salongist rattaid ostma.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 10:51
Postitas 2stroketaliban
Kui sa tahad teada, milline on mingis aastakäigus parim ratas, vaata millega Eesti harrastajad enamjaolt sõidavad. Just need, kellele esindus promohinnaga rattaid ei müü ja oma rahakoti peal peavad salongist rattaid ostma.
Siis on pilt üsna selgelt roheline(Kawasaki)
Kuid siiski ma leian ,et harrastaja ostab ratta eelkõige selle järgi milline talle meeldib olgu siis värvi vms muu omaduse järgi.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 11:09
Postitas mella
No järelikult annab rohelise valimisega juba kooliraha kokku hoida. Ega need vähe pikemalt harrastanud tegelased ju ka päris värvi järgi tsiklit ei vali 
2stroketaliban kirjutas:
Siis on pilt üsna selgelt roheline(Kawasaki)
Kuid siiski ma leian ,et harrastaja ostab ratta eelkõige selle järgi milline talle meeldib olgu siis värvi vms muu omaduse järgi.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 11:19
Postitas mx77
Mella, ei maksa unustada, et rohelist müügihind on olnud ka absurdselt odav võrreldes näiteks Yamuga.
Yamaha võrril on hetkel soodukas 6600,-. Mu tuttavad on Kawa veel tonni odavamalt kätte saanud.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 11:35
Postitas mella
No aga kui sõiduomadustes ja hooldes algajale olulist vahet ei ole, määrabki kas värv või hind.
Ma ise küll ei ole rohelist pidanud, aga sõber neid mitu aastakäiku vahetanud ja pole ühegagi probleeme olnud.
mx77 kirjutas:Mella, ei maksa unustada, et rohelist müügihind on olnud ka absurdselt odav võrreldes näiteks Yamuga.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 12:23
Postitas hullkeel
Värviga on nii, et lihtsalt ei tahaks tsiklimaailma "peugeot" või "citröeni" otsa sattuda (no offence kes seda marki autosid omavad, isiklikult neisse väga usku ei ole. Nädalavahetusel saab üks Honda üle kaetud, eks siis näis mis värv tuleb.
Järgmine teema- varustus. Siia alakategooriasse küll päris täpselt ei sobi aga ehk on kellelgi kohe hea niidiots kätte juhatada kust mõistliku hinnaga kõik sõiduks vajaliku saab, kas mõni veebipood, lihtsalt pood, mitteametlik müüja jne.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 27 Juun 2013, 22:02
Postitas dudikov
Mina koi ei ole.Võta ühendust saad minu kawat proovida.Yamu ja honda sebin ka kohale.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 30 Juun 2013, 21:58
Postitas hullkeel
Tänud kõigile kaasamõtlejatele. Nüüdseks tsikkel garaažis olemas. Värviks sai punane
2008 ratas, CRF250R, väga pedantselt hoitud ja hooldatud, sõidutunde 50 ringis. Rattaga kaasa tuli kõik mis Honda esindusest uue tsikli ostul kaasa saadi: manual, tihendiring, kolb, rõngad jne. Olen väga rahul ja usun, et see ratas mind alt ei vea. Nüüd on kiirelt varustust vaja, et proovima hakata mis siis õigupoolest soetatud sai 
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 30 Juun 2013, 22:15
Postitas leib
Jube vedamine ,2008 ratas ja 50 tundi sõidetud,õnneseen.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 30 Juun 2013, 23:00
Postitas hullkeel
Ei saa kurta jah. Omanik oli rohkem jetimees ja sõitis paar korda aastas krossi hobikorras. See aasta vist oli korra käima pandud. Eks siis tuleb nüüd torud puhtaks köhida, hiired sisse kolinud võibolla
Igal juhul käivitub ja käib väga hästi. Jätkan sama joont hoidmise ja hoolduse osas nagu eelmine omanik.
Re: Milline 4T 250CC krossiratas valida (Yammu, Kawasaki, Ho
Postitatud: 01 Juul 2013, 08:18
Postitas mx77
hullkeel kirjutas:Ei saa kurta jah. Omanik oli rohkem jetimees ja sõitis paar korda aastas krossi hobikorras. See aasta vist oli korra käima pandud. Eks siis tuleb nüüd torud puhtaks köhida, hiired sisse kolinud võibolla
Igal juhul käivitub ja käib väga hästi. Jätkan sama joont hoidmise ja hoolduse osas nagu eelmine omanik.
Et sõidad rohkem jetiga? 