1. leht 1-st
Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 09:07
Postitas pez
Tere
Kas keegi oskab aidata mis on viga? Rattaks Yamaha R1 99 aasta ja sümptomid on järgmised: ebatasasel teel sõites hakkas mootor nagu vahele jätma ja jõnksudes korraks välja surema, ning umbes 100 km pärast ei tahtnud üldse enam käia ja jäin tee äärde seisu. Lähemalt uurides selgus et, kui lenksu keerata lõpuni vasakule siis ratas käib ideaalselt, KUID kui lenksu keerata paremale poole või isegi keskele hakkab mootor jubedalt puterdama ja tahhokas , ning tuled hakkavad vilkuma ja hüppama.
Ise kahtlustasin et, on juhtmed kuskil omavahel ühenduses, kuid samal ajal kui ratas käib, juhtmeid korralikult sakutades ei ole mitte mingit mõju, kuid kui vaikselt lenksu paremale keerata nii et juhtmed üldse ei liigu hakkab kohe mootor puterdama. Jääb selline mulje nagu oleks kuskil esi kahvli laagrite vahel mingi klemm mis ei anna ühendust! Või võib see olla süütelukust? Kuigi sealt pole mingeid ühendusi massi näha.
Oskab keegi aidata???
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 09:26
Postitas mella
Proovi mass viia ajutise juhtmega otse akult või raamist kusagile juhtraua metalli või, mis veel parem, kellade massiga kokku. Kui see ei aita, tuleb hakata juhtmeid ükshaaval üle mõõtma.
Liskas tsiklile on sul eesti keel ka veaga.
pez kirjutas: ei tahtnud üldse enam käija
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 10:02
Postitas mart211
pez kirjutas:Tere
Kas keegi oskab aidata mis on viga? Rattaks Yamaha R1 99 aasta ja sümptomid on järgmised: ebatasasel teel sõites hakkas mootor nagu vahele jätma ja jõnksudes korraks välja surema, ning umbes 100 km pärast ei tahtnud üldse enam käia ja jäin tee äärde seisu. Lähemalt uurides selgus et, kui lenksu keerata lõpuni vasakule siis ratas käib ideaalselt, KUID kui lenksu keerata paremale poole või isegi keskele hakkab mootor jubedalt puterdama ja tahhokas , ning tuled hakkavad vilkuma ja hüppama.
Ise kahtlustasin et, on juhtmed kuskil omavahel ühenduses, kuid samal ajal kui ratas käib, juhtmeid korralikult sakutades ei ole mitte mingit mõju, kuid kui vaikselt lenksu paremale keerata nii et juhtmed üldse ei liigu hakkab kohe mootor puterdama. Jääb selline mulje nagu oleks kuskil esi kahvli laagrite vahel mingi klemm mis ei anna ühendust! Või võib see olla süütelukust? Kuigi sealt pole mingeid ühendusi massi näha.
Oskab keegi aidata???
Alusta pistikutest. See kõige kergem. Võtad absoluutselt kõik pistikud lahti, kontrollid kas korras ja paned kokku tagasi. Mul oli endal sarnane jura. Vasaku külje peale kukkudes hakkas ära koolema ja esirattal sõites kadus üks pütt tagant ära. Küll mässasin ja jaurasid kuid mured kadusid siis, kui kõik pistikud lahti võtsin ja ära puhastasin ning kokku panin. Kus viga oli, senimaani ei tea.
Kahjuks rohkem ei oska aidata.
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 10:11
Postitas Commix
Mul oli umbes taoline anomaalia, ebatasasel teel pilt taskus korraks ja siis jälle ok. Kuigi tahhokal pilti ees ei olnud, süüte keeramisel bensupump ja muud tegid häält. Olin suht paanikas, aga vaatasin kõik kaitsmed üle ja seal siis ühest plokist oli pistik lahti logisenud ja selle töötas ja ei töötanud ... lõpuks enam ei andnud ühendust.
Vaata järgi kui veel pole vaadanud. 
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 10:35
Postitas pez
Kummaline on see et, hakkab puterdama just lenksu keerates ( seisab pukal ) ja kui juhtmeid raputada siis pole midagi. Nagu oleks just prillide/kahvli vahel kuskil mingi ühenduse jama, kuid seal ei ole mingeid ühendusi 
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 10:39
Postitas mart211
pez kirjutas:Kummaline on see et, hakkab puterdama just lenksu keerates ( seisab pukal ) ja kui juhtmeid raputada siis pole midagi. Nagu oleks just prillide/kahvli vahel kuskil mingi ühenduse jama, kuid seal ei ole mingeid ühendusi 
See võibki mingi vigane pistik olla, mis välja tuleb veits või on mingi juhe järgi andnud. Ei jää muud üle, kui üksipulgi kontrollida 
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 10:51
Postitas mella
Võib vabalt olla ka vigane juhe roolikannu juures olevas juhtmepundis. Ühes äärmises asendis on juhe kokku surutud, muudes asendites lahti pingutatud.
Samas, puterdamisele saaks mõjuda ainult süütelukust tulev (või sinna minev) toitejuhe. Või siis immo signaal (mis aga ei mõjuta kellade vilkumist). Muud juhtmed ei tohiks mootori tööle mõju avaldada. Aju on ju raami peal.
Seega tõenäolisim viga on + juhtmes või süütelukus.
mart211 kirjutas:
See võibki mingi vigane pistik olla, mis välja tuleb veits või on mingi juhe järgi andnud. Ei jää muud üle, kui üksipulgi kontrollida 
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 11:39
Postitas Fos
enda vanal tsiklil, 00`R1, oli sama viga, probleemne koht on pistik, mis ühendab juhtraua juhtmed kere pool olevate juhtmetega. Eelmine omanik oli eemaldanud kummikaitsme, mis pistikut katma peaks. Vasakpoolne kondel [Motobot: õige on "gondel"] maha, pistik lahti, klemmid ära puhastada ja sõidab jälle aasta. Kui mõni klemm lootusetult põlenud, siis tuleks asendada lihtsalt. Minul olid sümptomid pöörde signaali kadumine, "trip" meetri nulli minek, tulede vilkumine. Oli ka selline jama, mis ebatasasel teel välja tahtis suretada, aga seda põhjustas hoopis jala lüliti, mis katkestab süüte, kui jalg all on.
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 15:15
Postitas pez
Nii anomaalia sai lahenduse:
Viga oli väikses massi juhtmes mis läheb otse akusse, kuna aastad olid teinud oma töö ja juhtme klemmijuurest lahti oksüdeerunud. Kuidas sai juhtrool sellega seotud olla jääb siiani arusaamatuks. Tänud kaasa mõtlejatele 
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 27 Mai 2013, 15:31
Postitas Jaan_S
See massivärk, mis tegid, oli võibolla hetkeline kokkusattumus. Vasaku gondli taga on suur pistik, üle 20-e juhtme. Seal juhtub selline nali, et klemmid tulevad lukustusest lahti ja jooksevad pesast välja. Ükshaaval juhtmeid sakutades saad vigased kohad teada.
Re: Yamaha R1 99 ELEKTRI ANOMAALIA!!!
Postitatud: 28 Mai 2013, 00:47
Postitas pez
Jaan_S kirjutas:See massivärk, mis tegid, oli võibolla hetkeline kokkusattumus. Vasaku gondli taga on suur pistik, üle 20-e juhtme. Seal juhtub selline nali, et klemmid tulevad lukustusest lahti ja jooksevad pesast välja. Ükshaaval juhtmeid sakutades saad vigased kohad teada.
Sellest pistikust alustasingi, raputasin ja loksutasin igatipidi kuid ei olnud seal viga. Kuid igaks juhuks puhastasin ka need klemmid ära enne kui sõitu läksin. Täna käisin ala 200km ringil ja ei olnud enam probleemi, loodan et on korras.