Räägiks mootorratta navidest

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas morse »

Mina sõitsin väga väga pikalt Garminiga. Ja nüüd juba mitu aastat Androidiga.

Kahjuks selleks, et Android heaks saada, tuli lõpuks välja käia Zumo hind või rohkem. Proovisin odavalt, siis proovisin keskmiselt ja nüüd on kallis lahendus. Oleks pidanud kohe kalliga pihta hakkama :D

Ilma andmesideta olen sõitnud vähe. Samas GPX failide järgi sõidan sellises seades, et vahet pole kas andmeside on olemas või mitte. Locus või Osmand jt ei vaja netti.

Mul Locus jälgib GPXi kindlasti paremini kui Garmin seda teeb. Samas ma pidin selleks mitu kuud erinevaid seadeid katsetama. Ja asi ei ole nii lihtsalt ja lollikindlalt üles ehitatud kui Garmin. Päris kindaga neid settinguid seal paika ei pane. Aga kui juba navib, siis sõidu ajal on super. Kaardi graafika pole nii ilus nagu Garminil. Aga samas on track väga hästi nähtav (Zumol mingi halb värv, mida ei saa muuta. Montanal vist parem).

Samas niisama punktist punkti navimiseks (linnas ja maanteel), on igasugu netiga äpid võrreldamatult paremad. Ise eelistan Waze’i aga neid on veel. Ja ega see Garmini lahendus ka teab, mis hea polnud. Iga kord hakkas pihta: Eesti, Tallinn jne Nüüd uus Zumo on vist selles suhtes edasi arenenud.

Telefonil on tore see, et on väga palju lisafunktsioone. Halb on see, et on väga palju lisafunktsioone ja sa pead nende kõigi vahel opereerima :D

Minu komplektist:

  • Kõige tähtsam on juhtmevaba laadimisega hoidja. Mingi USB C-ga pole üldse mõtet peale minna.
    Mul on Hondo Garage Juiced Squeeze. Aga tänapäeval on juba välja tulnud asju, mis soodsama raha eest sama asja ära teevad. Parim, mida olen näinud, on minu arust RAMi wireless Quick Grip. Hoiab kõvasti kinni ja on REAALSELT ühe käega opereeritav.
  • Kuna telefonide ekraan ei ole iialgi kindaga nii hea, kui Zumol ja Montanal, siis on minu kogemuses vältimatu pult lenksul. Mul oli Daytona oma, see on puhas saast (sain oma 100 eurot tagasi). Nüüd on mul Carpe Iteri oma - see on täitsa hea - soovitan.
  • Telefoni osas on vaja ennekõike veekindlat ja juhtmevaba laadimisega seadet. Kõik ülejäänu sõltub juba kasutusest. Mul on Ameerikast tellitud soodsama otsa Rugged telefon Kyocera Duraforce Pro II. Toimib hästi. Pole üle kuumenenud kordagi. Kindlasti on veel palju telefone, mis asja hästi ära ajaks.
  • Tarkvara. Ma panin erinevate asjade katsetamisse ja uurimisse kuid. Selleks, et kõik enda käe järgi ära seadistada, läheb kõvasti aega ja mitu reisi. Androidiga lahendus ei ole Out of the Box hästi toimiv asi. Garmin on. + tuleb arvestada, et telefon tahab ka jooksvalt mõningate lihtsamate seadistuste üle käimist.

Loetlen tähtsama tarkvara üles:

  • Drive mode Dashboard (home nupule vajutades satud suurte ikoonidega ja spidokaga esilehele)
  • Locus maps GPXide jaoks (Osmand on ka päris hea).
  • Waze linnas navimiseks
  • button mapper pro telefonil olevate füüsiliste nuppude ümber mäppimiseks
  • Tasker ekraani heleduse jmt üle kontrolli võtmiseks siis, kui tsikli süüde on sisse või välja keeratud.
  • mingi äpp selleks, et ekraani orientatsioon 100% kindlalt lukku keerata

Kokkuvõttes olen ma hetkel rahul. Siis kui ma seda ehitama hakkasin, ei olnud Garminil veel uusi mudeleid väljas ka. Ja kuna nüüd olen nii harjunud sellega, et internet on lenksul kohe olemas, siis ilmselt enam ei lepiks ainult Garminiga… Aga kui mul oleks kohe alguses olnud võimalus uus Garmin võtta, siis võibolla oleksin seda isegi eelistanud. Ja noh! Kui ma oleks teadnud, et see Androidi värk tuleb kokku omajagu kallim… :D

Ühesõnaga need on väga erinevad tööriistad, mis muuhulgas täidavad sarnaseid ülesandeid.

Aus vastus on see, et ühest vastust ei ole. See, kas Android on parem, sõltub ennekõike operaatorist.



Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ain »

Spoiler
urmas66 kirjutas: 15 Juul 2021, 22:44
motoreis kirjutas: 14 Juul 2021, 20:19

Kas keegi on pärast pikaaegset ja rahulolevat Garmini kasutust liikunud üle andmesideTA Android telefonile, mida navina kasutab? Otsustamise koht, kas jätkata Garminitega, millega seni iga ilmaga rahul olnud või teha üleminek "telefon on teejuhiks" maailma.

Selle kohta ju siin foorumis terve eraldi teema. Loe kõik läbi ja saad päris paljude erinevate arvamuste ja kogemuste võrra rikkamaks :) Minul oli esimene Garmin autos ilmselt millagi 2000-ndate alguses ja siis oli see teistest pika puuga ees kõiges. Täna vast seda vahet pole enam üldse. Kui ise seda kaardi valikut ja kõike muud ei täiusta, siis täiesti mõttetu aparaat vähemalt teedel navigeerimiseks.
Androidile on valikuid palju ja riistvara valikut peaks täna jaguma.
Osmand+ toimetab GPX-iga väga hästi ja ei maksa suht midagi. Sygic offline kaardid on teedel igati asjakohased, kui ostad eluaegse uuenduse mingi 12-13 eest ja lisaks saab 10%-ga garmini hinnast osta vist kõik, mis neil üldse pakkuda on. Mina seda säästuks kohe kindlasti ei nimeta. Võimekam wireless laadimisega android maksab alates sama raha, mis odavaimad Garmini moto seadmed. Lihtsalt androdis jooksvad rakendused on ikka kaasaegsed, mitte kiviaeg, nagu Garminil. Samas saab androidiga ka väga odavalt parema tulemuse kui Garminiga. lihtsalt mugavuses tuleb lõivu maksta,aga navigeerimises kohe kindlasti mitte.
viewtopic.php?f=11&t=103533&start=450

Ilmselt sõltub ka kus rohkem sõita. Mina liigun palju metsas (ATV, saani ja tsikliga) ja seal on täna Garmin ja sellele tehtud kaardid minuarust parim. Samuti ootan navilt tugevust ja vastupidavust. Seda Garmin pakub. Ei ole mingit jebi. Töötab ka vee all kui sinna peaks sattuma.. Võistlustel on ATV-del kõigil Garminid. Ainult Venemaalt tulijatel on tahvlid kus Ozi. On ka meie omad proovinud aga ei kesta.. Autodel x seeria Lenovo või Pana lapakad/tahvlid millel Oziexplorer.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 334
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Kalts »

morse kirjutas: 15 Juul 2021, 23:05

Kaardi graafika pole nii ilus nagu Garminil. Aga samas on track väga hästi nähtav (Zumol mingi halb värv, mida ei saa muuta. Montanal vist parem).

Suurepärane selge ülevaade, aitüma (w)
Zumo 660 GPX radade värvi saab muuta. Mul oli vahepeal 2 TET-i rada laetud, kumbki oma värvi.

--
Vallo


Hervi
Postitusi: 2
Liitunud: 19 Aug 2021, 17:35
Tsikkel: BMW F850GSA

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Hervi »

Hei
Kas keegi kasutab originaal bmw gps NAVIGATOR VI ECE(garmin ju tegel)
Kiitke või laitke hind 733+km natuke palju võitu nagu?
Või mis?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Hervi kirjutas: 19 Aug 2021, 17:44

Hei
Kas keegi kasutab originaal bmw gps NAVIGATOR VI ECE(garmin ju tegel)
Kiitke või laitke hind 733+km natuke palju võitu nagu?
Või mis?

733+km??? :wack:
on see kullast?

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 527
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Hervi kirjutas: 19 Aug 2021, 17:44

Hei
Kas keegi kasutab originaal bmw gps NAVIGATOR VI ECE(garmin ju tegel)
Kiitke või laitke hind 733+km natuke palju võitu nagu?
Või mis?

Kui omad BMW navi ettevalmidust (eeldab BMW "wonder wheel-i olemasolu), siis lisaks navigeerimisele näed ka muud rattaga seotud infot. Ja kui oled Garmini BaseCamp-i kasutusega ka sina peal, siis üsna korralik kooslus, mida BMW peal kasutada. Kui hind korraks ära unustada, siis võiks täitsa kiita. Aga hinna üle bemmimehed tavaliselt ei virise, kui korra juba selle margi peale mindud :wink:

Kasutaja avatar

prestigio
Postitusi: 28
Liitunud: 26 Sept 2006, 19:28
Tsikkel: BMW R 1200 GSA
Asukoht: TALLINN

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas prestigio »

Hervi kirjutas: 19 Aug 2021, 17:44

Hei
Kas keegi kasutab originaal bmw gps NAVIGATOR VI ECE(garmin ju tegel)
Kiitke või laitke hind 733+km natuke palju võitu nagu?
Või mis?

Mõtlesin selle hankimisele aga ulmeline hind ei pannud kätt rahakoti poole liikuma. Dr. Youtube soovtusel hankisin vaheadapteri mis kinnitub originaal kinnituse külge ja paigutasin sinna telefoni. Tiri alla sobiv app ja keera peale.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ain »

prestigio kirjutas: 20 Aug 2021, 08:49
Hervi kirjutas: 19 Aug 2021, 17:44

Hei
Kas keegi kasutab originaal bmw gps NAVIGATOR VI ECE(garmin ju tegel)
Kiitke või laitke hind 733+km natuke palju võitu nagu?
Või mis?

Mõtlesin selle hankimisele aga ulmeline hind ei pannud kätt rahakoti poole liikuma. Dr. Youtube soovtusel hankisin vaheadapteri mis kinnitub originaal kinnituse külge ja paigutasin sinna telefoni. Tiri alla sobiv app ja keera peale.

Kas selle vaheadapteriga hakkavad tööle ka kõik rattakese funktsioonid? Ilmselt kõige parem asi on zuumimine. Ja mis äpp see on? Kas sööb ka Garmini kaarte? Või see adapter on ainult plastmassijupp mis võimaldab telo sinna kinnitada? Kui nii siis tegelikult pole sellel navi valmidusel ka ju mõtet kuna maksab miskit ikka lisaks. Või ei saa ilma selle valmiduseta uut ratast?

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

prestigio
Postitusi: 28
Liitunud: 26 Sept 2006, 19:28
Tsikkel: BMW R 1200 GSA
Asukoht: TALLINN

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas prestigio »

Kas selle vaheadapteriga hakkavad tööle ka kõik rattakese funktsioonid? Ilmselt kõige parem asi on zuumimine. Ja mis äpp see on? Kas sööb ka Garmini kaarte? Või see adapter on ainult plastmassijupp mis võimaldab telo sinna kinnitada? Kui nii siis tegelikult pole sellel navi valmidusel ka ju mõtet kuna maksab miskit ikka lisaks. Või ei saa ilma selle valmiduseta uut ratast?

Adapter ainult selleks, et telefon kinni püsiks ja saab ka voolu originaalkinnituselt. Maksab mingi 20.-


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas morse »

WunderLINQ tundub ka tore vidin olema. Endal Bemmi pole - ei ole kasu sellest :D


Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Erci »

OK Räägime navidest siis:
Mul on umbes 4 a vana Garmin Montana 610, millega olen maru rahul. Nüüd ta lõpuks vihmaga läheb seest niiskeks - veeaur ekraani all.
Vahetaks siis korpuse tihendid ära ja asi oleks korras, aga...

  1. Garmin Eesti: Kahjuks pole meil võimalik antud osasi tellida kuna Garmin ei paku neid osasi müügiks. Ainus lahendus mis meie pakkuda saame on remont Garmini hoolduskeskuses, remondi maksumus oleks ligikaudu 205€.
    Antud osadele pole meie teada ka ametliku edasimüüjat kellelt neid tooteid osta.
    205 € on siis standard remondi maksumus, vahetagu nad odavad kummitihendid või emaplaat.
  2. Starcom: Montana 610 Korpuse tihendid ei ole saadaval, kahjuks ei saa aidata.

205 € on pm kasutatud seadme hind ja slelise töö eest ebamõitlikult kallis.

Kas Tänapäeval suurfirmadega ongi nii, et peale garantiid oled omapead ja väikese probleemi lahendamise asemel pead uue seadme ostma?

___________________________
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Erci kirjutas: 25 Aug 2021, 14:26
Spoiler

Kas Tänapäeval suurfirmadega ongi nii, et peale garantiid oled omapead ja väikese probleemi lahendamise asemel pead uue seadme ostma?

Jah, enamasti küll. Suurtootjat ja tema müügiahelat peale kasumi suurt muu ei huvita. Korporatiivne ahnus. Varuosade müük iseparandajatele kasumit teatavasti ei too. Lisaks käib sinna juurde mantra brändi imago tagamisest, mille nende arust igasugused iseparandajad nässu võivad keerata. Paljude asjade parandushinnad seatud selliselt, et see motiveeriks sind pigem uuemat toodet ostma (Loe: rohkem kasumit).

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ain »

Põhiline argument on olnud see, et nad ei saa olla kindlad remontides, et seade vastab samale ip standardile peale remonti. Ja kui remont tehtaks siis klient kohe eeldab midagi ja nõuab midagi..

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas morse »

Spoiler
Erci kirjutas: 25 Aug 2021, 14:26

OK Räägime navidest siis:
Mul on umbes 4 a vana Garmin Montana 610, millega olen maru rahul. Nüüd ta lõpuks vihmaga läheb seest niiskeks - veeaur ekraani all.
Vahetaks siis korpuse tihendid ära ja asi oleks korras, aga...

  1. Garmin Eesti: Kahjuks pole meil võimalik antud osasi tellida kuna Garmin ei paku neid osasi müügiks. Ainus lahendus mis meie pakkuda saame on remont Garmini hoolduskeskuses, remondi maksumus oleks ligikaudu 205€.
    Antud osadele pole meie teada ka ametliku edasimüüjat kellelt neid tooteid osta.
    205 € on siis standard remondi maksumus, vahetagu nad odavad kummitihendid või emaplaat.
  2. Starcom: Montana 610 Korpuse tihendid ei ole saadaval, kahjuks ei saa aidata.

205 € on pm kasutatud seadme hind ja slelise töö eest ebamõitlikult kallis.

Kas Tänapäeval suurfirmadega ongi nii, et peale garantiid oled omapead ja väikese probleemi lahendamise asemel pead uue seadme ostma?

Pane mootorisilikooniga kokku. Cardo tuleb juba tehasest nii, et tihendi vahel on must silikoon.


samuelm
Postitusi: 33
Liitunud: 03 Juun 2016, 16:03
Tänatud: 4 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas samuelm »

Spoiler
Erci kirjutas: 25 Aug 2021, 14:26

OK Räägime navidest siis:
Mul on umbes 4 a vana Garmin Montana 610, millega olen maru rahul. Nüüd ta lõpuks vihmaga läheb seest niiskeks - veeaur ekraani all.
Vahetaks siis korpuse tihendid ära ja asi oleks korras, aga...

  1. Garmin Eesti: Kahjuks pole meil võimalik antud osasi tellida kuna Garmin ei paku neid osasi müügiks. Ainus lahendus mis meie pakkuda saame on remont Garmini hoolduskeskuses, remondi maksumus oleks ligikaudu 205€.
    Antud osadele pole meie teada ka ametliku edasimüüjat kellelt neid tooteid osta.
    205 € on siis standard remondi maksumus, vahetagu nad odavad kummitihendid või emaplaat.
  2. Starcom: Montana 610 Korpuse tihendid ei ole saadaval, kahjuks ei saa aidata.

205 € on pm kasutatud seadme hind ja slelise töö eest ebamõitlikult kallis.

Kas Tänapäeval suurfirmadega ongi nii, et peale garantiid oled omapead ja väikese probleemi lahendamise asemel pead uue seadme ostma?

Juhtus mõned aastad tagasi sarnane lugu. Seadmeks oli Montana 600. Mingil põhjusel lõpetas töö puutetundlik ekraan, õigmini display kalibreeimine. Vajutasin ühte kohta, reageeris ekraanil teine koht. Uurisin samuti Garminist (Pirital), mis maksab remont. Vastus:200+€.
Kui seadmele järgi läksin ulatati üle leti uus seade. Korrektne sõnastus "refurbished". Sellel ajaperioodil olevat olnud Garminil selline poliitika, et ei hakka nad parandama kahtlase veaga seadmeid vaid asendavad. Kas seade nüüd päris tutikas oli, ei olekindel (vb mingi demoseade), kuid väljanägemine oli nagu uus. Soovitan, et uuri Garminist, mis poliitika neil hetkel on.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas hmm »

Spoiler
samuelm kirjutas: 25 Aug 2021, 20:37

Juhtus mõned aastad tagasi sarnane lugu. .....Kui seadmele järgi läksin ulatati üle leti uus seade. Korrektne sõnastus "refurbished". Sellel ajaperioodil olevat olnud Garminil selline poliitika, et ei hakka nad parandama kahtlase veaga seadmeid vaid asendavad......

Mitte nüüd Navist, vaid midlandi kiivriside komplektiga oli sama teema tehnoturus... veenduti veas ja siis vahetati komplekt ringi. Ei hakatud samuti kuhugi expertiisse saatma... Seega tasub uurida jah. Alternatiiv on leida tõesti hea tehnik, kes selle korda teeb....

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ain »

Ärge nüüd ajage segi garantiiremonti tavaremondiga. Eespool ju kirjutati ,et navi 4 aastat vana ehk garantiiaeg läbi. Garminile mingeid hiina varuosasi liigub aga nende kvaliteet on väga kõikuv. Montana ekraani hind koos vahetusega oli mõni aasta tagasi kuskil 150€
Ja Garminil on selline mõiste nagu NOH https://support.garmin.com/et-EE/?faq=Y ... 3W6oSQZt0A

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

morse kirjutas: 15 Juul 2021, 23:05

Kokkuvõttes olen ma hetkel rahul. Siis kui ma seda ehitama hakkasin, ei olnud Garminil veel uusi mudeleid väljas ka. Ja kuna nüüd olen nii harjunud sellega, et internet on lenksul kohe olemas, siis ilmselt enam ei lepiks ainult Garminiga… Aga kui mul oleks kohe alguses olnud võimalus uus Garmin võtta, siis võibolla oleksin seda isegi eelistanud. Ja noh! Kui ma oleks teadnud, et see Androidi värk tuleb kokku omajagu kallim… :D

Kuidas see kallis Android ekstreemsemate temperatuuridega on?

Enda näiteks Armor X näiteks +25c ja edasi paneb telefoni lauspäikese käes kotti. -10c juures aga kaob laadimine ära ja seda ka eeldusel, et telefon on eelnevalt soojas põuetaskus olnud. Väikse miinusega niisamagi ei taha enam voolu sisse võtta, peab olema eelnevalt nn soe.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas morse »

Spoiler
ranel kirjutas: 25 Aug 2021, 21:31
morse kirjutas: 15 Juul 2021, 23:05

Kokkuvõttes olen ma hetkel rahul. Siis kui ma seda ehitama hakkasin, ei olnud Garminil veel uusi mudeleid väljas ka. Ja kuna nüüd olen nii harjunud sellega, et internet on lenksul kohe olemas, siis ilmselt enam ei lepiks ainult Garminiga… Aga kui mul oleks kohe alguses olnud võimalus uus Garmin võtta, siis võibolla oleksin seda isegi eelistanud. Ja noh! Kui ma oleks teadnud, et see Androidi värk tuleb kokku omajagu kallim… :D

Kuidas see kallis Android ekstreemsemate temperatuuridega on?

Enda näiteks Armor X näiteks +25c ja edasi paneb telefoni lauspäikese käes kotti. -10c juures aga kaob laadimine ära ja seda ka eeldusel, et telefon on eelnevalt soojas põuetaskus olnud. Väikse miinusega niisamagi ei taha enam voolu sisse võtta, peab olema eelnevalt nn soe.

Hei

Minu arust on see pigem soodne Android.

Mainin kohe ära, et USAst tellitud telodel (olen 2tk tellinud), on üks väga loll viga. Millegi pärast mul kumbki AT&T telefon ei reganud ennast automaatselt Telia võrgu internetti ära. Tuli pöördumispunktid manuaalselt sisestada. See ei olekski teab mis mure aga sama jama on ka piire ületades… Kuna mul üldjuhul on kaardid jmt offline, siis see mind väga ei sega aga kindlasti vaja rõhutada.

Sinu küsimuse kohta. Ausõna, see konkreetne telefon ei ole mitte kunagi, mitte kordagi, mitte kusagil üle kuumenenud.

Laen alati juhtmevabalt lenksul Hondo Juiced Squeeze laadijaga.

Olen selle konkreetse Duraforce Pro II mudeliga sõitnud 2 hooaega ja üle 10 000km.

Temperatuurid on olnud -25 kraadist selle aasta veebruaris Eestis kuni +38 kraadini (varjus) Horvaatias. Ka Sloveenias ja ühel Läti reisil olen täislaks päikest saanud ning kõik on OK olnud.

Üldjuhul paistab alati päike otse peale. Kunagi ma teda kinni ei kata. Kui tsikli seisma jätan, kaob laadimine ära ja automaatselt lükkab ekraani kinni.

Tihti on aku 0%, sest olen tsikli garaazi lükates telo käima jätnud. Sel juhul keeran tsikli süüte 5 mintsa enne sõitma hakkamist sisse - siis tuleb telefonil pilt enne starti ette. Niimoodi kasutama hakates on aku õhtuks 70-100%

Tavaliselt on ekraan sõidu ajal 100%, jookseb korraga Locus Maps ja Waze ning mõnikord aeglasematel lõikudel ka Spotify.

NB! Olen lugenud arvamusi, et Osmand tarbib rohkem voolu kui teised sarnased programmid. Ei tea kas sellel jutul ka alust on.

Edit: tuli meelde, et veebruaris laadisin USB C juhtmega, kuna mul ei olnud Jawal õiget pistikut lenksul, et Hondo juhtmevabale laadiajale särtsu anda.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Lisaks sõna sekka tänasel päeval online-offline navidedega teedel(mitte metsas) navigeerimisest. Olen praegu autoga reisil ja mul jookseb kahes telefonis navi. Waze ühes ja Sygic(tsikli telefon kus kaardid uuendatud vahetult enne sõitu) ning vahel ka Osmand+. Ma alustasin Kodust Varssavi suunaga ja Poolas on minu 2019 aasta käimistega võrreldes niipalju uusi teid, et kui enne poleks mul selleks navi vaja läinudki, siis nüüd oli Waze ikka väga abiks(vahepeal lausa kahtlesin selle pakutu õigsuses). Ei läinud me läbi ei Suwalkist ega Augustowist ning offline naviga olin ikka pikalt metsas ehk seal kus teed polegi. Kodust alustades oli ajavahe mingi 2+h.
Sama jätkus ka edasi liikudes ehk kui nädalase tripi peale tuleb nendega üks päev lisaks sõita(pikemaga veel rohkem), siis pole asi enam adekvaatne.
Seega euroopa teedel(ka mägiteedel Rumeenias ning ilmselt mujalgi) on Waze hetkel ainuke adekvaatset infot andev abiline. Kui maršruut paigas,siis toimetab ka offline kui vahepal levi kaob. Ise pragu trippi sisestada,kui tahad pikemle teele minna on mõttetu,kui sa just ise kõiki teid täpselt ei tea,sest transiidl on muutused igapäevased ja targem on võtta suund ning päev korraga.

PS Leedu ja ka Poola ning Tšehhi on täna täis keskmise kiiruse alasid, pikkusega vahel kuni 10km ja seal on Waze samuti asendamatu.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

ranel kirjutas: 25 Aug 2021, 21:31

Enda näiteks Armor X näiteks +25c ja edasi paneb telefoni lauspäikese käes kotti. -10c juures aga kaob laadimine ära ja seda ka eeldusel, et telefon on eelnevalt soojas põuetaskus olnud. Väikse miinusega niisamagi ei taha enam voolu sisse võtta, peab olema eelnevalt nn soe.

Õhutemperatuur ei mängi otsepäikese korral mingit rolli. Kui jahtutus puudub siis jõuab seadme temperatuur igal juhul kriitilise piirini ja süsteem lülitab end ise välja. Tüüpiliselt tehakse solar radiation test +49C juures. Testi tulemuse numbrid ütlevad, kui kaua sellisel temperatuuril telefon töötama peaks. Ma katsetasin korra erinevaid seadmeid vahetu, otsese päikesekiirguse all, seisval tsiklil ja üsna kindlalt sain ülekuumenemisteate ning süsteemi väljalülitamise osalisaks. Samas, sõidu ajal sama õhutemperatuuri korral seda enam ei juhtunud.

Mis külma puutub siis seal tuleb vahet teha töötemperatuuril (operating temperature) ja laadimistemperatuuril (charging temperature), seadmeid, mille laadimistemperatuur oleks väiksem, kui 0C ei maksa väga otsida.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Kas vana "hea" Zumo 550 on veel sobilik lihtsalt punktist A- tundmatu punkti B vahel liiklemisel?
Ei soovi fäänsit liiklusinfot ja KTMV.
Lihtsalt vahel vaja minna kuhugi, kuhu mootor pole veel viinud ja siis lõpu-täppisjuhtimisel oleks tore, kui ei peaks mobiili taskust välja tirima, et "kuhu siis täpsemalt".....
Eeldusel, et lifetime update ikka kehtib :roll:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ain »

yeekim kirjutas: 27 Aug 2021, 09:06

Hoi!

Kas vana "hea" Zumo 550 on veel sobilik lihtsalt punktist A- tundmatu punkti B vahel liiklemisel?
Ei soovi fäänsit liiklusinfot ja KTMV.
Lihtsalt vahel vaja minna kuhugi, kuhu mootor pole veel viinud ja siis lõpu-täppisjuhtimisel oleks tore, kui ei peaks mobiili taskust välja tirima, et "kuhu siis täpsemalt".....
Eeldusel, et lifetime update ikka kehtib :roll:

edu

Zümo550 on väga hea navi. Sarnast täna enam ei ole.. Nupud eraldi kõva pluss ja toimetab näiteks kiiremini kui zümo660. Saad kasutada ka topokaarte. Lifetime updatega pole Sul metas ilmselt miskit teha.. sinna paned näiteks Eestis Regio Topo või Soomes Soome Topo mis vabalt saadaval. Toimib kenasti. Ainus mis võib suuremate kaartide juures probleemiks olla on mälumaht. Aga üldjuhul saab väiksemate aladega ilusti hakkama. Sellel ka mälukaardi võimalus.
Kui kellegil soovi siis võin enda oma raha eest loovutada.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

yeekim kirjutas: 27 Aug 2021, 09:06

Hoi!

Kas vana "hea" Zumo 550 on veel sobilik lihtsalt punktist A- tundmatu punkti B vahel liiklemisel?
Ei soovi fäänsit liiklusinfot ja KTMV.
Lihtsalt vahel vaja minna kuhugi, kuhu mootor pole veel viinud ja siis lõpu-täppisjuhtimisel oleks tore, kui ei peaks mobiili taskust välja tirima, et "kuhu siis täpsemalt".....
Eeldusel, et lifetime update ikka kehtib :roll:

edu

Kuna ma tööalaselt pea koguaeg uuendan meie autodes olevaid seadmeid, siis võin kinnitada, et palju teid(mitte liiklusinfot) pole neil kaartidel ka uusima kaardiga veel olemas. Garmini maanteede kaardid on üldjuhul umbes paar vahel ka enam aastat vanad. Väiksemates kohtades-riikides ka enam. Näiteks Tallinna ringtee Jüri ristmik tuli uundusena sisse üle kahe aasta peale tee valmimist. Poolas(peale Kalvarijat) on täna ilmselt lihtsam liiklusmärkide järgi orienteeruda. Ta juhatab sind kindlasti kohale, aga palju pikemat teed mööda ning vahel võid sattuda ka kohta, kus tee lihtsalt lõppeb ära.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mul ei ole vaja mingit hüpersuper asja, vaid vidinat, mis mul sihtkohas, nt. Viljandis, ütleks, et Sitaratta tn 69a, on just seal, kus ta olema peaks, ilma telot välja võtmata.
Viljandisse saan iseseisvalt....

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas: 28 Aug 2021, 10:00
yeekim kirjutas: 27 Aug 2021, 09:06

Hoi!

Kas vana "hea" Zumo 550 on veel sobilik lihtsalt punktist A- tundmatu punkti B vahel liiklemisel?
Ei soovi fäänsit liiklusinfot ja KTMV.
Lihtsalt vahel vaja minna kuhugi, kuhu mootor pole veel viinud ja siis lõpu-täppisjuhtimisel oleks tore, kui ei peaks mobiili taskust välja tirima, et "kuhu siis täpsemalt".....
Eeldusel, et lifetime update ikka kehtib :roll:

edu

Kuna ma tööalaselt pea koguaeg uuendan meie autodes olevaid seadmeid, siis võin kinnitada, et palju teid(mitte liiklusinfot) pole neil kaartidel ka uusima kaardiga veel olemas. Garmini maanteede kaardid on üldjuhul umbes paar vahel ka enam aastat vanad. Väiksemates kohtades-riikides ka enam. Näiteks Tallinna ringtee Jüri ristmik tuli uundusena sisse üle kahe aasta peale tee valmimist. Poolas(peale Kalvarijat) on täna ilmselt lihtsam liiklusmärkide järgi orienteeruda. Ta juhatab sind kindlasti kohale, aga palju pikemat teed mööda ning vahel võid sattuda ka kohta, kus tee lihtsalt lõppeb ära.

@u[mention]urmas66[/mention] , seda on sulle ilmselt miljon korda siin juba räägitud, aga Garminisse saab ka muid kaarte panna peale selle, mis Garmix Express pakub. See, et Garminile juhtme järgi paned ja muudkui Garmin Expressis next next next vajutad, ei tee veel sinult selle seadme spetsialisti.
Seal on ropult võimalusi, kui vaid kasutada oskad erinevalt tomtom-ist.
Gepsi kogu tarkus peitub kaartides, mis sinna laaditud on. Sama ka igasugu wazede, osmandite jne.

@[mention]yeekim[/mention] Garmin teeb täpselt seda mida soovid eeldusel, et ajakohane kaart sees. Zumo 550 häda on kuni 2GB kaardifaili toetamine. Tänapäeval aga mitmeid riike katvad kaardid aga hulga suuremad sellest. Kui paned vastava suurusega kaardi sisse, siis
juhatab sind kohale ilma igasugu tilulideta. Näiteks Regio kaardid, mis Eestit katavad, jäävad alla 2GB.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas: 28 Aug 2021, 23:31

@u@urmas66 , seda on sulle ilmselt miljon korda siin juba räägitud, aga Garminisse saab ka muid kaarte panna peale selle, mis Garmix Express pakub.

Ranel targutamise jätkuks ehk sii valgustad, kust saab sinna ajakohast euroopa teede kaarti, mul ka endal üks isiklik Garmin vedeleb, äkki on võimalik kasutada sed?. Mina pole igaljuhul sellist leidnud. Jutt siis reisimisest maanteedel läbi erinevate riikide.
Arvan, et 99,99% Garmini kasutajatest kasutavad ikkagi seadmele müüdud kaarte, mitte ei ole ise ametis kaartide loomise ja intallimisega. Kui selline asi kellelegi huvi pakub,siis miks mitte, aga ma kasutan lihtsalt kiiremaid ja kergemaid lahendusi.
Lisaks veel küsimus, et kuidas Garmin hakkaks näitama keskmisekiiruse alasid ja liikuvaid kiiruskaameraid? Tšehhis-Austrias oli neid ikka julmalt palju.
Ma jään ikkagi arvamusele, et Garmin on kehvem, kui telefonidesse laetavad offline kaartidega navi rakendused ning ei saagi kunagi paremaks saada juba puhtalt oma riistvara olemusega seotult.
Kindlasti on ta igati tasemel asi, kui kuskil metsas müttad või muidu looduses liigud,aga maanteedele on ta sama ajakohane kui puugaasiga auto elektriauto kõrval. Täna poest ostetud uus Garmin on teedel liikumiseks igaljuhul väga aegunud infoga karbike.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ain »

Kisub jälle samasse auku ,et alla tonnine ratas ei kõlba eriti millegiks..
Nii või teisiti on kõigil olemas ja kaasas telefonid. kui on vaja midagi enamat siis saab ju paigaldada lisaks gpsile telefonihoidja.
Kaartidega on nii ,et saad osta endale hunniku sd kaarte ja sinna panna erinevad kaardid kui ei viitsi/oska arvutiga seda teha.
Näiteks kogu Soome topo on mahuga 1,6Gb. Eesti Regio teed ja Topo on mahuga 60-110Mb

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ain kirjutas: 29 Aug 2021, 11:13

Kisub jälle samasse auku ,et alla tonnine ratas ei kõlba eriti millegiks..
Nii või teisiti on kõigil olemas ja kaasas telefonid. kui on vaja midagi enamat siis saab ju paigaldada lisaks gpsile telefonihoidja.
Kaartidega on nii ,et saad osta endale hunniku sd kaarte ja sinna panna erinevad kaardid kui ei viitsi/oska arvutiga seda teha.
Näiteks kogu Soome topo on mahuga 1,6Gb. Eesti Regio teed ja Topo on mahuga 60-110Mb

Just täpselt, et kust saab sellise offline euroopa maanteede kaardi, mis on ajakohane ehk sisaldab sel aastal käigus olevadi teid?
Topo kaart ei ole vajalik maanteel liikujale.
Telefonis on mul Sygic ja Osmand+ kuid ka nende mõlema kaardi ei ole ajakohased kuigi on just uuendatud. 12 x aastas uuendus, aga teed pole.
Ma tegelikult viitasin teemale, et olen reisil ja need offline kaardid ei ole ajakohased ehk paljud uuemad teed puudu. Garmin on eelkõige ajast ja arust oma kaartidega. Ja siis tuleb kohe paar teadjamat, kes väidavad, et kõik on saadaval. Aga kust neid saab, kui need on olemas? Selmet siin teisi maa alla tampida jagage kogemust ja andke teada, kui ise teate. Viide, link, ostukoht jne on teretulnud ka küsimuse esitanud @Jeekimile

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ain »

Tead mulle tundub, et elad omas maailmas kus kütad ühest Euroopa otsast teise. Tahad saada kohale kõige otsemat teed pidi ja kiiremini.. Kui soovid midagi oma olukorra lahendamiseks siis püstita sellekohane küsimus ja äkki keegi pakub abi! Viimastes aruteludes seda teemat ei käsitleta! Loe uuesti viimaseid poste ja proovi aru saada millest jutt! Alati on erijuhtumeid ja loomulikult on olemas teejuppe mida pole kaardil... Sellega meenub üks juhus Saksa kiirteel kus vanapaarile andis GPS juhise pöörake esimesel võimalusel ümber...ja nad pöörasidki...

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”