1. leht 2-st

Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 17 Dets 2012, 21:31
Postitas stamperyz

Mis kolbe te soovitate masinatele näiteks yamaha yz 125 ja kawasaki kx125. Mis kolbid on head?, ise ossin kunagi mitaka vms, see kestis ainult 10h , aga too oli päris odav kah. Mis te NAMURA kolbist arvate? osad räägivad wiseco ja vertex on head. Äkki keegi oskab anda head nõu.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 17 Dets 2012, 21:36
Postitas mx77

vertex on väga hea


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 17 Dets 2012, 21:40
Postitas stamperyz

OKei, tänud.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 17 Dets 2012, 21:42
Postitas Kasjok

Namurat enda kogemustest ei soovitaks.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 17 Dets 2012, 22:17
Postitas extremist

aiai... krossikad saavad vist rohkem vatti, aga mul mitaka koos silindriga ja veab hästi juba 10000 km. Vertex on jah kõva tegija


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 18 Dets 2012, 15:10
Postitas 2stroketaliban

Prox, Wössner, Vertex, Wiseco ja originaalkolvid 8)


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 18 Dets 2012, 21:19
Postitas stamperyz

Ebayst vaadates on nagu kaks nimepoolest natuke erinevat, üks on vertex ja teine vertex replicia, on neil mingi vahe vms?


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 18 Dets 2012, 21:47
Postitas 2stroketaliban

Miks peaks e bay st vaatama kolbi kui eestis müüakse väga heade hindadega kolbe, eriti kahe taktilisele :wack:


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 18 Dets 2012, 22:40
Postitas extremist

Poeta mõni koht ka siis, võibolla saab võrrelda :bsmile:


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 18 Dets 2012, 22:49
Postitas 426f

http://www.risanti.ee/category.php?id_category=1502 ja wössneril pole häda midagi mu raipel on selle nimeline kolb


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 19 Dets 2012, 07:13
Postitas mudakoll

Enda YZ125-l polnud peale 20 töötundi Mitaka kolvil mingeid erilisi kulumisjälgi. http://www.mitaka.co.uk/ miks tuleb madal hind.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 19 Dets 2012, 08:48
Postitas mx77
mudakoll kirjutas:

Enda YZ125-l polnud peale 20 töötundi Mitaka kolvil mingeid erilisi kulumisjälgi. http://www.mitaka.co.uk/ miks tuleb madal hind.

See madala hinna põhjendus on suht iba. Muud aftermarketi kolvivalmistajad on kõik ise TOOTJAD (peale Pro-x'i), seega jutt kümnetest vahendajatest ei pea paika. Reeglina toodavad OEM kolbide tootjad oma tooteid ainult või põhiliselt suurtele tootjatele. Kas keegi on näiteks kuulnud sellisest firmast nagu ART, kes valmistab pea 100% jaapani tsiklite OEM kolbidest?
Seega on selle mitaka odava hinna ainuke põhjendus, et see toodetakse kuskil kurat teab mis taiwani tehases, kurat teab mis kvaliteediga.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 19 Dets 2012, 10:54
Postitas 2stroketaliban

wga kolvi kulumine ei ole ka alati halvast materjalist tingitud. Paljudel juhtudel sõidetakse vale õli/bensiiniseguga, musta õhufiltri ja üliodava või muidu imeliku seguõliga 8) samuti kolbi valides vana ratta puhul on väga tähtis kolvi õigemõõt, mitte et panen lihtsalt uue kolvi. Kui paned ikka liiga väikse läbimõõdu on kulumine kiirem ja samuti võimalus purunemiseks.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 19 Dets 2012, 13:23
Postitas argo_1974
mx77 kirjutas:

..... Kas keegi on näiteks kuulnud sellisest firmast nagu ART, kes valmistab pea 100% jaapani tsiklite OEM kolbidest?
Seega on selle mitaka odava hinna ainuke põhjendus, et see toodetakse kuskil kurat teab mis taiwani tehases, kurat teab mis kvaliteediga......

ARTi kolvid on japsi ratastes standardkolbideks praktiliselt eelmise sajandi 60-ndate algusest alates ja vähemalt vanatehnikahuvilistele valik nr 1. Nimelt peavad 40a vanad (NOS) ARTi kolvid paremini vastu kui nt kaasaegsed GPM, Mitaka jms kraam.

Wiseco pole enam perefirma ja sellest ajast on ka kvaliteet langenud. Kui on tarvis väga kvaliteetset kolbi, siis ma ise vaataks Wössneri poole.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 19 Dets 2012, 13:34
Postitas mx77
argo_1974 kirjutas:
mx77 kirjutas:

..... Kas keegi on näiteks kuulnud sellisest firmast nagu ART, kes valmistab pea 100% jaapani tsiklite OEM kolbidest?
Seega on selle mitaka odava hinna ainuke põhjendus, et see toodetakse kuskil kurat teab mis taiwani tehases, kurat teab mis kvaliteediga......

ARTi kolvid on japsi ratastes standardkolbideks praktiliselt eelmise sajandi 60-ndate algusest alates ja vähemalt vanatehnikahuvilistele valik nr 1. Nimelt peavad 40a vanad (NOS) ARTi kolvid paremini vastu kui nt kaasaegsed GPM, Mitaka jms kraam.

Wiseco pole enam perefirma ja sellest ajast on ka kvaliteet langenud. Kui on tarvis väga kvaliteetset kolbi, siis ma ise vaataks Wössneri poole.

Seda ma ju kirjutasingi justkui.
Kvaliteedist rääkides siis vähemalt teiselpool lompi loetakse kvaliteedi etaloniks http://www.jepistons.com/Default.aspx


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 19 Dets 2012, 18:28
Postitas stamperyz

okei, aitähh selle lehe risanti lehe eest. Küsiks veel seda, et mul omal preagu seal kolb ühe rõngaga, et sobib siis panna kahe rõngaga kolb see wössneri oma?
Ja ma ei tea kas mu masina mootor on 1997 või 2001, kolbi ostes ei teagi kumba nüüd osta, kolvi mõõt igtahes 53,94


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 19 Dets 2012, 19:02
Postitas stamperyz

Kuigi 1997-2001 peaks sama olema


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 08 Jaan 2013, 22:33
Postitas stamperyz

Nii vaatasin siis risatni.ee kodulehte seatl wossner kolbi omale.
Mu masin nagu välja tuli on aasta 1998. Kui ma seatl valisin siis aasta 1998 ja kolbi siis lõi ristantis kolb mille mõõt on 53.95.
Aga minu kolb sees oli 53.94.
Ja võtsin siis Risantist 1997 aasta kolbi see on seal 53,94 aga mul 98 aasta rattas.
Mida teha millist osta siis?

Vb sinna enne ostetud 0.01 mm väiksem kolb siis? ma ostaks nüüd sellest 0.01 suurema, muudab see midagi?


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 08 Jaan 2013, 23:03
Postitas mella

Oletzagintel ed ze rattas sull 98 on?

stamperyz kirjutas:

Nii vaatasin siis risatni.ee kodulehte seatl wossner kolbi omale.
Mu masin nagu välja tuli on aasta 1998. Kui ma seatl valisin siis aasta 1998 ja kolbi siis lõi ristantis kolb mille mõõt on 53.95.
Aga minu kolb sees oli 53.94.
Ja võtsin siis Risantist 1997 aasta kolbi see on seal 53,94 aga mul 98 aasta rattas.
Mida teha millist osta siis?

Vb sinna enne ostetud 0.01 mm väiksem kolb siis? ma ostaks nüüd sellest 0.01 suurema, muudab see midagi?


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 08 Jaan 2013, 23:22
Postitas stamperyz

Jah sest 97 on ültse teine piduri värk. ja 2000 vms algas juba valge õhukopsik, no pm vahet ei ole ta jääb mul praegu sinna gruppi kus risanti näitab 53,95 ehk see mis mul olema peaks lihtsalt eelmineomanik ostnud 0,01 mma väiksema kogematta ma arvan või ei old temal eelmisel mõõtu peal ja sai lihtsalt siukse kolbi.!


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 09 Jaan 2013, 00:16
Postitas 2stroketaliban

kolb ostetakse mõõdu järgi mitte et enne oli see seliine mõõt ja nüüd ka, vastavalt silindri kulumisele ja samuti et jääks vaja minev lõtk aga mitte liiga suur ega väike. Sellest kolviostust hakkab küll teadus juba saama, silinder kaenlasse ja mõnda asjalikumasse poodi ja saad oma kolvi ilma elu nu,,ita kätte veel sel aastal 8)


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 13 Jaan 2013, 14:40
Postitas 2715

Pole küll Yamaha, kuid oskab keegi ära seletada tähtede tähendused kolvi mõõtudes?
Nimelt pakutakse kolbi B-suurus(mis iganes see ka ei tähendaks)aga mootorist leidsin kolvi pealt tähe C.
Mõni tootja ei märgi nagu mingit tähte aga mõni märgib ja seega on juhe vaikselt sõlme minemas juba.
Ratas ise Kawasaki KX250 ja 2002 aasta.
Võib olla kindel, et kui tellida näiteks see kolb http://www.risanti.ee/product.php?id_product=61031 see ka õige lõtkuga jääb?


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 13 Jaan 2013, 14:46
Postitas 2stroketaliban

A,B ,C iga kolb on ümbermõõdult sajandiku võrra suurem, ehk kui sees oli C siis uus B kolb loksub ka uuena juba lliga palju rahvakeeli öeldes, et tuleb osta vähemalt C või suurem. Hea oleks muidugi mõõta vana kolviga ära palju lõtku jääb, et kas vaja sama suurt või jämedamat kolbi.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 13 Jaan 2013, 16:57
Postitas stamperyz
2stroketaliban kirjutas:

A,B ,C iga kolb on ümbermõõdult sajandiku võrra suurem, ehk kui sees oli C siis uus B kolb loksub ka uuena juba lliga palju rahvakeeli öeldes, et tuleb osta vähemalt C või suurem. Hea oleks muidugi mõõta vana kolviga ära palju lõtku jääb, et kas vaja sama suurt või jämedamat kolbi.

Aga vasta siis ta küsimusele, kas risantis olev kolb on siis mis tähega kolv? Kui seal pole kirjas


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 13 Jaan 2013, 17:41
Postitas zweitakter

http://www.wossnerpistons.com/products/ ... aki-kx-250

Mõõt on A

Pane tootekood ja "wössner" teinerkord guuglisse ja saad kiiresti vastuse


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 13 Jaan 2013, 19:05
Postitas 2715

Nii.
Käisin mõõtsin kaliibriga kolvi ja silindri vahelist pilu ja sain 0,06-0,07 vahele midagi.
Seega kui eeldada, et kolb on C-tähisega peaks sinna panema ka C-tähisega kolvi asemele eeldades, et paisumispilu peaks jääma umbes sinna vahemikku.
Samas on kolvil kinnijooksmise tunnused ja treimisjälgi pole enam näha...
Ehk hoopis õigem B-tähisega kolb panna?
Huvitaval moel on veel sisselaske poolelt ära kraapinud mis on ka suht imelik.
Homme mõõdan ka kolvi mikromeetriga ära, kuna pole kodus sellist mõõtu mikromeetrit.
Samas on see kindel et see sajandik on ümbermõõdu mitte läbimõõdu peale nagu eespool kirjutati?
Nii väikest erinevust pole võimalik mõõtagi tavaliste mõõteriistadega.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 13 Jaan 2013, 19:13
Postitas mx77
2stroketaliban kirjutas:

A,B ,C iga kolb on ümbermõõdult sajandiku võrra suurem, ehk kui sees oli C siis uus B kolb loksub ka uuena juba lliga palju rahvakeeli öeldes, et tuleb osta vähemalt C või suurem. Hea oleks muidugi mõõta vana kolviga ära palju lõtku jääb, et kas vaja sama suurt või jämedamat kolbi.

Sa tahtsid ikka öelda läbimõõdult, mitte ümbermõõdult ma loodan.


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 13 Jaan 2013, 21:46
Postitas 2stroketaliban

just nimelt läbimõõdult, vabandage keele kasutust.

Ja nö paisumispilu võib maksimaalselt olla 0,06mm kahetaktilisel, seega praegu liiga suur vahe, samuti kus kohas sa mõõtsid lõtku? Et mõõta tuleb silindri alumisest otsast. kolvi kriimud pigem põhjustatud s.tast õlist ja mustast õhufiltrist või liig vähesest õlist bensus. Kui treimisjälge enam pole siis ka võimalus et kolb lihtsalt sõitnud kordades kauem kui peaks ja loomulik kulumine


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 15 Jaan 2013, 22:10
Postitas stamperyz

Keegi ehk aitab leida yamaha yz 125 1998 manuali? ei leia kuidagi tasuta seda


Re: Kolb kahetakti krossikale

Postitatud: 16 Jaan 2013, 08:36
Postitas mx77
stamperyz kirjutas:

Keegi ehk aitab leida yamaha yz 125 1998 manuali? ei leia kuidagi tasuta seda

http://www.yamaha-motor.eu/eu/services/ ... index.aspx

2001 täitsa olemas, see peaks kärama küll