1. leht 1-st

VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 26 Sept 2012, 01:38
Postitas antipoola

Tere

Täna sõites juhtus selline asi, et spidiokas hakkas tõmblema. Lööb korra nulli ja siis kõvasti üle tegeliku kiiruse. Samalajal tõmbab ka tuled ähmaseks ja siis uuesti normaalseks tagasi. Tundub ka, et jõud kaob hetkeks ära.
30km sõiduga tegi 4-5 korda nii.
Ehk mõni VFR-i omanik on sarnase jamaga kokku puutunud ja oskab suunata kust viga otsida.

Tänud


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 26 Sept 2012, 08:33
Postitas StreetMoto

Kontrolli kõigepealt akuklemmid üle. Ega üks neist pooleldi lahti pole. Ja kui seal kõik korras, siis mõõda järgmisena pinge töötavas süsteemis. Kui see ka korras, siis saab edasi nuputama hakata.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 26 Sept 2012, 19:22
Postitas antipoola

Akuklemmid olid ilusti kinni ja puhtad. Pinge oli seisva mootoriga 13,1 ja töötades 14,3 .Pöördeid andes 14,7.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 26 Sept 2012, 20:37
Postitas StreetMoto

Hästi, siis on esmased ja tõsiseimad allikad üle kontrollitud. Mina liiguksin otsinguga edasi suretusnupu ahela suunas. Üks variant, et sellel sõidul polnud suretusnupp lihtsalt lõpuni oma asendis. Siit kohe küsimus: kas kasutad suretamiseks punast suretusnuppu või õiget meetodit ehk võtmest suretamist.

Igal juhul viib mind suretusnupu enda ja selle katkestusahela kontrollini asjaolu, et kellad hetkeks nulli ja jõu kadumine. Tulede ähmastumist ei tohiks samas olla, sest püsimagnetiga genekas peaks andma ka katkestatud süüte korral samaväärse pinge. Aga ikkagi jätkaksin süüteahela blokeeringust.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 26 Sept 2012, 21:56
Postitas antipoola

Seiskan võtmest. Aga nupu üritan homme üle vaadata.
Ennem tegin väikse tiiru siis viskas kohapeal seistes spidimeetri osutit ülespoole. Sõites seekord probleemi polnud :roll:


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 01:12
Postitas antipoola

Nii. Nupu vaatasin üle ja tundus korras. Mõtlesin, et teen väikse tiiru ja vaatan kuidas masin käitub aga tagasi tulin igatahes ratas kärupeal :|
Nimelt Tartu sõites oli kõik OK aga peale korra tanklas seismajätmist hakkas puterdama, loopis spidiokat üles alla, vilgutas tulesid ja lõpuks suri välja. Korra läks veel käima aga kohe, kui tuled sisse lülitasin, suri uuesti välja ja enam süüdet sisse ei võtnud. Armatuuris ükski tuli põlema ei lähe ja starterit ringi ei tõmba.
Ainus mis töötab on kell aga see kustub kui süüde sisse keerata.aw

Tundub, et hooaeg on selleks korraks läbi ja peab tõsisemalt lammutama hakkama.

E: Nüüd hommikul esimest korda võtit keerates läksid armatuuris tuled põlema. Teisel korral oli jälle vaikus:/


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 10:33
Postitas Ercki

Ma vaataks süüteluku kontaktid üle ja siis mõõda otse akult pinget kui kõik parasjagu ära kustus ja süüde sees, ega aku või mingid juhtmed soojaks lähe? Mul riknes kunagi üks igivana Yuasa aku nii ära et süüte siise keerates kõik tuled ilusti põlesid ka pooltuli ja nii kui starteri nuppu puutusin oli vaikus, kõik kukkus ära ja tuli tagasi siis kui süüde välja keerata ja oodata mingi aeg. Aku sees purkidevaheline sild oli ära mädanenud arvatavasti. Aga sõidupealt see ei kotiks. Pigem süütelukk.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 11:02
Postitas aatomikk

Ma vaataks ikkagi pingeregulaatori suunas. Mul on kogetud sarnane probleem VFR 800-ga. Minu ratta puhul lõppes mingil hetkel aku ja pingeregulaatori vahel koostöö - minetea kumb selle vea nüüd põhjustas - kas kukkus akul mõni purk vahelt ära ja pingeregulaator, mis on kõikide maailma VFR 750/800 mudelite nõrk koht ei suutnud ennast enam maha jahutada ja andis saba. Või siis andis pingeregulaator esmalt saba ja tappis töö käigus aku ära... Igatahes on seda manuali järgi voltmeetrit kasutades üsna lihtne diagnostida. Minu VFR-i puhul lahenesid kõik probleemid kui vahetasin ära aku, pingeregulaatori ja spido anduri. Sümptomiks oli sarnaselt sinu juhtumile spido osuti kõikumine ja lõpuks teepeale jäämine. Kuna pingeregulaator mingil hetkel saba andis, siis võttis ta endaga kaasa ka spido anduri. Sarnast muret leiab väljamaa vfr foorumitest üsna ohtrasti. Õnneks on see ka minutada ainus tüüpviga, mis VFR-i painab. Telli uued originaaljupid ja vaheta ära. Kõik eelpool mainitud jupid on VFR-il väga lihtsasti vahetatavad ja sellega tuleb igaüks kenasti toime.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 20:45
Postitas antipoola

Pingeregulaator on eelmise omaniku poolt vahetatud kaks kuud tagasi.

Õhtul nüüd proovisin. Peale päevotsa seismist võttis tuled taha aga käima ei läinud ja lõi armatuuri pimedaks

Panin prooviks laadija taha ja läks käima kuid peale vähest käimist tegi lollusi jälle. (Video lõpus sureb ise välja)

Huvitav on see, et laadijaga polnud probleeme. Üritan homme uue aku peale saada


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 20:47
Postitas Kri§to

kas aku on vana peal? Proovi mõne teise akuga.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 20:52
Postitas antipoola

Ise olen alles poolteist kuud seda masinat omanud(üldse esimene ratas) ja ei kujuta ette kui vana aku on


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 20:53
Postitas Kri§to

kui osta ei taha proovi kellegilt akut laenata.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 04 Okt 2012, 23:29
Postitas Ercki

Aku! Proovi kellegi kasutatud akut, uue aku võid uuel hooajal osta, kestab kauem, ka garantii,varsti lubas lund :D


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 05 Okt 2012, 19:02
Postitas antipoola

No nüüd võib aku välistada. Panin uue ja jama jätkub :(


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 05 Okt 2012, 19:23
Postitas moto-man

Kontrolli peakaitsme ühenduspistikut. Asub starterirelee küljes,seal kuhu läheb aku pealt punane jäme juhe.


Re: VFR750F 94a. elektri jama

Postitatud: 06 Okt 2012, 16:44
Postitas antipoola

Paistab, et leidsin vea. Starterirelee(vist on see) on ära kärssand. Ei tea ainult kas see on põhjus või tagajärg.
https://www.dropbox.com/s/sdzymzmbbg7htvx/PIC000012.jpg
https://www.dropbox.com/s/071afoeud2l7zcm/PIC000011.jpg

Algaja värk, et ei osanud sealt kaitset otsida :D

E: Puhastasin vähe klemme ja panin uue kaitsme.. Nüüd käib nagu emasüda. Aga uue relee peab ikka panema.