1. leht 1-st
Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 12:55
Postitas svenzik
Kunagi oli siin teema, kus biker.ee keskkond vms tegi ettepaneku liikluskorralduse/seaduse muudatusteks. Kahjuks teemat üles ei leidnud, seega alustasin uut.
Riigikogu majanduskomisjoni juht Arto Aas (Reformierakond) ütles usutluses Postimehele, et tänasel istungil nad bussiradade teemat ei arutanud ning liiklusseaduse muutmisettepanekute arutamiseks moodustatakse töörühm.
Näiteks üks ettepanek on lubada ühistranspordirajale ka sellised sõiduautod, kus on korraga sees vähemalt kolm inimest http://www.postimees.ee/933398/koalitsi ... s-tooruhma
Minu ettepanek oleks lubada bussiradadele ka mootorrattad, kuna see oleks oluliselt ohutum kui ümberpõike tegemine (ehk sõiduridade vahelt foori alla jõudmine) ning mootorrattad segavad ühistransporti oluliselt vähem, kui täistuubitud autod. Seega, ma ei näe põhjust, et ettepanekul poleks kandepinda.
Otsin arvamusi, kuidas peaks motomehed bussiradadasi kasutama. Üks - kaks mootorratast ei segaks ühistransporti, aga kui juba grupisõit, siis oleks see liiast?
Lõppude lõpuks peaks muutmisettepaneku esitama riigikogu töörühmale mootorratastega seotud organisatsioon (siis on ettepanekul rohkem kaalu), on kellelgi ettepanekuid?
Kõigilt julgelt arvamusi.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 13:01
Postitas mx77
ja sa oled nõus bussi taga 40-ga loksuma, kui ta su ees sõidab?
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 13:07
Postitas franz125
Kas bus radadel on möödumine keelatud?
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 13:16
Postitas Slinky
mx77 kirjutas:ja sa oled nõus bussi taga 40-ga loksuma, kui ta su ees sõidab?
Bussi raja sõitmine ei ole kohustuslik, kui buss ees on ja segama jääb tõmbad auto ritta tagasi. Aga kui bussi pole ja autorida umbe hakkab minema saad kasutada bussi rea eelist
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 13:26
Postitas mx77
Slinky kirjutas:mx77 kirjutas:ja sa oled nõus bussi taga 40-ga loksuma, kui ta su ees sõidab?
Bussi raja sõitmine ei ole kohustuslik, kui buss ees on ja segama jääb tõmbad auto ritta tagasi. Aga kui bussi pole ja autorida umbe hakkab minema saad kasutada bussi rea eelist
narva mnt. kogemuse järgi arvesta, et kõrvalolev autorida on täis ja kehtiva LS järgi enam vahele laskmise kohustust ei ole. bussi ja autorea vahelt läbi trügimine on suht kahtlane.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 14:16
Postitas svenzik
mx77 kirjutas:Slinky kirjutas:mx77 kirjutas:ja sa oled nõus bussi taga 40-ga loksuma, kui ta su ees sõidab?
Bussi raja sõitmine ei ole kohustuslik, kui buss ees on ja segama jääb tõmbad auto ritta tagasi. Aga kui bussi pole ja autorida umbe hakkab minema saad kasutada bussi rea eelist
narva mnt. kogemuse järgi arvesta, et kõrvalolev autorida on täis ja kehtiva LS järgi enam vahele laskmise kohustust ei ole. bussi ja autorea vahelt läbi trügimine on suht kahtlane.
Bussiradadeks tehti ümber tavalised auto sõidurajad. Seega, ei erineks reastumine ajast, kui seal sõitsid autod ja mootorrattad.
Nagu eelpool mainitud, saaksid mootorrattad lihtsalt võimaluse sõita ka bussirajal.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 14:22
Postitas mx77
sa oled vist tartust, jahh 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 20:21
Postitas svenzik
mx77 kirjutas:sa oled vist tartust, jahh 
Mis see siia puutub?
Käin regulaarselt Tallinnas ja pole kunagi auto ega tsikliga rea vahetamisel probleemi olnud. Enamasti lastakse vahele.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 22:20
Postitas mx77
pole vist hiljuti käinud, see sell kes nüüd bussirajalt hooga mööda paneb ja vahele tahab saada võib kohapeal lõuksi saada. praegu on veel nö "rahulik", aga ürita seda trikki septembris teha
.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 22:48
Postitas Stonekurg
svenzik kirjutas:
Nagu eelpool mainitud, saaksid mootorrattad lihtsalt võimaluse sõita ka bussirajal.
Kui biked võiks seaduslikult bussiradadel sõita oleks tulemus vihased autojuhid ja palju doonoreid.
Ainukesed loogilised asjad mis bussirajale lasta võiks on autod kus on 3+ inimest ja mopeedid kellel niigi raske.
Ja esita endale küsimus " mis kasu on mootorratase bussirajale lubamisest"? ma näen küll pigem kahju kui ainult enda peale ei mõtle 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 22:51
Postitas davidsoniharald
Londonis on kõik kaherattalised lubatud bussirajale.
Stonekurg kirjutas:svenzik kirjutas:
Nagu eelpool mainitud, saaksid mootorrattad lihtsalt võimaluse sõita ka bussirajal.
Kui biked võiks seaduslikult bussiradadel sõita oleks tulemus vihased autojuhid ja palju doonoreid.
Ainukesed loogilised asjad mis bussirajale lasta võiks on autod kus on 3+ inimest ja mopeedid kellel niigi raske.
Ja esita endale küsimus " mis kasu on mootorratase bussirajale lubamisest"? ma näen küll pigem kahju kui ainult enda peale ei mõtle 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 23:01
Postitas mx77
Londonis on neid bussiradasid ka ehk mõistlikumalt tehtud, kui hetkel meie linnavalitsuse pliiatsitega ahvid neid maha joonistavad niikuinii linna kõige koormatumatele tänavatele.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 23:06
Postitas Stonekurg
davidsoniharald kirjutas:Londonis on kõik kaherattalised lubatud bussirajale.
Stonekurg kirjutas:svenzik kirjutas:
Nagu eelpool mainitud, saaksid mootorrattad lihtsalt võimaluse sõita ka bussirajal.
Kui biked võiks seaduslikult bussiradadel sõita oleks tulemus vihased autojuhid ja palju doonoreid.
Ainukesed loogilised asjad mis bussirajale lasta võiks on autod kus on 3+ inimest ja mopeedid kellel niigi raske.
Ja esita endale küsimus " mis kasu on mootorratase bussirajale lubamisest"? ma näen küll pigem kahju kui ainult enda peale ei mõtle 
Eks ta seal toimib jah aga ma rääkisin bikedest ja neid eestis legaalsel kiirusel linnavahel näeb sama tihti kui lamborginisid ja liikluskorraldus mis eestis on
ei kannata ka väga võrdlust vist? Minuarust hakkaks lihtsalt ettekeeramistest tingitud õnnetused veel tihedamini juhtuma ja need "BUS" id pole ka parimad pidurduspinnad. Ei arvagi, et mul õigus on aga näen asja sedasi.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 23:09
Postitas CB500
Stonekurg kirjutas:
Kui biked võiks seaduslikult bussiradadel sõita oleks tulemus vihased autojuhid ja palju doonoreid.
Ainukesed loogilised asjad mis bussirajale lasta võiks on autod kus on 3+ inimest ja mopeedid kellel niigi raske.
Ja esita endale küsimus " mis kasu on mootorratase bussirajale lubamisest"? ma näen küll pigem kahju kui ainult enda peale ei mõtle 
Ei ole sinua üldse nõus. Kaherattaliste bussirajale lubamine oleks mõistlik, sest suure tõenäoususega need ei segaks ühistransporti. Nagu juba öeldi, Londonis on lubatud ja see toimib, olen oma silmaga näinud. Mis kasu sellest on, -mootorrattad kaovad ühistranspordilt(ja samal ajal ka teistelt) jalust ära ja rahu maa peal. Mopeedid sinna lasta, ma arvan et pigem ei, mannetumad jäävad jalgu ju. Või siis teeme asja lihtsaks, ma sooviks et bussirajal tohiks (ei ole kohustuslik) sõita kaherattalised alates 125cc.
Autode x+ inimestega bussirajale lubamisest ei tule midagi välja, Eesti inimene ei ole selleks valmis ja see rida on "sekundiga" täis ässasid kes on üksi autos ja saadavad kõik pikalt. Politsei ei suudaks seda kaost kontrollida ega reguleerida. Sel juhul kaotab see bussirida mõtte ja tulemus on sarnane olematutele bussiridadele.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 23:23
Postitas nitrousoxide
tore on lugeda siin seaduse kuulekaid liiklejaid seletamas
mina sõidan tsikliga seal kus mahun. mootorratta jaoks on niikuinii olemas mootorratta rada 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 23:40
Postitas Stonekurg
CB500 kirjutas:Stonekurg kirjutas:
Kui biked võiks seaduslikult bussiradadel sõita oleks tulemus vihased autojuhid ja palju doonoreid.
Ainukesed loogilised asjad mis bussirajale lasta võiks on autod kus on 3+ inimest ja mopeedid kellel niigi raske.
Ja esita endale küsimus " mis kasu on mootorratase bussirajale lubamisest"? ma näen küll pigem kahju kui ainult enda peale ei mõtle 
Ei ole sinua üldse nõus. Kaherattaliste bussirajale lubamine oleks mõistlik, sest suure tõenäoususega need ei segaks ühistransporti. Nagu juba öeldi, Londonis on lubatud ja see toimib, olen oma silmaga näinud. Mis kasu sellest on, -mootorrattad kaovad ühistranspordilt(ja samal ajal ka teistelt) jalust ära ja rahu maa peal. Mopeedid sinna lasta, ma arvan et pigem ei, mannetumad jäävad jalgu ju. Või siis teeme asja lihtsaks, ma sooviks et bussirajal tohiks (ei ole kohustuslik) sõita kaherattalised alates 125cc.
Autode x+ inimestega bussirajale lubamisest ei tule midagi välja, Eesti inimene ei ole selleks valmis ja see rida on "sekundiga" täis ässasid kes on üksi autos ja saadavad kõik pikalt. Politsei ei suudaks seda kaost kontrollida ega reguleerida. Sel juhul kaotab see bussirida mõtte ja tulemus on sarnane olematutele bussiridadele.
Mis valemiga mopeedid jalgu hakkaks jääma seal?
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 23:51
Postitas CB500
Ma julgen väita, et paljud rollerid ei ole hoolimata summuti puudumisest ja muust tuuningust hoolimata võimelised liikuma isegi mitte nii kiiresti kui tuttuuena ja piirajatega.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 08 Aug 2012, 23:56
Postitas reimps
nitrousoxide kirjutas:tore on lugeda siin seaduse kuulekaid liiklejaid seletamas
mina sõidan tsikliga seal kus mahun. mootorratta jaoks on niikuinii olemas mootorratta rada 
Ma olen vist armunud 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 00:40
Postitas Buratiino
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 10:28
Postitas urmas66
Kaherattaliste mootorijõul liikuvate lubamine bussirajale oleks minu arust igati OK.Jalgrattaga seal sõitmine ei oleks normaalne.Peale Londoni on bussirajal tsikliga liikumine ka Nices ja Cannesis täiesti aksepteeritav,ei tea kas seaduslikult,aga vähemalt kõik sõidavad ja sellest ainult kasu.Muidugi on kaherattalisi seal palju ja neid tegelikult koguaeg kõigil radadel.
See oleks äkki ka meil mõnele motivaaatoriks soetada kaherattaline(eelkõige rollu) igapäevaseks liiklemiseks,parkimine ju ka tasuta.Kui oleksin kesklinna lähielanik, kaaluksin peale tsikli ka rollu soetamist,aga kahjuks elan üldse linnast väljas.Kui oleks tsikliga bussirajal sõitmine lubatud(nüüd kui neid ikka on,sest enne neid tegelikult ju polnud),kasutaksin võimalust tsikliga liikuda tunduvalt rohkem,sest meil ikka veel on seda kadeduse viha tsikli vastu, kui ta ridadevahel liigub,erinevalt vanast euroopast.
Mina olen kahe käega selle poolt,et tsiklid-rollud bussi rajal liikuda võiks.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 10:32
Postitas xitE
Minu meelest ka, väga mõistlik mõte, eks näeb mis lähitulevik toob.
Loodame parimat 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 11:49
Postitas argo_1974
Jättes kõrvale LV poolt mõnevõrra käpardlikult tehtud BUSSIrajad, oleks antud tagajärgedega olukorras siiski mõistlik, kui igasugune madalama kütusekuluga (inimese kohta) sõiduk (jalgratas, mopeed, tsikkel, mitme inimesega sõiduauto, jne.) saaks neid radu kasutada. Võrdluseks, pealinna bussiliiklus kulutab hetkel u 2,3L/100km/inimene.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 11:59
Postitas reimps
argo_1974 kirjutas:igasugune madalama kütusekuluga (inimese kohta) sõiduk
Saate nüüd aru, miks ma Smarti tahan? 
Võite seda võtta kui eelaimudust/siseinfot selle kohta, mis hetkel toimumas on sel teemal.
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 12:33
Postitas sepp
Mul on jumala pohhui rattaga sõites palju neid bussiradasid on,olgu või kõik bussirajad liikluses,aga kui autoga sõidan,siis võiks neid siiski ainult yx olla 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 12:38
Postitas reimps
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 12:42
Postitas sepp
trammirööpaid 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 09 Aug 2012, 12:48
Postitas reimps
Üldiselt tehke parem nii, et D-kategooria omanikud võivad sõita seal, kus tahavad. Mina ei kurdaks 
Re: Liiklusseaduse muudatus: bussirajad
Postitatud: 11 Aug 2012, 19:25
Postitas kilx
XL1000 kirjutas:Kaherattaliste mootorijõul liikuvate lubamine bussirajale oleks minu arust igati OK.Jalgrattaga seal sõitmine ei oleks normaalne.Peale Londoni on bussirajal tsikliga liikumine ka Nices ja Cannesis täiesti aksepteeritav,ei tea kas seaduslikult,aga vähemalt kõik sõidavad ja sellest ainult kasu.Muidugi on kaherattalisi seal palju ja neid tegelikult koguaeg kõigil radadel.
Kui viimati Pariisis käisin, mis oli kahjuks mitu aastat tagasi juba, jäid silma bussiread, kuhu olid lisaks ühistransporidele ka jalgratturid lubatud. Bussiread oli eraldatud nende kollaste "pätsidega", kui õigesti mäletan.
Ise arvan, et kui mõned kadedad autojuhid oma ego taltsutaks ja laseks ummikus kaherattalisel kahe autorea vahel kulgeda ning mõned hullud baikerid ridade vahel kihutamise/sõelumise lõpetaks, ei olekski meil sinna bussireale väga asja.