1. leht 3-st

DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 21:57
Postitas harrys

Kindlasti on neid, kes pole hankinud Scottoilerit (109..129 eur ja elektrooniline üle 200) või muud tuntud analoogi vaid ise käepärastest vahenditest midagi kokku aretanud.
Isegi vaatan praegu, et topsiku ja jupi vooliku eest sellist raha väga maksta ei suvatse, teeks ise.
Kuidas olete asja lahendanud?
Kirjeldusi ja pilte, teistelegi abiks:)


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 22:06
Postitas madone

Teen ise, igakord :D võtan purgi, vajutan nupule ja õli lendab maagilisel moel ketile... ongi tehtud :D
Tükk aega jälle rahu majas ja ei maksa kunagi rohkem kui õli ise.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 22:12
Postitas mart211
madone kirjutas:

Teen ise, igakord :D võtan purgi, vajutan nupule ja õli lendab maagilisel moel ketile... ongi tehtud :D
Tükk aega jälle rahu majas ja ei maksa kunagi rohkem kui õli ise.

Ja nii ongi. Pole vaja nii metsikult lapitada ja õlitada. Ega see 170€ komplekt sul pidevalt õlitades 2 korda kauem vastu pea, et seda raha tagasi teenida :mrgreen:


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 22:36
Postitas harrys
mart211 kirjutas:
madone kirjutas:

Teen ise, igakord :D võtan purgi, vajutan nupule ja õli lendab maagilisel moel ketile... ongi tehtud :D
Tükk aega jälle rahu majas ja ei maksa kunagi rohkem kui õli ise.

Ja nii ongi. Pole vaja nii metsikult lapitada ja õlitada. Ega see 170€ komplekt sul pidevalt õlitades 2 korda kauem vastu pea, et seda raha tagasi teenida :mrgreen:

seda 170.- ma silmas peangi:D miks maksta sellist raha, kui ise saaks mõne euriga tehtud, kui tahtmist.
Pidev õlitus pikendab nii koma naa keti eluiga, scottoiler lubab kuni 7x (reklaamitrikk vast) aga ka 3x oleks hea ju.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 22:48
Postitas Tuono

Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 23:24
Postitas Pontus
Tuono kirjutas:

Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!

Pilt


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 23:30
Postitas franz125

Äkist olen valesti aru saanud aga mulle nagu tundub,et need kõik sugu mäkerdamis vahendid (õlid vahad jne.) on ju põhiliselt ikkagi välispidiseks kasutamiseks.Hammakaid ja ketirullikuid määrib kuid keti elueaga sel suurt pistmist pole.Pigem venib kett ebaühtlaselt ja läheb nö.tükki.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 23:30
Postitas Loff

Selle ühest äärest õlitamise vastu aitab see, kui vooliku otsa panna "pintsel", mis õli laiali laotab. Näiteks Welgeri silopressidel on automaatne ketiõlitus nii lahendatud. Iga kambri avamisega lükatakse õli peale, voolikute lõpus on nii öelda pintslid, mis õli kogu keti laiuses peale kannab, laiematel kettidel on 2 pintslit kõrvuti. Lisaks on pinslil mahtuvus - ei tule tilk õli ühte kohta vaid pintslist immitseb kogu aeg midagi peale.

Muidugi on Scottoileril ka selle ühelt poolt õlituse vastu rohi olemas:
Pilt


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 23:41
Postitas madone
harrys kirjutas:

Pidev õlitus pikendab nii koma naa keti eluiga, scottoiler lubab kuni 7x (reklaamitrikk vast) aga ka 3x oleks hea ju.

see vb peab paika sõitja puhul kes üle 110 ei sõida ning üle 3k pöörde rattal ei lase.. vastasel juhul aga venitab keti "ratta sihtotstarbeline kasutamine" ära ning niisama paarutamine.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 23:45
Postitas Pontus
madone kirjutas:

see vb peab paika sõitja puhul kes üle 110 ei sõida ning üle 3k pöörde rattal ei lase.. vastasel juhul aga venitab keti "ratta sihtotstarbeline kasutamine" ära ning niisama paarutamine.

Alati võib 530 keti osta ja ka suuremate pööretega sõita.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Juul 2012, 23:54
Postitas Loff
madone kirjutas:
harrys kirjutas:

Pidev õlitus pikendab nii koma naa keti eluiga, scottoiler lubab kuni 7x (reklaamitrikk vast) aga ka 3x oleks hea ju.

see vb peab paika sõitja puhul kes üle 110 ei sõida ning üle 3k pöörde rattal ei lase.. vastasel juhul aga venitab keti "ratta sihtotstarbeline kasutamine" ära ning niisama paarutamine.

Seda ratast tahaks näha, mis talle mõeldud keti ära venitab :shock:


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 30 Juul 2012, 00:56
Postitas Allarr
Tuono kirjutas:

Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!

Mul juba 6-s hooaeg ühe ketiga ja lõppu veel ei paista :D . Hooaja läbisõit ca 12000 km. Seda pole küll eriti palju aga vaevalt et sa mingite spraydega seda järgi teed :ner:


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 30 Juul 2012, 07:42
Postitas madone

Vaikselt töristad siis kestab muidugi triljoni ju :P


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 30 Juul 2012, 09:17
Postitas mart211
Loff kirjutas:

Seda ratast tahaks näha, mis talle mõeldud keti ära venitab :shock:

Aga palun:
Pilt


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 30 Juul 2012, 20:11
Postitas HusabergHooligaN

siit saad snitti v6tta - p6him6tteliselt tilguti systeem

http://www.tutorochainoiler.com/index.p ... edoilerkit

ise kasutan ja ylirahul, kui uue keti ja hammakatega 50k km t2is tuleb annan review.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 30 Juul 2012, 20:42
Postitas Alex
Allarr kirjutas:
Tuono kirjutas:

Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!

Mul juba 6-s hooaeg ühe ketiga ja lõppu veel ei paista :D . Hooaja läbisõit ca 12000 km. Seda pole küll eriti palju aga vaevalt et sa mingite spraydega seda järgi teed :ner:

72 000 km ühe ketijooksuga?!?

No kurja...scoti automaatõlitaja siis ju täitsa ilma rahata kätte tuleb(vahetas just ketijooksu 21 tuhande pealt :nono: )


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 30 Juul 2012, 22:14
Postitas joel

Minu eelmisel rattal kestis ketikomplekt minu käes 45k ning enne ja pärast mind veel teadmata arvu kilomeetreid. Automaatõlitaja paigaldasin kohe peale ratta ostu. Aga mu sõidustiil tõenäoliselt ei kvalifitseeru mõningate arvates ratta sihtotstarbeliseks kasutamiseks ka muidugi...

Automaatõlitajatest on siin foorumis juttu olnud päris palju, sh. ka ise ehitamisest. Toksides otsingusse ketiõlitaja või automaatõlitaja saab päris hulga vastuseid.
Näiteks
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=31487
või
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... 8&start=20


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 31 Juul 2012, 15:11
Postitas urmas66
HusabergHooligaN kirjutas:

siit saad snitti v6tta - p6him6tteliselt tilguti systeem

http://www.tutorochainoiler.com/index.p ... edoilerkit

ise kasutan ja ylirahul, kui uue keti ja hammakatega 50k km t2is tuleb annan review.

Selle toote hind ikka scottoileriga võrreldes lausa poolmuidu max 31,5- 52€ versus 109€.Kas soetasid sellelt samalt lehelt või kuskilt mujalt.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 31 Juul 2012, 15:40
Postitas harimal
Loff kirjutas:

Muidugi on Scottoileril ka selle ühelt poolt õlituse vastu rohi olemas:
Pilt

See on päris kirves tükk. Krooni ajal oli see mingis poes 460 tugrikut.

Alternatiivina saab pea poolmuidu kombineerida vooliku:
http://www.smc.eu/portal/NEW_EBP/Level2 ... os=%20Tube
ja y-liitmiku:
http://www.cadenas.de/data/catalogs/smc ... kc-kcu.jpg
http://www.coastpneumatics.com/smcdigit ... ing/kc.jpg

Naljaraha eest saab osta nt siit:
http://www.smcpneumatics.ee/et/tooted


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 31 Juul 2012, 21:17
Postitas HusabergHooligaN
XL1000 kirjutas:
HusabergHooligaN kirjutas:

siit saad snitti v6tta - p6him6tteliselt tilguti systeem

http://www.tutorochainoiler.com/index.p ... edoilerkit

ise kasutan ja ylirahul, kui uue keti ja hammakatega 50k km t2is tuleb annan review.

Selle toote hind ikka scottoileriga võrreldes lausa poolmuidu max 31,5- 52€ versus 109€.Kas soetasid sellelt samalt lehelt või kuskilt mujalt.

Jah samalt lehelt, aga see "twin feed nozel" on minuarust overkill (kiigele pidin ise valmistama sellise supporti mis seda 6iges asendis hoiab aga see iga mudeli ja margi puhul erinev) - yhepoolne t66tab superluxilt.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 28 Sept 2016, 19:54
Postitas retro

Mis õli oleks (eriti jahedamaga) sobilik õlitajas kasutamiseks?
Sai ka diy õlitaja tehtud ja pandud autoõli prooviks sisse. Tundub, et 5W-40 täissünt on vist veidi kehva voolavusega praeguse +10C juures.
Tean, et soovitatakse 75W-90 kastiõli, aga kas see veel paksem mitte pole?


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 28 Sept 2016, 20:55
Postitas franz125

ATF on sobilik.Ja pealegi on Scotoileri õli praktiliselt sama.Paljud kasutavad sest hinna vahe on priske.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 06:23
Postitas renx

O/x ring kettidel sa määrid neid ning keti välispinda rooste eest.

Kõige parem on see, et inimene väidab siin, et sai sõita ketiga xx xxx kilomeetrit aga ta pani scottoileri kohe ratta ostul külge ning võrdluseks pole tuua sama rattaga ilma scottoilerita kilometraazi... Oleks ka samapalju sõitnud :wack:
Keti(520) saab kätte 50-80€ vahel... Saad kaks-kolm või isegi rohkem uut ketti scottoileri summa eest.

Kett kulubki ja venib pikemaks, miks muidu pingutad seda koguaeg?

Teine asi on survepesu mis vee surub rõngaste vahele ning sealt välja ei tule ja mädaneb seestpoolt.

Hoopis kolmas asi on mugavus... Mugavus maksabki ning maksadki selle eest, et sinu tegevus piirduks ainult scottoileri õli täitmisega. Pikkade otste jaoks mugavaim variant... Enne Euroopa reisi paak täis ja mine :)


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 08:30
Postitas Piipz

Leidsin sellise naljaka õlitaja - https://goo.gl/24XBc4 - automaatset pole siin suurt midagi, ise pead kangi väänama :D


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 09:21
Postitas lermo

Kui kellelgi huvi, siis on sellise vidina tegemiseks vajalikud kraanid ja väike piduripumba potsik seisma jäänud. Sai kunagi TDM-le õlitja tegemiseks soetatud, aga tegudeni ei jõudnud.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 12:46
Postitas Stinger

Enamus automaatõlitajatel tuleb voolu käsitsi reguleerida, mitte elektroonsetel scottoileritel samuti reguleerimisvõru ümber ketiõli anuma. Selle toote põhiprobleem on see, et õli tilgutatakse otse ketile mitte hammasratta külgedele, kust õli pääseb edasi tsentrifugaaljõuga o rõngaste vahele. Ise tehtud ketiõlitaja on minu jaoks läbikäidud teema, ostsin ka torusid ja liideseid, algul tegin ka otsiku mis hammasrattale õli kandis, kuid peale ühte hooaega oli see läinud. Siis jätsingi otse ketile tilkuma ja keti eluiga sai väga kiiresti otsa. Teine probleem oli doseerimine ja mängimine erineva paksusega õlidega. Sai siiber, vahetasin keti ja hammakate ringi, panin scottoileri ja unustasin ketiga seotud mured järgmiseks 4 hooajaks kuni ratta müüsin. Minu õppetund on see, et scottoileri järgi minek on esimene käik peale ketiga ratta ostmist (ketkel sõidan kardaaniga).

Piipz kirjutas:

Leidsin sellise naljaka õlitaja - https://goo.gl/24XBc4 - automaatset pole siin suurt midagi, ise pead kangi väänama :D


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 13:10
Postitas Piipz

See konkreetne vist on ikka nii, et õlitab siis, kui vajutad.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 13:27
Postitas urmas66

Üritasin ka kunagi ise seda õlitajat teha,aga ei tule palju odavam,kui soodukaga ostetud originaal(75€)

Ma ostsin Motodepoost scottoileri õli suure pudeli ja maksis see mitte palju(ei mäleta enam) ja seda ikka jätkub pikaks ajaks.ATF ka justkui maksab midagi,aga ATF ei ole määrdeõli vaid ikkagi hüdroõli ja ei ole kindasti samade määrimis omadustega.Samuti ei ole teada kuidas O rõngad sellele ATF õlile vastu peavad,sest näiteks paljud kummidetailid lähevad selles õlis kohe käest ära.Koonerdamine ei ole kokkuhoid.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 14:34
Postitas will111

Stinger, kui õli pääseks o-rõngaste vahele siis oleksid need rõngad üks üsna mõttetu komponent. Need rõngad on ketil selle jaoks, et tootmisel sinna sisse topitud määre sealt rõngaste tagant välja ei pääseks ning, et vesi ja pask rõngaste taha ei pääseks. Keti õlitamine tähendabki metalli tööpindade õlitamist, et seal oleks vähem ja aeglasem kulumine ja selle tulemusel ka vähem friktsiooni ning lärmi sõites.

Igasugused oilerid on mõttetu toode sest sellist asja lihtsalt pole vaja, kui just ei sõida tsikliga igapäevaselt 1000km ja nii väga tihti, viimasel juhul kindlasti tuleb kasuks, aga kui palju neid maailmarändureid siin reaalselt ikka on.

Ja kõik härrad, kes siin läbisõite kirjutavad ja võrdlevad hoogsalt...need on täiesti sisutud võrdlused nii mitmel põhjusel, et ma ei viitsi isegi hakata neid põhjuseid üles loendama, aga kes natuke mõelda mõistab peaks isegi aru saama.


Re: DIY ketiõlitajad

Postitatud: 29 Sept 2016, 15:07
Postitas franz125
urmas66 kirjutas:

Üritasin ka kunagi ise seda õlitajat teha,aga ei tule palju odavam,kui soodukaga ostetud originaal(75€)

Ma ostsin Motodepoost scottoileri õli suure pudeli ja maksis see mitte palju(ei mäleta enam) ja seda ikka jätkub pikaks ajaks.ATF ka justkui maksab midagi,aga ATF ei ole määrdeõli vaid ikkagi hüdroõli ja ei ole kindasti samade määrimis omadustega.Samuti ei ole teada kuidas O rõngad sellele ATF õlile vastu peavad,sest näiteks paljud kummidetailid lähevad selles õlis kohe käest ära.Koonerdamine ei ole kokkuhoid.

Nii merss kui rüüsler kasutavad ATF-i manuaalkastides, ju ta siis ikka määrib mitte ei toimi hüdroõlina.