1. leht 1-st
Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 19 Apr 2012, 08:23
Postitas Tom.
Tere!
Kuna oman garaaži ja olen igasuguse putitamisega suhteliselt sinapeal, siis kaalusin oma esimeseks kukkumise läbi elanud ratta osta. Ostaks peale ringraja gondlid ning lõikaks ise tulede jaoks augud sisse. Nii saaksin omale sobiva väljanägemisega ratta vast isegi odavamalt? Kuidas teadjad soovitavad? Kas selline variant on mõistlik, või tasuks siiski korralik ratas osta?
Ilmselgelt tuleks välja vaadata sobivate vigastustega ratas, e. terve paak ja raam vigastamata. Kust selliseid rattaid leida võiks? Olen pikemat aega auto24 ja motors24 jälginud, kuid pole avariilisi seal kohanud. Kas neid polegi müügis, või on nii kuum kaup et lähevad enne ära kui müüki pannakse?
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 19 Apr 2012, 08:26
Postitas korke
Letti alune kaup on avariilised tsiklid ! Keegi ei julge neid müüa suvalisele tundile kes hakkab pärast järjepidevalt helistama ja tüütama oma küsimustega.
Need rinka gondlitega aretatud tsiklid on ilged pornod ! Otsi mõni korralik tsikkel ikka !
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 19 Apr 2012, 08:52
Postitas Vint
Põhimõte on sama mis autodega, ostad vana raippe, millele kätt pole külge pandud õigel ajal ja saad teise samapalju remondi peale kulutada veel.
Tagavara juppideks ehk veel sobib avariiline, kuid seegi on 50:50. Teatud asjadega pole mõtet ennast petta ja vana osaga rikutut asendada. (Ja olemasolev peab siis ikka tõsine peldik olema, kui nii palju juppe vaja juba. ) 
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 19 Apr 2012, 09:25
Postitas Rat-Roy
Omast kogemusest soovitaksin enam vähem korralik ratas osta ja investeeri juba sinna oma võimaluste piires, saad vähemasti sõita. Puruks kukutud ratta ülesehitus ei hõlma ainult gondlite väljavahetust, see võib esialgsel visuaalsel vaatlusel nii tunduda. Reaalsus on aga see, kui asja lahti arutad siis avastad, et puruks on veel sada pisiasja, mis on aga ülesehitus eelarvet tublisti kasvatavad.
Aga kindlasti proovi omal nahal see läbi teha, sest muidu ju nagunii ei usu 
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 19 Apr 2012, 10:03
Postitas karl330
Mina leidsin endale kukkunud ratta ja sai üles putitatud ja sõidab. Kõike oleneb kukkumisest ja sinu rahakotist. Üldjuhul on nii et pool ratta hinnast maksad kindalasti veel. Soovitan sellisel juhul valida mõni populaarsem rattas mille varuosasid ka foorumist saada. Ausalt öeldes siis kaks esimest korda astusin ämbrisse selle ülesehitamisega kuid kolmas õnnestus. Riskibisness! Kiirustama pead, 5mai on avamine!
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 20 Apr 2012, 23:37
Postitas Tom.
Tänud vastuste eest. Lähen ilmselt siiski seda rada, et ostan korraliku ratta. Võibolla välimuselt veidi rääbakama, nokitsemist leiab vast alati. Ei tahaks sellega riskida, et paak mõlkis/roostes, karteris pragu sees või mis iganes üllatisu veel kukkunud ratta puhul esile võib tulla..
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 21 Apr 2012, 00:05
Postitas pacaan
oot oot, siin tasuks nüüd küll vahet teha avariilisel rattal ja kukkunud rattal...
Kukkunud (väikese hoo pealt, manööverdamisel või ka kohapeal null kiirusega) on väga suur osa rattaid mis liikvel ja need üldjuhul täiesti korralikud. Näide - sõidad kuskile parklasse, kukud 30kmh kiiruselt, teed küljegondlile kriimud, murrad peegli ja jalaraua otsa - so what - kui tegu on tüüpilise umbes 2000ndate alguse bike/poolbike tüüpi rattaga väärtuses 3000 euri siis kukkumise tagajärje likvideerimine nii, et sellest faktist mitte kuidagi kuskilt aru saada pole maksab umbes 200 euri kui kruvikeeraja käes püsib. Ja usu mind, sedasorti "lohakuskäblasid" juhtub meil kõigil varem või hiljem.
Avariiline/liiklusavariiga ratas on veidi teine asi, sest sellega kaasneb tihtilugu kokkupõrge teise liiklejaga või mõne muu füüsilise elemendiga - nt tänava kõnniteekivi, laternapost vms - mis puhul on tihtilugu palju struktuurseid vigastusi ka avariilisel rattal ning üldjuhul taastamine pole majanduslikult väga mõttekas, sest korralikult tehes on vahetamist vajavate detailide hulk väga suur (loe: kallis). Aga ka selliseid rattaid saab odavalt "taastada" - nt Leedus on selline tegevus väga levinud siiamaani.
Ehk jutu mõte on selles, et kui ostad "rääbakama, kukkumata ratta" siis petad ainult ise-ennast, lihtsam oleks harjuda tõsiasjaga, et ju ka selle rääbakaga kunagi keegi vähe külili käinud on aga pole pidanud vajalikuks kosmeetiliselt korralikult taastada (nagunii läheb varsti jälle ümber...) - tähtis on siiski ainult see, et olulised asjad oleks sirged ja poleks "porr-remonti" tati-teibi tuuningu kujul jms. Ja veelgi olulisem point selles, et ei maksa karta kukkunud ratast, küll aga tasub karta raske avarii läbinud ja vaese, võhikliku aga kasumiahne inimese poolt "taastatud" ratta ostu - viimastest ei pruugi kunagi ka parema tahtmise juures enam normaalset sõiduriista saada.
100% kindlalt kukkumata ratta saad osta poest tuttuuena, muul juhul ei saa minu arust kukkumise fakti olemist välistada (mitte, et see tähtis üldse oleks).
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 21 Apr 2012, 10:28
Postitas MotoMell
pacaan kirjutas:
Ehk jutu mõte on selles, et kui ostad "rääbakama, kukkumata ratta" siis petad ainult ise-ennast, lihtsam oleks harjuda tõsiasjaga, et ju ka selle rääbakaga kunagi keegi vähe külili käinud on aga pole pidanud vajalikuks kosmeetiliselt korralikult taastada (nagunii läheb varsti jälle ümber...) - tähtis on siiski ainult see, et olulised asjad oleks sirged ja poleks "porr-remonti" tati-teibi tuuningu kujul jms. Ja veelgi olulisem point selles, et ei maksa karta kukkunud ratast, küll aga tasub karta raske avarii läbinud ja vaese, võhikliku aga kasumiahne inimese poolt "taastatud" ratta ostu - viimastest ei pruugi kunagi ka parema tahtmise juures enam normaalset sõiduriista saada..
Tõsilugu... Samas kõik oleneb konkreetsest rattast ja matsust. Mõni lihtsalt lohisenud ratas võib esmapilgul paista täitsa ratta nägu, aga taastamine maksab miljon, sest igal pisikesel asjal on täpselt 1 kild kuskilt nurgast küljest ära. Ja käima pannes immitseb kuskilt sellisest kohast õli, kust teda viisakalt remontida ei kannata. Teine, millel on hark kõver ja ratas kõhu all, võib olla mõne tunni töö, et korda teha. Samas peale hargi vahetamist on tõehetk. Äkki pead hakkama raami ka vahetama. Ja võib ka kokkuõttes miljon maksta.
Kui ma 16 olin ja mingit kogemust polnud jaapanlastega, ostsin ka korralikult laksu pannud 600 ninja. Seal oli liiiga palju kõveraid ja katkiseid juppe. Poolteist aastat ostsin sellele juppe ja keerasin külge. Aga samas kokku tuli väga hea ratas. Noh natuke üle turuhinna läks kokku.
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... 00#p562360
Selle teema peakangelane on ehtne näide pornost (auto24 lingil küll juba uus ratas sama müüja poolt, aga ehk see bandit ei leidnud uut õnnetut omanikku..)
Ratas oli korraliku paugu pannud ja igalt poolt natuke pihta saanud, aga taastamise asemel oli sellele lihtsalt 20 kilo pahtlit peale visatud ja ratta kuju välja lihvitud. Esiharki kahjuks sirgeks pahteldada ei õnnestunud. Samas kaugelt nägi ratta moodi välja ja hind oli ka nagu päris ratta oma.
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 21 Apr 2012, 15:35
Postitas Tom.
Eks oma esimest ratast pole mõtet päris omapäi ostma ka minna. Plaan keegi teadjam mees kaasa võtta, kes asjast üht-teist ja enamgi jagab. Aga ega küsimus, millele vastust otsisin sai vastatud: pole taolist kohta olemas, kus sellised rattad müügil on 
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 21 Apr 2012, 16:06
Postitas pacaan
nt siin: http://www.romu.ee/et/auto-oksjonid
aga üldiselt on siinne turg nii kitsas ametlike romude osas, et lootus kuskilt head taastamismaterjali siit Eestist saada on kaduvväike...
välismamaalt on saada sellist kraami, iseasi kas sellise siia tarimine ja remondiga möllamine majanduslikult mõttekas on - sõltub siis konkreetsest asjast ja hindadest. odavama/vanema rattamudeli puhul üldjuhul pole pointi.
Re: Komisjonimüük/kukkunud ratas
Postitatud: 21 Apr 2012, 18:26
Postitas puna
See on tunde küsimus.
Minuarust tasub avariilseid asju remontida sõltub mis hinnaga ratta kätte saad.
Kui kogemusi kokkuarvutamisel mis remondipeale kulub pole saad kergelt üle maksta.