8Ah või 10Ah aku
Lammutasin veidi ratast ja vana aku peal kirjas, et 12V 8,0Ah ja ostsingi selle järgi uue.
Juhuslikult manuali sirvides leian, et peaks olema 12V 10Ah.
Küsimus, kas peaksin ikkagist õigete andmetega muretsema või sobib 8Ah ka?
Lammutasin veidi ratast ja vana aku peal kirjas, et 12V 8,0Ah ja ostsingi selle järgi uue.
Juhuslikult manuali sirvides leian, et peaks olema 12V 10Ah.
Küsimus, kas peaksin ikkagist õigete andmetega muretsema või sobib 8Ah ka?
soovitakisin ikka 10Ah kasutada. Selll väheke rohkem rammu.
margus014 kirjutas:soovitakisin ikka 10Ah kasutada. Selll väheke rohkem rammu.
Pigem siis ikka natuke kauemaks jagub voolu kui tarbija järgi lükata. Rammu näitab käivitusvoolu tugevus mida aku suudab välja kihutada.
Old-Thompson kirjutas:Lammutasin veidi ratast ja vana aku peal kirjas, et 12V 8,0Ah ja ostsingi selle järgi uue.
Juhuslikult manuali sirvides leian, et peaks olema 12V 10Ah.
Küsimus, kas peaksin ikkagist õigete andmetega muretsema või sobib 8Ah ka?
Kui jutt käib R6, siis sinna ei tohiks mõõtudelt ültse sobida 10Ah , Oleneb aastast, aga 8- 8,6Ah
No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.
Põhiline vast jah, et "starting current" õige oleks.
joh1 kirjutas:Põhiline vast jah, et "starting current" õige oleks.
KUi on madalam, kui ette nähtud, kas siis võib tulla probleeme käivitusega?
(et ei lähegi kohe laksti käima, vaid tuleb veits kauem käiata?)
Väga jämedalt võttes võib öelda, et kui sa hakkad enda tsiklit ilma küülnajuhtmeteta käivitama, siis
10Ah käiab mootorit 15 minti ja siis saab tühjaks,
8Ah käiab mootorit 10 minti ja siis on puuksti.
Ajad on muidugi lambist võetud, et ettekujutust luua, aga põhimõte tuleb välja.
Ja nagu madjs juba ütles, mootorit veab ta mõlema akuga sama kiiresti ringi, sest pinge on mõlemal juhul 12V
Selge pilt!
Old-Thompson kirjutas:Selge pilt!
Käsi peseb kätt
Old-Thompson kirjutas:No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.
Mis aasta R6 sul on?
[quote="Old-Thompson"]No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.[/quot
kuni 2000- YT12B-BS 10Ah
2001-2005- YT9B-BS 8Ah
2006-2007- YTZ10- BS 8,6Ah
Vaata mitu amprit aku peab olema, mitte ampertundi. ratta kaalu vähendamise mõttes on täiesti tavaline tegu visata originaal aku minema ja panna kokku lithium elementidest mingi 5 Ah aku (10 Ah asemel), mis kaalub 3x vähem ja see ei tekita mingeid probleeme, kui välja antav voolu tugevus on sarnane originaal akuga - kuskil 140A näiteks.
Jah, starting current ehk amprid on oluline Ei oska kahjuks täpselt öelda, mis juhtub, kui neist puudu jääb.. sest olen alati ostnud sellised akud, millel on neid piisavalt (vastavalt aparaadile, millele ostan).