1. leht 1-st

8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 00:03
Postitas Old-Thompson

Lammutasin veidi ratast ja vana aku peal kirjas, et 12V 8,0Ah ja ostsingi selle järgi uue.
Juhuslikult manuali sirvides leian, et peaks olema 12V 10Ah.
Küsimus, kas peaksin ikkagist õigete andmetega muretsema või sobib 8Ah ka?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 19 Apr 2012, 00:07
Postitas margus014

soovitakisin ikka 10Ah kasutada. Selll väheke rohkem rammu.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 19 Apr 2012, 00:27
Postitas madjs
margus014 kirjutas:

soovitakisin ikka 10Ah kasutada. Selll väheke rohkem rammu.

Pigem siis ikka natuke kauemaks jagub voolu kui tarbija järgi lükata. Rammu näitab käivitusvoolu tugevus mida aku suudab välja kihutada.


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 08:55
Postitas acar
Old-Thompson kirjutas:

Lammutasin veidi ratast ja vana aku peal kirjas, et 12V 8,0Ah ja ostsingi selle järgi uue.
Juhuslikult manuali sirvides leian, et peaks olema 12V 10Ah.
Küsimus, kas peaksin ikkagist õigete andmetega muretsema või sobib 8Ah ka?

Kui jutt käib R6, siis sinna ei tohiks mõõtudelt ültse sobida 10Ah :bsmile: , Oleneb aastast, aga 8- 8,6Ah


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 11:22
Postitas Old-Thompson

No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 11:28
Postitas joh1

Põhiline vast jah, et "starting current" õige oleks.


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 11:34
Postitas Old-Thompson
joh1 kirjutas:

Põhiline vast jah, et "starting current" õige oleks.

KUi on madalam, kui ette nähtud, kas siis võib tulla probleeme käivitusega?
(et ei lähegi kohe laksti käima, vaid tuleb veits kauem käiata?)


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 21:43
Postitas tseikop

Väga jämedalt võttes võib öelda, et kui sa hakkad enda tsiklit ilma küülnajuhtmeteta käivitama, siis

10Ah käiab mootorit 15 minti ja siis saab tühjaks,
8Ah käiab mootorit 10 minti ja siis on puuksti.

Ajad on muidugi lambist võetud, et ettekujutust luua, aga põhimõte tuleb välja.
Ja nagu madjs juba ütles, mootorit veab ta mõlema akuga sama kiiresti ringi, sest pinge on mõlemal juhul 12V


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 22:36
Postitas Old-Thompson

Selge pilt!


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 19 Apr 2012, 22:39
Postitas tseikop
Old-Thompson kirjutas:

Selge pilt!

Käsi peseb kätt :wink:


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 20 Apr 2012, 08:55
Postitas acar
Old-Thompson kirjutas:

No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.

Mis aasta R6 sul on?


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 20 Apr 2012, 09:10
Postitas acar

[quote="Old-Thompson"]No kuidas ei sobi? Manual näitab selgelt, et peaks 10Ah olema.[/quot
kuni 2000- YT12B-BS 10Ah
2001-2005- YT9B-BS 8Ah
2006-2007- YTZ10- BS 8,6Ah


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 20 Apr 2012, 09:47
Postitas Fos

Vaata mitu amprit aku peab olema, mitte ampertundi. ratta kaalu vähendamise mõttes on täiesti tavaline tegu visata originaal aku minema ja panna kokku lithium elementidest mingi 5 Ah aku (10 Ah asemel), mis kaalub 3x vähem ja see ei tekita mingeid probleeme, kui välja antav voolu tugevus on sarnane originaal akuga - kuskil 140A näiteks.


Re: 8Ah või 10Ah aku

Postitatud: 22 Apr 2012, 10:25
Postitas joh1

Jah, starting current ehk amprid on oluline :) Ei oska kahjuks täpselt öelda, mis juhtub, kui neist puudu jääb.. sest olen alati ostnud sellised akud, millel on neid piisavalt (vastavalt aparaadile, millele ostan).